יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:48
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

רשמית: צביקה שרף ועודד קטש מאמני מכבי ת"א

כפי שפורסם בלעדית ב-ONE, השניים יעמדו בראש הצהובים, כך סוכם בפגישה. קטש: "אתמודד עם הלחץ". פנאן יעמוד בראש הצוות המקצועי יחד עם שרף

|
קטש ושרף: עכשיו זה רשמי, הם מגיעים לנוקיה
קטש ושרף: עכשיו זה רשמי, הם מגיעים לנוקיה
הדרמה במכבי ת"א, שהחלה אמש עם הפרסום הבלעדי ב-ONE על ההחלטה למנות את צביקה שרף כמנג'ר-על ואת עודד קטש כמאמן, המשיכה גם היום (שלישי).

לקריאת הידיעה הבלעדית על המינויים החדשים לחץ

למשרדים של עו"ד שמעון מזרחי הגיע מאמן הנבחרת, צביקה שרף, כדי לסגור את הפרטים האחרונים עם הקבוצה. גם קטש הגיע כדי לסגור קצוות. בסיום הפגישה זה כבר הפך לרשמי: צביקה שרף ועודד קטש יאמנו את מכבי ת"א.

עוד נודע כי קטש מעוניין לצרף לצוות את אורן עמיאל, עוזרו מהגליל, לתפקיד עוזר המאמן, דבר שנראה כי ייסגר בקרוב. לשניים מערכת יחסים טובה וקטש מעריך את עמיאל מבחינה מקצועית. מכבי רוצה שדני גוט, הסקאוט ועוזר המאמן השני, ימשיך אבל הוא טרם קיבל פנייה רשמית.

קטש חתם לתקופה של 3 שנים במועדון וגם צביקה שרף חתם. השאיפה של מכבי ת"א היא לסגור את כל צוות הקבוצה ואת סגל השחקנים בשבועיים הקרובים. עמי אשל ימשיך במועדון בתור מנהל התפעול. במסגרת תפקידיו השונים כמנכ"ל הקבוצה, יעמוד צביקה שרף ובראש הצוות המקצועי אשר יכלול את המאמן וצוות עוזריו. לצידו של שרף יהיה מוני פנאן.

קטש יצא מהפגישה מחויך שלא כהרגלו ואמר: "היתה פגישה חיובית מאוד, דיברנו כמעט על הכל. אנחנו עושים הפסקה בשיחות ונמשיך בשלב מאוחר יותר". על אורך תקופת החוזה שלו אמר קטש: "אי אפשר לענות על השאלה הזו, פעם אחרונה שמאמן אמר 'כמה שיותר' ראיתם מה קרה".

"היה קצת בלבול בקשר להגדרת התפקיד של צביקה. אני לא רוצה להיות זה שמגדיר. אני אתן לאנשים ראויים יותר להסדיר את זה. גם שמות של שחקנים עלו בפגישה אבל זה מוקדם מדי".

קטש, שרק לפני ימים ספורים צוטט כאומר שהוא חושב שיהיה יותר טוב גם לכספי, גם למכבי וגם לגליל אם הוא יישאר עוד עונה, אמר היום: "אני לא אדם שמשנה את דעותי, אבל יש כל מיני גורמים וזה לא תלוי רק בי. יש את רצונו של השחקן ועוד כמה דברים".

על וויל ביינום אמר קטש: "ביינום שחקן מצוין".


צפו בעודד קטש וצביקה שרף מדברים

קטש סיפר על תחושותיו האישיות: "זה מרגש, אני מרגיש כמו לפני תחילת כל עונה בה הייתי שחקן, תמיד היו חששות ופחדים".

"התמודדות עם לחץ לא קשורה לגיל, הלוואי והלחץ יהיה הבעיה שלי. זה תפקיד מחייב. לא חייבים להיות תחת לחץ כדי לעשות אותו טוב. זה אתגר גדול, זו חתיכת קיצור דרך, אבל יש לי ביטחון. זו הצעה שאי אפשר לסרב לה. גם העובדה שאני בא מתוך המערכת של מכבי גורמת לך לחוסר יכולת לסרב".

"זה חלום צעיר מאוד של רק שנתיים שלוש", אמר קטש שנשאל אם להגיע למכבי ת"א זה הגשמת חלום עבורו.


צפו בתגובות למינוי של שרף וקטש

על התקופה בגליל אמר קטש: "קודם כל זו היתה ההזדמנות שקיבלתי לגלות את המקצוע וגיליתי גם שאני יכול להיות לא רע בזה וגם לאהוב את זה. אני לוקח איתי הרבה רגעים מקסימים שהסתיימו בהצלחה והישגים. אני לוקח סוג של אמירה שגליל נתנה לליגה משהו טרי של ישראלים צעירים. אני לוקח איתי את המבטים של יוגב אוחיון ושל אבי בן-שימול ואבישי גורדון. של כספי ושל ליאור אליהו. אלו הדברים שאני לוקח איתי".

קטש נשאל האם ייצטרך לוותר על חיי הבליינות התל אביביים בהם הוא ידוע ואמר: "יש פער עצום בין מה שאתם חושבים שחיים נוחים הם לבין מה שבאמת. זה לא זר לי להסתובב ברחוב במעמד כזה. אין לי בעיה להתמודד עם זה".


עודד קטש מגיע לפגישה במשרדים של שמעון מזרחי (ניר בוקסנבאום)
עודד קטש מגיע לפגישה במשרדים של שמעון מזרחי (ניר בוקסנבאום)

על חוסר הנסיון שלו אמר קטש: "ברור לי שאני אתפתח עם השנים והניסיון רק מוסיף אבל עדיין יש לי בטחון מלא שאני יכול לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. אני מספיק אחראי לדעת את דרישות המקצוע. לא לקח לי הרבה זמן להחליט שאני מוכן להיכנס לזה".

על המטרות של מכבי אמר: "למכבי תמיד יהיו אותן מטרות - לא צריך לדבר על זה בכלל".

שרף: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות"
צביקה שרף יצא מהפגישה וניסה להגדיר את תפקידו בקבוצה: "אני אביא לידי ביטוי את כל הידע המקצועי שלי והנסיון שלי. יש לנו עוד הרבה מה לעשות. עוד לא עברו 24 שעות של עבודה משותפת. כרגע הדבר הכי חשוב זה לטפל בבניית סגל השחקנים הכי טובים לשנה הבאה. זה גם תפקיד ניהולי וגם תפקיד שמשלב בתוכו כדורסל. אני לא אהיה שום דבר מעל עודד קטש".

"לקטש תהיה כל האחריות ואת כל הגיבוי לעשות את מה שהוא צריך כמאמן וכשהוא יצטרך עצה, עזרה או חיזוק. זה תפקיד שכולל את חלק מהדברים שעשה עמי אשל ועוד חלק מהדברים המקצועיים שבהם אני ומוני פנאן נטפל בצוותא. צריך לעשות את הדברים לאט ובשיקול דעת".


שרף עם פנאן וקטש בפגישה היום (ניר בוקסנבאום)
שרף עם פנאן וקטש בפגישה היום (ניר בוקסנבאום)

על תחושותיו האישיות אמר שרף: "התחושה האישית שלי טובה, אני יודע שזה תפקיד קשה, אבל אני אוהב את העבודה הזו. אני אוהב את מכבי ולא יכול להתנתק מהכדורסל. עם עזרתם של כולם אני אוכל להביא לידי ביטוי את כל הידע והניסיון שלי".

שרף נשאל האם הוא יוכל לשחזר את הישגיו של פיני גרשון וענה: "אני לא איש פרטי ואני לא עובד לבד. אתם צריכים להבין שקטש הוא מאמן הקבוצה. הוא מאמן טוב והוא זה שיוביל את הקבוצה. הוא מאמן ראשי לכל דבר".

על גילו הצעיר של קטש אמר שרף: "אף אחד לא נולד עם ניסיון. עודד מתחיל את קריירת האימון שלו עם ניסיון של שנתיים וחצי של מאמן ראשי. יש לו נסיון רב גם כשחקן. אני מאמין שהוא יהיה מאמן יוצא מן הכלל".

כץ הכריז: הכסף לא בעיה
לאחר מספר שעות של פגישה הגיע למקום גם רענן כץ שאמר: "צביקה ועודד זה הצוות הכי טוב שיכולנו להעמיד למכבי תל-אביב השנה. המטרה שלנו היא לזכות בגביע אירופה בפיינל-פור".


מצב רוח טוב בפגישה הבוקר במשרדים (ניר בוקסנבאום)
מצב רוח טוב בפגישה הבוקר במשרדים (ניר בוקסנבאום)

עוד אמר כץ: "אנחנו רוצים לבנות קבוצה מצוינת לשנים הבאות. עודד הוא המאמן ויהיו לו את כל הסמכויות. כמה שעודד יצליח, זה תלוי רק בו. במכבי תמיד היה איזון תקציבי. כסף זה לא השאלה. אנחנו נעשה הכל כדי שכולם יהיו מרוצים".

לאחר הפגישה הוציאה מכבי ת"א הודעה רשמית ובה נכתב: "עם השלמת המינויים הללו ממשיך מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב מהלך שפניו לעתיד של שילוב שחקנים ומאמני עבר בהערכות המקצועית והניהולית של המועדון".

אולמרט: שרף ימשיך בתפקיד
יו"ר איגוד הכדורסל, ירמי אולמרט, אמר הבוקר לאביטל אקו כי צביקה שרף ימשיך בתפקידו כמאמן הנבחרת. אולמרט: "שוחחתי עם שרף הבוקר ואין שום עוררין שהוא ימשיך. לא צפויה שום פגיעה בפעילות הנבחרת. האימונים יחלו בעוד חודש. אליפות אירופה תיגמר ב-16.9. לפי השיחה הבוקר, גם להערכתו של צביקה וגם להערכתי, לא צריך להיות שום קושי בהמשך הפעילות של צביקה כמאמן הנבחרת והוא ימשיך לאמן אותה".

"כשנחתם החוזה, לא רצינו לכבול את ידיו של צביקה באם יהיו לו אפשרויות נוספות ואין עוררין שהוא ימשיך בתפקיד", סיכם יו"ר האיגוד.


שמעון מזרחי מגיע לפגישה במשרדים (ניר בוקסנבאום)
שמעון מזרחי מגיע לפגישה במשרדים (ניר בוקסנבאום)

יו"ר הגליל, חיים אוחיון, אמר לתמר גולדמן: "אנחנו עדיין מעכלים את הסיטואציה החדשה. מכבי עשתה בחירה מעניינת. ברמה האישית, זה הישג יפה לעודד. זה שוב מוכיח שמהגליל יוצאים שחקנים ומאמנים טובים. אני גאה בו".

ספאחיה לגודס: מה שיציעו לך, אציע לך יותר
עתידו של גיא גודס, מי שהיה עוזר המאמן של ספאחיה, במועדון הצהוב עדיין לא ברור. על אף שאפשרות שגודס יהיה עוזרו של קטש נראית אינה סבירה, מקורבים לגודס אומרים כי לא יהיו לו בעיות אגו בנוגע לשיתוף פעולה עם קטש.


דייויד פדרמן במשרדים היום  (ניר בוקסנבאום)
דייויד פדרמן במשרדים היום (ניר בוקסנבאום)

גודס מוערך מאוד במכבי ת"א ונחשב כאיש עבודה מסור וחרוץ. כפי שכבר פורסם, המאמן היוצא נבן ספחיה היה מאוד רוצה לקחת עימו את גודס לקבוצתו הבאה. ל-ONE אף נודע כי ספאחיה אמר לגודס: "כל מה שיציעו לך, אני אציע לך יותר".

בימים אלו הצעות רבות זורמות לכיוונו של הקרואטי ובין השאר ברצלונה, מלאגה, קלימאמו בולוניה ועוד מספר קבוצות שעדיין משחקות ועל כן ספאחיה טרם דיבר איתם.

הפגישה עם ארנולד - ללא תוצאות
למקום הגיע גם ג'יימי ארנולד, במטרה לסכם את המשך דרכו במכבי ת"א. הפגישה שלו הסתיימה ללא תוצאות ובמהלך היום ייסגרו הדברים בשיחת טלפון או פגישה נוספת.

הלילה, ארנולד, שמבקש חוזה ארוך טווח ל-3 שנים, ואשתו יטוסו לביתם בדטרויט.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */