יום שלישי, 14.05.2024 שעה 12:57
לוח משחקים
  • בורג אן ברס
  • 89 - 81
  • פאריס

"כשהכל ייגמר נצטרך כעם לחשוב איך קמים מזה"

פורוורד הפועל ת"א, גינת, בראיון לקראת המבורג ב-20:30: "הבנו שיהיה טוב לאנשים לקחת הפסקה ולראות משחקים". וגם: הזרים, הממשלה והאוהדים שנרצחו

|
תומר גינת (ראובן שוורץ)
תומר גינת (ראובן שוורץ)

בזמן שהמלחמה בישראל בעיצומה, הפועל תל אביב ממשיכה את מסע משחקיה ביורוקאפ והערב (שלישי) ב-20:30 היא תתארח אצל המבורג במסגרת המחזור הרביעי של המפעל. הקבוצה של דני פרנקו עדיין מושלמת והיא תפגוש את הגרמנים שטרם ניצחו העונה באירופה. לקראת ההתמודדות דיבר תומר גינת בראיון ל-ONE ושיתף על התחושות.

עם התקופה הלא קלה הזאת, איך זה לצאת עם הקבוצה ולהיות בחוץ כל כך הרבה זמן במסע משחקים, איך אתם עושים את ההתנתקות ומה עובר עליך בתור בן אדם אמוציונלי?
“לא קל. זה הרגיש לא נכון בהתחלה לעזוב את המדינה, את המשפחה ואת כל מה שקורה בארץ, לטוס לחו”ל ולשחק כדורסל, לא היה את היכל קבוצת שלמה והרצון לשחק כדורסל ובאופן טבעי השפיע על כולנו. באיזשהו שלב הבנו שזה יהיה טוב להרבה אנשים ה’ברייק’ הזה לראות שעתיים כדורסל בטלוויזיה ולהתנתק מהחדשות לרגע. באמת אחרי המשחק בוונציה קיבלנו תגובות מאנשים שזה עשה להם טוב וזה שימח אותם בתקופה הקשה הזאת. תחושות מורכבות ומעורבות אבל אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב כדי לשמח אנשים ולהמשיך לנסות לגרום לאנשים לחייך”.

שחקני הפועל תל אביב בסיום (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב בסיום (ראובן שוורץ)

יש לכם לא מעט אוהדים שנרצחו או נפלו, הכרת חלק מהם?
“לא אישית, אבל זה חלק גדול מהפועל שאני מכיר ביציע ובקשר איתם ברשתות החברתיות. זה עצוב מאוד וקשה מאוד ואין מילים לתאר את הכאב והדברים שקורים כרגע לאנשים בארץ ובמדינה, לא קל להתמודד עם זה”.

מה סדר היום שלכם שם? מתאמנים שם, מתעדכנים בטלפונים, מה עובר עליכם שם?
“זה לא קל, אנחנו מן הסתם מתעדכנים מה קורה בארץ ובהתפתחויות במצב. משתדלים לעשות אימונים, אנחנו לא מעט זמן בחו”ל, משתדלים כמה שיותר להיות בקשר עם החברים בארץ ותוך כדי לשחק כדורסל ולהשתפר כקבוצה, אבל ברור שהמחשבות שלנו עדיין עם האנשים שנשארו בארץ”.

מה עובר עליכם שם, אתם רואים מה קורה בארץ ואתם מתקשרים כל פעם שיש אזעקות? לראות מה קורה עם כל אחד?
”כן, זה לא קל. המשפחה שלי הם מהצפון, מקיבוץ ליד נהריה קרוב לגבול של לבנון. המשפחה שלי נאלצה לפנות את הבית ולעבור לגור במרכז. זה גם התמודדות. כמובן שכשיש אזעקות בארץ וכל אחד איפה שהוא נמצא, המשפחה והחברים, משתדלים לשמור על קשר. יש לנו פה אנשים שיש להם חברים שנמצאים גם במילואים אז מנסים לשמור על קשר עם האנשים בארץ וברור שמתעדכנים כמה שאפשר”.

תומר גינת (איציק בלניצקי)תומר גינת (איציק בלניצקי)

הייתה לך דעה ברורה עם הרפורמה ומה שקורה. אתה כאזרח, איך אתה חש מה שקרה לנו מיום שבת, ה-7 באוקטובר, שנזכור כיום שואה נוסף?
”אני לא חושב שמישהו יכול לשכוח איפה הוא היה כשהכל התחיל, כל העדויות והזוועות שעברו בדרום באותה שבת, זה משפיע על כל אחד ברמה האישית. כשהכל ייגמר נצטרך לחשוב כמדינה וכחברה איך קמים מזה ואיך ולהרגיש תחושת ביטחון במדינה. זה אולי אחד האירועים הטרגיים שקרו במדינת ישראל. כשהכל ייגמר, מי שצריך לקחת אחריות מקווה שייקח אחריות וננסה לקום מזה הכי טוב שאפשר ונחיה בביטחון, ונקווה להיות ביחד, לא רק בזמנים קשים, אלא גם ביום יום”.

אתה סומך על ההנהגה בארץ?
”אני לא חושב שזה זמן לעשות סיכומים או לחפש מי אשם וכמה אשם ולמה אשם ואיך זה קרה, אני חושב שזה זמן להישאר ביחד. ראינו איך מיד אחרי שזה קרה, כל הצדדים וכל הדעות השונות שיש בארץ, כולם התאחדו לאחד והבינו שצריך להיות ביחד. זה זמן להיות ביחד, להחזיק ביחד כי אני מתאר לעצמי שזה ייקח זמן עד שזה ייגמר, זה מאוד מאוד חשוב תחושת אחדות ושרק ביחד נעבור את זה ושהדברים ייראו אחרת. כשהכל ייגמר אני מקווה שהחברה תדע לקום מזה ביחד ולראות מה נכון למדינה הזאת”.

קצת כדורסל, איך אתה רואה את הקבוצה שלכם?
”הייתה לנו הכנה מאוד מורכבת לעונה הזאת עוד לפני כל הבלגן שקרה. שני שחקנים שהיו באליפות עולם, שחקנים עם פציעות, בלגן. לא כל כך הצלחנו להיכנס לקצב, ועד שכן הצלחנו להיכנס אז פתאום מלחמה והמשחקים נדחים וטסים לאירופה לתקופה לא ידועה, ממשיכים לשחק ביורוקאפ כמשחקי חוץ או משחקי בית איפה שזה לא יהיה. הכל מאוד מורכב ואנחנו אחד לצד השני ואני שמח שעשינו ניצחונות ביורוקאפ בתחילת העונה נגד שתי קבוצות לא רעות בכלל, מקווה שנמשיך כך וכמובן יש לנו דרך ארוכה לעשות ומקווה שכל המצב הזה מתישהו יהיה מאחורינו ולשחק בליגה ונוכל לארח בהיכל קבוצת שלמה. כמובן שאנחנו עוד מחפשים את הזהות שלנו וללמוד אחד את השני ולשחק כדורסל הכי טוב שאנחנו יכולים”.

דני פרנקו (ראובן שוורץ)דני פרנקו (ראובן שוורץ)

מה אתה חש שמאחד את הקבוצה הזאת שמתגבשת והולכת?
“קודם כל אני חושב שיש לנו המשכיות כי יש לנו די הרבה שחקנים שהמשיכו מהעונה שעברה ואנחנו מכירים אחד את השני, וגם החדשים שהגיעו, מיום ליום מתחברים אלינו ונראים טוב יותר, ואני חושב שהביחד של הקבוצה הזאת והאופי של השחקנים בקבוצה הזאת, זה משהו שמאוד מיוחד. אז ההמשכיות שלנו יחד עם השחקנים החדשים, ניסינו לעשות התאמות מעונה שעברה ויש לנו קבוצה טובה עם המון המון כלים וזה ייראה טוב יותר ממשחק למשחק ואין לי ספק שנעשה עונה טובה”.

מה זה עונה טובה בשבילך?
”עם כל הבלגן שקרה, קשה לדעת מה יהיה השנה ואיך הדברים הולכים להיראות, אבל המטרות שלנו ברורות, אנחנו רוצים לעשות צעד קדימה בכל תחרות שאנחנו משחקים בה ונצטרך להתאים את עצמנו למצב כל פעם ולראות איך הדברים נראים ומה הולך באמת לקרות עם המצב שנוצר לנו, אבל המטרות חד משמעית הן ברורות רוצים לעשות צעד קדימה בכל תחרות שאנחנו נמצאים בה”.

יש לכם את המבורג, איך אתה רואה קודם כל את המשחק הזה?
”משחק לא קל, מגרש שהפסדנו בו שנה שעברה, למרות שהיינו שם פייבוריטים. אנחנו מגיעים השנה במצב לא פשוט, אבל אנחנו סומכים על עצמנו וצריכים לעשות את העבודה ולנצח את המשחק הזה עם כל הקשיים, כמו שעשינו בוונציה. נעשה מה שאנחנו יכולים כדי שוב לשמח את האוהדים שלנו בארץ שרואים את המשחק וזה חד משעמית המטרה שלנו”.

שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני הפועל תל אביב (איציק בלניצקי)

במשחק הקודם עליתם עם נעליים שכתבתם עליהם את שמות האוהדים שנרצחו, גם הערב אתם מתכננים מחווה כלשהי?
”קודם כל ברור אני חושב שמחוות זה דבר חשוב וראינו כמה זה נגע באנשים, ברור שנעלה עם סרטים שחורים והשמות עדיין על הנעליים, חשוב יותר מהכל בלב שלנו ובראש שלנו אנחנו חושבים רק על המשפחות שנפגעו, על הנרצחים, על החטופים, על הפצועים וזה חד משמעית בלב שלנו וזה יותר חשוב מכל מחווה אחרת, אבל כמובן שהמחוות גם יהיו שם”.

כמה הזרים שלכם חוששים? איך אתם מסבירים להם את זה?
“יש חשש. בתור שחקן ששיחק באירופה, אם היה קורה דבר כזה במדינה שאני לא מכיר ולא שייך אליה זה היה מפחיד אותי מאוד. אנחנו מסבירים כמה שאפשר וחלק לא מבוטל מהשחקנים שיחקו בארץ ומכירים סיטואציות של אזעקות, אז אנחנו מנסים להסביר כמה שאנחנו יכולים ולשדר ביטחון כמה שאנחנו יכולים, אבל אין ספק שזה מפחיד והזרים חוששים באופן טבעי. אני באמת מקווה שיום אחד נוכל לחזור לארץ ולשחק באולם הביתי שלנו, עוד בקרוב העונה, ולעשות מה שאנחנו אוהבים מול הקהל שלנו שחסר לנו בטירוף. אנחנו מסבירים לזרים את הסיטואציה ומנסים כמה שיותר לחזק ולהסביר”.

הלוויתם של מיכל וגיא אדמוני ז"ל
אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */