יום שבת, 11.05.2024 שעה 05:50

ערן לוי: חזרה למכבי נתניה? הלוואי, עשיתי טעות

קשר הפועל קטמון לא מסתיר את הגעגועים לתקופה היפה אצל היהלומים: "טעיתי כשעזבתי. כשלא הולך תמיד יגידו שאני שמן". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר על העולות החדשות לליגת העל – סקציה נס ציונה והפועל כפר סבא, נשוחח עם ערן לוי על העונה המסוייטת שעברה עליו והגיעה לסיומה, נדבר גם עם אייל סגל על השבוע הקשה של מכבי נתניה וכמובן נתכונן למשחק המסקרן בין אתלטיקו מדריד לבית”ר ירושלים.

ערן לוי: “הלוואי שאחזור לנתניה, עשיתי טעות כשעזבתי”

עונה לא פשוטה עברה על ערן לוי. זה התחיל בעזיבה צורמת את מכבי נתניה, המשיך בספסול אצל גיא לוזון וניר קלינגר בבית”ר ירושלים והסתיים בכישלון צורם אצל היריבה העירונית הפועל קטמון. כשהוא עדיין לא יודע היכן שיחק בעונה הבאה, שוחחנו עם הקשר, שלא הסתיר לרגע את הגעגועים למקום בו חווה את תקופתו הטובה בקריירה.

ערן, זו הייתה טעות לעזוב את מכבי נתניה?
”מלכתחילה זו הייתה טעות לעזוב את מכבי נתניה, אבל עושים טעויות בכדורגל”.

עם מי אתה מתייעץ שגורם לך לעשות את כל הטעויות האלה?
“לא תמיד אני מתייעץ, אני הולך הרבה עם רגש. בנתניה היו דברים מורכבים ומה שהיה היה”.

אבל אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שאהבו אותך שם.
“הכל הלך בסדר, אני רציתי משהו ולא קיבלתי אחרי שנים מאוד מאוד קשות. חשבתי שמגיע לי ולא נתנו. כמה שבועות אחרי יישרנו את ההדורים, בעל הבית נותן המון מעצמו. היה טעות ופזיזות, קצת אגו. להחזיר את הגלגל? אי אפשר לדעת. אני מכבד את אייל סגל, אבל אני האחרון שיפנה למכבי נתניה את הגב”. 

בא לך לחזור?
”ברור שבא לי לחזור. יש דברים שהם בחדרי חדרים. מבחינתי הטעות נעשתה, דברים קרו, עברתי שנה מאוד קשה ואני עדיין עם הפנים קדימה”.

מה קרה לך בבית”ר ירושלים?
“פשוט וקל – לא שיחקתי. אתה לא יכול לעשות את מה שאתה צריך לעשות על הצד הטוב ביותר כשאתה לא משחק. בקטמון לא הלך לי שום דבר. העונה הזאת התחרבנה לי מכתחילה, דברים לא הלכו לי עם שני המאמנים בבית”ר, אני לא מתבייש להגיד את זה”. 

מה אתה מרגיש לגבי גיא לוזון?
“לא רלוונטי. רשמתי משפט יפה גם באינסטגרם – “יידום וישתוק”. זכותו של מאמן לא לתת לי לשחק. אני בן 33, לא כל דבר זה להגיד ערן לוי, אמרתי גם לגיא וגם לניר קלינגר- זכותם לא לתת לי לשחק. בעיני זה היה קצת הזוי שלקבוצה לא הלך ואני לא קיבלתי את ההזדמנות. לא מעניין אותי שהם אמרו עליי שאני שמן”.

משה חוגג אמר שהוא ממש רצה שתשחק אצלו, אבל רצה שתרד במשקל.
”אני חושב שהוא בעל בית וצריך לתת לו את הכבוד. לא הייתי בעודף משקל בבית”ר ירושלים. מדברים עליי שנים, יש עוד משהו שדיברו עליו חוץ מהמשקל? יש עוד דברים להגיד? אני לא מתעלם מכלום, זה המשקל שלי כבר כמה שנים”. 

כל פעם שלא הולך לך אומרים שאתה שמן.
”זו השאלה שתמיד מתחילים בה ומסיימים בה. אני עובד כמו כולם, רץ כמו כולם. אם יבואו וייבחנו אותי על צ’יפים ודברים כאלה, אני לא רוצה להזכיר שמות של שחקנים שרצים 10-11 קילומטר ולא עושים כלום על המגרש. גם אני רוצה לדעת למה כל פעם מזכירים את הנושא הזה”.

זה מעליב אותך?
”פעם זה היה מעליב אותי, היום אני כבר לא מתייחס לזה. בנאדם שנותן פס לא טוב אומרים עליו שהוא שמן. אני לא יכול להגיד לאף אחד מה להגיד. אני אומר הכל, אבל אני לא באותו מקום ואני לא ילד”. 

הפכת לאבא השנה, זה שינה אותך?
”אין ספק שזה שינה אותי, זה הדבר הכי טוב שקרה לי, בלי קשר למצב בכדורגל. אם היה הולך יותר טוב בכדורגל זה היה מושלם”.

איפה תהיה שנה הבאה?
”אני אמרתי שאני אנסה לעשות משהו, אם זה יצא לפועל אשמח. אני עדיין לא פורש, אמשיך לשחק כדורגל. לחזור לנתניה? הלוואי”. 

מה הסיכוי שתקבל הזדמנות שנייה?
”לא תלוי בי, אני רוצה אולי לנסות לעשות משהו אבל אם זה יקרה אני אהיה הכי שמח בעולם. זה בית ומקום חם, אני מאחל להם את הכי טוב שבעולם”. 

ערן לוי (אורן בן חקון)ערן לוי (אורן בן חקון)

אייל סגל: “אם מישהו יגיע מיוזמתו לרכוש את נתניה, לא אהסס למסור לו אותה”

למרות ההפסד הכואב בגמר הגביע, אייל סגל עושה עבודה נהדרת במכבי נתניה. רגע לפני שהוא סוגר עוד עונה מוצלחת מבחינת היהלומים, דיברנו עם הבעלים על המטרות להמשך, מחלקת הנוער וגם: האם יהיה מוכן למסור את הקבוצה?

מה שלומך אייל?
“מצוין, אני בדיוק חוזר אחרי משחק נערים שלנו שזכו בגביע, חצי נחמה לאחר ההפסד של הבוגרים בגמר”. 

כמה חשוב לך להגיע לאירופה? כי נראה שהמועדון שלך עדיין לא בנוי מספיק להיות שם.
”אי אפשר להתעלם מזה, זה נכון. אירופה דורשת הכנה אחרת, כמעט אין פגרה. למי שלא זכה בגביע המחזור הראשון הוא כבר בעשירי ליוני, זה לא פשוט. מצד שני אם לא נתחיל באיזשהו מקום לא נוכל להתקדם”. 

מתאים לך לעלות לאירופה?
“אני מאוד מאוד רוצה לגרום לאוהדים נחת ולהגיע לאירופה, בעיקר בשביל האוהדים”. 

יש לך את היכולת להכניס את היד לכיס כדי לחזק את הקבוצה?
”זה מה שאני עושה שלוש שנים, אני מחזק את הקבוצה מדי שנה. מתאים לי מאוד שנתניה תהיה באירופה. לא רוצה שמישהו אחר יקח ממני, אני אשמח מאוד אם יימצא מישהו שמתאים לעשות את זה אבל גם אם לא, כרגע אני עושה את זה בצורה טובה ובשיתוף פעולה מצוין עם האוהדים וכולם”.

מה צריך לעשות כדי שתקפצו עוד מדרגה?
”להמשיך לשפר את מחלקת הנוער, כי הדרך של מועדון כמו מכבי נתניה להצליח זה רק דרך הנוער. מחלקת הנוער עדיין לא מספקת מספיק שחקנים לבוגרים. יש לנו יופי של מחלקת נוער אבל היא עדיין לא מספקת מספיק שחקנים לבוגרים. יש שחקנים שנתון 2002 שמועמדים לצאת עם הבוגרים למחנה אימונים. השקענו לא מעט כסף כי רכשנו שחקנים צעירים למחלקת הנוער וחייבים להמשיך לתת שם את הדגש. אני מאוד מרוצה, הייתה לנו שנה מעט מאתגרת, אני מאלה שלא מפסיקים עבודה של מאמנים. לצערי הרב בקבוצת הנוער הופסקה עבודה של מאמן וזה לא צריך לקרות”.

ובבוגרים?
”גם כאן יש עוד עבודה. נעשית פה עבודה אבל עדיין אין לנו סגל מספיק עמוק. צריך כסף, אבל אני מאמין שאם נעבוד נכון יש לנו את התקציב לבנות סגל עמוק למידות של קבוצה כמו מכבי נתניה”. 

מה התקציב?
”26 מיליון שקל, בערך רבע מהתקציב של הגדולות”. 

אתה מחפש אנשי עסקים שיחליפו אותך?
”לא. קובי בלדב מחפש ספונסרים ולא בעלים. בסוף קבוצת כדורגל לא מחפשת מישהו שייקח אותה, לא נקיש בדלת ונבקש שמישהו ייקח את הקבוצה. אם נמשיך להתנהל כלפי חוץ כמו שאנחנו מתנהלים יגיע מישהו במידה כלכלית רצינית. גולדהאר או שחר? קונה גם את אלי ברקת. אם זה מישהו בסדרי גודל האלה פלוס מינוס וגם אוהד של הקבוצה, אני אשמח מאוד למסור לו את הקבוצה, רק אם הוא יגיע ביוזמתו. אם הוא לא יגיע, נמשיך לעשות מה שאנחנו עושים בשמחה. נהנתי מאוד לראות את המופע של הקהל בגמר הגביע, את המשפחות והאנרגיות. לכמה אנשים יוצא לשמח כל כך הרבה אנשים? זה החלק הקטן שלי”. 

אייל סגל בחדר ההלבשה (מערכת ONE)אייל סגל בחדר ההלבשה (מערכת ONE)

גיל ברעם: “מבקש שייבדקו את מה שקרה אתמול, אנטבי הכניס שחקנים בלי קשר למשחק”

מנכ”ל נצרת עילית מסרב להפסיק לירות וממשיך להאשים את מאמן הפעל עפולה בכך שלכאורה עזר לחברו מאמן הפועל כפ”ס אופיר חיים לעלות ליגה.

אהלן גיל, מה שלומך?
“מצוין, ברכות לכפ”ס ונס ציונה על עליית הליגה”.

ומה איתך?
“אני מאוכזב, זה ספורט. מבחינה מקצועית לא מגיע לנו להיות בליגת העל למרות שעשינו עונה נפלאה. אבל קבוצה שמגיעה בהפרש של עשר נקודות מכפ”ס צריכה הייתה להגיע טוב יותר לפלייאוף. אני מקבל תחושה שכל מי שהגיע למעלה פתאום קיבל פיק ברכיים. היה קשה להחזיק את המקום הראשון מבחינת לחץ, אנחנו לא משחקים כדורגל טוב כבר חודשיים וחצי. מאוד רצינו לעלות, שלא יהיו טעויות לאף אחד”. 

באתם בטענות לעפולה.
“אני באתי בטענות ליגאל אנטבי, לא לעפולה. עפולה עלו לשחק בלי ארבעה שחקני הרכב ראשון שלהם וזה בסדר, זו החלטה שלהם. אני לא רוצה חלילה להישמע כמתבכיין, הטענות שלי הן שיגאל אנטבי עלה בהרכב מסוים, עלה ל-0:2 מול כפ”ס הוציא את דור כוכב, קעטבי וגולדמן והכניס שני שחקני נוער שלא שיחקו מעולם בבוגרים. אני שלחתי מכתב להתאחדות לכדורגל, הם יעבירו את זה לוויצמן יער. אני חושב שלמען ההגינות בספורט יגאל אנטבי לא היה צריך לנהל את המשחק הזה, יש שם חברות גדולה בינו לבין אופיר חיים”. 

המאמן שלך בחודשים האחרונים ניהל כמו שצריך את הקבוצה? הראש שלו היה בקבוצה?
”אני חשוב שכן, הוא טוען שהוא לא דיבר עם אף אחד ואני מאמין לו וגם אם כן, זה היה הפסד שלו. אני עוד פעם אומר, אני לא מתבכיין כי לא מגיע לי לעלות. אני חושב שאנטבי הוא לא השתין מהמקפצה, אלא מבניין 16 קומות. גם היום אני מוכן למכונת אמת כדי שיגידו שאני מכרתי את המשחק עלייה של חדרה לפני שנה”.  

אתה ראית את המשחק של עכו נגד בני לוד בשבוע שעבר?
“נכון, הסוף לא היה נראה טוב. אני חשוב שהליגה הלאומית השנה דווקא יחסית התנהלה בסדר גמור, הכל הוכרע בדקה ה-98 ואם לא היו קורים החילופים האלה אז זכינו בליגה הכי טובה בעולם. אני לא מאשים אף אחד, אבל בגלל החילופים האלה כפ”ס היום בליגת העל”. 

ירון הוכנבוים ממשיך?
“לא, לא. היה לנו סיכום שאם עולים הוא ממשיך ואם לא אז הוא עוזב. אני מודה לירון על התקופה ואני חושב שהוא מאמן מצוין ועושים לא עוול. הליגה לאומית מאוד חשובה לי, אני מייצג את הליגה הלאומית ואני מקווה שהיא רק תלך ותשתפר ואתמול ראיתי דברים שלא אהבתי ואני רוצה שיבדקו אותם”.  

אביגדור ליכטנשטיין, יהונתן לוי וגיל ברעם (מערכת ONE)אביגדור ליכטנשטיין, יהונתן לוי וגיל ברעם (מערכת ONE)

עופר טסלפפה: “לא מתכוון להיות מאמן צללים ולהסתתר מאחורי מישהו”

למרות שסחף אותה בחזרה לליגת העל לראשונה מזה 51 שנה, מאמן סקציה נס ציונה החליט שלא להמשיך על הקווים של המועדון הצנוע בליגת העל על מנת להשלים את תעודת המאמן שלו. שוחחנו איתו על ההישג האדיר ועל המטרות להמשך.

ברכות עופר, איך ההרגשה אחרי העלייה לליגת העל?
“הרגשה מדהימה. עשינו עונה מדהימה. כמו שאת אומרת היא הסתיימה במחזור האחרון ואנחנו מאוד מאושרים, עשינו משהו מטורף”. 

לפי דעתך יש לקבוצה שלכם מקום בליגת העל? 
“קודם כל עשינו הישג ספורטיבי אדיר, עכשיו לדבר אם מגיע או לא מגיע זה משהו אחר. אנחנו מסתכלים על ליגת העל ורואים קבוצות כמו סכנין, אשדוד, רעננה. יש לנו מתקן מדהים שצריך להתאים אותו לליגת העל. אף אחד לא תכנן לעלות לליגת העל, בסך הכל רצינו להישאר. הגענו ללאומית כעולה חדשה עם תקציב השחקנים הכי נמוך בליגה”

למה אתה לא ממשיך לאמן את הקבוצה בליגת העל?
”אין לי את התעודה המתאימה, ואני לא מתכוון להיות מאמן צללים שמסתתר מאחורי מישהו. אף אחד לא יודע להגיע לי מתי יפתח הקורס מאמנים, אין תאריך”.

איך הגיבו בנס ציונה לעזיבה שלך?
”חיבקו אותי במועדון, היה להם בהתחלה קשה לקבל את זה אבל אני לא מאמין בלהיות מאחורי מישהו, זה לא אני. אני מאמן טוטאלי שחי את הקבוצה ואני לא מסוגל להתעסק כל הזמן במה שמותר לי ומה אסור. זה חלק מהחיים, זה הספורט, יכול להיות שזה יותר טוב”.

עופר טסלפפה מאושר (שחר גרוס)עופר טסלפפה מאושר (שחר גרוס)

ירון הוכנבוים: “עדיין אל יודע איפה אהיה בעונה הבאה”

גם המאמן שעזב את נצרת עילית עלה לשידור על מנת לספק הסברים לכישלון הצורם וגם כדי לשפוך אור על עתידו.

ירון, אתה מדי פעם מורה לשחקנים שלך לשבור רגלים?
“חס ושלום, קודם כל אני בא ממקום שאני לא מאחל לאף אחד להיפצע. אני פעיל על הקווים ואני מדרבן שחקנים, אני אף פעם לא אגיד לשחקן לפצוע שחקן אחר, גם לא בחדר הלבשה”. 

מה החלק שלך בכישלון? הרי עוד לפני סיום העונה פנית לקבוצות אחרות ונראה היה שנצרת עילית לא הייתה בראש מעייניך.
“לא פניתי לאף קבוצה, הכל ממש לא נכון. הפועל חיפה התקשרו אלי ושאלו אותי ואמרתי להם שאני לא יכול להגיע גם אם זה ליגת העל. חוץ מזה, שום קבוצה לא התקשרה אליי”.

מה תעשה בעונה הבאה?
”לא יודע עדיין, רק אתמול סיימנו את העונה, הייתי דרוך ומכוון רק לכיוון הזה כך שאין לי כיוון עדיין לאן אני הולך”.  

ירון הוכנבוים (משה חרמון)ירון הוכנבוים (משה חרמון)
אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */