יום ראשון, 05.05.2024 שעה 08:02

"גג בבלומפילד? בעונה שעברה לא ירד גשם בכלל"

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיבר מחזיק תיק הספורט בעיריית ת"א: "זה עניין של עלות ותועלת". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אייל ברקוביץ' ברדיו (מערכת ONE)
אייל ברקוביץ' ברדיו (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), ורדיו קול הים האדום באילת. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית הספורט של ישראל דיברנו עם יו”ר מועצת עיריית ת”א על דו”חות החנייה שמקבלים האוהדים התל אביביים, והאם יהיה גג בבלומפילד. בנוסף, סיכמנו את הניצחון 0:1 של מכבי חיפה על בית”ר ירושלים בטדי ונערכנו לקראת משחקי הפלייאוף.

ליאור שפירא: “גג בבלומפילד? בעונה שעברה לא ירד גשם בכלל”

יושב ראש מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הספורט, ליאור שפירא, דיבר בתוכנית הספורט של ישראל על דו”חות החנייה שמקבלים האוהדים לאחר משחקים בבלומפילד ובנוסף, התייחס גם לעניין הגג באצטדיון התל אביבי.

ערב טוב לליאור שפירא, יושב ראש מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק הספורט.
“ערב טוב”.

זה הגיוני בעינייך הדו”חות שמקבלים האוהדים לאחר משחקי הכדורגל בבלומפילד?
“זה מבאס. העניין של דו”חות החנייה מסביב לבלומפילד, נולד סביב המשחק בין מכבי ובית”ר. נתנו אזהרות במשך 3-4 חודשים. זה לא נולד ביום אחד. החברה שמנהלת את האצטדיון פנתה לשלושת הקבוצות התל אביביות בנושא הזה. האכיפה נעשית מכיוון שאנשים חסמו כניסה לבתים, וחנו בחניות של נכים. אפשר להחנות בדולפינריום”.

כוחות המשטרה בבלומפילד (שחר גרוס)כוחות המשטרה בבלומפילד (שחר גרוס)

למה אתם מתנכלים להם?
“זה לא לעשות להם רע. נתתי לכם מספר דוגמאות לדו”חות חנייה. תבדקו את הדו”חות שנשלחו אליכם. מפרצי אוטובוסים שנחסמו, חניות וכניסות לבניינים. אני מאמין שעד סוף השנה, הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בסמוך לבלומפילד. אני לא אחראי לזה ואני מתפלל כמוך. אנחנו בקשר עם השרה שמתעסקת בזה. יש אלטרנטיבות של חניות מסביב לאצטדיון”.

מקובל שמי שיחנה במקום שלא מפריע לציבור, לא יקבל דו”ח?
“אני מעריך שלא אמרת משהו שקורה בפועל. ברגע שהשידור ייגמר, תבדוק אותי”.

מאז שאמרתם את המשפט הידוע, לא מפסיק לרדת גשם . מה דעתך?
”בעונה שעברה לא ירד יום אחד של גשם. בעונה הזו ירד גשם במשך יומיים וחצי”.

השיפוצים בבלומפילד (נעם מורנו)השיפוצים בבלומפילד (נעם מורנו)

יהיה גג בבלומפילד?
”יש לנו כרגע תקציב מסוים לספורט. יש כמה פרויקטים שאנו שוקלים לעשות כמו אצטדיון אתלטי ענק, אולם כדורסל ואצטדיון למען הליגה הלאומית. על מה היית מוותר בתמורה לגג בבלומפילד? הכל זה עלות ותועלת”. 

למה אוהדי התל אביביות מקנאים באוהדי חיפה? אי אפשר למצוא תקציב לזה?
“יש יומיים וחצי של גשם בכל העונה. תל אביב זו לא עיר שאפשר לנסוע בה עם אוטו. הכניסה והיציאה מהאצטדיון קלות לעומת סמי עופר. נראה לכם שזה בכיף של ראש העיר לחלק דו”חות חנייה? אם מישהו היה חוסם לך את הכניסה לבית שלך, היית פועל נגד זה. הייתי כמה פעמים בסמי עופר במשחקים, אני יכול לחכות שעה בכניסה ושעה ביציאה, לנו אין את זה. אבל אני רוצה לקוות כמו עם ישראל, שהקו האדום הזה סוף כל סוף יעבוד וזה יוכל לפתור לנו המון בעיות”. 

אוהדי מכבי והפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי והפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

חאלד דוכין: “שואפים להישאר במקום הרביעי, אירופה זו המטרה”

בתוכנית הספורט של ישראל, שוחחנו עם מנכ”ל בני סכנין, חאלד דוכין, על ההצלחה והציפיות מהעונה הנוכחית ומהן מטרותיהם.

ערב טוב למנכ”ל בני סכנין, חאלד דוכין.
”ערב טוב ברקו”.

אתה לא חושב שסכנין הייתה צריכה לרצות יותר מלבד העפלה לפלייאוף העליון?
“תקשיב ברקו, קודם כל זה לא מובן מאליו שאנחנו בפלייאוף העליון. זה התקציב הגבוה ביותר שהצבנו אי פעם, אבל 18 מיליון ביחס לקבוצות הגדולות זה לא הרבה. אנחנו עובדים בבקרה באופן חלק, והעבודה מבחינה תקציבית מצוינת. היו בעיות לפני 10 שנים, אך ארבע השנים האחרונות הן מעולות. עדין קשה לגייס כספים והפער בין מה שאנחנו צריכים לשלם למה שאנחנו צריכים לקבל גדול”. 

מה דעתך על העולות הצפויות מהליגה הלאומית לליגת העל עונה הבאה?
“מועדון בני סכנין זה לא מועדון רק של סכנין, זה מועדון שמייצג הרבה מעבר. אני אוהב את זה שעוד קבוצות מהמגזר צפויות לעלות לליגת העל בעונה הבאה. כשהיינו בלאומית הסתדרנו עם כל קבוצות המגזר. לסכנין יש היסטוריה רחבה והיא נוגעת בהרבה גורמים ואנשים. אני מברך את כל העולות הצפויות, ואנו מאמינים שביחד נוכל לשתף פעולה. בקשר לפלייאוף, אנחנו שואפים להישאר במקום הרביעי. אירופה זו המטרה. כל הצוות המקצועי והשחקנים מבינים את זה. לא נפחד ונבוא לשחק”.

למה פיטרתם את שרון מימר?
“פתחנו את העונה בצורה מצוינת עם שרון, והבאנו גם שחקנים מאוד טובים. הכל הלך יפה, עד הסיבוב השני. שאר הקבוצות התחזקו, לנו נפצעו המון שחקנים. אפילו לא פיטרנו אותו, הוא ביקש לעזוב ואנחנו הגענו איתו להסכמות. לא היו ויכוחים”.

שרון מימר (ראובן שוורץ)שרון מימר (ראובן שוורץ)

מה עם החוזה של סילבס? יחודש?
“ברגע שסיכמנו את הדברים איתו, הוא ביקש חוזה עד סוף העונה. הוא עושה עבודה מצוינת. מעבר לתוצאות, הוא בן אדם נהדר. יש לנו מטרה בפלייאוף, וזה המבחן האמיתי של כולנו, מההנהלה ועד השחקנים. אם נמשיך הצורה הזו ונמשיך להיות מחוברים, אין שום סיבה שכל הסגל וגם המאמן ימשיכו לעונה הבאה. בשיחה שלי עם סילבס היום, דיברנו על כך, אין צורך למהר”

“בשנתיים האחרונות אנחנו לא מחליפים מאמנים כמו שאתם אומרים. גם הפרידה משרון נעשתה בצורה חלקה. שינינו את הגישה שלנו, בעיקר מאז שחזרנו מהליגה הלאומית. אנחנו רוצים מאמן לטווח ארוך, וגם לשנות את כל התדמית של המועדון”.

חיים סילבס (איציק בלניצקי)חיים סילבס (איציק בלניצקי)

למה אין מאמן מהחברה הערבית בסכנין?
“היו לנו מאמנים ועוזרי מאמן מהחברה הערבית אך הם לא צלחו. זה לא אומר שאנחנו צריכים לנסות עוד אחד ועוד אחד. יש לנו ארסנל של מאמנים, זה לא שאנחנו עושים סלקציה. כנראה שהם לא מקבלים את ההזדמנות כי אין הרבה קבוצות ערביות כמו בליגה הלאומית בשנתיים האחרונות. אי אפשר להתחיל מליגת העל ולרדת, צריך להתחיל מלמטה ולעלות”.

למה אוהדים לא יכולים להרגיש בטוחים כשהם מגיעים לדוחא?
“נגעת בנקודה חשובה. רוב האנשים והאוהדים בעיר הם אנשים נפלאים. תמיד תמצא את הקומץ הזה שרוצה לקלקל, בכל מקום. זה לא לגיטימי בכלל. אסור לזרוק אבנים או לפגוע במישהו, אפילו מילולית. אנחנו נגד זה. זה קרה בהתחלה מול נתניה וזה היה דו צדדי, בהמשך היה את המקרה נגד הפועל חיפה וטיפלנו בנושא. אני בדעה אחרת לגבי אוהדי בית”ר ירושלים. צריכים ללמוד איך לחיות ביחד כי כולנו אזרחים פה וכולנו צריכים לכבד האחד את השני. רוב הלקוחות של העיר הם לא תושבי העיר. בהנהלת סכנין לא ניסו לפגוע פעם? ככה זה קורה ביציעים בכל הארץ. צריך לטפל את הבעיה מהשורש, זה לא רק בסכנין, זה אצל כולם”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */