יום שבת, 27.04.2024 שעה 06:50
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
43%2063-190423הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • 83 - 76
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

נאלצה להזיע: ירושלים גברה 82:90 על נס ציונה

המארחת של קטש איבדה יתרון מבטיח ברבע ה-4, אך התעלתה במאני טיים. ג'ונסון (15 נק') בלט, 27 של קוק לא עזרו. 32 לוולדן ב-76:82 של חולון על אילת

|
ג'יימס פלדין, בר טימור ודשון באטלר חוגגים (אורן בן חקון)
ג'יימס פלדין, בר טימור ודשון באטלר חוגגים (אורן בן חקון)

המחזור ה-14 בליגת ווינר סל נמשך הערב (שבת) עם שני מפגשים מרתקים, כאשר הפועל ירושלים רשמה 82:90 מותח וחשוב בארנה מול עירוני נס ציונה, לה מגיעות מחמאות על קאמבק גדול ברבע האחרון, שלא הספיק. בנוסף, הפועל חולון התארחה אצל הפועל אילת ורשמה 76:82 קצבי בקרב הצמרת המותח, הרבה בזכות יכולת פשוט אדירה של קורי וולדן.

הפועל ירושלים – עירוני נס ציונה 82:90

אחרי הניצחון הגדול על אנטוורפן בו הפגינו הבחורים של עודד קטש יכולת מצוינת, הצליחו הירושלמים להתאושש מההפסד המפתיע במשחק הקודם בליגה ללא ג’ייקובן בראון הפצוע ובלי ליאור אליהו הקפטן, שבתום שיחה עם המאמן הוחלט שיחזור לסגל רק במשחק הליגה הבא. 4,731 צופים הגיעו לארנה ונהנו מעוד משחק סולידי של קבוצתם, שנאלצה להזיע דווקא אחרי שחשבה שסגרה עניין באמצע הרבע השני, במסגרתו רצה 0:17.  

הפועל ירושלים מנצחת 90:82 את נס ציונה
ליאור אליהו (אורן בן חקון)ליאור אליהו (אורן בן חקון)

דקוון קוק אמנם הפגין יכולת מצוינת ואפשר לומר שהיה היחיד שתפקד בשורות קבוצתו לאורך כל המשחק כשקלע 27 נקודות, כאשר גם טאליב זאנה ערך בכורה מחודשת בכתום, אולם השניים לא יכלו למופע האדיר של הירושלמים, שהתעלו לקראת הסיום ונהנו מעוד ערב גדול של כריס ג’ונסון (15 נק’), טיישון תומאס ודשון באטלר ומיכולת טובה גם של תמיר בלאט שצלף שלשות כהרגלו. הירושלמים אמנם הורידו את הרגל מהגז, אך כאמור לא שילמו על כך ויצאו עם הניצחון לבסוף, כשבמחזור הבא, יחד עם ליאור אליהו, החבורה של קטש תנסה להמשיך להתבסס בצמרת ותשחק שוב בביתה, הפעם מול הפועל גלבוע/גליל. 

טיישון תומאס מאושר (אורן בן חקון)טיישון תומאס מאושר (אורן בן חקון)
קטש: "לא שיחקנו מספיק חכם"

מאמן הירושלמים, עודד קטש, אמר בסיום: "זה קורה, זה הכדורסל, החיים היו הרבה יותר פשוטים אם היינו יכולים להוביל ולסיים משחק. שיחקנו נגד קבוצה עם כישרון, יהיו גם דקות כאלה שהכדור לא נכנס והם יעשו את הריצה שלהם, חייבים להישאר רגועים, לא להכריח דברים, חייבים למצוא את הדרך לנצח משחקים כמו זה. צריכים לנהוג בצניעות ולשחק בצניעות גם כשמובילים ב-10 ו-15. הם עברו להרכב נמוך, התקפית הם היו יותר מסוכנים, לא שיחקנו מספיק חכם כדי למנוע מהם לחזור”.

“לא פשוט לנצח משחק אחרי סיטואציה כזאת, בסופו של דבר נתמודד עם מצבים כאלה שקבוצות יעשו עלינו ריצה ונהיה יותר חכמים. מסתכלים לקראת כל משחק. בגלל עייפות שני שחקנים נפלו מהרגליים, היה חסר לנו קצת ברוטציה, אנחנו לא זחוחים, אין פה יהירות וזחיחות, כולם מחויבים ויודעים עד כמה כל משחק חשוב, צריך לדעת לשחק משחקים גם כשאתה ביתרון גדול, זה קשור לדברים טבעיים בקבוצה”.

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

על כריס ג’ונסון ודשון באטלר: "שניהם היו פצועים וחזרו, הם נותנים לנו המון, היום בגלל החוק הרוסי נקלענו לבעיות אחרות, כי יוגב נפצע וליאור לא שיחק, אבל צריכים ללמוד לשחק גם ככה. כריס ודשון הם האיזון שלנו, אחראים על הנקודות הקלות, הם ה’בלאנס’ שלנו והמנהיגים השקטים”.  

עודד קטש (אורן בן חקון)עודד קטש (אורן בן חקון)

נדב זילברשטיין, מאמן המפסידה, אמר בסיום: “כשאתה בא לשחק במקום כמו בארנה בירושלים, הנתון הראשון שחייב להיות בראש הוא אגרסיביות בשני צדי המגרש, הגענו להמון זריקות סוף שעון, שעזרו להם מאוד לרוץ ונגד ירושלים המפתח הראשון הוא לרדת להגנה. זה לא קרה במחצית הראשונה, הדבר השני הוא שלא שמרנו טוב בצבע. ברבע השלישי כבר היה שינוי, לא הורדנו את ההפרש והוא נשאר כמו שהוא. השינוי היה כשעברנו לשחק עם הרכב נמוך וסוג הגנה אחר, שהוביל לזריקות יותר טובות שלנו. עדיין, בסוף גם בשוויון 77 וגם לפני, היו לנו כמה זריקות פנויות. גולן גוט? זאת החלטה שלי שהוא שיחק כמה ששיחק”.

על טאליב זאנה, שערך בכורה: “הוא מביא יותר אתלטיות, הוא גבוה שמביא ריבאונד, ‘פיק אנד רולר’, היה ברור לי שאחרי אימון אחד הוא לא יהיה בקצב ולא ברמת הזיכרון שלו, לקחתי בחשבון שזה מה שיהיה איתו. הסיפור הוא מה יקרה אחרי שיעשה שבוע אימונים, אז אנחנו בשבוע הבא מול נהריה נצטרך אותו יותר טוב ויותר דומיננטי”.

נדב זילברשטיין (אורן בן חקון)נדב זילברשטיין (אורן בן חקון)

קלעו להפועל ירושלים: כריס ג’ונסון 15 נקודות, דשון באטלר וטיישון תומאס 14 כל אחד, בר טימור וג’יימס פלדין 12 כל אחד, תמיר בלאט 11, יוגב אוחיון 5, ג’וש אוונס 4, אלכס צ’וברביץ’ 3.

קלעו לנס ציונה: דקוואן קוק 27 נקודות, גארי בראון 12, כריס דואו וטל דן 11 כל אחד, עודד ברנדווין 6, טאליב זאנה ואלישי כדיר 5 כל אחד, יניב סולומון 3, גולן גוט 2.

ליאור אליהו (אורן בן חקון)ליאור אליהו (אורן בן חקון)

רבע ראשון: 21:24 להפועל ירושלים

חמישיית הפועל ירושלים: יוגב אוחיון, תמיר בלאט, טיישון תומאס, ג’וש אוונס וג’יימס פלדין.

חמישיית עירוני נס ציונה: טל דן, אלישי כדיר, גולן גוט, גארי בראון ודקוואן קוק.

המארחת פתחה טוב יותר עם שלשה גדולה של ג’יימס פלדין אחרי 20 שניות בלבד, כשגם טיישון תומאס הוסיף סל בדאנק. אלישי כדיר הצליח לצמק מנגד, כשג’וש אוונס בדאנק מצוין המשיך במומנטום הירושלמי. תומאס העלה ל-2:10 בשלשה גדולה. האורחת הצליחה לחזור לעניינים ולא אפשרה לחבורה של קטש לברוח, כשזאנה, גוט ושתי שלשות רצופות של קוק היממו את הירושלמים. באטלר ופלדין דאגו להשאיר את המקומיים ביתרון בירידה להפסקה מעשר הדקות הראשונות, כשבר טימור חתם את התוצאה בליי אפ. 

כריס ג'ונסון זורק (אורן בן חקון)כריס ג'ונסון זורק (אורן בן חקון)
בר טימור עם הכדור (אורן בן חקון)בר טימור עם הכדור (אורן בן חקון)
אלישי כדיר מול ג'וש אוונס (אורן בן חקון)אלישי כדיר מול ג'וש אוונס (אורן בן חקון)

רבע שני: 37:53 להפועל ירושלים

תמיר בלאט צלף שלשה נהדרת וטל דן בשני סלים רצופים השווה, אולם כאן החלה הבריחה הענקית של הירושלמים עם ריצת 0:17 מטורפת, שכללה שתי שלשות רצופות של בלאט ועוד אחת של ג’ונסון. יוגב אוחיון חתם את הריצה עם מהלך של סל ועבירה, כשקוק קטע לבסוף את רצף הנקודות הירושלמי עם שני סלים רצופים. קוק היה היחיד שתפקד אצל הכתומים באותן דקות, כשפלדין עם שלשה ובלאט מהקו הענישו מנגד והגדילו את ההפרש ל-16 נק’ לקראת הירידה להפסקה. 

תמיר בלאט חוגג, ג'וש אוונס וגולן גוט ברקע (אורן בן חקון)תמיר בלאט חוגג, ג'וש אוונס וגולן גוט ברקע (אורן בן חקון)
ג'וש אוונס עולה מול גארי בראון (אורן בן חקון)ג'וש אוונס עולה מול גארי בראון (אורן בן חקון)
אלכס צ'וברביץ' מול טאליב זאנה (אורן בן חקון)אלכס צ'וברביץ' מול טאליב זאנה (אורן בן חקון)

רבע שלישי: 53:70 להפועל ירושלים

אחרי מעל שתיים וחצי דקות ללא נקודות, קלע טיישון תומאס בליי אפ, ומיד אחרי סל מהעונשין הוסיף במהלך דומה. יניב סולומון הימם עם שלשה נדירה לכתומים, אולם ג’ונסון ודשון באטלר העלו ל-20 הפרש. קוק המשיך ביכולת המצוינת שלו ודייק מהקו, כשבר טימור בליי אפ קליל הוסיף לירושלמים, ותרם נקודה נוספת מהעונשין. באטלר קבר שלשה אדירה וזאנה ודואו הצליחו לצמק עבור הכתומים, שירדו לקראת 10 הדקות האחרונות כשהם בפיגור 17 נקודות.

ג'וש אוונס מטביע (אורן בן חקון)ג'וש אוונס מטביע (אורן בן חקון)
ג'יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)
טאליב זאנה, אלכס צ'וברביץ' ויניב סולומון (אורן בן חקון)טאליב זאנה, אלכס צ'וברביץ' ויניב סולומון (אורן בן חקון)

רבע רביעי: 82:90 להפועל ירושלים

עשר הדקות האחרונות נפתחו בריצת 0:12 מדהימה של האורחת, שכללה שתי שלשות של גארי בראון ואחת של עודד בארנדווין. השניים המשיכו לקזז מההפרש מקו העונשין, ואחרי שג’ונסון צלף שלשה נהדרת, הגיע קוק שעשה זאת מן העבר השני וליי אפ נוסף של טל דן, שהימם את המקומיים וצימק לנקודה בלבד. לשמחתם של המקומיים, הם הצליחו להתעלות ברבע האמת ובאטלר שבר את השוויון עם שלשה גדולה, טימור, שוב באטלר ודאנק אדיר של תומאס הבטיחו את הניצחון בדקה האחרונה.  

ג'וש אוונס (אורן בן חקון)ג'וש אוונס (אורן בן חקון)
יוגב אוחיון זורק (אורן בן חקון)יוגב אוחיון זורק (אורן בן חקון)
בר טימור עם הכדור (אורן בן חקון)בר טימור עם הכדור (אורן בן חקון)
ג'יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)ג'יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)

הפועל אילת – הפועל חולון 82:76

החבורה של דן שמיר הצליחה להתאושש מה-92:77 המאכזב ביוון לפאוק סלוניקי בליגת האלופות, אך זה לא היה לה קל. הדרומיים הובילו במשך מרבית ההתמודדות, אולם רבע רביעי גדול של הסגולים בו קלעו 27 נקודות וספגו 14 בלבד, היה המפתח לניצחון, אשר העלה את מאזנה של האורחת בצמרת ל-4:11.

חבורתו של שרון דרוקר נהנתה ממשחק טוב של סולימאן בריימו (16 נק’), רפי מנקו ולנזל סמית’ (15 כל אחד), אך לא יכלה למשחק המפלצתי של קורי וולדן, שלהט וקלע 32 נקודות לסגולים. בכך, סופרת אילת הפסד שני ברציפות בליגה, אחרי שנכנעה במחזור הקודם למכבי תל אביב. במשחק הבא, מול בני הרצליה בחוץ, ינסו הדרומיים לחזור למסלול הניצחונות, אחרי שעשו זאת בתשעת המשחקים שקדמו לשני ההפסדים הללו. 

הפועל אילת מול הפועל חולון 82:76
שחקני הפועל חולון מודים לקהל (סאן מדיה)שחקני הפועל חולון מודים לקהל (סאן מדיה)

קלעו להפועל אילת: סולימאן בריימו 16 נקודות, רפי מנקו ולנזל סמית’ 15 כל אחד, ג’יי פי טוקוטו 14, עידן זלמנסון 10, אלייז’ה בראיינט 6.

קלעו להפועל חולון: קורי וולדן 32 נקודות, טי ג’יי קליין 11, דריון אטקינס ושלומי הרוש 8 כל אחד, דקוואן ג’ונס, שון ג’ונס וגיא פניני 6 כל אחד, עמית שמחון 3, סקוטי ריינולדס 2.  

דן שמיר (חגי מיכאלי)דן שמיר (חגי מיכאלי)

רבע ראשון: 17:18 להפועל חולון

חמישיית הפועל אילת: עידן זלמנסון, פרדריק בורדיון, ג’יי פי טוקוטו, אלייז’ה בראיינט ולנזל סמית’.

חמישיית הפועל חולון: עמית שמחון, שון ג’ונס, קורי וולדן, טי ג’יי קליין וסקוטי ריינולדס.

אילת פתחה טוב יותר ונטלה את היתרון בזכות עידן זלמנסון ולנזל סמית’, כשג’יי פי טוקוטו הוסיף מהקו בדרך ל-0:5. האורחת חזרה במהרה בזכות קורי וולדן ועמית שמחון, שקברו שלשות מצוינות. אחרי סל גדול של אלייז’ה בראיינט, הסגולים השוו עם שלשה נוספת, כששוב היה זה וולדן. הקבוצות המשיכו להיות צמודות עם סלים נוספים של ג’ונס בצד אחד וסמית’ בצד שני, ולמרות שסולימאן בריימו קלע בלייי אפ גדול, שלשה גדולה של דקוואן ג’ונס הורידה את החבורה בסגול ביתרון מעשר הדקות הראשונות.  

גיא פניני עם הכדור (סאן מדיה) גיא פניני עם הכדור (סאן מדיה)
סקוטי ריינולדס עם הכדור (סאן מדיה)סקוטי ריינולדס עם הכדור (סאן מדיה)
שון ג'ונס מטביע (סאן מדיה) שון ג'ונס מטביע (סאן מדיה)

רבע שני: 36:39 להפועל אילת

הקבוצות המשיכו להיות צמודות, ואחרי שגיא פניני חשב שטרף את הקלפים עם שלשה גדולה, בריימו הצליח לצמק במהירות. סמית’ מנקו סחפו את הדרומיים לריצת 0:6 ונטלו את ההובלה. רפי מנקו קלע שתי שלשות מצוינות ואילת ברחה ל-10 הפרש, אולי וולדן בסל ושלשה לאחר מכן דאג לצמק. למרות שעידן זלמנסון דייק פעמיים מהעונשין, הצליח וולדן הלוהט לקלוע עוד שלשה ולצמק את ההפרש לשלוש נקודות בלבד.  

קורי וולדן נחסם (סאן מדיה) קורי וולדן נחסם (סאן מדיה)
טי ג'יי קליין עם הכדור (סאן מדיה)טי ג'יי קליין עם הכדור (סאן מדיה)
לנזל סמית' עם הכדור (סאן מדיה)לנזל סמית' עם הכדור (סאן מדיה)

רבע שלישי: 55:62 להפועל אילת

אילת המשיכה ביכולת הטובה, כאשר אחרי ליי אפ של טי ג’יי קליין הגיעה שלשה גדולה של מנקו. הרוש בשני סלים רצופים עוד הוריד ל-4 בלבד, אולם זלמנסון, ג’יי פי טוקוטו ומנקו החזירו ל-10 בסלים נפלאים. וולדן צימק במהלך של סל ועבירה, אולם הדרומיים לא אפשרו לסגולים להתקרב ושמרו על הפרש בטוח בזכות זלמנסון, סמית’ ובריימו, כששלשה ענקית של וולדן בתווך לא מנעה מהסגולים לרדת בפיגור ל-10 הדקות האחרונות. 

עידן זלמנסון חוסם (סאן מדיה)עידן זלמנסון חוסם (סאן מדיה)
סקוטי ריינולדס עם הכדור (סאן מדיה)סקוטי ריינולדס עם הכדור (סאן מדיה)
אלייז'ה בראיינט (סאן מדיה)אלייז'ה בראיינט (סאן מדיה)

רבע רביעי: 76:82 להפועל חולון

חולון החלה בקאמבק הגדול שלה, ונהנתה מסלים של וולדן, הרוש ואטקינס פעמיים כדי לצמק את ההפרש לנקודה אחת בלבד. בריימו עוד קלע לדרומיים שהיו המומים באותן דקות, אולם אטקינס התעלה וצימק ו-וולדן בחדירה העניק את היתרון לאורחת בסגול, קצת פחות משש דקות לסיום המשחק. חולון המשיכה ביכולת המצוינת שלה ולמרות שבריימו השיב את היתרון לדרומיים, ג’ונס וחמש נקודות רצופות של קליין הפכו שוב את המשחק. ג’ונס אף הוסיף הטבעה ענקית שסגרה עניין, והאורחת נהנתה בשניות הסיום עם סלים נוספים של וולדן ושל ג’ונס בדרך לניצחון חשוב.

שלומי הרוש זורק לסל (סאן מדיה)שלומי הרוש זורק לסל (סאן מדיה)
לנזל סמית' עולה לסל (סאן מדיה)לנזל סמית' עולה לסל (סאן מדיה)
רפי מנקו עם הכדור (סאן מדיה)רפי מנקו עם הכדור (סאן מדיה)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */