יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:07

נועד לגדולה: הישראלי שעושה היסטוריה ב-UFC

נועד להט, "ניאו" בשבילכם, יילחם ביום א' בארגון הקרבות הגדול בעולם ומסביר איך הגשים חלום: "ידעתי שזה הייעוד שלי, אף פעם לא סירבתי לקרב"

|
נועד להט. יעשה היסטוריה
נועד להט. יעשה היסטוריה

הספורט הישראלי לא מספק לנו יותר מדי רגעי אושר או התעלות. העם היהודי לא התברך באתלטיות יתרה או בכישרון ספורטיבי עשיר, והפעמים בהם אנו קוראים על ישראלים שבאמת עשו את זה הן לא רבות.

אחד הספורטאים הגדולים, אך הכי לא מוכרים בארץ הוא לוחם ה-MMA, נועד להט. להט (29) הוא לוחם בלתי מנוצח עם מאזן של 0:7 בקרבות מקצועניים והוא יעשה ביום ראשון היסטוריה כשיערוך את קרב הבכורה שלו ב-UFC, ארגון הלחימה המשולבת הגדול בעולם. להט יצטרף לדיוויזיית משקל הנוצה של הארגון ויפגוש את גודופרדו פפה קסטרו, לוחם ג'יו ג'יטסו מסוכן עם מאזן של תשעה ניצחונות ו-2 הפסדים בקריירה.

להט הוא דמות מיוחדת, ספורטאי שהקדיש את חייו לספורט שהוא אוהב, סימן את המטרה שלו והגיע אליה. MMA הוא כנראה הספורט הכי דורשני בעולם ולהט, בדרכו שלו, עבר לארה"ב, קנה את מקומו בזכות באחת הקבוצות הטובות בספורט ויגשים בקרוב את חלומו.

בראיון מיוחד ל-ONE, להט מספר על ההתגלגלות שלו בספורט, כיצד הוא משתלב עם אלופי עולם באימונים, על החיים בארה"ב ועל עולם הלחימה, שרק מתחיל את דרכו בארץ.

צפו בלוחם ה-MMA, נועד להט מתאמן

להט דיבר על התקופה בו גילה את הספורט: "עשיתי אומניות לחימה מאז שאני ילד, ול-MMA הגעתי אחרי הצבא שהספורט התחיל להתפתח. ראיתי כמה קרבות באינטרנט ובאותו רגע ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות, ומאותו רגע התחלתי את הדרך הארוכה להגשים את זה".

ללוחם MMA מתחיל אין באמת מה לחפש בארץ, אך ללהט הייתה מטרה והוא לא התכוון לעצור בארץ הקודש: "הקרב הראשון שלי היה דווקא לא מקצועי, שאותו דווקא הפסדתי לחבר שלי שקוראים לו נתן עובדיה בגיליוטינה (חניקה שמקורה בהיאבקות א.ש) וזה נתן לי את הרצון להתאמן חזק יותר".

נועד להט. מייצג אותנו בכבוד
נועד להט. מייצג אותנו בכבוד
 

"הבנתי שבארץ אני לא אוכל להתפתח לאן שאני רוצה להתפתח ואחרי שהתחלתי לנצח את הקרבות שלי, נגמרו לי היריבים פה אז החלטתי לחפש מקומות אחרים להתאמן ולהתחרות בהם".

"טסתי לברזיל לעבוד על הג'יו ג'יטסו שלי וב-2009 הגעתי לסן דייגו, ואיכשהו ניתנה לי ההזדמנות להיות קרוב לאמריקן קיקבוקס אקדמי (AKA) שהיא אחת הקבוצות הגדולות ב-MMA ופשוט נכנסתי בדלת. המאמנים ראו בי משהו והחליטו שהם רוצים לאמן אותי ולקחת עלי חסות".

שגרת היום של להט היא ממש לא פשוטה ולא אופיינית לספורטאי ישראלי: זה משתנה, זה תלוי באיזה יום, אבל בעיקרון יש שניים או שלושה אימונים אינטנסיביים ובכל יום מחזקים ועובדים על משהו אחר. בין לבין נחים או במקרה שלי גם מאמנים. רוב השגרה סובבת סביב האימונים, בשאר היום אתה פשוט מתכונן לאימון הבא".

נועד להט בפעולה. מוכן לקרב
נועד להט בפעולה. מוכן לקרב
 

עוד בברזיל להט קיבל כינוי מיוחד, "ניאו", שמגיע מכוכב הסרט מטריקס: "התאמנתי בברזיל והברזילאים לא היו יכולים להגיד את השם שלי. באחד האימונים מישהו אמר שאני זז כמו ניאו במטריקס וזה נתפס".

על הקרב הראשון שלו ב-AKA, שהיה גם הקרב המקצועני הראשון שלו, הוא הגיע לגמרי במקרה: "מהר מאוד באו אלי וביקשו ממני לעשות שקילה ולהילחם ניצחתי אותו בנוק אאוט טכני בסיבוב השני, הכל קרה מאוד מהר. לקרב השני קיבלתי התראה של שבוע מראש וכך גם לשלישי. בשלב הזה, אחרי שניצחתי את הקרבות שלי די בקלות, אף אחד לא רצה להילחם נגדי ואת הקרב הבא קיבלתי בגלל שמישהו התכונן ונפצע והיריב שלו רצה להילחם. את הקרב הזה ניצחתי בהכנעה בסיבוב השני".

הרקע של להט הוא מג'יו ג'יטסו, שיטת לחימה ברזילאית שמתמקדת בחניקות ובריחים ומשמשת בסיס חשוב לעולם ה-MMA. להט הוא אלוף עולם בג'יו ג'יטסו, אך הוא טוען שהוא יודע להסתדר גם בעמידה וגם בהיאבקות: "אני חושב שאני חזק בהכל, הבסיס שלי הוא באמת עולם הג'יו ג'יטסו, אבל אחרי כ"כ הרבה שנים ב-AKA, אתה לומד להיות טוב בהכל".

נועד להט באליפות העולם בג´יו ג´יטסו (ONE)
נועד להט באליפות העולם בג´יו ג´יטסו. אלוף עולם ישראלי
 

להט מתאמן עם כמה אלופי עולם בהווה ובעבר כשהשם הבולט ברשימה הוא קיין ולאסקז, אלוף ה-UFC במשקל כבד ומי שנחשב בעיני רבים ללוחם הטוב בעולם: "קיין הוא חבר טוב שלי, אני מתאמן איתו הרבה באופן יחסי כי אנחנו בקטגוריות רחוקות מאוד אחת מהשנייה. הוא פצוע עכשיו, אבל בעיקרון הוא חבר טוב מאוד שלי ואנחנו עובדים הרבה ביחד".

שבעה ניצחונות שכוללים שש הכנעות 2 נוקאאוט טכני והחלטת שופטים אחת בלבד, תפסה את עיני ה-UFC, שהחליטו להחתים אותו בפברואר האחרון על חוזה ראשוני: "כבר ב-2011 הייתי אמור להיכנס ל-UFC אבל נפצעתי בכף הרגל. מה שקרה לאחר מכן זה שבגלל שהקטגוריה שלי נפתחה בדיוק ב-UFC, הגיעו הרבה לוחמים ונהיה ממש פיצוץ אוכלוסין בקטגוריה, אז די ישבתי על הספסל. מי שאחראי על ארגון הקרבות לקטגוריה שלי ב-UFC, שון שלבי, היה בא במיוחד לראות אותי בכל אירוע והייתי מציק לו כל הזמן, בסוף זה נתפס וקראו לי לחתום".

להט ו-ולאסקט (ONE)
להט ו-ולאסקט. חברים טובים
 

"על החוזה חתמתי והייתי אמור לעשות קרב ביוני, אבל קיבלתי הודעה הודעה לפני כשבועיים אחרי שחתמתי שצריכים אותי לקרב ב-23 למארס. אמרתי שכן, אני לא מסרב לקרבות, זה המוטו שלי".

על היריב שלו, גודופרדו פפה קסטרו, הוא מתכונן בצורה מדוקדקת, כולל קטעי וידאו והכנה עם יריבים שנלחמים באותו סגנון: "ראיתי את כל הקרבות שלו, הוא לוחם שרוצה להגיע לקרקע, ושלא איכפת לו איך הוא מגיע לקרקע ואז הוא מתחיל לעבוד. יש לו ניסיון ב-UFC שזה דבר מאוד חשוב כי כולם אומרים שבקרב הראשון ב-UFC יש הרבה לחץ. הוא מאוד התקפי ואני אוהב את זה כי גם אני כזה. צפוי קרב מרגש מאוד".

נועד להט (ONE)
נועד להט. בדרך למעלה
 

להט יודע שכל דבר בעיתו, אך כמקצוען אמיתי הוא מכיר את הסביבה שלו ולא מפחד להסתכל קדימה: "הקטגוריה שלי מפוצצת בכשרון ולדעתי היא הכי עמוסה וטובה ב-UFC. אני אעשה את הקרב הזה ואח"כ אסתכל קדימה, כל דבר בזמנו. אין לי מישהו ספציפי שאני רוצה להיפגש איתו. קרב. אני חושב שהאלוף בקטגוריה שלי, חוזה אלדו, הוא הלוחם הכי טוב בעולם כיום. אבל המטרה שלי היא כמובן לנצח ולגיע למצב שאני חלק משמעותי בקטגוריה ולעשות את הכי טוב שאני יכול".
            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */