יום חמישי, 02.05.2024 שעה 13:53
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

ח"כ רזבוזוב דורש להחמיר ענישה על ספסרות

בעקבות הפקעת מחירים במכירת כרטיסים למפגש מול ארגנטינה, הח"כ דוחף להחמרה בענישה על סוחרי כרטיסים לשנת מאסר במקום קנס: "ירתיע עבריינים חוזרים"

|
יואל רזבוזוב (אחמד מוררה)
יואל רזבוזוב (אחמד מוררה)

יממה אחרי טירוף מכירת הכרטיסים למפגש ההכנה בין נבחרת ישראל לארגנטינה ב-9 ביוני באצטדיון טדי בירושלים בעקבות הספסרות שהחלה לכרטיסים למשחק , חבר הכנסת מטעם סיעת יש עתיד יואל רזבוזוב הגיש היום (שני) הצעת תיקון לסעיפים בחוק העונשין איסור ספסרות בכרטיסי מופעים שנחקק ב-1977, כך נודע ל-ONE.

כאמור, רגע אחרי סיום המכירה, הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט התמלאו בהודעות של ברי מזל שהצליחו לרכוש כרטיס למשחק אשר מנסים למכור אותו ברווח של עד פי 5 ממחירו, כאשר המחירים הופקעו. הצעת החוק ביוזמתו של ח"כ רזבוזוב תנסה לשים סוף לתופעה. הצעת החוק מבקשת לקבוע שכל מכירה של כרטיס במחיר העולה על מחירו הנקוב, תיחשב לעבירה. ושהעונש בגינה יוחמר לעונש מרבי של עד שנת מאסר. זה בנוסף לאפשרות החלופית של הטלת קנס, כפי שקבוע היום בחוק. 

מתכונן למונדיאל: מסי עם מספרת באימון

ח"כ רזבוזוב מסר: "הצעת החוק הזו נותנת למערכת אכיפת החוק כלים בהתמודדות שלה מול העבריינות הקיימת סביב הספורט בישראל. הביקוש לכרטיסים למשחק כמו ישראל – ארגנטינה, לא מצדיק גזל של אוהדי הספורט. אני משוכנע שאם היה קיים חוק זה, רק מי שהתכוון באמת להגיע למשחק, היה מנסה לרכוש כרטיס ולא כל הספסרים המזדמנים. כך, היו יכולים אוהדי נבחרת רבים להשיג כרטיס למשחק במחיר שנקבע ולא במחיר המופרז שמבקשים הספסרים".

בהסבר להצעה נכתב: “סעיף 194א’ לחוק, מגדיר את איסור עבירת הספסרות וקבע כי ספסר ייחשב למי שעוסק במכירת כרטיסים במחיר העולה על מחירם הנקוב, בלי שבידיו רישיון למכירת הכרטיסים. דא עקא, לשון החוק מותירה את המונח עוסק באופן שנתון לפרשנות, שכן החוק יוצר הבחנה בין מי שמוכר כרטיס בודד באופן חד פעמי במחיר העולה על מחירו הנקוב, לבין מי שעיסוקו הוא מכירת כרטיסים במחיר העולה על מחירם הנקוב, וכך מותיר את הספסרות המזמנת פרוצה וללא כל מענה חוקי. מטרת הצעת חוק זו היא לתקן את הסעיף, כך שיקבע באופן מפורש ובהיר כי כל מכירה של כרטיס במחיר העולה על מחירו הנקוב, בין כמכירה מזמנת ובין כדרך עיסוקו של אדם, תיחשב לעבירה לפי סעיף 194א’ לחוק העונשין”.

ליאו מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה. יש שמוכנים לשלם אלפים כדי לצפות במשחק (רויטרס)ליאו מסי ושחקני נבחרת ארגנטינה. יש שמוכנים לשלם אלפים כדי לצפות במשחק (רויטרס)

“תופעת הספסרות גועשת ונוגת לתחומים רבים, ביניהם ספורט, נגינה, שירה, מחול, דרמה, קולנוע וכדומה, וניכר כי החמרת הענישה בגינה היא כורח המציאות. הצעת חוק זו מבקשת לתקן את הסעיף, כך שהעונש המרבי שיוטל על מבצע עבירת ספסרות יעמוד על שנת מאסר, וזה בנוסף לאפשרות החלופית של הטלת קנס, כפי שקבוע היום בחוק. במצב דברים זה, נכנסת לתוקפה ההבחנה בין ספסרים קבועים וספסרים מזדמנים. בעוד ענישת האחרונים ינחו שיקולי שיקום ולעיתים גם הרתעה, בענישת הראשונים ינחו בעיקר שיקולי גמול ומניעה. החמרת הענישה כאמור, עשויה להרתיע עבריינים חוזרים, שלרוב אינם נרתעים מעונשים כלכליים כגון קנסות והתחייבויות, בין היתר עקב משקלם השולי של הקנסות”.

“אף על פי כן, לא כך הדבר בנוגע לענישת מי שעוסק ב-’ספסרות מאורגנת’ – עבריינים העוסקים בספסרות בהיקף נרחב ובאופן קבוע, או עבריינים אשר מדיחים קטינים לבצע את העבירה הפלילית. כלפי אוכלוסייה זו יש לנקוט בצעדים חמורים יותר, דהיינו קביעת עונש חמור יותר של עד שלוש שנות מאסר, גם במקרה זה בית המשפט רשאי להטיל עונש קנס חלופי, כפי שקבוע היום בחוק. יתרה מכך, הצעת חוק זו מתמודדת עם תופעה הצומחת בשנים האחרונות בעקבות התפתחות רשת האינטרנט וההתקדמות הטכנולוגית, המאפשרת לספסרים לבצע את עבירת מכירות הכרטיסים האסורות באמצעות רשת האינטרנט, לרבות באמצעות הרשתות החברתיות. ככל שמדובר באפשריות הבלתי מוגבלות שמציעה רשת האינטרנט, הרי שניתן לעסוק בספסרות גם מהבית – מהמחשב או מהטלפון הסלולרי, וכך יכולים הספסרים להמשיך בעיסוקם באין מפריע. תופעה זו מעוררת את הצורך לבחון חלופות אפשריות להפללת פעולות אלו, וכך עושה הצעת חוק זו”.

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */