יום חמישי, 02.05.2024 שעה 00:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חוגג: בית"ר זה מותג, מי שיפגע בזה - אלחם בו

בעלי הירושלמים דיבר בוועידת ישראל לספורט ועסקים: "רוב הקהל מסכים עם הדרך שלנו", "אליפות תהיה הפתעה גדולה". מזרחי: "כספי? הוא עדיין בארה"ב"

|
משה חוגג ושמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)
משה חוגג ושמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)

ועידת ישראל לספורט ועסקים נערכת הבוקר (חמישי) באולמי ‘אבניו’ כאשר במסגרתה מעל 600 בכירים ומקבלי החלטות בענפי הספורט השונים בארץ, הגיעו כדי לצפות בפנאלים שונים ומגוונים העוסקים בפן הכלכלי של הספורט. במוקד – עומד הדיון שנערך תחת הכותרת ’אתגרים ופתרונות לבעלי מועדונים’ בהשתתפותם של בעלי בית”ר ירושלים משה חוגג ויו”ר מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי. הוועידה הועברה בשידור חי באתר

חוגג סיפר: “אני רק שנה בקבוצה אבל יש פערים גדולים בתשתיות בין 95 אחוז מהקבוצות בארץ לבין שאר המועדונים. צריך במועדון תשתית ניהולית יחד עם תקציב ומלאי של שחקנים, כך שיווצר מבנה של חברה עסקית לכל דבר. יש מעט מועדונים בכדורגל שעובדים כמו חברה עסקית. מנכ”ל צריך לבוא מהתחום העסקי ולא מהכדורגל, בלי לפגוע באף קבוצה, כי החשיבה צריכה להיות עסקית. המועדון צריך להיות מסודר”. 

חוגג: חייבים לייצר מסורת של תארים

“אחד מהדברים הראשונים שעשיתי בבית”ר זה לקחת מנכ”ל שהיה בחברת הסטארט אפ שלי. השינויים שהוא הוביל בולטים בזכות הדבר הזה, זה יוצר תשתית שגם אם בסוף יש דברים שמשתנים, הד.נ.א. נשאר. מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל הם דוגמה למועדונים מסודרים, אתה יודע שגם אם מנכ”ל מתחלף יש תשתית חזקה”.

המאבק מול ארגן לה פמיליה: “כשאני קניתי את בית”ר היו 14 שחקנים שאת רובם לא הכרתי, לא היו יותר מדי נכסים במועדון, אז על מה שילמתי? שילמתי על פוטנציאל של המוניטין והמותג. עשיתי יחד עם מוני ברוש ואלי אוחנה מהלכים כדי לבנות את המותג חזרה כי יש פוטנציאל. משפטית המועדון שייך לי, אבל אבל קבוצת ספורט לא יכולה להיות של בן אדם אחד. יש קהל אוהדים שרוצה לראות משהו, צריך לעשות את ההבדל בין חצי מיליון אוהדים לבין קבוצה של 100-200 איש ואסור לתת להם את המושכות, אנו מביאים אנשי מקצוע שמבינים טוב יותר. התפקיד שלי זה לשמור על המותג ולחזק אותו, אם מישהו פוגע במותג אני צריך להילחם בו”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

עוד אמר: “אני יודע שלא 100 אחוז יסכימו איתו, 98 אחוז מספיק. הרוב המוחלט מסכים עם הדרך שלנו, לא רוצה להיכנס לגזענות, זה מבזה אותנו כעם שיצא ממקומות כאלו של גזענות בהיסטוריה. אנחנו לא יכולים לעשות דברים כאלה לאחרים, זה לא אנושי ולא מכבד. יש קונצנזוס שגזענות זה דבר מכוער, שבוודאי גם פוגע בבית”ר. יש דרכים ברורות להילחם בגזענות, באנגליה הצליחו למגר את התופעה, האתגר שלנו הוא פחות גדול ואני מאמין שנצליח”.

“אנחנו חייבים לייצר מסורת של תארים, לכן השקעתי הרבה כסף ברכש של שחקנים צעירים, שילמתי הרבה כסף כי הם נכס לעתיד, אני אוהד כדורגל ורוצה לראות גולים, לראות כדורגל התקפי. רכשנו צעירים רעבים ואטרקטיביים ואני מקווה שנהנה מזה, אני רוצה שנייצר חוויית משתמש”.

משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)

חוגג התייחס להפסדי קבוצות הכדורגל: “תקרת שכר זה רעיון טוב. כאשר שכר השחקנים יירד אז גם הקבוצות יצליחו לשרוד מבחינה כלכלית. אם כל השחקנים יברחו לסין? אוקיי, אז יהיו 300 שחקנים בסין שירוויחו הרבה כסף, אבל הסכומים פה הם לא הגיוניים על שחקנים מקומיים. יש חלוקה לא הוגנת בכספים שמגיעים לליגות. לא יכול להיות שהפועל רעננה תקבל כמעט את אותם הסכומים שבית”ר ירושלים ומכבי חיפה ומכבי תל אביב מקבלות, בעוד שאנחנו מוציאים כל כך הרבה מיליונים. בלתי אפשרי שרעננה תקבל כספי שידור כמעט כמו בית”ר, זו חלוקה לא הוגנת. צריכה לקום ועדה עצמאית שתחליט מה הוגן ומה נכון”.

הציפייה: “יש לנו קבוצה צעירה והמטרה מקומות 1-3. אני רוצה שניקח תואר בשלוש השנים הקרובות, אנחנו מצפים לתארים, מקום ראשון העונה יהיה הפתעה גדולה, אני חותם על מקום שני”.

שחקני בית"ר חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר חוגגים (רדאד ג'בארה)

שמעון מזרחי אמר: “אני לא מכיר קבוצת ספורט בכדורסל או בכדורגל שראתה רווחים בשנים האחרונות. אני גם לא מכיר קבוצה שמצליחה להגיע לאיזון כלכלי. בעלים שנכנסים לספורט יודעים שהם לא יגיעו לרווחים והם עושים זאת בעיקר מאהבה לספורט ושהם רואים בכך תרומה לקהילה ובמקום לגשת לפוליטיקה הם עושים למען הספורט. בכדורגל האנגלי או ב-NBA זכויות השידור בשמיים ושתי קבוצות אנגליות הגיעו לגמר האלופות ותקרת השכר עלתה ב-NBA, קבוצות מוכנות לשלם ולחרוג מהתקציב כדי לתחזק את הקבוצות בכוכבים רבים”.

“אני חושב שהשמירה על המותג היא ערך מאוד חשוב. אם אתה מצליח לשמור על מותג כמו בית”ר או מכבי ת”א ולהישאר בפסגת הספורט זה ערך מאוד חשוב. בנוגע לאוהדים, לניהול אין בדיוק קשר עם זה, אלא אתה צריך לדעת מהו הגבול שהאוהדים יכולים להיות מעורבים בניהול היום יומי או בבחירת מקום משחקים או שחקנים וכו’, אתה לא יכול לתת לאף אחד לפגוע במותג, המועדון הוא מעל הכול. ערך שמירת המותג זה חלק גדול מהשווי של המועדון כי שווי נמדד במוניטין שלו ובדרך שהוא יכול למכור מנויים, פרסום וגיוס ספונסרים”.

שמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)שמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)

“אנחנו נמצאים בעולם הדיגיטל וצריך לפתח תוכנות שיוכלו להביא בסופו של יום הכנסות למועדונים, היום הפלאפון זה כלי התקשורת הכי נפוץ בין המועדון לאוהדים, אני רוצה לומר שביורוליג רוצים ללכת בעקבות מה שקורה בכדורגל, מה שנקרא ה’פייר פליי’, שבעלי המועדונים לא יוכלו להשקיע יותר מ-40 אחוז מהתקציב השנתי. זה קשה מאוד לגרום לזה לקרות. הרווחים העיקריים באים מזכויות שידור ומרצ’נדייס וכמו כן מכירת מנויים וכרטיסים, מועדון כמו ברצלונה יש לו מוזיאון של מאות אלפי מבקרים בשנה, זה גם מקור הכנסה. כל מועדון מחפש את מקורות ההכנסה שלו, אם זה השתתפות בטורנירים וכו’”.

הציפייה להמשך העונה: “הלחם והחמאה שלנו זה תמיד התארים המקומיים, אליפות וגביע, השנה היורוליג גדל מ-16 ל-18 קבוצות, דבר שמקשה מבחינת עומס המשחקים, היינו מאוד רוצים להעפיל ל-8 הראשונות ומשם הדרך פתוחה הלאה. רצינו לשמר את השחקנים שהמאמן שלנו רצה מהעונה שעברה, אנחנו מעבים את החלק העורפי של הקבוצה ומתמקדים במציאות עושה משחק ברמה גבוהה. קצת מכירת המנויים מספק עבורנו. עומרי כספי? הוא נמצא עדיין בארצות הברית ומנסה למצות אפשרויות ב-NBA, לאחר מכן נשמע ממנו מה בתוכניותיו”.

משה חוגג ושמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)משה חוגג ושמעון מזרחי (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */