יום רביעי, 01.05.2024 שעה 00:51

שגיא מוקי לא יתחרה באליפות העולם בהונגריה

הג’ודאי יאבד את תואר אלוף העולם במשקל עד 81 ק"ג לאחר שנשאר מחוץ לסגל שיטוס בחודש הבא לאליפות. סמדג’ה על התנאים בטוקיו: “לא יהיו אופטימליים”

|
שגיא מוקי (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו)
שגיא מוקי (צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו)

אחת מהתחרויות האחרונות שניצבות בפני נבחרת ישראל בג’ודו לפני המשחקים האולימפיים היא אליפות העולם, שתתקיים בחודש הבא בהונגריה. היום (ראשון) מאמני נבחרות הגברים והנשים הכריזו על הסגלים שיתחרו שם, כאשר שגיא מוקי נותר בחוץ בהחלטה של מאמנו אורן סמדג’ה, כך שלא יוכל להגן על תוארו כאלוף העולם במשקל של עד 81 ק”ג. 

טל פליקר, ברוך שמאילוב, יוני אלבז, לי קוכמן, גיא גורביץ’ ואורי ששון ייצאו להתחרות - כך ששגיא מוקי, פיטר פלצ’יק וטוהר בוטבול לא יתחרו באליפות העולם. בנבחרת הנשים, יתחרו שירה ראשוני, גפן פרימו, גילי כהן, גילי שריר וענבר לניר.

אורן סמדג'ה אמר על הבחירות שלו: "אליפות העולם היא מבחינתנו משהו שלא היה מתוכנן. קרו כמה דברים, לכן החלטנו לשנות את הסגל. יתחרו שלושה אולימפיים ושלושה אולימפיים יישארו בארץ להמשך ההכנות לאולימפיאדת טוקיו. מרגע העצירה במרץ, התמודדנו עם כל כך הרבה אירועים שהזיזו אותנו ימינה ושמאלה וראינו את האפקט בתחרות הראשונה, כשחזרנו והיינו בלי מדליות, אבל מהר מאוד גם חזרנו לתלם עם הישגים, התגברנו על זה והתמודדנו בהצלחה".

אורן סמדג'ה (נעם מורנו)אורן סמדג'ה (נעם מורנו)

גם ההופעה במשחקים האולימפיים בצל מגפת הקורונה שמרימה ראש ביפן עם גל נוסף לא מאפשרת הכנות אופטימליות לאירוע הגדול והחשוב ביותר שיתקיים ביולי. סמדג’ה טען כי "יש לנבחרות צוות גדול מאחורי הקלעים ודווקא במשחקים האולימפיים נגיע במצב שאין לנו את כל מה שצריך”.

לדבריו, “אין אישור להכנסת תזונאי לטוקיו, יש אישור להכניס רק שלושה יריבי אימון ביחד עם נבחרת הנשים כך שאין מספיק פרטנרים לנבחרות, ואם נרצה להביא איתנו עוד פרטנר אחד אז צריך להוציא מאמן מהצוות כדי לאזן את הכמות. יש שמיכה קצרה וזה לא טוב. צריך להתייחס לזה שמבאים שישה ספורטאים רק מנבחרת הגברים ויש עבודה שצריכה להיעשות איתם, אז מטבע הדברים ככל שגדלים צריך לקבל את כל המעטפת. יש לנו משלחת עוצמתית שכבר הביאה מדליות עם שיטה מסודרת. הדרישה שלנו היא מינימלית יחסית, לא נתמק מזה, ננסה שהספורטאים יקבלו את כל התנאים - ומה שלא נקבל, נשבור את הראש ונתמודד עם זה. זה לא תירוץ ונדע להסתדר עם מה שיש, אבל זה גם לא מהלך נכון”. 

שגיא מוקי (נעם מורנו)שגיא מוקי (נעם מורנו)

מהוועד האולימפי בישראל נמסר בתגובה: "מצבת בעלי התפקידים בנבחרת הג'ודו למשחקים האולימפיים בטוקיו סוכמה ואושרה עם משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו שישמש כמנהל המקצועי של משלחת הג'ודו וכל זאת בתאום מלא עם היחידה לספורט הישגי. כמות האקרדיטציות העומדות לרשות משלחת ישראל הינה מוגבלת ונקבעת ע"י הוועדה המארגנת ביפן, על בסיס כמות הספורטאים מכל ענף וענף שהשיגו את הקריטריון האולימפי.

פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)

“לשמחתינו במשלחת הישראלית למשחקי טוקיו ישנם ספורטאים וספורטאיות ממגוון ענפים בעלי סיכויים לזכות במדליה אולימפית ואחרים המועמדים לגמר אולימפי ותפקידו של הוועד האולימפי בשיתוף עם היחידה לספורט הישגי לראות את התמונה הכוללת ולהעניק לכולם את המעטפת המיטבית לתמיכה בהצלחתם.   
 
“הוועד האולימפי בישראל רואה בענף הג'ודו כאחד מהענפים המובילים ולכן אושר להם מספר בעלי תפקידים גדול יותר מהנוסחה שנקבעת על ידי הוועדה המארגנת של המשחקים.
לנבחרת הג'ודו, גברים המונה 6 ספורטאים, אושרו 10  אקרדיטציות (בנוסף לזו של משה פונטי), למאמנים, אנשי רפואה ייעודיים למשלחת ויריבי אימון. אנו בטוחים שצוות המאמנים יודע להעריך את התמיכה הרבה שמשלחת הג'ודו מקבלת לאורך כל המחזור האולימפי ובוודאי לקראת הנסיעה לטוקיו וזאת מבלי לפגוע במכלול הצרכים של הענפים האחרים וספורטאי המשלחת הגדולה והמגוונת אי פעם".

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */