יום רביעי, 01.05.2024 שעה 23:15

טירוף בדובאי: לקראת המפגש של רונאלדו ואל עין

הקבוצה של אצילי, שלא ישחק, תפגוש ביום שני (18:00) את אל נאסר ברבע גמר ליגת האלופות של אסיה. בעיר מתלהבים ואנשים עומדים שעות בתור לכרטיסים

|
עומר אצילי וכריסטיאנו רונאלדו  (טוויטר אל עין, רויטרס)
עומר אצילי וכריסטיאנו רונאלדו (טוויטר אל עין, רויטרס)

אל עין של עומר אצילי, שלא נרשם למשחק, תפגוש ביום שני ב-18:00 את אל נאסר וכריסטיאנו רונאלדו במסגרת המשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות של אסיה. המשחק ייערך באצטדיון חאזה בין זייד, מגרשה הביתי של הקבוצה מאיחוד האמירויות. שבוע לאחר מכן, הקבוצה מערב הסעודית תארח את הגומלין במגרשה הביתי בריאד.

ליגת האלופות האסיאתית היא אומנם הטורניר הנחשב ביותר ביבשת אסיה, אך היא לא זכתה לעניין גדול עד לעונה הנוכחית. נהירת הכוכבים הגדולה לערב הסעודית הקפיצה גם את המניות של הטורניר היבשתי ולא רק של הליגה המקומית. דובאי היא בדרך כלל עיר שרבים מגיעים אליה במהלך כל השנה מהארצות הקרות כדי ליהנות מנפש של שמש, יוקרה ועושר, או לחלופין, אנשי עסקים שמגיעים כדי לשחות, תרתי משמע, עם הכרישים הגדולים באמת.

האירועים המיוחדים בעיר הם בדרך כלל פסטיבלים, הופעות ותערוכות גדולות, כמו למשל תערוכת היאכטות המסורתית שמתקיימת השבוע במרינה. אך ממש לפני פתיחת חודש הרמדאן שגורם לעיר להיות יותר על מי מנוחות ובו לא נערכים פסטיבלים, ישנם איסורים מסוימים וחיי הלילה השוקקים נרגעים גם הם, איחוד האמירויות קיבלה פסטיבל ספורטיבי – פסטיבל כריסטיאנו רונאלדו.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

המשחק אומנם ייערך באל עין, עיר צנועה יותר שנמצאת על הגבול עם עומאן ומרוחקת כשעה וחצי של נסיעה בכבישים המדבריים מדובאי הנוצצת, אך גם בעיר הגדולה מרגישים את הטירוף. המורכבות היא שלעומת דובאי ואבו דאבי, אל עין היא עיר שלא מתוירת בכלל ולכן המגרש שנבנה בה מכיל 25,000 צופים בלבד, דבר שהופך לבעייתי כשיש משחק בפרופיל כל כך גבוה, כזה שלא היה במדינה שנים.

הביקוש לכרטיסים הוא גדול בכל איחוד האמירויות וגם מחוץ לגבולותיה, כשתושבים מכל מדינות המפרץ השכנות מעוניינים להגיע ולחזות ברונאלדו, כי כבר לא יהיו עוד הרבה הזדמנויות לצפות בכוכב בן ה-39 שקרוב לסיום הקריירה, ובטח שלא במסגרת ליגת האלופות. גם אם זו האסייתית, אמרתם ליגת האלופות – אמרתם כריסטיאנו רונאלדו.

בשל הביקוש הגבוה, אל עין החליטה למכור כרטיסים אך ורק בצורה פיזית, בחנות הרשמית שנמצאת בסמוך לאצטדיון שלה. על ההחלטה הזו רבים מרחבי המדינה ומהמדינות השכנות התלוננו ברשתות החברתיות. לבסוף, אלפי אנשים הגיעו ועמדו שעות בתור עד שכל הכרטיסים נחטפו, כשבמקביל, אתר האינטרנט הרשמי של הקבוצה קרס. זהו מקרה חריג במיוחד, שכן אל עין היא לא קבוצה שממלאת את האצטדיון הצנוע שלה בדרך כלל. ממוצע הקהל שלה העונה במשחקי הליגה הוא 8,453 אוהדים, שליש מהכמות שמכיל האצטדיון.

חולצות של רונאדלו נמכרות בחנויות (ליאב אחאבן)חולצות של רונאדלו נמכרות בחנויות (ליאב אחאבן)

אל עין נמצאת במקום השני בליגה באיחוד האמירויות, מרחק שמונה נקודות ומשחק חסר מאל וואסל הראשונה. בליגת האלופות של אסיה, היא סיימה במקום הראשון בשלב הבתים עם חמישה ניצחונות והפסד בודד. היא הייתה בבית עם אל פייחה הסעודית של טוני וואקמה ו-ולדימיר סטויקוביץ׳, פאחקטור האוזבקית (לה היא גם הפסידה) ואהאל מטורקמניסטן. בשמינית הגמר עברה במפגש כפול את נסף קארשי האוזבקית לאחר 0:0 באוזבקיסטן ו-1:2 דרמטי בגומלין באיחוד האמירויות אחרי שחזרה מפיגור והפכה את התוצאה משער של סופיאן רחימי בדקה ה-92.

המרוקאי בן ה-27 שהגיע לפני שלוש שנים מראג׳ה קזבלנקה הוא הכוכב הגדול של הקבוצה. שחקן הכנף, לו שיתוף פעולה מעולה עם עומר אצילי, כבש בעונה שעברה 11 שערים והוסיף 11 בישולים. למשחקי ליגת האלופות יכולים להירשם רק חמישה שחקנים שהם לא אסייתיים, והוא בוודאות יהיה אחד מהם. מי שהיה אמור להיות המקום הבטוח לצידו הוא החלוץ מטוגו קודג׳ו לאבה, שנפצע בשבוע שעבר, אך לצערו של אצילי זה לא הספיק עבורו והוא לא נרשם למשחק.

עומר אצילי (הטוויטר של אל עין)עומר אצילי (הטוויטר של אל עין)

אל עין תגיע להתמודדות אחרי ארבעה ניצחונות ושמונה משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. מהצד השני, אל נאסר סיימה ב-4:4 ביתי משוגע ומאכזב מול אל חאזם במשחק הליגה האחרון שנערך ביום חמישי, אך לפני כן רשמה ארבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. 

היא ממוקמת במקום השני בליגה הסעודית, מרחק תשע נקודות מאל הילאל הראשונה, כך שהאליפות נראית רחוקה והמטרה הגדולה ביותר שנותרה לה לעונה הנוכחית היא זכייה בליגת האלופות של אסיה, וכך גם אמר השבוע מאמנה הפורטוגלי לואיס קסטרו. 

הבורג' חליפה בלילה (ליאב אחאבן)הבורג' חליפה בלילה (ליאב אחאבן)

בטורניר היבשתי, אל נאסר עברה את שלב המוקדמות עם 2:4 ביתי על שבאב אל אהלי דובאי ומונאס דאבור, שבישל פעמיים באותו המשחק. היא סיימה במקום הראשון בשלב הבתים עם 14 נקודות בבית בו שיחקו מולה פרספוליס האיראנית, אל דוהייל הקטארית של פליפה קוטיניו ואיסטיקלול דושאנבה מטג׳יקיסטן. הקבוצה הסעודית ניצחה את כל המשחקים מלבד שתי תוצאות תיקו עם האיראנים והטג׳יקיסטנים. בשמינית הגמר היא עברה בדרבי סעודי את אל פייחה של טוני וואקמה ו-ולדימיר סטויקוביץ׳ עם 0:1 בחוץ ו-0:2 בבית.

מלך השערים של ליגת האלופות של אסיה עד כה מגיע מאל נאסר, אך זה דווקא לא כריסטיאנו רונאלדו אלא אנדרסון טאליסקה, שכבש שישה שערים עד כה בטורניר העונה. לפנומן הפורטוגלי מנגד יש שלושה שערים עד כה במפעל היבשתי.

אנדרסון טאליסקה (רויטרס)אנדרסון טאליסקה (רויטרס)

רונאלדו נמצא בעונה חלומית, יש לו 28 שערים ו-11 בישולים ב-29 הופעות בכל המסגרות, והוא רוצה להוביל את אל נאסר לתואר היבשתי לאחר שנכשל בעונה שעברה במטרה לזכות עם הקבוצה באליפות הסעודית, ונראה שהוא רחוק מכך גם העונה. 

מלבד רונאלדו וטאליסקה, לאל נאסר יש בסוללת הכוכבים גם את איימריק לאפורט, אלכס טלס, מרצלו ברוזוביץ׳, סאדיו מאנה ואוטביו, כאשר בחלון ההעברות של ינואר נרשם בחזרה לסגל אחרי זמן ממושך של היעדרות השוער דוד אוספינה. מתוכם רק חמישה יוכלו להירשם למשחק בעקבות הגבלת הזרים בליגת האלופות של אסיה. בנוסף, אל נאסר צירפה במיוחד בינואר עבור הטורניר את שחקן ההגנה של נבחרת אוסטרליה, עזיז באיץ׳, שיוכל להירשם מבלי לתפוס מקום של זר כי הוא נחשב לאסייתי.

טורניר טניס שמתקיים במקביל (ליאב אחאבן)טורניר טניס שמתקיים במקביל (ליאב אחאבן)
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */