יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:24

"לדעתי אצילי קרוב יותר לחזור לחיפה מדיא סבע"

רפי אוסמו, שחקן העבר של הירוקים, אמר ל-102FM: "הקהל צמא לאליפות ויאפשר חזרה של שניהם". שי ברדה: "אני לא מאמין במהפכות, ק"ש שייכת לליגת העל"

|
דולב נישליס (מערכת ONE)
דולב נישליס (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר על סאגת הקפאת הירידות בליגת העל בכדורסל, על מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל חיפה שעם סיום העונה החלו בהכנות לקראת העונה הבאה ונתכונן לקראת גמר גביע המדינה בכדורגל שייערך ביום חמישי ובו ייפגשו הפועל באר שבע ומכבי פתח תקווה.

“לא מאמין במהפכות, מקווה שנשחק בנתניה”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את שי ברדה ושאלנו אותו על המצב בקריית שמונה, חגיגות האליפות וההכנות לקראת העונה הבאה.

ערב טוב שי ברדה, מאמן עירוני קריית שמונה העולה הטרייה, התאוששת מכל המים והשמפנייה?
”הייתה חגיגה מטורפת, באמת משהו מאוד מאוד ספונטני שהגיע מעונה מאוד קשה וסחוטה אבל זהו התאוששנו, עכשיו מכינים את עצמנו לעונה הבאה. אני חושב שקריית שמונה היא בין השישה מועדונים היחידים בישראל שזכו בכל התארים, גם מבחינת ההתנהלות המועדון צריך להיות בליגת העל. אנחנו באופוריה אבל כבר התאוששנו וכבר מכינים את העונה הבאה”.

שי ברדה (עמרי שטיין)שי ברדה (עמרי שטיין)

העונה הבאה תהיה לכם יותר קשה כי אין לכם בית.
“הבנתי שזה עדיין לא סגור בכלל שנשחק בנתניה. קריית שמונה לא ביקשה לשחק שם, המלחמה נכפתה עלינו, היינו רוצים להיות קרובים לעיר שלנו. שנה שעברה שיחקנו בנתניה ואני חושב שאנחנו צריכים להתאמן ולשחק באותו מקום. אני חושב שנתניה שם עשינו את העלייה והתחברנו למקום, בחמישה חודשים האחרונים של העונה התאמנו בשפיים, לא בחרנו להיות בסיטואציה הזאת ואני מקווה שנצליח להישאר שם”.

כל השנים אמרו ששי ברדה אוהב לדבר, אוהב לקחת לשחקנים את הראש, אתה חושב ששברת את הסטיגמה והראית שאתה איש כדורגל ומאמן העונה?
”אני מרגיש מוערך כל השנים, אני לא קשור למה שאנשים אומרים, אני מאמין בדרך שלי אני קרוב ל-10 שנים עובד בערך אותו דבר. אני מאוד מאמין בלפתח את הפרט ואת השחקנים הצעירים. בעלייה הזאת יש חמישה שחקנים שכבשו מעל 30 גולים בעונת עלייה, אני לא לוקח לשחקנים את הראש אני רק יודע שאני יכול לתת הרבה בשבילם, אני לא אחראי על מה שאנשים אומרים. לפעמים דברים הולכים פחות טוב ולפעמים יותר טוב”.

אתה יכול לקחת אותי לרגע פחות טוב משמעותי בעונה הזאת שאחריו דברים פרחו ועלו?
“היו כמה רגעים כאלה, אבל אני חושב שברגע שג’ורג’ מנז’ק קרע את הצולבת פשוט לא מצאנו פתרון במשך שלושה משחקים. לשמחתי הצלחנו להביא שחקן מהנוער שהוא בכלל מגן שמאלי שהפכנו אותו לשש. זה בהחלט היה רגע שחשבתי שאם אני לא מוצא כאן פתרון אני מאבד את העונה. מתוך 37 מחזורים, 29 מהם היינו במקום הראשון וזה מעיד על יציבות, אך מבחינה מקצועית זה בהחלט היה רגע שידענו שאנחנו חייבים למצוא פתרונות”.

איזי שרצקי (רועי כפיר)איזי שרצקי (רועי כפיר)

כמה שחקנים ימשיכו לעונה הבאה ומה היחסים שלך עם איזי שרצקי?
”אני לא מאמין שיצטרפו יותר מחמישה או שישה שחקנים לסגל. אני פחות מאמין במהפכות אני חושב שגם בעלייה עם נתניה שעלינו עם מינוס תשע עשינו רק שישה שינויים. מעבר לזה יש כאן חומר אנושי מדהים שאני והמועדון רוצים לשמור עליו. אני ואיזי נפגשנו היום, אנחנו נפגשים אחת לשבועיים זו מערכת יחסים מצוינת עם כללים וחוקים מאוד ברורים. כבר אמרתי את זה, אני לא רואה בעלים ככספומט אני חושב שהוא צריך לקבל דין וחשבון. אנחנו עובדים בצורה פנטסטית כמו בוס ומנהל, אני יכול לספר לכם שהיינו נפגשים בצורה קבועה גם בלי קשר לתוצאות או לתקופות טובות יותר או פחות, וזה עבד נהדר”.

איך אתם משתמשים בסקאוטים, אנליסטים, טכנולוגיות ונתונים שונים?
“בארץ הקדמה הולכת, כשמדברים על הצבת מטרות, דאטה ואנליזה, זה נשמע משהו זר אבל זה הכדורגל. אי אפשר היום לעבוד בלי זה. אני חושב שאחד הדברים הכי חשובים שבונים קבוצת כדורגל זה לבנות צוות שכולל את הדברים שציינת. יש לנו אנליסטים, את כל התוכנות שצריך, וכמעט את כל הדברים שאנחנו רוצים”.

“לפני שש שנים היינו במכבי נתניה, בשנה הראשונה שלנו בליגת העל וחיפשנו לפתוח מערכת אנליזה לראשונה במועדון, העסקנו בחור שאמר לנו ‘אני יודע לתת לכם מידע שאתם לא יודעים’ ובאמת זה מה שקנה אותנו. בפעם הראשונה שהתחלתי לאמן זה הי עם אלי אוחנה בהפועל כפר סבא, אז זה היה עם דיסקים וקלטות והתקדמנו המון מאז. כמו שסלובודאן דארפיץ’ אמר פעם, אחרי ראש ממשלה, מאמן כדורגל זה התפקיד הכי קשה שיש”. 

רפי אוסמו (עמרי שטיין)רפי אוסמו (עמרי שטיין)

מה התקציב שבעינך ריאלי כדי לבנות קבוצה לפלייאוף עליון?
“ברגע שאיזי יחשוב כמה הוא רוצה להשקיע, נעשה את החושבים ונציב מטרות. במסיבת עיתונאים הראשונה אחרי שנדע את הסגל אנחנו גם נגדיר את הכל הרבה יותר טוב וברור”.

“לדעתי אצילי קרוב יותר לחזרה לחיפה מאשר סבע”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל דיברנו עם רפי אוסמו ושאלנו אותו על העונה הבאה של מכבי חיפה, ברק בכר, העזיבות והרכישות החדשות.

שלום רפי, מה אתה אומר לגבי עוזרי המאמן והצוות של ברק בכר לעונה הבאה?
רפי אוסמו
, שחקן העבר של מכבי חיפה: “זה לא משנה מי עזב ומי נשאר. הצוות שעוטף מאמן התפקיד שלהם הוא להפרות את המאמן, עוזרי המאמנים והפסיכולוגים, לפעמים יש להם קצת יותר יד על הדופק בחדר ההלבשה ולבסוף הם צריכים לבוא ולשקף למאמן. ברק בכר הוא דמות מאוד דומיננטית, הוא אוהב לדעת הכל ולהיות מעורב בהכל וזו הדרך שכל מאמן צריך להתנהל לדעתי”.

על גיא צרפתי הוסיף אוסמו: “לצרפתי הכי טוב היה להישאר להיות עוזרו של בכר. בחיים האלה או שאתה הולך קדימה או שאתה נשאר במקום. הוא היה צריך להישאר בסביבת המועדון כי המאמנים היום יצרו סוג של קביעות ונשארים בקרבת אותן הקבוצות, זו סביבה מאוד מצומצמת”. 

דיא סבע ועומר אצילי (עמרי שטיין)דיא סבע ועומר אצילי (עמרי שטיין)

מה דעתך על חזרה של דיא סבע או עומר אצילי למכבי חיפה? 
על עומר אצילי: “השאלה היא כמה הקבוצה הנוכחית של אצילי לא רוצה אותו מכל הסיבות שכולנו יודעים. והשאלה הנוספת היא כספית, יש כאן את המיסוי על השכר שהוא אמור לקבל, להם לא חסר אבל למכבי חיפה אין את כל הכסף שבעולם”.

על חזרה של דיא סבע לירוקים הוסיף שחקן העבר: “זו סוגיה מאוד מורכבת. יש את הקטע של בכר שהוא צריך לצאת בהצהרה שהוא רוצה אותו. יש שלבים שצריך לעבור גם מבחינת הקהל והמועדון. לפעמים מוותרים על דברים בשביל לקחת אליפות, הקהל צמא לכך. לדעתי אצילי יותר קרוב לחיפה מאשר סבע”. 

שחקני ליגת העל מסכמים עונה - חלק א׳
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */