יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:13
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

"קבוצות יפחדו מאיתנו, אנחנו לעולם לא נפחד"

הרכש של הפועל ת"א, ג'ורדן מקריי, בראיון: העבר עם לברון ב-NBA ("חבר נהדר"), איך כמעט הצטרף למכבי ("חיכיתי רק לחתום על החוזה") והאיחוד עם גינת

|
ג'ורדן מקריי (חגי מיכאלי)
ג'ורדן מקריי (חגי מיכאלי)

לא בכל יום נוחת בליגת העל בכדורסל אלוף NBA. ג'ורדן מקריי, שחקנה החדש של הפועל תל אביב, יכול להתגאות בעובדה שהוא מחזיק בטבעת אליפות, זכר לתואר בו זכה ביחד עם קליבלנד בעונת 2015/16, אותה עונה שהחלה עם דייויד בלאט על הקווים.

בכלל, נראה שהאדומים של דני פרנקו מכוונים השנה הכי גבוה שיש: הם הספיקו להעפיל לגמר גביע ווינר שייערך בסוף החודש מול היריבה העירונית מכבי, אך כעת, עם צירופו של מקריי שמתאחד עם חברו תומר גינת, עמו שיחק אשתקד בפאריס לבלואה, נראה שהציפיות עוד עלו אף יותר.

מקריי, שככל הנראה יתפוס את מקומו של ג'יימס יאנג שמתקשה לחזור מפציעה, אמור להיות השחקן המוביל בעמדה מספר 3-2, כשמלבד הקדנציה בקליבלנד, הוא רשם קדנציות גם בפיניקס, דטרויט, וושינגטון ודנבר.

ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)

במשחק הבכורה שלו, שהיה משחק הכנה מול גלבוע גליל, הוא הספיק לקלוע 17 נקודות ובגיל 31 הוא יפתח עונה עמוסה שתכלול גם מאבקים במפעל אירופי, בו לא שיחקו האדומים במשך שש עשרה שנים. מחר (שלישי, 20:00) המסע יתחיל מול לונדון ליונס.

בראיון בלעדי ל-ONE, הראשון שלו מאז נחת בארץ הקודש: מתייחס מקריי לאיחוד עם חברו גינת, איך כמעט מצא את עצמו דווקא ביריבה העירונית, השעות שהעביר לצידו של הכוכב הגדול לברון ג'יימס ומדוע הקריירה שלו ב-NBA לא המשיכה לשנים נוספות.

"ת"א עיר מדהימה, אבל מאוד חמה עד כה. אני מאוד נהנה מהאוכל פה והנהגים קצת פראיים, אבל בסך הכול אני נהנה פה", הוא מספר על השבועיים הראשונים שלו בארץ הקודש.

ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)

ספר קצת על השיחות עם הפועל ת"א, מה ידעת על ישראל לפני?
"הכרתי שתי קבוצות: הקבוצה הזאת והקבוצה השנייה (מתכוון למכבי ת"א). השיחות היו טובות ואין הרבה פעמים שאתה יכול לדבר גם עם המאמן לפני שאתה חותם. אחרי שדיברתי איתו, היה לי הרבה יותר נוח להגיע".

שוחחת עם תומר גינת ששיתף איתך פעולה בשנה שעברה, כמה זה היה משמעותי?
"הוא היה מאוד משמעותי בקבלת ההחלטה שלי. דיברנו בקיץ ובעונה שעברה. תמיד צחקנו על כך שנחזור לשתף פעולה ביחד. באוגוסט ובספטמבר שהשיחות הפכו לשיחות רציניות שאלתי אותו שאלות על ישראל ועל הפועל. היה לו חלק גדול בהגעה שלי. דיברתי לאחר מכן עם המאמן ועם הסוכן, אחר כך שוחחתי עם כריס הורטון ועם ג'ייקובן בראון. כולנו שידרנו על אותו הגל, כול ההנהלה בשיחות שלי איתם".

תומר גינת (איציק בלניצקי)תומר גינת (איציק בלניצקי)

הרבה אנשים הופתעו מהבחירה שלו בהפועל על פני מכבי ובכלל מהחזרה שלו.
"לדעתי הוא שחקן מצוין. הוא לקח החלטה להגיע לכאן לבית שלו ואני חושב שזו בחירה מצוינת. באופן אישי, אני חושב שהליגה הישראלית טובה מהצרפתית, ובנוסף הוא ישחק ביורוקאפ העונה".

היו לך שיחות דווקא עם היריבה, כמה זה היה נכון?
"זה נכון. הרבה אנשים לא יודעים, אבל ממש חיכיתי לחוזה במכבי שיהיה מוכן וזה היה אמור לצאת לפועל: אחתום עליו ואגיע. אבל אז קרו דברים והם ולקחו בחור אחר. זה היה לפני חמש שנים, אני חתמתי באותה השנה בבאסקוניה והיום אני בהפועל. משהו להוכיח להם? אני מבין את חשיבות הדרבי פה, אבל המטרה שלי היא לנצח כמה שיותר, להגיע כמה שיותר רחוק באירופה ולזכות באליפות כאן. אם אגיד שאני רוצה להוכיח משהו למכבי זה לא יהיה נכון".

בעבר היה קרוב למכבי ת"א. ג'ורדן מקריי במדי וושינגטון (רויטרס)בעבר היה קרוב למכבי ת"א. ג'ורדן מקריי במדי וושינגטון (רויטרס)

זאת הפעם הראשונה שהפועל ת”א משחקת באירופה מזה 16 שנים, זה לא הולך להיות פשוט.
"יש לי ניסיון בהרבה מקומות שהייתי בהם: לפעמים שיחקתי משחק אחד בשבוע, לפעמים יום אחר יום ולפעמים שני משחקים בשבוע אחד. בשבילנו הכי חשוב לשמור על הגוף. זאת תהיה עונה ארוכה ונצטרך להיות אחד בשביל השני כקבוצה. יהיו משחקים ששחקן כזה או אחר יככב, או שחקן כזה או אחר יקלע ליום רע אז פשוט נצטרך לשחק כקבוצה. יש לנו קבוצה עם הרבה כישרון, קבוצה מגוונת בה כל אחד יכול לעשות הרבה דברים שונים. יש לנו הרבה כלים וזה מורגש מאוד בתחילת הדרך עם הקבוצה".

בליגת העל הפועל מתכננת לרשום רק ארבעה זרים בכל משחק. איך זה ישפיע?
"כל עוד תהיה לנו כימיה עם כולם נהיה בסדר. לפעמים זה קשה כשמתכננים משהו עם שחקן ביום שני ואז הוא לא משחק ברביעי. אני חושב שהמאמן עושה עבודה טובה באימונים כשהוא משנה את ההרכבים ואני מתרגל לשחק עם כולם".

דני פרנקו (שחר גרוס)דני פרנקו (שחר גרוס)

כמעט 30 שנה שהפועל לא זכתה בתואר. זאת המטרה העיקרית מבחינתך?
"זה  יהיה אתגר, במהלך עונה יש הרבה עליות וירידות, אבל יש לנו את הכישרון וחדר ההלבשה הנכון לזה. צריך גם מזל, אבל אני חושב שכל אחד בחדר ההלבשה מקבל את האתגר וחולם עליו".

מה החלום שלך בעונה הזאת?
"קודם כל אני רוצה להישאר בריא לכל אורך העונה. אני רוצה לנצח, יש לי הרבה תשוקה ואני מאוד אוהב את המשחק. לא הייתי בעבר בישראל והכדורסל הביא אותי לפה, אז אני מחבק את הגורל שהביא אותי לפה. כמובן שהחלום האולטימטיבי זה לזכות אליפות".

רוצה אליפות. מקריי (חגי מיכאלי)רוצה אליפות. מקריי (חגי מיכאלי)

אם בעונות קודמות הפועל הייתה צריכה לקוות לחיסורים בקבוצות היריבות כדי ללכת רחוק, השנה נראה שיש לכם סגל שלא צריך לפחד מאף אחד. איך אתה משווה את הסגל לעומת הפועל ירושלים הפועל חולון ומכבי תל אביב?
"לכל קבוצה יש  את השחקנים הטובים שלה וגם לנו יש גם שחקנים טובים. קשה להגיד עכשיו, אבל אני בקבוצה הזאת ואני אבחר את השחקנים שפה על פני שחקנים של כל קבוצה אחרת. אנחנו לא מפחדים מאף אחד, אנחנו מוכנים לשחק עם כל קבוצה בכל ערב. הפועל ת"א תהיה קבוצה שמשחקת חזק עבור הקהל שלה, כולם יראו אותנו נלחמים בכל משחק. הקבוצות האחרות יצטרכו לפחד, אנחנו לעולם לא נפחד".

אתה מגיע לפה אחרי עונה בפריז לבלואה, אבל בעבר הרחוק זכית באליפות ה-NBA, מה אתה יכול לספר על העונה הזו ומה למדת?
“למדתי המון, למדתי להוביל קבוצה. יצא לי לשבת ליד לברון, אחד השחקנים הטובים בתולדות המשחק וליד עוד לא מעט שחקנים משמעותיים. רק להיות שם לראות וללמוד, לקחת את התובנות שלי למשחק שלי זה שווה המון לקריירה".

יש לך איזה סיפור מיוחד עם לברון?
"היינו אחרי הפסד ובפיגור 3:1 מול גולדן סטייט בסדרת הגמר ובחדר הלבשה אחרי המשחק הוא היה מאוד רגוע. הוא אמר לנו שיהיה בסדר, שהסיפור שלנו יסתיים בצורה טובה. לראות מנהיג כזה כל כך רגוע באותה נקודת זמן זה היה מאוד מנחם ומרגיע בתור שחקן".

לברון ג'יימס (רויטרס)לברון ג'יימס (רויטרס)

כמה הוא היה חשוב לחדר ההלבשה? היו דיבורים שהוא מתעסק הרבה בעצמו.
"לברון חבר נהדר לחדר ההלבשה. לפעמים אנשים מתבלבלים עם התשוקה שלו למשחק וחושבים שזה קורה גם עם החברים לקבוצה, אבל זה לא ככה. לברון אוהב את החברים שלו לחדר ההלבשה וזה מגיע מתוך אהבה לקבוצה ולמשחק".

שיחקת חמש עונות ב-NBA. אתה חושב שזה פספוס שלא הצלחת לתחזק קריירה יותר ארוכה?
"הכול קורה מסיבה מסוימת. בעונה האחרונה שלי שיחקתי 30 משחקים ויש שחקנים שמרוויחים שמונה מיליון דולר ושיחקו את אותה כמות משחקים. הרגשתי שלאלוהים יש תוכנית בשביל הקריירה שלי".

היית רוצה להמשיך שם? כמה זה קשה לתחזק קריירה ב-NBA?
"כמובן, אני לא יודע למה זה לא קרה. יש שחקנים שמשחקים באירופה שיכולים בקלות לשחק ב-NBA, ומצד שני לפעמים אתה יכול להיות עשר עונות ב-NBA מבלי לשחק. חלק מהשחקנים אולי מוכנים לסיטואציה הזאת של לא לשחק אבל להיות שם, אבל לי חשוב להיות משמעותי ולהשפיע בקבוצה שלי. ב-NBA, אתה צריך להיות חזק בראש ולהיות מוכן לכל רגע. ניסיתי להיות תמיד בין הראשונים בחדר הכושר ולעשות את הדברים כדי להצליח".

ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)ג''ורדן מקריי (חגי מיכאלי)

שיחקת גם עם ניקולה יוקיץ', הוא הפך לשחקן מוערך מאוד שם כנגד כל הסיכויים.
"הוא אחד האנשים הנחמדים שיצא לי להכיר, שחקן נהדר. הוא רואה דברים שהולכים לקרות לפני שהם קורים על המגרש, איש נהדר. להיות ליד שחקן כמוהו, שזכה בתואר ה-MVP של הליגה, לראות איך הוא משפיעי על הקבוצה שלו זאת חוויה ומשהו שאני יכול להגיד שהתברכתי בו".

מה אנחנו לא יודעים עליך?
"שאני איש מאוד קליל. לפעמים במגרש אני לנראה פעמים כועס ועצבני, אך מחוץ למגרש אני איש רגוע. אני אוהב לחוות התנסויות קולינריות, לנסות תרבויות אוכל אחרות כמו בישראל".  

הפועל ת"א מוכנה לפתיחת העונה?
"כן. אני חושב שעשינו הכנה טובה, שלושה משחקים טובים בגביע ווינר ואני חושב שזה עזר לנו להתקדם. במשחקי קדם העונה אתה רוצה לנצח אפילו שאין לכך חשיבות, אבל עכשיו מתחילים המשחקים בהם לכל הפסד או ניצחון יש משמעות".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */