יום רביעי, 08.05.2024 שעה 19:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"שחקנים לא נהנו כך בחיים, נקמנו וזה היה נפלא"

הפועל חגגה את ה-0:3 על בית"ר עם הקהל מבעד לגדר: "חצי מסיבת טבע". מחמאות לקלינגר וסיני: "הייתה לנו דרך והתמדנו" ולבוזגלו: "הספידו מוקדם מדי"

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א חוגגים מול בית"ר (רדאד ג'בארה)

העונה של הפועל תל אביב מתנקזת אמנם לחצי גמר גביע המדינה בשבוע הבא מול מכבי פתח תקווה, לשם נשואות העיניים וההכנה למעשה כבר החלה וממש לא מאחורי הקלעים, אבל בינתיים, בליגה, הקבוצה מגיעה לשיאים חדשים. 6 מ-6 סופרת החבורה האדומה של ניר קלינגר בפלייאוף העליון, אחרי שהביסה אמש (שלישי) 0:3 את בית"ר ירושלים באצטדיון בלומפילד, והיא פשוט נהנית מכל רגע ביחד ולא יודעת שובע.

"זאת הייתה חווית מטורפת, דבר מדהים כזה לא חווינו בחיים", התמוגגו בהפועל ת"א ממראה מאות האוהדים המשולהבים על המדרכה והכביש ברחוב שארית ישראל ביפו, מבעד לגדר האצטדיון מול שער 5-4. השחקנים, אנשי הצוות, הבעלים שהיו בעננים וגם מביאי הכדורים הצעירים והמאושרים - הגיעו דרך הדשא, עלו ליציע וירדו במדרגות לכיוון המחזה הכמעט סוריאליסטי ובעיקר בלתי נשכח. 

בימי הקורונה, זה הכי קרוב שקהל יכול לפגוש את שחקנים, וזה היה מרגש כמו שזה נראה. חגיגות תחת המגבלות. האוהדים באדום אמנם ממש לא שמרו על כללי הריחוק החברתי, אבל סיפקו תצוגת עידוד מחוץ לבלומפילד ואף השתמשו בהקלטות שירי האוהדים ושאר אפקטים, למרות שלא היה בכך צורך.

צפו: שחקני הפועל חוגגים עם האוהדים

"הרבה שחקנים אמרו שהם לא נהנו ככה בחיים מניצחון, בטוח שגם האוהדים מרגישים ככה. זה לא ניצחון רגיל שחוגגים בקטנה, להביס 0:3 את בית"ר זה משהו מיוחד בהפועל. בטח באווירה כזאת של חצי מסיבת טבע, תחושה של כלוב ופלאשים של צלמים. האוהדים היו בטירוף והגדר בכלל הכניסה את כולם לאווירה.

"מה יכול להיות יותר טוב מזה? הקרב מול בית"ר הוא היסטורי וחשוב לכולם במועדון. הם גם נתנו לנו בראש כמה פעמים בשנים האחרונות. אנחנו לא שוכחים איך הם התנשאו וחגגו עלינו במושבה, לא נשכח את הפרצופים שלהם, אז נקמנו וזה היה תענוג. החזרנו למכבי חיפה על החמישייה וזה לא היה לא פחות כיף". 

אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

אחרי שלא מעט גבות הורמו על פרויקט הצעירים במתחם חודורוב, דורון ליידנר ועמית מאיר שוב עשו את העבודה בצורה נהדרת והיו לא פחות טובים מאשר במשחק הניצחון 1:2 על מכבי חיפה. החיסורים של הירוקים כסיבה לניצחון של הפועל ת"א בסמי עופר אולי יהפכו עכשיו לחיסורים של בית"ר ולטעויות שלה בהגנה, אבל בשורה התחתונה הקבוצה של קלינגר רעבה, נושכת, ממושמעת, יודעת להרוג משחקים ופשוט משתפרת ממשחק למשחק. והאמת? היא לא מפתיעה את עצמה בכלל.

בעוד תשומת הלב מופנית ל"תינוקות", מתהווה בהפועל ת"א קבוצה מאוזנת עם שילוב טוב, כמעט מושלם בין צעירים לוותיקים, שהולכים ומשתפרים בעצמם. מאור בוזגלו זוכה למחמאות על יכולתו מאז החזרה לפעילות ונראה הרבה יותר טוב מאשר בעונה הסדירה, איאד אבו עביד ממציא את עצמו בכל פעם מחדש באגף הימני, אוראל דגני מקפיד להנהיג ולהציל כשצריך, שי אייזן היה לסנונית הראשונה של המחזור המוצלח בוולפסון וממשיך להבריק באמצע, ומעל כולם עומרי אלטמן שתמיד נמצא שם כדי לשים את הכדורים ברשת וסופר כבר 11 שערים בליגת העל.

מאור בוזגלו חוגג (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו חוגג (רדאד ג'בארה)

מי שקיבלו את רוב המחמאות כמובן היו אלטמן ובעיקר בוזגלו. "מי שראה את המשחק מול נס ציונה בהכנה, ראה שמאור כבר חד וחזר לעצמו. כל פס היה מדויק, העוצמה שלו, כל הדברים שלא עבדו לו, הצליחו. כשהוא בפורמה הוא שווה מספרים תמיד והנה הוא מתחיל לספק בקביעות. בתחילת העונה היה לו קשה, בגלל המחלה והכל, אבל מה שיש לו ברגליים אין כמעט לאף אחד בארץ ואסור לשכוח את הדברים שהוא עשה בליגה הזאת כמה שנים. 

"על אלטמן כבר אין מילים, כן פציעה לא פציעה, כן קורונה לא קורונה, הוא שיחק כאילו לא עברו שלושה חודשים ולא השתנה כלום. שניהם נראו מצוין, הם גם חברים טובים מאוד ויודעים להיות תחבולנים טוב ביחד. את שניהם הספידו מוקדם מדי העונה, אלטמן התאושש לפני בוזגלו, אבל עכשיו שניהם נראים מעולה. היה כיף לראות אותם".

עומרי אלטמן חוגג (רדאד ג'בארה)עומרי אלטמן חוגג (רדאד ג'בארה)

באופן כללי, בהפועל ת"א הרבה יותר ממרוצים מהיכולת, הכושר, המוכנות לליגה וכמובן הניצחונות, ומפרגנים למשה סיני נציג הבעלים ולמאמן קלינגר, שמוציאים הרבה יותר מהסגל שקיבלו לידיהם בחודש נובמבר, וממשיכים לסמן מטרות. "כל הפגרה עבדנו כדי להגיע ככה בדיוק לרגעים האלה", אמרו במועדון. "סימנו את שני המשחקים האלה כמשמעותיים מאוד לקבוצה, ובכלל. למרות שאין אירופה, המשחקים היוקרתיים האלה חשובים בשביל ההמשכיות והמסורת, בשביל העתיד שלנו. משה וניר בונים את הקבוצה בצורה בריאה, שתגיע לשיא ברגע האמת והיא מתכווננת לשם, זה הכי חשוב".

בהפועל ת"א סיפרו כי העבודה הסיזיפית באימונים אכן נותנת את אותותיה ביכולת הנוכחית, כאשר הם היו מהראשונים שחזרו להתאמן במתכונת של אחד אל אחד, לאחר מכן בקבוצות של 10 שחקנים ואז כולם ביחד, ועבדו על חוזק, טכניקה, עבודה טקטית, משחקונים ומשחקי אימון, בתוכנית רחבה שתוכננה בקפידה על ידי סיני, קלינגר וחברי הצוות המקצועי בוולפסון, שם הגבירו קצב לאט-לאט.

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

"היה לנו חוסר רציני של פיזיות וגופניות, ידענו את זה ועבדנו על זה לא מעט", שיתף גורם בצוות המקצועי. "הפגרה הזאת עשתה לנו רק טוב, לא בטוח שהיינו נראים ככה בפלייאוף העליון בלי הפגרה, כנראה שממש לא. ההפסקה הזאת באה לנו בטוב. זה היה בדיוק הזמן של משה וניר להשלים פערים ולהפוך את הפועל לשלהם לגמרי, לתקן את כל מה שהם רצו וחשבו שיוכלו רק בקיץ. הייתה לנו דרך מלכתחילה, היא נמשכה גם כשהובסנו בחיפה ובנתניה, והמשכנו בה, בשביל להגיע לרגעים האלה. היום זאת הפועל אחרת לגמרי". 

דוגמה נוספת היא שילוב הצעירים, שהיו במעקב של סיני עצמו כדי להקל על התאקלמותם ולהבין את צרכיהם. אחרי שלושה חודשים אינטנסיביים, לא נראה שהם חדשים בהפועל ת"א כי הם הספיקו להתרגל למערכת והמעבר שלהם מהנוער לבוגרת היה טבעי.

דורון ליידנר (עמרי שטיין)דורון ליידנר (עמרי שטיין)

עם הצעירים, וביחד עם כל הסגל, קלינגר יכין את קבוצתו לקראת הפועל באר שבע בחוץ ביום שבת, במשחק האחרון לפני חצי גמר גביע המדינה בעוד שישה ימים. הוא ימשיך ככל הנראה בחלוקת העומסים שלו לקראת הגביע, כאשר אמש מוטי ברשצקי נח לאור המאמץ שלו בחיפה וגם בגלל שהוא מחזיק כבר בארבעה צהובים. 

גם מייקל אולהה הגיע לאותו מצב תוך כדי המשחק ו"תיקן" עם צהוב שני ואדום כדי שיוכל לשחק בגביע. מי שעוד נעדר מהמשחק ויוכל לשוב לסגל הוא פיליפה רודריגס, שחגג את לידת בתו השלישית ושהה לצד אשתו בבית החולים, לכן גם שוחרר מהאימון המסכם לפני המשחק.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */