יום שישי, 26.04.2024 שעה 20:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

השופטים, הקליקות והטעויות: תירוש עושה סדר

יו"ר איגוד השופטים בראיון ראשון על כך שלא נבחרה בהתחלה ("סוג של 'כיפה אדומה'"), התככים ("באה ממקום אחר"), וגם: דאלאס, ה-VAR ותוצאות הבחירות

|
תירוש.
תירוש. "לא מחוברת לקליקה" (נעם מורנו)

ספק רב אם לפני כשש שנים, כאשר רונית תירוש סיימה קדנציה של שש שנים ו-42 שבועות כחברת כנסת מטעם קדימה, היא חלמה שהיא תמצא את עצמה עושה היסטוריה והופכת להיות יושבת הראש הראשונה בהיסטוריה של שופטי הכדורגל בישראל.

אך לאחר ששימשה כחברת הנהלה באיגוד, ואף הספיקה להיפגע כאשר עשו לה לדבריה “תרגיל”, כאשר הציגה את המועמדות שלה לתפקיד בו בזמן שהשתמשו בה כדי לבחור במפכ"ל לשעבר, משה קראדי, שעזב אחרי זמן קצר, מצאה את עצמה לבסוף תירוש מחליפה את קראדי ומגיעה לגוף מלא בעיות, קליקות, אינטריגות בו רבים מחכים לכישלון של האחר.

אם מישהו חשב שתירוש תגיע לאיגוד כקישוט ורק תישא את התואר יו”ר, אז יש לו טעות גדולה. בזמן הקצר שלה באיגוד הספיקה תירוש ללמוד היטב כיצד פועלת המערכת מאחורי הקלעים. היא ממש לא מתכוונת להיות חותמת גומי, ולכן, למרות שהתפקיד בהתנדבות, היא מוצאת את עצמה יושבת במשרדי ההתאחדות לכדורגל לא מעט שעות בשבוע ולומדת את הדברים לעומק.

תירוש: אעשה הכל על מנת שהשופטים לא יפגעו

לאחר שסגרה מספר שבועות בתפקיד, הגברת הראשונה של איגוד השופטים מדברת לראשונה בראיון מיוחד ל-ONE על ההחלטה לקבל את התפקיד, השינויים שהיא תביא, חושפת מה יקרה לבעלי קבוצות ולמאמנים שיצאו בהתלהמות נגד השופטים, אך מנגד גם מה יקרה לשופטים שיתנהלו הפוך ממה שהיא תדרוש.

תירוש. כל ההתחלות קשות (נעם מורנו)תירוש. כל ההתחלות קשות (נעם מורנו)

איגוד השופטים עובר תהליך של שינוי. מהקליקות המפורסמות בחדרי חדרים, הסיפור המפורסם עם משה קראדי, האכזבה מההתנהלות, ההחלטה לקבל את התפקיד, השינויים שהיא תביא ומעמד האישה. על כל השאלות הללו ענתה רונית תירוש - האישה הראשונה המכהנת כיו”ר איגוד השופטים, בראיון מיוחד ל-ONE.

“כיפה אדומה”

איך זה לעשות היסטוריה ולהיות האישה הראשונה המכהנת כיו”ר איגוד השופטים?
“אני חושבת שזה מדהים. לפרוץ דרך ולהראות לנשים ונערות שאפשר לקחת על עצמך כל תפקיד שהוא, שאין הבדל בין בנים לבנות, זהו מסר חינוכי וערכי יוצא מן הכלל וכמי שבאה מחינוך זה קולע לי למטרות”.

אחרי שמשה קראדי עזב את התפקיד, פנו אלייך ובהתחלה נעלבת וטענת שאת לא ברירת מחדל, אז מה נשתנה?
”מה שקרה הוא שפנו אליי המון אנשים טובים שאני מעריכה את דעתם וניסו לשכנע אותי, אבל לא הסכמתי, בוודאי לא במיידי. לאחר מכן התגלגלנו ליום האישה הבינלאומי ולמרות שזה ישמע קלישאתי, היה מי שלחץ עליי ביום הזה ואמר לי “תראי את הכתבות והמסרים, את באה מחינוך ואין סיכוי שתסרבי לתפקיד רק בגלל שנפגעת רגשית, תתגברי ותעשי מהלך. בסופו של דבר זה מה שהיה”.

תירוש. ביקורתית לגבי עצמי (נעם מורנו)תירוש. ביקורתית לגבי עצמי (נעם מורנו)

זה פגע בך כשהתמודדת בהתחלה והביאו לך אז את משה קראדי שכבר היה סגור?
”זה בוודאי מאוד מאוד פגע בי. כל חיי אני מתאמצת להגיע למקומות שאני מסמנת ובמקרה הזה לא סימנתי את האיגוד, אני מודה, הייתי חברת הנהלה תקופה מסוימת עם עוזי יצחקי כיושב ראש וכשהוא סיים את תפקידו פנו אליי וביקשו ממני להתמודד על התפקיד. אמרתי ‘תראו, אני עסוקה בדברים אחרים, לא נראה לי מתאים, אתרום את תרומתי בהנהלה’. שכנעו ושכנעו ובסוף אמרתי כן. הבהרתי מראש שלא יהיה מצב שיקראו לי לתפקיד כדי שאהיה כמו סטטיסטית בנבחרת שתפרסמו, לא זה מה שאני רוצה”.

אמרת את זה לשינו זוארץ?
“לא, לא אמרתי את זה לשינו, אבל למי שהציע לי וזה מישהו בכיר באיגוד. אמרו לי שלא, שעל פניו ישמחו לקבל אותי ואמרו לי שגם שינו מאוד מרוצה מהמועמדות שלי. שידרו לי שרוצים אותי בתפקיד וזה לא מכרז, אלא ועדת איתור, ככה שזה לגיטימי. הקדימו לי את הדיון בוועדה כי נסעתי למחרת לחו”ל ביום למחרת. אני מאוד ביקורתית לגבי עצמי והרגשתי טוב מאוד לגבי עצמי ולגבי הוועדה והרעיון והשיח שהיה שם”.

זוארץ. "לא אמרתי לשינו" (רדאד ג'בארה)זוארץ. "לא אמרתי לשינו" (רדאד ג'בארה)

הייתה לך גם הופעה נהדרת שם בוועדה.
”גם הרגשתי כך ולכן בבוקר למחרת בחו”ל, דאגו לשלוח לי את ההודעה באינטרנט שקראדי נבחר לתפקיד”.

לא הודיעו לך?
”לא הודיעו לי ומרוב שהייתי בשוק גם לא צלצלתי לאף אחד לבדוק מה קרה והחלטתי להמשיך ליהנות מהטיול. אמרתי לעצמי ‘טוב, תיענשי, תלכי תמיד על פי האינטואיציות שלך, אם האינטואיציה הראשונית שלך הייתה לא ללכת, אז חבל שהלכת וזו ההרגשה שלי”.

קראדי. קדנציה קצרצרה (נעם מורנו)קראדי. קדנציה קצרצרה (נעם מורנו)

עשו לך ‘כיפה אדומה’?
“סוג של. הרגשתי מנוצלת, זו הפגיעה שלי בקטע של הניצול. הרגשתי שרצו שיהיו כמה אנשים ידוענים כאלה ברשימה ומה רע שתהיה גם אישה. אז לא אהבתי את התפקיד שנתנו לי אז ולכן כשפנו אליי בפעם השנייה, היא ש”אני לא ברירת מחדל””.

איך קיבלו אותך השופטים?
”אני מאוד נהנית, כי ההרגשה היא שמקבלים אותי מצוין. אני באה ממקום אחר, לא הייתי מחוברת לשום קליקה או קבוצה, כי יש פה הרבה קבוצות ופוליטיקות, אלא ממקום נקי לגמרי מהבחינה הזו שאני לא מחוברת לאף אחד ורק מכירה את כולם היכרות ראשונית. פגשתי כבר הרבה מאוד שופטים בפגישות אישיות של שעה בערך, התרשמתי מאוד לטובה מהרקע שלהם – מי הם ומה הם מעבר להיות שופטים. זה עשה לי המון חשק לשתף את הציבור ושמתי לי את זה כיעד. שהציבור יידע שהשופטים הם סגל אנשים ברמה האנושית והמקצועית פשוט מדהימה וכדאי שהציבור יידע ויעריך את זה יותר”.

אבל הרגשת בהתחלה סוג של יחס ‘טוב היא אישה, מה היא מבינה? הביאו לנו יושבת ראש ואנחנו נחליט מי ונשתף אותה במה שצריך והיא לא תרד לעומק.
“לא הרגשתי את זה. קודם כל להיות גורם מפתיע זה משחק לידיי. בכל מפגש פגשתי את השופטים בשלב מוקדם, בכנס שהיה להם בשפיים. סיפרתי להם על עצמי, על הרקע ועל הקשר שלי לכדורגל. כנראה שחלק מהם הופתעו וזה היה לטובה. במפגשים לאחר מכן האישיים, כבר לא הייתי צריכה לנמק מי אני ומה אני כאן, אני מאוד בקיאה בכדורגל, ככה ששאלתי אותם הרבה שאלות ולעניין”.

תירוש. "בקיאה בכדורגל" (נעם מורנו)תירוש. "בקיאה בכדורגל" (נעם מורנו)

את רואה כדורגל?
”הרבה, והרבה שנים, לא רק רואה, הלכתי למשחקים רבים בעבר, טסתי לחו”ל עם המשפחה במיוחד באנגליה אני מודה”.

איזו קבוצה היית רואה הכי הרבה משחקים שלה?
”בעיקר בני יהודה, משום שרבים מתלמידיי למדו בעירוני ט’, כמו ניצן שירזי שהיה מאמן בזמנו ובאתי לראות אותם במגרשים. הפסקתי והפחתתי כשהם עברו לבלומפילד, כי אהבתי יותר את האווירה בשכונת התקווה, אבל כן הגעתי לכמה משחקים בבלומפילד, אני מזכירה בכל מקום שכשהייתי מנכ”לית משרד החינוך, התרבות והספורט, הייתה לי שבת אחת שראיתי ב-17:00 משחק של בני יהודה ולאחר מכן הלכתי לראות אופרה והיה לי מאוד כיף”.

איזו יושבת ראש את תהיי?
”אהיה אמא, שיודעת להציב גבולות ורוצה הרבה יושר, שקיפות ושיתוף. כשאני אומרת אמא, אז אני מתכוונת לזה שאני באמת רוצה לשמור על השופטים ועל כבודם ואעשה הכל על מנת שלא ייפגעו, שלא יזלזלו בהם, שלא יבוא מאמן אחרי משחק ובעל קבוצה אחרי משחק וידבר בגנותם. אני כבר ישבתי עם השופט לשעבר אמנון סטרשנוב וביקשתי ממנו שיחמיר בענישה כלפי מאמנים ובעלי קבוצות, אפילו יש לי רעיון שאת הקנסות שנדרוש, כי אותם לא ממש אפשר להרחיק ואני גם לא רוצה להרחיק, שאם וכאשר תהיה פגיעה בשופט ויתנו לכך לגיטימציה, כי זה מה שההתנהגות שלהם מעודדת, אז נקים קרן שההכנסות שלה יהיו לטובת הפייר פליי, טיפול באלימות בספורט בכלל, ננסה פרויקטים בבתי הספר כמו שאני אוהבת”.

שחקני בני יהודה. תירוש צפתה בהם (אורן בן חקון)שחקני בני יהודה. תירוש צפתה בהם (אורן בן חקון)

איך את פועלת נגד הקליקות שיש באיגוד השופטים?
“אני לומדת להכיר את הקליקות, בהתחלה לא רציתי להאמין שיש. לא יודעת אם לקרוא לזה קליקות בגלל הקונוטציה השלילית שיש לזה, אבל יש בהחלט בתוך הקבוצה הגדולה של הסגל קבוצות שופטים שהם יותר מחוברים אחד לשני ואני לא מדברת על חיבור לקבוצות, לא רוצה להאמין שזה קיים, אבל אם אדע שזה קיים, אנסה לשקף את זה ולפעול לטובת שיפוט סופר אובייקטיבי, שממילא הוא כזה. המפתח בהתנהלות שלי תהיה שקיפות, שהכל יהיה על השולחן”.

חלק מהנהלים לא מולאו כמו שצריך בעבר. איך תסדרי שהכל יעבוד כמו שצריך?
”יש לי כאן מחברת ואראה לך את עוביה. עברתי על כל דוח המבקר, כי זה הדבר הראשון שלקחתי לידיי ביום שנכנסתי לתפקיד. אני באתי בשלב שיצחקי כבר סיפר שתיקן ליקויים שנודעו לו ואני עוד לא הייתי בהנהלה ובעצם הייתי שותפה לתיקונים שהובטח שייעשו. סימנתי לי כל מיני סעיפים שאני לא בטוחה שתוקנו ואני אשב עם המנכ”ל כדי לעבור על כל סעיף ולבדוק שתוקנו ולדבריו כולם אם לא מרביתם כבר תוקנו”.

“אני יכולה להיות מאוד קשוחה”

נראה שאיגוד השופטים מצטייר לא טוב בעיניי הציבור, למה לדעתך זה קורה?
“כשבא קהל של קבוצה והוא מתוסכל מהפסד, בין אם הוא מוצדק ובין אם לא, הוא מחפש אשמים, זה טבע האדם. לפעמים הם באים בטענות כלפי השחקנים אך הם מן הסתם יותר מחוברים אליהם, כך שיותר קהל לבוא בטענות כלפי השופטים. אני יודעת שהשופטים עושים טעויות, כי הם בני אדם. ככל שננצל את כל הכלים שעומדים לרשותנו ואני גם בתקופה שה-VAR נכנס למגרשים. ככל שיהיו פחות טעויות, יהיו גם פחות האשמות כלפי השופטים”.

תירוש. "יודעת שהשופטים עושים טעויות" (נעם מורנו)תירוש. "יודעת שהשופטים עושים טעויות" (נעם מורנו)

ראינו במשחק בין בני יהודה להפועל באר שבע שהשימוש ב-VAR לא היה טוב.
”קודם כל כולנו צריכים עדיין להבין את ה-VAR, למערכת יש פרוטוקול מתי הוא מחליט ומתי הוא עוזר לשופט. במקרה הזה, היו פנדלים שאפשר היה לוותר עליהם, זו החלטה של השופט וזה מה שהחליט. אני לא מתערבת בצורה מקצועית כי אינני בקיאה בזה, אך אני מאוד הייתי רוצה להטמיע מדיניות של תוספת זמן משחק נטו. מעבר לטיפול בכל מני מריחות זמן ונפילו של שחקנים, גם לשופט יש תפקיד להימנע ככל שניתן מפנדלים והרחקות. השורה התחתונה היא לעשות הכל על פי התקנון והחוקה, כמו בכל בית משפט, יש את הגבולות של החוק. יש לשופט שיקול דעת ואני מקווה ומצפה שייתנו למשחק לרוץ יותר. צפיתי במשחק של מנצ’סטר סיטי באנגליה והיה שם מצב שעמדו שני שחקנים שהיו קרובים זה לזה ואחד כאילו נגח בשני, הייתי בטוחה שזה יהיה אפילו כרטיס אדום. השופט החליט שלא היה פנדל, בדקו ב-VAR ואכן לא ניתן פנדל בסופו של דבר. אני לא בטוחה שבארץ לא היו נותנים כרטיס על זה, אבל זה בדיוק ההבדל בנינו לבינם, נתנו למשחק לרוץ ואפשר היה לוותר על הכרטיס כי הוא לא סיכן באמת את היריב. במשחק בין ב”ש לבני יהודה היו החלטות שאפשר היה לוותר עליהן”.

יש עדיין חבלי לידה מבחינת ההבנה שלו על ידי השופטים.
"נוח לי לדבר על זה לאחר כנס שופטים בנושא. כל הכנס עסק בענייני ה-VAR, והוא כמו הכדורגל לא מדע מדויק. היו ויכוחים בין השופטים לעצמם על ההחלטות, בין השופטים לוועדה מקצועית, ויכוחים הגיוניים, כאשר אתה שומע את הטיעונים אתה משתכנע מכל צד. האדם לא רובוט, ותלוי איך העין רואה. הבעיה גדולה שאני רואה לגבי ה-VAR זה חוסר במצלמות, ארבע מצלמות זה לא מספיק. ראינו כבר בעיות במשחקים לגבי עבירות כאשר אי אפשר לקבוע חד משמעית בגלל מספר קטן לדעתי של מצלמות. מסקנה שלי זה להוסיף מצלמות. נכון  שזו עוד הוצאה של כסף, אבל זה חובה אם רוצים ניצול אופטימלי מבחינת ה-VAR. זה עדיין בפיילוט, וזה נכנס אצלנו מאוד מהיר ביחס למדינות אחרות. עוד לא קיבלנו רישיון סופי מפיפ"א, יש פקטור של בן אדם אנושי, יש אנשים. ואני חושבת שמגיע קרדיט גדול לשופטים וכל מי שקשור להפעלת המערכת מבחינת הכניסה שלה.

בדיקת ה-VAR (חגי מיכאלי)בדיקת ה-VAR (חגי מיכאלי)

האם את מתעדכנת לאחר משחקים האם היו טעויות שיפוט או לא?
“אני ביקשתי מהוועדה המקצועית, שממילא הייתה יושבת וצופה במשחקים, להכניס אותי לקבוצת הווטסאפ. היו מקרים שלא חיכיתי להתכתבויות שלהם אחרי משחקים אלא תוך כדי המשחקים כשכעסתי או לא הבנתי משהו ושלחתי להם באותו הרגע והייתי מקבלת תשובות. אני שואפת לכך שהתגובות שלנו כאיגוד יהיו צמודות לאירוע ככל שניתן, זו הסיבה שביקשתי גם שברגע שיש שימוש ב-VAR, להוציא הודעה הכי קרוב שניתן לאחר המשחק כדי לפרט ולהסביר מה היה שם ולתת גיבוי כשצריך וגם להודות בטעות אם הייתה, זה בסדר”.

בעלי קבוצות כבר מתקשרים אלייך?
“לא, אבל אני אתקשר אליהם. אני מתכננת לפגוש אותם, בוודאי יש להם טענות כמו לכולם. המטרה שלי היא להבין את הבעיות והטענות ולפתור זאת. ליצור מצב של אמון בין כל הגורמים המעורבים בהצגה לטובת הקהל, זו הסיבה שאנחנו קיימים, בשביל שהקהל יבוא וייהנה”.

למרות שאת אישה, לא יכולים לעבוד עלייך.
“אני אישה עם ניסיון, לא קשור לאישה, אדם עם ניסיון. אני יודעת איך לקרוא אנשים ומאוד קפדנית בלמידת החומר. אני באה להתאחדות שלוש פעמים בשבוע מ-10 בבוקר ועד 18:00 ולומדת. חשוב לי ללמוד ולהבין את הכל, אני חושבת שבכל תפקידיי בעבר זכיתי בכבוד והערכה, אני יכולה להיות מאוד קשוחה, לא הייתי ‘מפחידה’, אבל לתלמידים ולאנשים שעבדתי איתם הייתה  יראת כבוד וזה מה שחשוב”.

תירוש. להכתיב מדיניות שקופה (נעם מורנו)תירוש. להכתיב מדיניות שקופה (נעם מורנו)

בראש הוועדה המקצועית עומד טלאל דראושה, שלא היה שופט בכיר, האם את מתכוונת לדרוש לעשות שינויים בוועדה, להביא כוחות חדשים ולרענן את השורות?
”אני לא אעשה שינויים ארגוניים והודיע על כך דרך התקשורת. טלאל הוא לא רק אדם נחמד, הוא מקצוען. ניסיתי ללמוד את דרך החשיבה איך לשבץ וזה לא סיפור קל, צריך ראש של מהנדס והוא מהנדס, הוא עושה עבודה מאוד ראויה. יחד עם זאת, מאחר ויש ציפייה שיהיה שינוי בעקבות מדיניות שונה מבעבר שאני רוצה להכתיב, יותר מחמירה ויותר שקופה כדי להשיג אמינות ואמון בינינו לבין הציבור הרחב, כך שאני יכולה להבטיח ששינויים בהחלט יהיו”.

למה את מתכוונת כשאת אומרת מדיניות יותר קשוחה?
”החמרה כלפי גם אנשים חיצוניים, כלפי השופטים וגם מצד השופטים עצמם. אם אני רואה שהשופטים עושים משהו שהוא נוגד את המדיניות ואין סיבה מוצדקת לכך אז הם ירגישו את זה. הם ירגישו זאת בשיבוצים ובקידום ובכל דבר. אותו הדבר לגבי הקהלים, מאמנים ובעלי קבוצות שיבזו שופטים, אני אדאג שהם ייפגעו אם יפגעו בכבודם של השופטים. אני מאמינה שאחרי פגיעה אחת או שתיים, כשהם ידעו מה העונש יהיה כי אני לא רוצה להפתיע ומתכננת שקיפות, הדבר ייפסק או יפחת בצורה דרמטית. אני רוצה שיהיה כבוד הדדי. לדוגמה אייל סגל הבעלים של מכבי נתניה, כשהוא מזלזל בשופטים ומדבר לא יפה למה הוא מצפה? שהקהל שלו יכבד שופטים לאחר מכן? הוא גורם לכך, לא במתכוון אולי, שתהיה אלימות מילולית וחלילה גם פיזית מצד הקהל. בין אם זה מאמן או קפטן קבוצה יש תפקיד של מחנך. אני רואה בספורט ערכים של כבוד הדדי ופעלתי כך גם כשהייתי מנהלת בית ספר וכשהיו לי נבחרות ספורט, וגם כשהקמתי את שדולת הספורט בכנסת וחוקקתי חוקים שקשורים לספורט, כל הדברים הללו היו על מנת להתמודד בנושא של חוסר הכבוד שמגיע מצד הקהל כלפי המגרש. לא רוצה זאת כלפי השחקנים ולא לפי השופטים”.

“כשהייתי מנכ”לית חינוך וספורט נהגתי להגיע ליציע המזרחי בטדי לשבת עם אוהדי בית”ר ירושלים, כי הייתה לי פגישה עם נציגי האוהדים. הם אמרו לי שהיס”מניקים פוגעים בהם, מתנהגים אליהם כאחרון הפושעים ופועלים כלפיהם בצורה לא מכובדת. בדקתי זאת בעצמי וראיתי איך מכניסים אותם לאוהל ומפשיטים אותם לפי משחקים, היו מכניסים ילדים קטנים ומתנהגים אליהם לא יפה, הילדים היו המומים וכך גם אני. ראיתי את חוסר הכבוד לאדם ולצופה שבא לראות משחקים. גם במגרש עצמו, כשהאוהדים קצת זזו היס”מניקים קפצו עליהם ולא אהבתי את זה. קיימתי דיונים עם המשטרה בזמנו ואנחנו רוצים ליצור אווירה יותר רגועה. הייתי במשחקים באנגליה וראיתי משפחות שלמות, ילדים וסבתות במגרשים ואווירה טובה, רוצה שזה יהיה כך גם בארץ”.

אלי חכמון. השופטים במבחן (עמרי שטיין)אלי חכמון. השופטים במבחן (עמרי שטיין)

כשאת נמצאת בישיבות עם עשרות גברים ושופטים, איך ההרגשה להיות האישה היחידה?
”זה כיף. אני מרגישה שהם מכבדים ואני מכבדת אותם. תמיד יש לי מה ללמוד עוד אבל אני בקיאה ומבינה מה קורה ומשתתפת. לא היו לי יותר מדי פגישות. היינו בכנס שופטים בשפיים והם נכנסו לישיבה ביחד עם חיים יעקב, שהוא מהמדריכים הטובים ביותר, הוא הראה להם קטעי וידאו שלהם, על טעויות שהם עשו או לא טעויות, ושאל את השופטים מה דעתם. לא אזכיר את השופט או מי שיחק, אבל הייתה סיטואציה שבה השופט פסל שער מפנדל משום שברגע שהוא שרק השחקנים נכנסו פנימה, הוא פסל את הגול ונתן פנדל נוסף. בפנדל השני נכנסו עוד יותר שחקנים לרחבה ואת זה הוא לא פסל ואישר. עוד לפני שיעקב הראה את הפנדל החוזר, שאלתי אותו ‘מה הוא עשה?’, בפנדל השני היה גרוע יותר’, כולם נפלו מצחוק, אני חושבת שזה בגלל גורם ההפתעה שהראיתי להם שאני צופה במשחקים וגם מבינה בזה”.

האם נראה בקדנציה שלך יותר שופטות?
”הלוואי. זה סיפור מתגלגל וזו אחת המטרות שלי. יש לי שלוש מטרות – שופטים מקצוענים, משחק זורם וקהל נהנה. כדי ליצור שופטים מקצועניים אני צריכה לגדל אותם מגיל צעיר וזה קשה לגדל פה בעתודה, גם בגלל הצבא וגם משום שהשכר בליגות הנמוכות נמוך מאוד. אני לא מתיימרת להגיד שאני זו שאעשה מהפך בעניין זה, אבל יש נכונות בהתאחדות מצד שינו זוארץ והמנכ”ל רותם קמר והם הסכימו לתת תוספת משמעותית יותר לשופטים, אך לצערי בכל פעם שהם יושבים איתם הם מכניסים עוד משהו ועוד סעיף. לוועד יש תפקיד משמעותי וזה לדאוג לתנאי העבודה והשכר של השופטים ועוזריהם, הם עצמם לא צריכים ולא רשאים בעניי להתערב בנושאים כאלה. אני ניסיתי בדרך מאוד מחבקת לפגוש את מי שמייצג אותם ולהסביר לו שלא יהיה חשדן כלפיי. אני רוצה להתחיל ברגל ימין את העונה החדשה כדי. ככל שנצליח לשפר את התנאים בעתודה יש סיכוי שיותר צעירים וצעירות יבואו ללמוד שיפוט וכך נראה גם יותר שופטות”.

לפני תקופתך כיושבת ראש, כאשר שימשת כחברת הנהלה, יו דאלאס שימש כיועץ מקצועי לאיגוד, קיבל תשלום במעטפות במזומן בלי קבלות, מה דעתך על כך? בגלל זה הוא הפסיק, האם יש כוונה שלכם לקחת משהו אחר במקומו?
"מכל השיחות האישיות שלי עם שופטים התרשמתי  כי היעדרותו של דאלאס מאוד מורגשת, הוסיף להם המון מבחינה מקצועת. נושא של מעטפות, מי נתן לו,  זה לא איגוד השופטים, כי ההתאחדות אחראית על התשלום. אני מבינה שלא הייתה בעיה של מיסוי עם רשות מסים. איגוד השופטים לא נותן משכורת, לא יודעת מה היה, הוא לא עבד על חוזה, קיבל כסף לפי פגישה ומצאו לתת לו בצורה כזו.  דאלאס, זכותו לרצות לקבל את הכסף בצורה כזו או אחרת. אני כן רוצה להחזיר אותו, הוא מהטובים בעולם, ננסה להביא, כי הוא הכי טוב מבחינת השופטים. אם נצליח להביא, אדאג לבדוק את כל צורת ההתקשרות, גם אם האיגוד לא משלם, זה יעשה בצורה הכי תקינה. אחרי שכתבת בזמנו על כך, אין סיכוי שמשהו בהתאחדות יעשה משהו לא ראוי".

יו דאלאס. "היעדרותו מורגשת" (עמרי שטיין)יו דאלאס. "היעדרותו מורגשת" (עמרי שטיין)

מה לגבי אלון יפת מבכירי השופטים שאמור לפרוש בסיום העונה, האם בכוונתך לשלב אותו מבחינה מקצועית?
"אעשה הכול שנשמור בהיבט המקצועי שהוא יהיה חלק מהסגל שלנו. אני ארצה שהוא יהיה בהנהלת האיגוד. הוא נכס לאיגוד השופטים  קונצנזוס, הוא עשה כברת דרך, הוא מהטובים ביותר. אעשה הכול לרתום אותו לאיגוד לטובת הדורות הבאים של השופטים בישראל".

וקצת פוליטיקה

מה דעתך על תוצאות הבחירות?
"זה לא מפתיע אותי בכלל. תקופה די ארוכה היה מובן שהגוש הימני זהו הגוש הגדול במדינת ישראל. היה ניסיון לתת פייט לביבי, ובגדול הגיע הזמן לעשות שתי מפלגות, כמו באוסטרליה, אנגליה, ארה"ב, כמו דמוקרטים ליברליים, העם נחלק לשניים, אין מה לעשות. לא צריך את כל המפלגות הקטנות האלה. גם בארה"ב כשיש שתי מפלגות כל אחד מוצא את עצמו. ביבי הביא הישג אדיר לעצמו, סחב על הכתפיים שלו את המפלגה למרות הכתבות. הוא הביא יותר מנדטים לפני החקירות. דווקא בגלל שיורדים עליו הוא  נתן את הכוח".

בנימין נתניהו מצביע (רויטרס)בנימין נתניהו מצביע (רויטרס)

את מתגעגעת לכנסת?
”ממש לא. זה לא חסר לי וגם אז הייתי במין דיסוננס ברגשות שלי כלפי במקום. רציונלית חשבתי שזה נכון להיות שם והייתי שם שש שנים, אבל רציונלית היה לי קשה עם ההתנהלות והתרבות הארגונית, וככל שהיא נעשתה גרועה יותר היה לי קשה להיות שם מכל הבחינות, כמי שבאה מהחינוך”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */