יום ראשון, 05.05.2024 שעה 07:42

האיגודים דורשים רשת ביטחון כלכלית לספורט

ראשי הענפים האולימפיים נפגשו עם מנכ”ל משרד הספורט, הביעו בפניו חשש מקיצוץ בתקציב המדינה וביקשו “עזרה ראשונה לספורט הישראלי”. השר טרופר נעדר

|
אליפות מכבי ישראל בשחייה(ג'ימי קורניאסקי) (מערכת ONE)
אליפות מכבי ישראל בשחייה(ג'ימי קורניאסקי) (מערכת ONE)

בכירים בספורט הישראלי נפגשו הבוקר (חמישי) עם מנכ”ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, בדרישה לייצר רשת ביטחון כלכלית עבור ענפי הספורט השונים בתקופה של חוסר וודאות בעקבות מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי שיצרה. השר חילי טרופר נעדר מהישיבה.

בפגישה נכחו נציגים מענפי הספורט המובילים בארץ, כאשר מאחורי היוזמה עומדים בין היתר יו”ר איגוד ההתעמלות כנרת צדף, יו”ר איגוד האתלטיקה עמי ברן, יו”ר איגוד הכדורמים רויטל גלוסקא-כהן, מנכ”ל איגוד הכדורעף יניב נוימן, מנכ”לית איגוד השייט סמדר פינטוב ומנכ”ל איגוד האופניים גדי רדום. הנוכחים טענו בפני מנכ”ל משרד הספורט כי שנת 2020 הביאה שלוש מכות בו זמנית על הספורט הישראלי - משבר הקורונה, דחיית המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בשנה והיעדר תקציב מדינה.

כל אלה, מטילים צל כבד על האפשרות שההתאחדויות והאיגודים ימשיכו לפעול במתכונת רגילה, משום שכרגע ישנה פגיעה בתזרים הנכנס בגלל הפסקת התחרויות הבינלאומיות וכך גם בתקציבים של האיגודים האולימפיים. “אגודות קורסות וחלקן כבר עומדות להיסגר. יש פגיעה בפעילות המקצועית ובספורטאים ויש לזה גם השלכות של פגיעה כספית במי שמתפרנסים מהספורט כמו מאמנים, מנהלי מועדונים וספורטאים, החל מאובדן הכנסות ועד פיטורים”, התריעו ראשי האיגודים בפגישה.

תראו מה קרה לעולם האגרוף בזמן הקורונה

בעקבות המצב, ראשי הענפים דורשים מהמדינה “עזרה ראשונה לספורט הישראלי”, כך לדבריהם. עד כה ניתן לאיגודים מהמדינה רק 50% מהתקציב שמגיע להם והם מבקשים השלמה ל-100% עד לחודש אוקטובר כדי שיוכלו להתמודד עם המצב. כמו כן, הם דורשים הבטחה כי במקרה שבו יהיה קיצוץ לספורט במסגרת תקציב המדינה, כספי התמיכה שניתנים כעת לאיגודים ולאגודות לא ייפגעו אלא הקיצוץ יתבצע למעשה מתקציב המתקנים ומתקציב של אירוח תחרויות בינלאומיות.

בנוסף, הם דורשים הקלות בתשלומי האוגדות לרשויות המקומיות, מענק חד פעמי לאיגודים קטנים, הפחתת עלות השימוש במתקנים של מכון וינגייט ששייך למדינה, גמישות בניצול תקציב ההכנות האולימפיות כך שניתן יהיה להעביר את היתרה של 2020 לתקציב 2021 בגלל שכל התחרויות בוטלו או נדחו לשנה הבאה, ופיתוח תוכנית צמיחה לעתיד.

אליפות מכבי ישראל בשחייה (ג'ימי קורניאסקי)אליפות מכבי ישראל בשחייה (ג'ימי קורניאסקי)

בכירי משרד הספורט נפגשו ביום חמישי האחרון עם ראשי איגוד השחייה שדנו איתם בין היתר בנושא הפיצוי, מצוקת הבריכות בארץ ומעמד המאמן. בשבועות הקרובים הם צפויים להיפגש עם נציגים נוספים מענפים נוספים, בהם גם בכירי ענף הכדוריד שדורשים מהמדינה פיצוי בגובה של כשבעה מיליון שקלים, כך על פי המכתב שנשלח לשר הספורט חילי טרופר.

תחושת חוסר הוודאות בספורט הישראלי רק הולכת וגוברת בימים האחרונים עקב המשבר הכלכלי ואין ספק שהרבה מוטל על הכתפיים של השר החדש, שצריך לטפל במשברים רבים בתרבות ובספורט.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */