יום שבת, 04.05.2024 שעה 00:18
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • פנאתינייקוס
  • שלישי, 07/05, 21:15
  • מכבי ת"א
  • ברצלונה
  • רביעי, 08/05, 22:00
  • אולימפיאקוס

"מאמין שפנאתינייקוס תנצח, אבל רוצה שמכבי"

אקס הצהובים, שחורציאניטיס, בראיון בלעדי: יחסי הכוחות, בלאט ("הכוח שהנחה את הקבוצה") ועם מי הוא הסתבך בעבר בצרות? משה ברדה, שליח ONE לאתונה

|
סופוקליס שחורציאניטיס (יוסי ציפקיס)
סופוקליס שחורציאניטיס (יוסי ציפקיס)

היה ניתן 'לשמוע' את החיוך שלו כאשר הוא נשאל על יום השנה העשירי לזכייה של מכבי תל אביב ביורוליג אז בעונת 2013/14. הוא היה כוח בלתי עציר בצבע וחלק בלתי נפרד מהיריבות הזו של הצהובים מול פנאתינייקוס. סופוקליס שחורציאניטיס היה אימת אירופה, אך גם שחקן מאוד אהוב בתל אביב. סופו העניק ראיון בלעדי ל-ONE בו הוא מדבר על סדרת הפלייאוף שתחל הערב ביוון, מנתח את המצ'אפים הצפויים וגם חושף נגד מי הוא רצה לשחק, אך מעולם לא יצא לו.

הסנטר היווני נהנה מאוד בתל אביב וגם אם מבחינתו אובייקטיבית היתרון בסדרה הוא של פאו, הוא לא מסתיר את רצונו: “מה שאני באמת רוצה זה שמכבי תנצח אחד (מצחקק) ותיקח את הסדרה". סופו מספר גם על הגמר של 2011, השלשות של דייויד בלו ב-2012, מתייחס לתקרית הרשת החברתית בין קנדריק נאן ו-ווייד בולדווין, מדבר על מה שהביא לחיבור המוצלח עם המועדון, מבהיר לגבי דייויד בלאט: "הוא היה הכוח שהנחה את הקבוצה" וחושף עם מי הוא הסתבך בצרות ב-2013/14.

כששיחקת במכבי היו לך שתי קדנציות נהדרות, כששיחקתם בגמר של 2011. זה הרגיש שאם היה לכם את דורון פרקינס, יכולתם לנצח בגמר.
"כן, כשדורון נפצע זו הייתה מכה רצינית עבורנו. זה היה קשה כי הוא היה אחד השחקנים המרכזיים שלנו בהגנה ובהתקפה ובניהול המשחק גם כן. היה לנו קשה לאחר הפציעה שלו והמשחק מול פנאתינייקוס שבאותו הזמן רצתה מאוד לנצח כי היו כמה בעיות עם מר אובראדוביץ' על המשך דרכו שם כמאמן כך שזה היה משחק קשה. לפני תחילת המשחק ידעתי שזה יהיה קרב, דיאמנטידיס ובאטיסט וכולם הם אגדות, זה היה קשה לשחק נגדם ודורון היה אחד השחקנים המרכזיים שלנו ומקור הכוח שלנו בזמנו, הוא היה כוח רציני בפרקט והיינו צריכים אותו".

דורון פרקינס (משה ברדה)דורון פרקינס (משה ברדה)

בעונה שלאחר מכן רצה הגורל ופגשתם את פאו בפלייאוף לסדרה של הטובה מחמישה משחקים שעד היום נחשבת בידי רבים לאחת הכי טובות בהיסטוריה של היורוליג. האם לדעתך זה נכון?
"אני מאמין שהיא הייתה אחת הטובות, אבל הדבר המטורף הוא שממש האמנו שננצח את הסדרה הזו, אבל אני מניח שבזמנו דיאמנטידיס היה מסוגל להוביל את הקבוצה לשחק כדורסל נהדר שוב פעם וזה היה קשה. כשחזרנו לישראל רצינו לסיים את הסדרה שם, אבל כנראה שזה לא נועד לקרות".

בוא נחזור לאותו משחק שדייויד בלו קלע את אותן שתי שלשות מטורפות, כיצד אתה זוכר את הרגע הזה?
"עבורי אם יש מישהו שייקח את הזריקות האלו, דייויד בלו היה האופציה הכי טובה בזמנו וכשהזריקות האלו עולות לאוויר אתה עוצר את נשימתך ומחכה לזה, אבל בלו היה הסלע שלנו, הוא עשה זאת פעמים רבות במהלך העונה ובמהלך השנים והוא עשה זאת פעם נוספת. הוא היה שחקן נהדר ומוטיבטור נהדר זה היה כיף לשחק איתו ורציתי מאוד שתהיה לנו את ההזדמנות להגיע לפיינל פור".

דייויד בלו (איציק בלניצקי)דייויד בלו (איציק בלניצקי)

אומרים שהאואקה השתתק לחלוטין לאיזו שנייה לאחר שהשלשה נכנסה, האם זה אכן היה כך? 
"כן, זה היה שקט. זו הייתה שלשה מדהימה, אף אחד לא האמין וכולם היו בהלם כולל אותנו, אבל היינו שמחים שזה קרה והייתה לנו את ההזדמנות לחזור לישראל ולהילחם (על הכרטיס לפיינל פור), אבל כנראה שפנאתינייקוס הייתה קבוצה טובה יותר בזמנו. הם שיחקו טוב יותר מאיתנו. אני מקווה מאוד שהקבוצה הזו של מכבי תעשה עבודה טובה מאוד, אבל אני חושב שזה יהיה קשה, היו להם כמה משחקים נהדרים ובמשחקים האחרונים הם קלעו יותר מ-100 נקודות. נקווה שהם יגיעו חזקים וינסו לקחת ניצחון אחד כאן באתונה, אבל אני אומר לך שזה יהיה קשה כי פנאתינייקוס נמצאת בריצה מטורפת כרגע ומרגישה נהדר, הקבוצה נמצאת במצב טוב והשחקנים המרכזיים שלהם מרגישים טוב מאוד. זה יהיה קשה למכבי, אבל נקווה שהם יתנו את ה-100 אחוז שלהם".

מה יהיו המצ'אפים המרכזיים לסדרה ולמי יהיה את היתרון?
"אני מניח שעמדת הפאוור פורוורד, הקלעים והרכזים. מבחינת הרכזים בלאט ובולדווין ובראון גם כן ותהיה להם עבודה קשה לעצור את קוסטאס סלוקאס שנמצא כעת בכושר נהדר והוא סומך מאוד על הקבוצה שלו. בפאוור פורוורד חואנצ'ו ומיטוגלו והם כעת משחקים נהדר, חותכים את ההגנות וקולעים שלשות וכמובן שחייבים לקחת את קנדריק נאן בחשבון כי הוא סקורר אדיר ומכבי צריכה לתת 100% בחמישה משחקים".

לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין (איציק בלניצקי)לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין (איציק בלניצקי)

מה דעתך על המצ'אפ של קנדריק נאן ובולדווין לאחר מה שקרה ברשתות החברתיות?
"כששיחקתי אני אף פעם לא דיברתי לפני משחקים, אז נראה. קנדריק נאן הוא סקורר מוכשר, אבל בסדר (מגחך), זה יהיה קשה, כל שאני יכול לומר הוא שקנדריק נאן הוא סקורר מוכשר וזה הכל, גם בולדווין סקורר נהדר וזה יהיה מצ'אפ קשה ביניהם".

מה אתה חושב שיעשה את ההבדל בסדרה הזו? כי למכבי הרי לא יהיו אוהדים בגלל שהקבוצה משחקת בבלגרד כל השנה בגלל המלחמה שנפתחה לאחר שהחמאס תקפו את ישראל ב-7.10.
"לומר את האמת, כל המצב פשוט עצוב, זה עצוב עבור ישראל ועבור כולם, אבל מבחינת כדורסל מכבי צריכה את האוהדים ואת האנשים, הם צריכים את כולם קרובים. האוהדים ומכבי זה אותו הדבר כך שהקבוצה תפסיד שחקן, האואקה בוודאות יהיה מלא, זה ידוע שהוא יהיה מלא וזה מצב עצוב עבור היורוליג ועבור כולם. כמובן שאף אחד לא רוצה מלחמה, אבל אנשים לא מבינים שדברים קורים".

שחורציאניטיס (אורן בן חקון)שחורציאניטיס (אורן בן חקון)

מי אתה רוצה שתנצח בסדרה ומה התחזית שלך, מי תעפיל לפיינל פור?
"אתה יודע, אם אני אדבר אובייקטיבית מבחינת המחשבה אני מאמין שפנאתינייקוס תנצח בגלל יתרון הביתיות, אבל מה שאני באמת רוצה זה שמכבי תנצח אחד (מצחקק) ותיקח את הסדרה. עם המלחמה והטרגדיה שקרתה, שיהיה לאוהדים צ'אנס ללכת לפיינל פור".

סופו, זה ברור לך שבעידן שלך היית הכוח הכי חזק בצבע ביורוליג כי זה הרגיש שאף אחד לא יכול היה להתמודד איתך במצ'אפ.
"אלו היו זמנים טובים אז, אבל כרגע זה רק מרגיז (צוחק). אני לא רוצה לדבר על זה כי זה מרגיז לפעמים, אבל מה אני יכול לעשות, אם הייתי בסיטואציה הזו עכשיו כשהייתי משחק זה היה נהדר, זה יהיה קל הרבה יותר, אבל דברים קורים מסיבה מסוימת ואני פשוט שמח לראות את הדור החדש שמשחק את המשחק ומגיע לגבהים חדשים".

מה היה כל כך מיוחד בינך לבין מכבי שזה הצליח ככה? כי היו לך עונות טובות, אבל עם מכבי אלו היו עונות נהדרות.
"הייתה לי הבנה טובה עם דייויד בלאט. הוא היה מאמן נהדר והוא היה אחד האנשים הנהדרים, היה לו חלק מרכזי בעונות טובות מאוד במכבי ועבורי כשחקן. הוא היה הכוח שהנחה את הקבוצה".

דייויד בלאט (איציק בלניצקי)דייויד בלאט (איציק בלניצקי)

אתה יודע שזהו יום השנה העשירי לזכייה ביורוליג.
"כן, כן, אני יודע".

מה אתה יכול לספר לנו על העונה הזו?
"זו הייתה עונה קשוחה, לא משנה מה, זו הייתה עונה קשוחה. הדבר העיקרי שהיה באותה העונה הוא שנהניתי, כולם נהנו, זו הייתה עונה מהנה, נהננו לשחק כדורסל ומהמסע והיא הסתיימה בדרך הכי טובה שרק אפשר. זכינו בגביע, זכינו באליפות וכמובן שזכינו ביורוליג".

עם מי אתה בקשר מאותה הקבוצה?
"בעיקרון אני מדבר עם כולם אם יש לי זמן, כמובן שאני מדבר עם שון (ג'יימס, מ.ב). שמעתי את החדשות בנוגע לאשתו שזה פשוט נורא, התפילות שלי איתו ועם משפחתו, אני בקשר עם כולם כשיש זמן. בשנה שזכיתי ביורוליג פשוט נהניתי עם כולם, לא היו מריבות ולא היה שום דבר שהוריד את הקבוצה הזו. אני מדבר עם גיא פניני וזה מאוד מצחיק כי הוא מאמן כרגע ואני חושב שהוא אוהב להיות מאמן. אני גם מדבר עם שחקנים שהיו מרכזיים בקבוצה, עם עמי ביטון ועם ניקו כמובן כל הזמן, אבל אני לא חושב שהוא רוצה לדבר איתי (צוחק) כי עשיתי לו צרות כשזכינו ביורוליג והסתבכתי הרבה פעמים עם ניקו, אבל זה בסדר עכשיו, זה מצחיק".

שון ג'יימס (יניב גונן)שון ג'יימס (יניב גונן)

כשאתה מסתכל על אדי טבארס, אם היינו שמים אותך במצ'אפ מולו?
"אני לא באמת יודע, תמיד רציתי לשחק עם טבארס, אבל זה מעולם לא קרה. תמיד רציתי לשחק נגדו, אבל זה מעולם לא קרה, הוא שחקן נהדר ואדם נהדר ואני באמת מאחל לו כל טוב ושהוא יחזור יום אחד ל-NBA, נראה איך זה יילך".

מה אתה חושב על קריירת האימון של ספאנוליס.
"הוא נהדר, הוא המאמן של נבחרת יוון ואנחנו נרגשים, כולם רוצים לעזור, אבל הוא לא צריך עזרה כי הוא הולך לפיינל פור כמאמן (של ליגת האלופות של פיב"א, מ.ב) ואני מאחל לו כל טוב".

ומה לגביך, האם אתה רוצה לאמן?
"לא, לא, לא (צוחק). אני לא חושב שיש סיבה עבורי להיות מאמן. תחילה כי הלחץ יהיה מטורף זה יהיה קשה ושעות העבודה הן מטורפות. אני שמח פשוט להיות בבית עם הילדים שלי".

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */