יום שישי, 26.04.2024 שעה 11:57
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6320-5231עירוני ק"ש1
6139-5831בני יהודה2
5729-4931עירוני טבריה3
5043-6031מכבי יפו4
5035-4931הפועל נוף הגליל5
4551-5631הפועל ניר רמה"ש6
4543-3731מכבי הרצליה7
4236-3931הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4240-4131הפועל עכו1
3735-3931הפועל ר"ג2
3740-3131מ.ס כפר קאסם3
3541-2831הפועל ראשל"צ4
3553-3831סקציה נס ציונה5
3441-3031הפועל כפ"ס6
2753-3431הפועל עפולה7
1669-2731איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי יפו
  • הפועל א.א. פאחם
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני טבריה
  • בני יהודה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני ק"ש
  • סקציה נס ציונה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ר"ג
  • הפועל עפולה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל עכו
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מ.ס כפר קאסם

"פיטורי מוטי איוניר - מנטליות ישראלית נטו"

סוארס נפרד מישראל ומהפועל ת"א: "במקום אחר זה לא היה קורה, אך רפואה שיפר אותנו", "אלמוג כהן יגיע לגדולות". וגם: נסיך מלזיה, הדמעות ושמו החדש

|
ברונו סוארס (רדאד ג'בארה)
ברונו סוארס (רדאד ג'בארה)

ברונו סוארס נפרד מהפועל תל אביב בתום חמישה חודשים וחצי. תקופה בה התחבר למועדון ולישראל בצורה בלתי רגילה, תקופה בה עמד במרכז ההגנה של האדומים ורשם 13 הופעות בליגה הלאומית. עתה, לאחר שקיבל הצעה מג'והור דארול טאקזים המלזית וטס לכדי לחתום במדיה באמצעות סוכנו הארגנטינאי פדריקו אמיונה, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, הוא התפנה לסכם את חצי העונה שלו באדום.

״לא יכולתי להפסיד את ההזדמנות״

למלזיה הוא טס ביום שלישי בערב דרך סינגפור, בדרכו אל הקבוצה העשירה שבבעלות הנסיך של מלזיה, טונקו איסמעיל סולטן איברהים. מדובר במועדון בסדר גודל ענק מבחינת תקציבים ותנאים. רגע לפני העלייה למטוס כשהוא ניצב בפני פרק חדש בקריירה שלו, סוארס פתח את הלב בראיון שנערך עמו בשדה התעופה בן גוריון, כאשר מי שליווה אותו היה חברו הטוב מימיו בגרמניה, כריס מנדיאנגו, קשרה הגרמני-קונגולזי של הפועל כפר סבא.

הנסיך המלזי (אינסטגרם)הנסיך המלזי (אינסטגרם)

 "אני שמח מאוד בשבילו, 29 זה הגיל שהוא שצריך לדאוג לקריירה ולמשפחה שלו", אמר מנדיאנגו, שחקן הנבחרות הצעירות של גרמניה לשעבר. "זו הזדמנות גדולה בשבילו ופרויקט אדיר וגם הכסף טוב מאוד. כשהוא סיפר לי על ההצעה, אמרתי לו שיחשוב על עצמו ורק על עצמו וילך על זה. אם הפועל תשחרר אותך, תלך. אם לא, אשמח להישאר בישראל איתך. כמו שהוא התאקלם בישראל הוא יעשה זאת גם במלזיה. גם חאמס רודריגס לא משחק כל כך טוב בגרמניה אחרי ספרד, צריך זמן. כשחקנים אנחנו צריכים נוחות כדי להציג יכולת טובה. ברונו הוא מקצוען והוא יעשה את זה בגדול במועדון גדול".

ברונו סוארס וכריסטופר מנדיאנגו (רדאד ג'בארה)ברונו סוארס וכריסטופר מנדיאנגו (רדאד ג'בארה)

"אני זוכר שלפני כמה שנים ידעתי שהפועל ת"א זו קבוצה של ליגת האלופות וליגה אירופית, הייתי בשוק כששמעתי שהפועל ירדה ליגה", סיפר סוארס. בראיון ל-ONE הוא סיפר על ההחלטה להגיע לישראל אחרי 'השוק', הרגע ששינה את העונה של הפועל ת"א, היחסים עם קובי רפואה, ההחלטה לפטר את מוטי איוניר, המנטליות הישראלית, הפוטנציאל בארץ, החברים מוולפסון, וגם על חייו בברזיל, העזרה למשפחה, השבתות בנתניה, משפחת כהן שאימצה אותו ו'שמו החדש'.

ילדות קשה בברזיל

אתה מרגיש שלעבור מהליגה הלאומית לליגה המלזית הראשונה זה קידום עבורך? ספר מה גרם לך לחתום שם.
"אני לא יודע עדיין אם זו התקדמות ואם עשיתי החלטה נכונה או לא. עזבתי את ברזיל בגיל 19 ככה שאני רגיל למקומות חדשים. אני מוכן לאתגר החדש. יש שחקן ששיחק איתי בגרמניה וגם שיחק במלזיה. הוא אמר לי: 'ברונו, תעצום את העיניים ותחתום בקבוצה הזאת, זו הקבוצה הגדולה ביותר במלזיה'. עולם הכדורגל הוא קטן. כשחקן תמיד רציתי לשחק בכמה יבשות, זה היה החלום שלי. יש לי הזדמנות לשנות את החיים שלי ושל המשפחה שלי, הזדמנות שיש רק בעולם הכדורגל. אני מגיע מאזור קשה בברזיל, גרתי בבלו הוריזונטה, לרוב האנשים שם אין הרבה כסף. הייתה לי ילדות קשה. עכשיו אני מכיר הרבה אנשים, עובר דברים בחיים ואני מסתכל על הקריירה והחיים שלי בצורה חיובית ולא שלילית.

סוארס. "תמיד רציתי לשחק בכמה יבשות" (רדאד ג'בארה)סוארס. "תמיד רציתי לשחק בכמה יבשות" (רדאד ג'בארה)

"אני בן 29 ובכדורגל הדברים זזים מהר מאוד. רציתי לדאוג לי ולמשפחה שלי שבאחריותי, בערך עשרה אנשים. אמרתי את זה לשרון ניסנוב. הוא הבין אותי והבטיח למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורי. אם הייתי לבד זה משהו אחר, יש לי משפחה בחיים. זו הזדמנות לא רק כלכלית. אני מודה לו, הוא אדם טוב. הוא דאג לביזנס שלו, למועדון, ועזר לי מאוד גם. סבתא שלי וההורים שלי כבר מבוגרים. הם דאגו לי כילד ועשו בשבילי הכל, עכשיו אני צריך לדאוג להם. רק כדורגל שינה את החיים שלי, אלוהים נתן לי את ההזדמנות הזאת. אני מעריך הכל בחיים. המשפחה עכשיו שמחה בשבילי ואם הם שמחים, אז גם אני. הרבה חברים שלי ברזילאים רצו לעשות קריירה כזאת ולא הצליחו".

אתה עוזב את ישראל אחרי מספר חודשים, איך אתה מסכם את התקופה?
"ההגעה לישראל וההחלטה לחתום בהפועל ת"א הייתה הטובה ביותר שעשיתי בחיי. המועדון הזה נתן לי את ההזדמנות לחזור חזק לשוק. הייתי אחרי פציעה קשה ולא שיחקתי הרבה זמן, התקשיתי למצוא מועדון ובסוף הגעתי למועדון הנכון בזמן הנכון".

ברונו סוארס במהלך משחק (עמרי שטיין)ברונו סוארס במהלך משחק (עמרי שטיין)

“הפועל תחזור לצמרת הכדורגל הישראלי"

איך היית מתאר את היחסים עם רפואה, היה לכם תאקל לאחרונה.
"קובי הוא אדם נהדר. הייתה לנו אי הבנה במשחק מול הפועל נצרת עילית, אבל התנצלתי מיד אחרי המשחק. הוא אמר לי שגם הוא היה שחקן והבין אותי, אמר לי שאנחנו בני אדם ולא מכונות. הסברתי לו שאנחנו מגיעים מתרבויות שונות. בגרמניה הייתי רגיל להגיב ולדבר עם המאמן כשהוא מדריך אותי. אני מכבד אותו מאוד ואת ההחלטה שלו להחליף אותי במחצית".

בוא נחזור למשחק מול הפועל חדרה. אתה לא מתלבש ובהפועל ת"א אומרים שזה היה בגלל ש"עשית פרצופים" למאמן.
"בחיי, אם תבדוק, מעולם לא היו לי בעיות עם מאמנים. ברור שלא אהבתי לשבת על הספסל וטוב שלא אהבתי את זה. עשיתי דברים שמוטי לא אהב, אבל אחרי אותו משחק הוא אמר לי: 'ברונו, אתה קילר, הלוואי והיו לי 11 שחקנים כמוך'. לא פתחתי כי רצו לתת לי מנוחה, ראו לפי הנתונים של ה-GPS שאני עייף, אבל רציתי לשחק. אמרתי לו את זה ורציתי לעזור לחברים שלי, הוא ענה שזו החלטה שלו והייתי קצת עצבני אבל במובן טוב. עדיף שאהיה עצבני על דברים כאלה ולא על דברים אחרים. הוא לא שם אותי בהרכב והסביר לי שרצה גם לתת הזדמנות לשחקנים אחרים. קיבלתי את זה וזה הכל".

מוטי איוניר (עמרי שטיין)מוטי איוניר (עמרי שטיין)

מה לדעתך הוא שינה במועדון מאז שהגיע?
"הוא בנה קבוצה טובה מאוד תוך זמן קצר והביא תוצאות טובות, וזה קשה מאוד. קובי הגיע וכל הסגל מאמין בו. הפועל ת"א תחזור לצמרת הכדורגל הישראלי, היא בידיים טובות של קובי רפואה. אני רוצה להודות לו על התקופה שלנו ביחד. דיברנו ארוכות כשנפרדתי מהקבוצה. כל מאמן משנה משהו כשהוא מגיע, עברתי המון מאמנים. בפורטונה דיסלדורף עברתי שמונה מאמנים בשלוש שנים וזה שונה מאוד מהמנטליות הגרמנית. לכל מאמן יש ראייה אחרת. לכל אחד יש את הפילוסופיה שלו וקובי שיפר אותנו עם הפילוסופיה שלו. הקבוצה כרגע בדרך טובה".

איך אתה משווה את מה שאמרת לגבי המאמן הקודם, איוניר? מה דעתך על ההחלטה לפטר אותו?
"גם לפני כן היינו קבוצה טובה עם מוטי, אבל לקראת הסוף שיחקנו רע והפסדנו כמה משחקים. אני מבין את המנטליות הישראלית, בגלל המנטליות הזאת מוטי פוטר. הבעלים החליטו על שינוי ואנחנו השחקנים כיבדנו את זה. זה הכדורגל. זה לא משנה אם מאמן אחד טעה, כל אחד יכול לטעות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהיינו ביחד והבנו מה לא היה טוב, ניתחנו את המצב ויצאנו לדרך חדשה. היינו עם מוטי בניצחונות ובהפסדים, היינו מופתעים מאוד מההחלטה הזאת של הבעלים, אבל לא היינו יכולים לשנות אותה כמובן. הפסדנו רק שני משחקים איתו, לפעמים תוצאות תיקו זה כל כך רע. הפיטורים שלו הם נטו מנטליות. במאה אחוז, מצב כזה במדינה אחרת לא היה קורה, מוטי היה נשאר".

קובי רפואה. "הפועל בידיים טובות" (אחמד מוררה)קובי רפואה. "הפועל בידיים טובות" (אחמד מוררה)

איך אתה מסביר את זה?
"אני יכול להבין את זה כי גם בברזיל זה ככה, המנטליות דומה. היום זה קצת השתנה במועדונים הגדולים אמנם. זה הזמן ללמוד ממדינות אחרות כמו גרמניה, באירופה יש יותר סבלנות ופותרים דברים בסבלנות. חוץ מדיסלדורף, אף מועדון לא נוהג ככה עם מאמנים בגרמניה".

אתה חושב שזה פוגע בכדורגל הישראלי?
"כמובן. אם ישראל רוצה ללמוד ולגדול מבחינת כדורגל, היא צריכה ללמוד את הדברים הטובים מהמדינות הגדולות יותר. יהיה טוב אם ישנו את זה בישראל, זו הדעה שלי. יכול להיות לכם עתיד גדול. איסלנד ונבחרות כאלו מעפילות לטורנירים וישראל לא, למה? יש כאן כישרון ענק. שיחקתי בקזחסטן, שם אין כישרון כמו הישראלים. כאן יש מועדונים נהדרים, מזג אוויר טוב ותנאים טובים. צריך לשנות כמה דברים כדי להיות גדולים יותר. אני לא מאמין שישראל העפילה רק למונדיאל אחד. אם לא היה כאן כישרון, מילא, אבל יש הרבה. התאמנתי כאן עם שחקנים, ראיתי שחקנים של הקבוצות הגדולות בליגת העל בטלוויזיה. אלמוג כהן אמר לי שזו המנטליות ואם היא לא תשתנה, שום דבר לא יקרה כאן. הוא אמר לי שהבעיה היא המנטליות, אבל שיש עוד כמה דברים. הכי חשוב בכדורגל זה הפרטים הקטנים".

ברונו סוארס חוגג (שחר גרוס)ברונו סוארס חוגג (שחר גרוס)

"השם שלי מעכשיו הוא ברונו סוארס כהן”

ספר על מערכת היחסים שלך עם אלמוג כהן ואחיו, אמיר כהן. כמה הם היו משמעותיים בהגעה שלך לישראל?
"הם הביאו אותי לכאן וגם מוטי. שלושתם דיברו איתי הרבה כששיחקתי בנורבגיה והיה חשוב לי מאוד לשמוע את הדברים הטובים מהם. ההחלטה להגיע לכאן הייתה מהירה. אני מודה על כך שהכרתי אמיר ואלמוג ושהגעתי לישראל בעזרתם. אלמוג התקשר אליי ואמר שיש עניין לגביי מישראל והסביר שאח שלו עובד בהפועל ת"א, הוא סקאוט, וקישר בינינו. אמיר דיבר איתי ואז מוטי. הוא אמר לי שראה משחקים שלי בווידאו ושאל אם אני בכושר. אחרי כמה ימים המועדון שלח לי כרטיס טיסה והגעתי".

מה אתה יכול לספר עוד על הקשר ביניכם גם מעבר לכדורגל?
"כל שבת התארחתי אצל ההורים של אמיר ואלמוג בנתניה. אמרתי להם שמעכשיו השם שלי הוא ברונו סוארס כהן. אני חלק מהמשפחה הזאת. הלכתי להיפרד מהם לפני הטיסה והתחלתי לבכות שם. זה קשה לי כי בזמן קצר יצרתי איתם קשרים טובים מאוד, אני שונא להיפרד. זה היה אינטנסיבי בשבילי".

מה דעתך על אלמוג כשחקן?
"הוא שחקן קשוח, פייטר, חיה. לא קל להיות בגרמניה כל כך הרבה שנים, זו מדינה שקשה לשרוד בה. אני שיחקתי שם שבע שנים והייתי צריך להישאר עוד אם לא הייתי נפצע. הוא קילר שהוא נשאר שם כל כך הרבה. אמרתי לו, אני מתאמן כאן עם שחקנים ישראלים, רואה אותם ביום יום באימונים, ואתה לא ישראלי".

אתה חושב שהוא צריך לחזור לישראל?
"בקיץ היו לו הצעות מקבוצות גדולות בבונדסליגה ובישראל, אבל החליט להישאר באינגולשטאט. זו הקבוצה עם התקציב הכי גדול בליגה השנייה, המפעל של אאודי נמצא שם ויש להם את כל התנאים להצליח. אני מאמין שהם יחזרו מהר לבונדסליגה. זו גאווה לישראל שיש לה שחקן כמו אלמוג בגרמניה, באחת הליגות הכי טובות בעולם. אני חושב שהוא צריך להחליט ביחד עם המשפחה מה לעשות. הוא אדם טוב ושחקן מצוין. אמרתי לו שיישאר שם כל זמן שהוא יכול. גם אם הוא יעלה ליגה, בשוק ירצו אותו לא מעט קבוצות גדולות יותר בבונדסליגה וכדאי לו להישאר".

אלמוג כהן מול מרקו וראטי (רויטרס)אלמוג כהן מול מרקו וראטי (רויטרס)

"הפועל ת"א ממש לא צריכה מהפכה בסגל”

נפרדת מהפועל, מה לדעתך צריך לקרות במועדון בשנה הקרובה? מה צריך לשפר?
"אמרתי להם לפני שעזבתי שלמועדון הזה יש הרבה פוטנציאל גדול. יש דברים לשפר, לעשות דברים טוב יותר. עד היום עשינו לא מעט, אבל צריך לעשות יותר. הרבה שחקנים עזבו בקיץ והגיע סגל כמעט חדש. הבעיה בישראל היא שלא נותנים לך זמן. הסגל הזה צריך להיות ביחד ויהיה טוב יותר בהפועל. הקבוצה צריכה להשתפר מעט בכל חלון העברות, אבל ממש לא צריכים לעשות מהפכה אחרי שיעלו ליגה, הלוואי. הרמה בליגת העל אחרת, אבל מהפכה ממש לא צריך בסגל".

איך היית מתאר את היחסים שלך על שחקני הפועל?
"אני חושב שהייתי אחד המנהיגים של הקבוצה. המנהיגים של הקבוצה הם כמובן אביחי ידין ואוראל דגני, הם שחקנים גדולים ומנוסים. יש שילוב טוב של שחקנים בוגרים וצעירים. הייתי קרוב לג'וזף גנדה בעיקר. היא ישב לידי תמיד והמנטליות של אפריקאים וברזילאים היא דומה. גם פדרו גלבאן חבר טוב שלי, הוא וג'וזף היו האחים שלי בחדר ההלבשה".

מי לדעתך יכול לעשות צעד קדימה ולהצליח באירופה?
"גנדה הוא שחקן איכותי שיכול לשחק ברמות הגבוהות של אירופה. הוא יחזור חזק אחרי הפציעה, הוא שחקן מיוחד שיצליח ויעשה את הצעד קדימה בקריירה. דגני לדעתי יכול לשחק היום בבונדסליגה. גם אדי גוטליב בלם מעולה ומוטי ברשצקי מוכשר מאוד. כולם עוד יוכיחו את עצמם בעתיד".

ברונו סוארס. "אלוהים מחליט" (רדאד ג'בארה)ברונו סוארס. "אלוהים מחליט" (רדאד ג'בארה)

מה הרגע שהכי תזכור בהפועל ת"א?
"הרגע הכי גדול שלנו העונה היה הניצחון בכפר סבא. הפסדנו ואיבדנו בטחון, אנחנו קבוצה עם לא מעט שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. הרגשנו היטב את העזיבה של מוטי. קובי הגיע ואמנם לא שיחקנו טוב, כפ"ס היו טובים יותר מאתנו, אבל השגנו איתו ניצחון חשוב. זה היה משחק מפתח. הייתי מאוד שמח אחרי המשחק, זה היה יום שמח. אם היינו מפסידים להם הפער היה 11 נקודות והיה לנו קשה לסגור אותו. היה שבוע קשה, אמרתי לעצמי שאם נפסיד אני לא יודע מה יהיה, למרות שיש לי הרבה ניסיון. אבל ניצחנו ומאז כל הקבוצות מכבדות אותנו הרבה יותר. בסוף העונה יסתכלו לאחור ויגידו שזה המשחק ששינה את העונה".

אז לפי מה שאתה אומר חילוף המאמנים נעשה בזמן, בטיימינג הכי נכון שיש.
"אני מאמין שאלוהים מחליט הכל. זו התכנית שלו. האחריות היא לא של המאמנים. אני לא רוצה שאף אחד לא יבין אותי לא נכון. ניצחנו עם קובי, עם אותו סגל שהיה למוטי".

ומה בנוגע לחיים האישיים מישראל?
"הרגעים הכי כיפיים שלי היו בשבתות אצל משפחת כהן, לפתוח את הדלת ולהגיד 'שבת שלום', לאכול טוב את האוכל הכי טעים שיש. אתגעגע לחומוס ולכל הסלטים של אמא של אמיר ואלמוג. אחרי כל ארוחה הייתי אומר לה: 'אמא, איזה יופי' בעברית. כל יום שישי מעכשיו אני אזכר בארוחות האלה ואמסור להם שבת שלום גם מרחוק".

שחקני קבוצת ג'והר והנסיך המלזי (אינסטגרם)שחקני קבוצת ג'והר והנסיך המלזי (אינסטגרם)

אולי תחזור יום אחד?
"למה לא. אני בן 29 והכדורגל הוא מאוד דינמי. אי אפשר לדעת מה יהיה. אני חושב שעזבתי את ישראל עם דלת פתוחה וזה חשוב לי. אני שמח לעזוב וגם עצוב. זה יהיה נהדר לחזור לכאן מתישהו. בכל מקרה, כל חבר או שחקן שיתייעץ איתי אם להגיע להפועל, אמליץ לו ואגיד רק דברים חיוביים".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */