יום שבת, 27.04.2024 שעה 07:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

מנספורד: הייתי לוקח איתי 4 שחקנים לאנגליה

המנכ"ל שיחתום עידן ב-20:15 בראיון: "העזיבה - החלטה שחייב לקבל", "הפייר פליי לא ייעלם מהישראליות", "איביץ' יאמן באחת מחמש הליגות הבכירות"

|
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)
בן מנספורד (רדאד ג'בארה)

העידן של בן מנספורד כמנכ"ל מכבי תל אביב יינעל מחר (שני, 20:15) כאשר אלופת המדינה תארח את הפועל באר שבע למשחק העונה. בשתי העונות הקודמות שלו כאן, זה היה המשחק הגדול שצריך לנצח, היריבות מול האלופה המכהנת. הפעם, רגע לפני שהמעגל נסגר, הבריטי יגיע להתמודדות מול הקבוצה מהדרום כשכתר האליפות אצלו ועל הדשא יהיה מבחן גדול לקבוצתו, זו שהוא הניע בה את אחד התהליכים הכי משמעותיים שהתרחשו בקריית שלום בשנים האחרונות.

מנספורד בוודאי רוצה לעזוב כמנצח, זה מה שגרם לו להשתולל על שופטים, על אנשי הנהלה יריבים או לעקוץ בציניות הבריטית שלו צוותים מקצועיים יריבים ואין ספק שגם ב-90 הדקות האחרונות שלו בישראל הוא יהיה אמוציונלי כמו שהוא יודע. 

איביץ': "ב"ש דומיננטית בשנים האחרונות"

אתה אומנם עוזב, אבל ביום שני האחרון ראינו אותך רץ ליואב זיו וצועק בפני כולם שילך ויעיר לשופטים על בזבוזי הזמן של אשדוד, וזה עדיין גורם לנו לנסות להבין למה אתה הולך כי אתה נראה מעורב וממש בטירוף שהקבוצה תצליח?
"זו הייתה החלטה מאוד קשה, אני חושב שהיא תפסה את כולם בהפתעה. בשבועות האחרונים היה ברור שאני בפני החלטה קשה אבל עדיין מבחינתי אני ממשיך לרצות שמכבי תצליח. כל מורשת של מנכ"ל או מנהל מקצועי ביום שהוא הולך נוצרת על ידי התוצאות שמושגות ביום שאחריו. מיץ' גולדהאר אמר את הדברים בצורה מאוד נעימה כשהסביר מדוע אני עוזב. יש לי משפחה וסביבה משפחתית שצריכה אותי בבריטניה ויחד עם זאת צצה הזדמנות שלא הופיעה בשנים האחרונות בכלל, בליגה השנייה באנגליה החליפו רק שני מנכ"לים בשנים האחרונות, ואז הגיעה ההזדמנות הזו ללכת לבלקפול, לבנות מועדון ממש מחדש, ובשילוב הנסיבות המשפחתיות שלי, זו הייתה ההחלטה שהרגשתי שאני חייב לקחת". 

"העזיבה - הייתה החלטה שהרגשתי שחייב לקחת" (חגי מיכאלי)"העזיבה - הייתה החלטה שהרגשתי שחייב לקחת" (חגי מיכאלי)

אם מיץ' היה בא ואומר לך 'קח חוזה לחמש שנים', היית נשאר?
"אני חושב שזה פשוט הזמן שלי להיות יותר זמן בבריטניה. הנחתי שהזדמנות שם תגיע, לא ידעתי שהיא תגיע כל כך מהר. חשבתי שייקח לזה חצי שנה אולי יותר ואז באה בלקפול, נפגשתי עם הבעלים שם, הוא הציג בפני את השאיפות שלו לבנות הכל מחדש וכמו שמיץ' אמר - בסוף העזיבה שלי היא מסיבות אישיות ומקצועיות, זו חבילה אחת". 

מה היה קשה יותר, לבוא לכאן או לעזוב?
"לעזוב, ברור. ההחלטה להגיע לכאן הייתה מאוד קלה דווקא. הייתי מאוד מאוכזב אחרי שעזבתי את לידס, איבדתי את העבודה שם באופן לא הוגן ואז פתאום באה מכבי ת"א שהיא כמו מנצ'סטר יונייטד מבחינת הגודל שלה, זה המועדון הגדול ביותר בישראל, עם אצטדיון חדש באופק, עם משחקים במסגרת אירופאיות, לבוא ולעבוד עם מיץ', ג'ק אנגלידיס וג'ורדי קרויף, זה באמת דיבר עליי. רציתי מאוד לבחון את עצמי מחוץ לאנגליה. לא הרבה בריטים עוזבים את אנגליה כי הם לא צריכים. ככה שעכשיו לעזוב את הבחורים שלי במכבי, זה פשוט הרבה יותר קשה". 

"לעזוב היה הרבה יותר קשה מלהגיע" (רדאד ג'בארה)"לעזוב היה הרבה יותר קשה מלהגיע" (רדאד ג'בארה)

נשאל את זה אחרת, וזה משפט שנאמר גם על ידי לא מעט אוהדים של הקבוצה, אם מכבי הייתה היום בעיצומו של שלב הבתים של ליגת האלופות, היית עוזב?
"אני יכול להבין למה מישהו אומר את זה. הקמפיין האירופאי שהיה לנו ב-2017/18 היה מאוד מרתק עבורי. עד היום אני בקשר עם פרננדו רוג המנכ"ל של ויאריאל, על הכל, על שחקנים. אתה מגיע לפגישות באירופה, פוגש קבוצות שהכרת, המנהל המקצועי של קלוז', כל מה שנחשפתי אליו כחלק מאירופה זה מאוד מעניין. כך שאולי זה משתנה שאתה לוקח בהחלטה כזו, ואתה צריך להסתכל על כל המשתנים הקיימים וכשלקחתי ההחלטה שלי אז כעובדה - מכבי לא הייתה באירופה”.

“אני לא חושב שהייתי עוזב אם הייתי מרגיש שהעזיבה שלי תשפיע על משהו. אני חלק קטן ממועדון ענק. הקבוצה הזו גדולה מכל אדם ובטח שהיא גדולה ממני והייתי צריך לקבל את ההחלטה שלי גם בהתבסס על ההנחה הזו. קשה להתייחס לספקולציה, אבל כן אגיד שבתפקיד שלי, כדורגל אירופאי הוא מאוד מעניין ומאוד משפיע על עבודתי. הקשרים שהשגתי דרך הקמפיינים האלה הם משמעותיים, אז אני לא יודע להגיד מה הייתה התשובה שלי אם היינו באירופה כי כעובדה אנחנו לא שם כרגע". 

מה אתה חושב על ולדימיר איביץ'?
"אני חושב שהוא מאמן מבריק. כשאתה מסתכל כל הסטטיסטיקה שלו בפאוק, הוא אחד מ-45 המאמנים הטובים באירופה מבחינת נקודות למשחק. הוא הגיע למכבי והפסיד משחק אחד אחרי 36, כך שמבחינה סטטיסטית הוא הופך אוטומטית לשם שקופץ ולאחד הטובים שיש בחוץ. בקרוב מאוד יתחילו להרכיב עליו פרופילים. עבור כולנו, לא להגיע לאירופה שנתיים ברצף זו אכזבה, אך אני מאמין שהוא יאמן באחת מחמש המדינות הגדולות מאירופה. אני יכול להגיד רק דברים טובים עליו. אני אשמח מאוד לעבוד איתו שוב בהמשך הקריירה של שנינו". 

ולדימיר איביץ', "יגיע לאחת מ-5 הליגות הבכירות" (איציק בלניצקי)ולדימיר איביץ', "יגיע לאחת מ-5 הליגות הבכירות" (איציק בלניצקי)

כשהגעת למועדון הצהוב עם הקשרים שלך באנגליה ועכשיו כמו שאתה אומר, עם קשרים שיצרת לעצמך עם אנשים באירופה כמו מנכ"ל ויאריאל, הייתה ציפייה שתצליח לשדרג את הקבוצה מבחינת הזרים. שתצליח להביא זרים יותר משפיעים, בזכות הקשרים שלך. אתה מרגיש שעשית כל מה שאתה יכול בגזרה הזו או שתגיד לי שהפייר פליי מנע ממני להביא שחקנים בעזרת הקשרים שלך?
"מהיום בו הגעתי, ההנחיה שקיבלתי הייתה לעבוד בעיקר בשוק השחקנים החופשיים. שילמנו מעט מאוד דמי העברה בזמן שלי על ישראלים ועל זרים לא שילמנו בכלל. כשאתה עובד בעולם כזה של העברות נמוכות וחופשיות, אתה צריך למצוא סוג מאוד מסוים של אנשים שיסכימו לבוא לישראל. עכשיו אני משוחד כי אני מוצא את המדינה הזו מרתקת, אבל לא כולם כמוני. יש אתגר לכל אחד מאיתנו, בין אם אתה אלונה ברקת או ג'ורדי קרויף, להביא זרים טובים. אם אתה יכול לשלם מיליון אירו לשחקן אחד, שזה אומר משכורת גדולה ודמי חתימה, אז אתה פועל בסביבה שונה לגמרי ובעולם אחר לגמרי. לסיכום, מה שקיבלנו מאנריק סבוריט, ז’איר אמאדור, אנדרה ז'ראלדש וצ’יקו אופואדו, ביחס לכך שלא שילמנו עליהם, זו תמורה טובה מאוד".

וההבאה של אנדראס יאניוטיס?
"אני חושב שהוא יראה בהמשך את היכולות שלו. כשאני נזכר במה שעשינו, הסתכלנו על הסטטיסטיקה שלו, ומבין כל השוערים החופשיים שהיו באותו הרגע, הוא היה אחד מבין חמשת השוערים המובילים באירופה בשוק החופשיים. בסוף כשאתה מביא שחקן חופשי אתה מסתכל על הערך שלו ביום בו הבאת אותו מתוך מחשבה שבתוך 12 חודשים הערך שלו יהיה במקום אחר ותוכל גם להכניס כסף דרכו. אני חייב להסביר שכאשר אתה מביא שחקן חופשי, לישראל, ואתה מנסה להביא שחקן שגם יהיה לו ערך כלכלי בהמשך הדרך, אתה חייב להתפשר איפשהו והנושא עם יאניוטיס היה שהוא לא שיחק כדורגל מאז אוקטובר”.

אנדראס יאניוטיס, "יראה בהמשך את היכולות" (רדאד ג'בארה)אנדראס יאניוטיס, "יראה בהמשך את היכולות" (רדאד ג'בארה)

“אני זוכר ששאלתם אותי אם אני לא מתחרט על כך שהבאתי אותו אחרי שהודחנו מאירופה ואמרתי לכם שממש לא כי בסוף צריך להסתכל על כל המשתנים שהיו בפנינו ולדעתי עשינו עבודה יחסית טובה כדי לבנות קבוצה אלופה שנמצאת עכשיו בשוויון נקודות עם המקום הראשון. ברור שעלינו להשתפר, אנחנו תמיד יכולים להשתפר. אני מקווה שמי שיגיע אחריי ייקח את המועדון הזה עוד צעד אחד קדימה, אבל כשאתה מסתכל על כך ששילמנו 0 אירו על זרים, ומה שהם נתנו לנו, מבחינתי עשינו עבודה די טובה. אם מסתכלים על חוקי הפייר פליי ומה שאופ"א הטילה עלינו, אני חושב שגם בעתיד יהיה קשה למכבי ת"א לשלם סכומים משמעותיים בדמות דמי העברה". 

הראיון שלך, במנורה מבטחים, כשהתחלתם למכור מנויים, קיבל הרבה ביקורת מצד הקהל. איך הגיוני שאתה אומר אחרי קיץ שבו אתם מודחים מאירופה ושבו לא הצלחתם להביא חלוץ זר, שלא עשיתם שום טעות? בדיעבד אתה מתחרט על מה שאמרת?
"זו לא הייתה טעות. בנקודה ההיא מה שעמד לנגד עיני זה שהסגל והצוות יבינו שאני מאמין בהם ואני עדיין מאמין בהם. זה היה חלק גדול במסר שהעברתי באותו הרגע. ההצהרה שנתתי אז ומה שחשבתי כשאמרתי את זה, אני עדיין עומד מאחורי המילים. הייתי יכול להגיד 'היינו יכולים להביא חלוץ או לעשות יותר כדי להביא חלוץ', אבל זה לא היה הזמן להוציא מסר כזה החוצה".

"רציתי להעביר לסגל ולצוות מסר" (חגי מיכאלי)"רציתי להעביר לסגל ולצוות מסר" (חגי מיכאלי)

לרדוף אחרי אדריאן דלמאו הייתה טעות?
"באותו הרגע היינו חייבים חלוץ, עם הכסף שהיה לנו זמין, עשינו את כל מה שאנחנו יכולים כדי להביא אותו. אני לא יכול לשנות את זה עכשיו. האם היינו צריכים להיות יותר פתוחים בכל הנוגע לסוגיית הפייר פליי? יכול להיות. אולי היינו צריכים להגיד מראש מבחינה כלכלית מה אנחנו באמת יכולים להביא כדי לא לייצר ציפיות מוגזמות בהתחשב בזה שחיפשנו חלוץ ומגן ימני ואחד מהם צריך להיות ישראלי והשני זר”.

“דלמאו בסופו של דבר הוא שחקן נהדר ואם הייתה לנו אפשרות להביא אותו אז היינו צריכים לנסות, אבל המסקנה שעלינו לקחת מסיפור דלמאו זה מה על מכבי ת"א לעשות מעכשיו הלאה - האם עלינו להביא את השחקנים האלה, בני ה-24 ומטה ישירות מסגונדה בי (הליגה השלישית בספרד, משם דלמאו הגיע להראקלס), ועכשיו בתהליך הגיוס שלנו זה שיקול שיעמוד לנגד עיני המועדון, או שאנחנו צריכים לחכות ולראות אותם מצליחים ברמת הליגה השנייה או במקומות אחרים ורק אז לפעול". 

בקיץ, כשעשיתם את רשימת המועמדים שלכם, מי שם את השם של ניק בלקמן ברשימה?
"אני חושב שעבדנו כקבוצה מהיום בו הגעתי לכאן. עבדנו בצמוד עם המאמן, ברק ואחרים היו חלק מצוות גיוס השחקנים. כשחיפשנו שחקן היינו צריכים להוסיף מגן ימני וחלוץ ואחד מהם היה חייב להיות ישראלי. כשאתה מנסה להחליף את אלי דסה, לא היו יותר מדי מגנים ימניים שיוכלו לעשות את העבודה שלו. כשאתה מסתכל על האופציות הישראליות לעמדת החלוץ, בלקמן היה בטופ, וכולנו כקבוצה החלטנו שזה השם הנכון. הוא היה על השולחן מהרגע הראשון". 

"החלטנו שניק בלקמן הוא השם הנכון" (חגי מיכאלי)"החלטנו שניק בלקמן הוא השם הנכון" (חגי מיכאלי)

הסיפור עם דור אלו, שנחת במירלו, הצטלם עם החולצת אימון של מכבי ת"א, זו הסיבה שהוא לא במכבי?
"זה לא נכון לדבר על שחקנים של מועדונים אחרים מבחינתי. בסופו של יום, היו נסיבות שהובילו לכך שהעסקה הזו לא בוצעה". 

כשהיינו שואלים את ג'ורדי מהו, הולנדי או ספרדי הוא היה עונה 'אני קטאלוני' אפילו שאני הבן של יוהאן קרויף. אחרי ארבע וחמש שנים כבר הסתכלנו עליו כישראלי. כמחמאה, אני יכול להגיד לך שהפכת לאחד מאיתנו הרבה יותר מהר ממנו, איך? 
"יש לי אישה עכשיו ולפעמים היא כל כך מובכת מההתנהגות שלי אבל כשאתה מגיע הביתה וזה 2 בבוקר והאדרנלין יורד, אז בסוף נשאר רק הרצון שלך לנצח. יש לי זכות לעבוד בכדורגל ואני מנצל אותה. אני אוהב ללכת לראות כל אימון, אני אוהב ללכת לראות משחקי נוער ונערים, וללכת לראות את הליגה השנייה, זה המקצוע שלי בסוף, זו התשוקה שלי ומכאן אני שואב את הרצון שלי להצליח. מבחינתי זו הסיבה שמכבי כל כך התאימה לי”.

“אני מקווה שבהמשך הדרך אולי יהיה רגע בו אוכל לא להביע את התשוקה שלי ואדע לשמור על איפוק. אין ספק שזה קצת "ישראלי". בחודשים הראשונים שלי במשרדים של המועדון הייתי בטוח שאנשים עוד רגע הולכים להרוג אחד את השני בשל צורת הדיבור ביניהם ואז הבנתי שבעצם הם אפילו לא רבים, זו הדרך בה מדברים. הם צועקים ואני בטוח שעוד רגע יונחת אגרוף, אבל לפעמים מי שצועק יותר חזק מנצח בישראל. לפעמים זה ככה”.

"לפעמים מי שצועק יותר חזק מנצח בישראל" (רדאד ג'בארה)"לפעמים מי שצועק יותר חזק מנצח בישראל" (רדאד ג'בארה)

“אני תמיד אוהב לצטט את אלכס פרגוסון וסר אלכס לא אהב לעבוד עם סוכנים. כשהוא היה רוצה לשלם להם 100 אלף פאונד לשבוע, אז הוא היה יושב ומציע 95. כשהתחלתי לנהל מו"מ עם סוכנים ישראלים, אם חשבתי שמישהו שווה 100 אלף דולר נטו, הצעתי לו 85-90, והם היו הולכים הביתה וחושבים "אם הוא התחיל ב-90 אלף אנחנו יכולים להגיע ל-170" ומהר מאוד הם הבינו שהתזוזה שלי תהיה מאוד קטנה”.

“ברק יצחקי עזר לי להבין את המנטליות הישראלית והוא אמר לי די מהר, אם אתה רוצה לשלם 100 אלף דולר, תדאג שההצעה הראשונה שלך תעמוד על 40 אלף. זה קשוח וברק רוצה שאני אהיה הרבה יותר קשוח. בסוף הכל זה עניין של לדעת לשלוט בעצמי. מורן מאירי תמיד אומר לי 'תנסה פחות ללכת לשופטים, זה לא עוזר לך ולא עוזר למכבי', אבל לפעמים זה קשה. בטדי הייתי ממש בטירוף אחרי המשחק, היה לי חשוב שהשחקנים יראו את זה. לפעמים כשהם רואים אותך ככה איתם זה עוזר להם. זה הסגנון שלי, אולי אלטש אותו בהמשך, אולי אהפוך פחות אמוציונלי אבל בסוף זה חלק בלתי נפרד ממני".

"בטדי היה לי חשוב שהשחקנים יראו שאני בטירוף" (רדאד ג'בארה)"בטדי היה לי חשוב שהשחקנים יראו שאני בטירוף" (רדאד ג'בארה)

מי השחקן הישראלי שרצית להביא לקבוצה ולא הצלחת?
"דן ביטון וקייס גאנם". 

מי שחקן מכבי שהיית לוקח איתך לאנגליה?
"דור פרץ, דן גלזר, שחר פיבן ויונתן כהן. אם אצטרך לבחור אחד מהם יהיה לי קשה, אולי אם תשימו לי אקדח לרכה. את פרץ כנראה יהיה הכי קל להטמיע בתוך אנגליה מבחינת הסגנון שלו". 

למה דן ביטון לא במכבי?
"הסכום ששולם עליו היה גבוה מאוד, אתם בטח יודעים יותר ממני כמה שולם עליו. בסופו של דבר, כאשר אירופה דופקת בדלת שלהם, רובם ירצו ללכת לשם ולבחון את עצמם באירופה. דן ביטון עבר לקבוצה שמשחקת כדורגל אירופאי. יש פה גם חלק של סוכנים, אם אתה יוצא לאירופה וזה לא עובד, ויש לך חוזה לא רע שם, אז כשאתה חוזר לישראל תקבל הרבה יותר כסף פה ונראה שזו גם חלק מהאסטרטגיה". 

אם היית מגיע כמה שנים קודם, כשלא הייתה מגבלה כספית, דן ביטון וקייס גאנם היו במכבי?
"סביר להניח כי אני מאוד אוהב כישרונות צעירים. בסוף החרטה הגדולה ביותר שלי היא לא להעפיל לאירופה, יחד עם זאת, החרטה הנוספת שלי היא קייס גאנם. ראיתי הרבה כדורגל בליגה הלאומית בעונה הראשונה שלי, ראיתי את גאנם המון ובסוף הוא עבר לרעננה בעסקה המקורית מרמת השרון בהשאלה עם אופציה. בשלב הזה, מבחינתי, היינו צריכים להיכנס לתחרות עליו ולקחת אותו. חרטה שלישית היא לגרום למתן חוזז להישאר בקבוצה בינואר שעבר. היינו צריכים שהוא ימשיך. הייתי צריך להגיד לו שאני מאמין בו, שהעונה שלנו נראית נהדר ושפשוט יישאר ויחכה לדקות שלו".

מתן חוזז, "היינו צריכים להשאיר אותו בעונה שעברה" (שחר גרוס)מתן חוזז, "היינו צריכים להשאיר אותו בעונה שעברה" (שחר גרוס)

למה קבוצות ישראליות לא נותנות לכישרונות הצעירים שלהן יותר הזדמנויות כשהם בני 18-19 ואפילו 20? הדבר שהכי הפתיע אותי ועכשיו רואים את זה כשדור פרץ פצוע, זה שוויתרתם על עדן קארצב. למה לקח למכבי ת"א כל כך הרבה שנים לעשות את הצעד הראשון של שילוב הצעירים? לכם יש את הכישרון הרי, לכם ולמכבי חיפה, אלו המועדונים שלאורך השנים שולטים בכישרונות בישראל כמו ריאל מדריד וכמו ברצלונה בספרד ושם אתה רואה שלא מפחדים לתת לשחקנים גם בגיל 16-17, אם הם טובים, לשחק. למה פה זה לא קורה?
"כיום אנחנו הרבה יותר בדרך לשם. אני לא יכול לדבר על קבוצות אחרות. אני רואה שמכבי חיפה גם הולכת בדרך הזאת כעת בעקבותינו. אני חושב שזו הדרך שבה המועדון הולך כעת”.

“עדן קארצב קצת חסר מזל העונה כי פעלנו לפי ההנחה שדור פרץ נשאר ולא נמכר ועם החזרות של אייל גולסה ואורוש ניקוליץ', היינו צריכים לקבל החלטה קשה. היינו צריכים ללכת עם המאמן ולסמוך עליו כי הוא אמר שאם פרץ וגלזר כשירים, וחוזרים לו שני קשרים פצועים למקום שגם ככה יש לנו בו שחקנים רבים, אז עדיף שקארצב ייצא וישחק עוד 30-40 משחקים כמו שהוא שיחק בעונה שעברה. ראינו את הקפיצה ביכולת שלו בהשאלה, שמענו את מה שאמרו על מסאיי דגו, אהבנו את מה שסיפרו לנו ולכן הוא הושאל”.

“לגבי שילוב שחקנים צעירים, צריך להיות יותר אמיצים, אנחנו כן בדרך הזאת, אבל גם צריך להיות הוגנים ולהגיד שקשה מאוד למועדונים כמו מכבי ת"א ומכבי חיפה להיות כל כך אגרסיביים בתהליך כזה כי הלחץ על מאמנים במועדונים האלה הוא לנצח בכל משחק, ולפעמים, גם כשיש כוונות מאוד טובות ודרך שאתה הולך בה, צריך לזכור שהאוהדים מצפים לנצח יותר משחקים משאר הקבוצות. ככה שקשה מאוד לשלב באופן יותר מדי גדול שחקנים צעירים בגילאים האלה. לא תמיד אפשר לתת להם את הדקות שמגיעות להם ושהם צריכים. זה לא כזה קל. עם הפייר פליי הפיננסי ואם אתה רוצה למכור את הכישרונות שלך במחיר טוב, הם צריכים לשחק הרבה לפני שהם בני 21 ולכן ההשאלות זה פתרון טוב". 

עדן קארצב, "היינו צריכים לקבל החלטה קשה" (רדאד ג'בארה)עדן קארצב, "היינו צריכים לקבל החלטה קשה" (רדאד ג'בארה)

לא הייתה טעות לא למכור את דור פרץ לדינמו מוסקבה או לוקומוטיב?
"היו הרבה שיחות סביב דור פרץ. הייתה לו עונה אדירה, זכינו באליפות ולכן היה צריך להיות עניין גדול בו. יחד עם זאת, ההתעניינות עליו דווחה בצורה קצת לא נכונה בחוץ. ברגע האמת, לא הייתה הצעה רצינית כמו שרצינו שתהיה. עבדנו בשיתוף פעולה עם אבי נמני, פרץ הוא חלק ממשפחה טובה מאוד, והקשר בין כל הצדדים היה טוב אבל ההצעה עליו בסוף לא הייתה נכונה. אני לא חושב שהיינו יכולים לעשות עסקה עליו בקיץ הזה". 

האם זה הזמן של מכבי ת"א להביא מנהל מקצועי או שזה הזמן לתת את המפתחות לברק יצחקי?
"קשה לי מאוד להגיב על כך. העתיד יוחלט ע"י מיץ' וג'ק והבכירים האחרים במכבי. מיץ' וג'ק עשו עבודה טובה במציאת האנשים הנכונים. מרטין ביין היה מנכ"ל טוב, השנתיים שלי היו בסך הכל טובות עם הזכייה באליפות. המאמנים הזרים היו טובים מאוד ברובם. אז עכשיו יהיה ניתוח של המצב, מה הדבר הנכון למועדון, כי יש מאמן שנמצא כבר שנה שנייה, יש את ברק שיכול להתפתח ולהיות חבר הנהלה בכירה טוב בעתיד אבל גם הוא יודע שיש לו עוד מסע לעבור בדרך. כשג'ורדי קרויף עזב, אמרתי זאת אז ואגיד זאת שוב, המועדון איבד ידע של שש שנים על הכדורגל הישראלי, על השחקן הישראלי, על סוכני שחקנים ועל מכבי ת"א. כזר שלא שיחק את המשחק, הרגשתי את הצורך לשים לידי מישהו שיעזור לי לא לפספס דברים שקשורים בישראל. הוא עזר לי מאוד, הוא התאים בצורה טובה מאוד. בכל הנוגע לתואר בו הוא יחזיק וכו', את זה הבוס יחליט". 

"יש לברק יצחקי עוד דרך לעבור" (רדאד ג'בארה)"יש לברק יצחקי עוד דרך לעבור" (רדאד ג'בארה)

בקיץ כשתחזור לכאן, מכבי ת"א תהיה שוב האלופה?
"אני מאמין שיש כל סיבה לכך שמכבי ת"א תהיה האלופה. יש לנו מאמן נהדר, צוות טוב וסגל שחקנים נפלא. הפגנו מנטליות מעולה בעונה שעברה וכל אלה אמורים להוביל אותנו לאליפות נוספת. אני משוחד בסופו של דבר והנה עוד משהו של אלכס פרגוסון, כאשר מנצ'סטר סיטי וצ'לסי התחילו להוציא את כל הכסף שלהן ולהתחזק, הוא אמר 'בכל רגע שאני דואג למה עושות היריבות שלי, אני מפסיד דקות ארוכות בהן הייתי יכול להתרכז בקבוצה שלי ולשפר אותה', כך שמבחינתי אין סיבה לדאוג לאיך האחרות נראות. כל עוד מכבי תעשה מה שהיא יודעת לעשות, הסגל הזה ילך ויזכה באליפות". 

כשאתה מסתכל על המודל הכלכלי של המועדון לקראת הקיץ הבא, האם הוא יוכל להתנהל בחופשיות?
"אני חושב שהפייר פליי לא ייעלם לעולם עבור הקבוצות הישראליות, כי הכסף שעליך להשקיע על מנת להביא שחקנים איכותיים על מנת להעפיל לאירופה הוא גדול ורציני, ולכן צריך למצוא את הדרך לפעול בצורה הנכונה. אני מאמין שבקיץ תהיה למכבי הזדמנות כלכלית לשנות קצת דברים כי יש כמות נכבדה של שחקנים שמסיימים חוזים. אני חושב שמפת השכר בליגת העל משתנה ויהיה ניתן להחתים אותם או שחקנים אחרים בחוזים יותר נמוכים ואין ספק שהעבודה על הקיץ צריכה ותתחיל כבר בתקופה הקרובה מאוד. אז ההבדל בשכר השחקנים, ההבדל של בלומפילד כי אנחנו עכשיו כבר יכולים לדעת בדיוק מה הוא שווה כלכלית והוא טוב יותר ממה שהערכנו תחילה, ולכן המועדון יוכל להתחזק בצורה שבה נהיה טובים עוד יותר".

"הפייר פליי לא ייעלם" (איציק בלניצקי)"הפייר פליי לא ייעלם" (איציק בלניצקי)

שאלה אחרונה - אם מיץ' יתקשר אליך ויגיד לך, 'אני רוצה לשנות ולהביא מאמן ישראלי למכבי', על מי תמליץ לו?
"קשה לי מאוד להגיב על כך. המאמנים הישראלים הטובים מועסקים, ואני לא חושב שזה נכון להגיד משהו בעניין הזה. תשמעו, ברק בכר עשה עבודה טובה מאוד בב"ש, רוני לוי הוא מאמן בסגנון אירופאי, אהבתי מה ששמעתי על מסאי דגו ואני מקווה מאוד שהמסע שלו יימשך בקרוב, ניסו אביטן עשה עבודה טובה בעונה שעברה ועכשיו אני מקווה שהוא יפסיד בכל שבוע. יוסי אבוקסיס? אם ולאדן אי פעם יעזוב, תשאלו את המנכ"ל הבא או את גולדהאר מה הם חושבים על יוסי אבוקסיס". 

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */