יום שני, 06.05.2024 שעה 02:21
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6422-5233עירוני ק"ש1
6329-5333עירוני טבריה2
6241-5833בני יהודה3
5635-5633הפועל נוף הגליל4
5050-6333מכבי יפו5
4954-6133הפועל ניר רמה"ש6
4649-3833מכבי הרצליה7
4539-4233הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4643-4733הפועל עכו1
3955-4133סקציה נס ציונה2
3838-4133הפועל ר"ג3
3746-3333מ.ס כפר קאסם4
3644-2933הפועל ראשל"צ5
3545-3333הפועל כפ"ס6
3353-3733הפועל עפולה7
2072-3133איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • הפועל א.א. פאחם
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • בני יהודה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • מכבי יפו
  • עירוני ק"ש
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • עירוני טבריה
  • סקציה נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל עכו
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ר"ג
  • מ.ס כפר קאסם
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל ראשל"צ

חיפה וב"ש דורשות: משחק חוזר בין פ"ת לרעננה

ההתאחדות היתה אמורה למנוע מנימבה לשחק מול הפועל רעננה, שהחזיר מצידו בצמד בניצחון 0:2. יואב כץ: "החלטה פוליטית" נימבה: "אולי יש לי מזל"

|
פטי נימבה חוגג במשחק מול הפועל רעננה (ניר אורון)
פטי נימבה חוגג במשחק מול הפועל רעננה (ניר אורון)
בהפועל חיפה שנאבקת על העלייה לליגת העל, רותחים מזעם על החלטת בית הדין המשמעתי לכדורגל שאיפשר לחלוץ הפועל פ"ת פטי נימבה לשחק היום (שישי) נגד הפועל רעננה, למרות שנגד נימבה עומד ותלוי עונש של משחק השעייה אחד נוסף מלבד השניים שכבר ריצה.

נימבה, שהיה כוכב הניצחון 0:2 של קבוצתו אף הבקיע את שני השערים והיה ללא ספק הגורם המרכזי במשחק. בעקבות הניצחון הבטיחה כמעט סופית הפועל פתח תקוה את עליתה לליגת העל בעונה הבאה.

גם קבוצות הפועל באר שבע והפועל רעננה זועמות על החלטת ההתאחדות לאפשר לנימבה לשחק.

ביום חמישי הגישה פ"ת בקשה לעיכוב השעייתו של נימבה. בקשתה התקבלה ונימבה יועמד רק במהלך השבוע הבא לועדת משמעת שם יוחלט האם להפעיל את עונש על תנאי שעומד נגדו.

הפועל חיפה מתכוונת להתאגד עם מספר קבוצות בליגה הלאומית ולהקים קול צעקה על מנת שההחלטה תשונה, ויתקיים משחק חוזר ללא פטי נימבה. בחיפה מתכוונים לערער גם על חוקיות תוצאת המשחק.

הבעלים יואב כץ אמר בסיום המשחק: "האירוע המרכזי לצערי לא היה במגרש כאן, אלא מחוץ למגרש הכדורגל. האירוע המרכזי היה בכך שההתאחדות איפשרה לנימבה לשחק. זו החלטה פוליטית ולא החלטה ספורטיבית. דברים כאלה צריך לעשות על טהרת הספורט".

"כששמעתי את זה, ההרגשה לא היתה טובה. כשמונעים מקבוצה להגיע להישגים על ידי דרכים ספורטיביות זה לא רציני. צריך לבדוק את זה. נימבה לא היה אמור לשחק את המשחק הזה, וברגע האחרון נתנו לו לשחק. אם היו צריכים לנהוג בצורה כזו אני לא מנבא עתיד גדול לכדורגל. למי שבחוץ זה נראה מאד גרוע".


צפו בתגובות למשחקה של הפועל פתח תקוה

בהתאחדות לכדורגל דחו אפשרות שהפועל חיפה תוכל לערער על החלטת בין הדין המשמעתי. בכיר בהתאחדות אמר ל-ONE: "שחיפה תעשה את העבודה על המגרש ולא תבוא בטענות לאחרים. הם במקרה הטוב יכולים לעשות חמוצים בפיתה".

מהצד של רעננה זעמו על כך שפטי נימבה, כובש צמד השערים במשחק שיחק ומנכ"ל הקבוצה, אלון קיטלמן אמר בסיום ל-ONE: אני כועס על ההתאחדות, זה סימפטום של כל המדינה שנימבה, שמורחק ויש לו עונש, שיחק על המגרש".

"הכל מושחת מהיסוד כי פטי נימבה היה ההבדל במשחק. במהלך כל השבוע בדקנו אם נימבה יכול לשחק וכל פעם אמרו לנו שלא ורק אתמול בלילה הגיע פקס שיוכל לשחק. הספורט הזה שווה לתחת, בשביל מה אנשים מקבלים משכורת? בשביל מה יש כדורגל?"


פטי נימבה. "אולי לא הייתי אמור לשחק" (ניר אורון)
פטי נימבה. "אולי לא הייתי אמור לשחק" (ניר אורון)

"אפילו התובע שלום אבן עזרא אמר לי בבוקר שזו פעם ראשונה שהוא שומע על כך. אני מתכוון לבקש ביום ראשון משחק חוזר, ולבטל את המשחק שהתקיים היום כי פטי נימבה שהכריע את המשחק וכבש שני השערים לא היה אמור לשחק היום, הוא היה צריך לקבל עונש ולא לשחק".

פטי נימבה, כוכב המשחק אמר ל-ONE: "אני יודע שאולי לא הייתי אמור לשחק, אבל כנראה שיש לי מזל. אלוהים בירך אותי ואני מודה לו שיכולתי לשחק והצלחתי לעזור לקבוצה לנצח".


צפו בתגובות למשחקה של הפועל חיפה

"השערים האלו עזרו לקבוצה להתקדם בעוד צעד לליגת העל, ואני מודה לכל מי שקשור לקבוצה כי שיחקנו עם כל הלב והנשמה. עדיין לא הבטחנו סופית את ההעפלה לליגה הראשונה ובשביל שזה יהיה סגור ובדוק נצטרך להשלים את המשימה בשבוע הבא".


יואב כץ. כועס על ההתאחדות (עמית מצפה)
יואב כץ. כועס על ההתאחדות (עמית מצפה)

"אני מאמין שאלוהים יהיה איתנו גם בשבוע הבא, חבל לי שרעננה כועסים אבל זה לא קשור אלי, זו היתה ההחלטה של ההתאחדות, אני מקווה שהם יצליחו להעפיל לליגה בשנה הבאה".

מנכ"ל הפועל פ"ת, אפי צפריר ביטל את הטענות של קבוצות הצמרת על החלטת ההתאחדות לאפשר לנימבה ליטול חלק במשחק. "אנחנו פעלנו בדרכים המקובלות והחוקיות של מוסדות בית הדין של ההתאחדות לכדורגל".

"קיבלנו כל החלטה של ההתאחדות, וההחלטה שהתקבלה הייתה לאפשר את שיתופו של נימבה עד לדיון בשבוע הבא. ככה שאנחנו פעלנו באופן חוקי למהדרין. לא נראה לי שישנו את ההחלטה בעקבות הערעור כיוון שאלו שצריכים לשנות את ההחלטה יהיו אלו שקיבלו אותה".

והיה גם כדורגל. הפועל חיפה והפועל פ"ת
בלם הפועל חיפה אושרי רואש, אמר ל-ONE בנוגע למשחק: "אנחנו את שלנו עשינו. ניצחנו. אבל הדברים לא תליים בנו. נצטרך שהפועל רמת גן ינצחו את פ"ת. אנחנו מצפים מרמת גן שישחקו ספורטיבית עד הסוף ונתפלל. עלי באופן אישי, אני לא יודע איפה אשחק. תלוי באיזה ליגה הפועל חיפה תהיה".

מאמן ראשל"צ, אבי פיטוסי היה מאוכזב בסיום מהתוצאה: "הפנדל בדקה ה-45 זה מה שהכריע. מחצית שניה שיחקנו יותר טוב, חבל שהתעוררנו רק ב-2:0. העיניים והלב בשבוע הבא. בני לוד תגיע שבוע הבא משוחררת נגדינו ושאף אחד לא יחשוב שיהיה קל".


שלומי דורה. עשו את העבודה שלהם (עמית מצפה)
שלומי דורה. עשו את העבודה שלהם (עמית מצפה)

מאמן הפועל חיפה שלומי דורה: "אנחנו עם הפנים קדימה לשבוע הבא. הפועל חיפה לאורך כל ההיסטוריה עלתה רק ברגע האחרון. אני מקווה שכך יהיה גם הפעם. הייתה לנו מחצית ראשונה יוצאת מן הכלל. את ערן לוי שהצטיין נאלצתי להחליף כיוון שסבל מסחרחורות ולא יכול היה להמשיך".

מאמן הפועל פ"ת, אלי מחפוד אמר בסיום ל-ONE לאחר הניצחון 0:2 מול רעננה: "אפשר להגיד מזל טוב ומברוק רק על הניצחון מול רעננה. יש לנו עוד 90 דקות בשבוע הבא ואם נשחק כמו ששיחקנו ברעננה אז מקומנו יהיה בליגת העל. בשלושת המשחקים האחרונים לא נראינו כל כך טוב ולא הצלחנו לקחת נקודות שהיו לכאורה בידיים שלנו, אבל זה כבר היסטוריה".

"אחרי שהצלחנו להביא 3 נקודות נשאר לנו רק לסיים את המשימה בשביל להחזיר את המועדון המפואר הזה למקום הראוי לו, ליגת העל. אנחנו לא נפספס את ההזדמנות במיוחד בשביל כל הקהל הנפלא הזה שליווה אותנו לרעננה, הפועל פ"ת זה בדם שלי והשתוללתי על הקווים בגלל הקהל הנפלא שלנו".


אלי מחפוד. בדרך לליגת העל (ניר אורון)
אלי מחפוד. בדרך לליגת העל (ניר אורון)

אם נעבור בשבוע הבא את המשחק בשלום אני מבטיח שיהיה שמח. המטרה שלנו היום הייתה לגמור את המחזור באותו מצב בטבלה, רעננה היא קבוצה מצוינת שלא סתם נמצאת בצמרת ואני שמח שהצלחנו לנצח".

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */