יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

עונשים אוטומטיים למכבי חיפה, ב"ש והפועל?

במסגרת פורמט הענישה החדש על בסיס הוראת השעה, הירוקים והאדומות ייקנסו בעשרות אלפי שקלים - אם יבחרו שלא להישפט מול דיין תוך 72 שעות. כל הפרטים

|
פירוטכניקה ביציע אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)
פירוטכניקה ביציע אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

במסגרת פורמט הענישה החדש על בסיס הוראת השעה, בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל נתנו עונשים אוטומטיים לחמש קבוצות בעקבות אירועי המחזור האחרון בליגת העל, וזאת ללא קיום דיון – ולא בפעם הראשונה העונה. מכיוון שלא הייתה העמדה לדין בנסיבות מחמירות, קבוצות יכולות לבחור לקבל עונש לפי המחירון של הוראת השעה, כאשר יש להן 72 שעות משעת פרסום ההחלטה של התובע להחליט האם הן רוצות קנס כספי או להישפט מול דיין.

נוסיף כי בהתאם לתקנון המשמעת החדש יש סעיף של ענישה קצובה. ברגע שהתובע מאשר את כתב האישום, יוצאת הודעה לקבוצה/שחקן/בעל תפקיד, שהוא נענש בענישה קצובה – ואם הוא רוצה להישפט, עומדות לרשותו 72 שעות לעשות זאת. העונש של ההתאחדות לכדורגל הוא אוטומטי, אך עדיין לא אומר אם הקבוצות בחרו בענישה הקצובה או לא. אם הקבוצות יעדיפו להישפט, זה יהיה בשבוע הבא.

מכבי חיפה נמצאה אשמה בהתפרעות אוהדים והתפרצות לשדה המשחק, הפועל חיפה בהתפרעות אוהדים

על הדרבי החיפאי צוין בדו”ח השיפוט של אוראל גרינפלד: “בדקה השלישית למשחק, עצרתי את המשחק עקב עשן מיתמר מעל רוב שדה המשחק (היה קושי לנשום, קושי לראות ובהמשך לבקשת הבמאי כי לא רואים במצלמות), העשן כתוצאה מהפעלת רימוני עשן רבים ביציע הצפוני שאוכלס ע״י אוהדי קבוצת מכבי חיפה - המשחק חודש לאחר כשמונה דקות מעצירתו”.

“בדקה השביעית למשחק הודלקו מספר אבוקות ביציע המזרחי שאוכלס ע״י אוהדי הפועל חיפה. בדקה ה-43 למשחק, הושלכו מספר כוסות משקה לתוך שדה המשחק לעבר שחקן הפועל חיפה אלה הושלכו מכיוון היציע הצפוני שאוכלס ע״י אוהדי מכבי חיפה. בדקה ה-44 למשחק, הושלכו כוסות משקה אל תוך תחומי המגרש מכיוון היציע המזרחי שאוכלס ע״י אוהדי קבוצת הפועל חיפה”.

פירוטכניקה ביציע אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)פירוטכניקה ביציע אוהדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

“בדקה ה-53 למשחק, הושלכו חפצים לשדה המשחק מכיוון היציע המזרחי שאוכלס ע״י אוהדי הפועל חיפה (כוסות משקה, סוכריות גומי צהובות בצורת בננה וחפצים נוספים), לעבר שחקן מכבי חיפה. בדקה ה-64, הושלכו מספר מצתים לעבר שחקן הפועל חיפה - מכיוון היציע הצפוני שאוכלס ע״י אוהדי מכבי חיפה”, סיכם גרינפלד. 

כמו כן, בדו”ח המשקיף צוין שבדקה ה-72 לאחר כיבוש שער היתרון של מכבי חיפה קפצו מהיציע הצפוני כמה אוהדים שחגגו את השער והוחזרו מיידית ליציע מבלי שחדרו אל כר הדשא או הפריעו למהלך המשחק. מכבי חיפה תיקנס ב-25,500 ש”ח בגין הדלקת 7 רימוני עשן ו-4 אבוקות, בנוסף להשלכת החפצים והתפרצות לפחות שני אוהדים. הפועל חיפה תיקנס ב-13,500 ש”ח בגין הדלקת 4 אבוקות והשלכת לפחות 5 חפצים – וזאת אם הקבוצות תבחרנה לא לערער ולא להישפט בפני דיין.

דגו: מאוד גאה, משחק של בגרות וסבלנות

הפועל באר שבע נמצאה אשמה בהתפרצות לשדה המשחק

אוהדי הפועל באר שבע שרו לעבר קהל סכנין "שיישרף לכם הכפר" לפי דו”ח השופטת ספיר ברמן, שהוסיפה: “בדקה ה-66, פרץ למגרש ילד מהיציע המאכלס את אוהדי הפועל באר שבע. עידן ירקוני מנע את כניסתו לכר הדשא. המשחק לא הופסק”. הקבוצה תיקנס על כך ב-1,500 ש”ח, וכן ב-19,500 ש”ח נוספים על אירועי חצי גמר הגביע מול מכבי נתניה, בגין השלכת לפחות שלוש כוסות לכר הדשא (4,500 ש”ח) ופריצת לפחות 10 אוהדים לתחומי המגרש (15,000 ש”ח) – וזאת אם תבחר שלא להישפט בפני דיין.

הפועל ת"א הואשמה בהתפרעות אוהדים ובאיחור של הקבוצה בעלייה למגרש

“הקבוצה איחרה דקה וחצי ביציאה מחדר ההלבשה לפני פתיחת המשחק. בעליית השחקנים לכר הדשא לפני שריקת הפתיחה, אוהדי הפועל ת"א אשר ישבו ביציע הצפוני הדליקו מספר רב של אבוקות. בדקה ה-4 לאחר הבקעת השער לזכות בית"ר ירושלים, אוהדי הפועל ת"א אשר ישבו ביציע המזרחי מאחרי עוזר השופט זרקו מצתים וחפצים לשדה המשחק”, נכתב בדו”ח של השופט ארז פפיר.

עוד נכתב בדו”ח: “בדקה ה-28, אוהדי בית"ר ירושלים אשר ישבו ביציע הדרומי זרקו מצת לעבר עוזר שופט אשר פגע ברגלו וכוס שתייה לעבר שחקן הפועל ת"א עומרי אלטמן אשר פגעה בגבו. בדקה ה-51, אוהדי הפועל ת"א אשר ישבו ביציע המזרחי מאחורי עוזר השופט זרקו כוס שתייה לשדה המשחק. בדקות 81 ו-82, אוהדי הפועל ת"א אשר ישבו ביציע הצפוני זרקו כוסות שתייה לשדה המשחק. לאחר שריקת הסיום בזמן חגיגת שחקני בית"ר ירושלים עם קהל אוהדי הקבוצה אשר ישבו ביציע הדרומי, הודלקו מספר אבוקות ביציע ע"י אוהדי הקבוצה”. הקבוצה תיקנס ב-51,000 ש”ח על הדלקת לפחות 30 אבוקות והשלכת לפחות 6 כוסות/חפצים, וזאת אם תבחר שלא להישפט בפני דיין.

אבוקות ביציע של אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)אבוקות ביציע של אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

בני ריינה הואשמה בהתפרצות לשדה המשחק

על בני ריינה נכתב בדו”ח השופט של עידן לייבה: “לאחר סיום המשחק, ובזמן ששחקני מכבי ת״א חוגגים על כר הדשא, הבחנתי ב-2 אנשים לא מזוהים שהוכנסו ע״י מנהל האצטדיון, שהצטרף אליהם, לכר הדשא. שני האנשים הצטלמו עם השחקנים וכאשר הבחנתי בהם נכנסתי לבקש מהם וממנהל האצטדיון שירדו מיד. בדרכי אליהם, הבחנתי שהם גם פונים ישירות לשחקנים ע״ג כר הדשא בבקשה להצטלם. חשוב לציין, האנשים אינם בעלי תפקיד בקבוצה הביתית, אלא בעלי קשר למנהל האצטדיון”. הקבוצה תיקנס ב-3,000 ש”ח, וזאת אם תבחר שלא להישפט בפני דיין.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */