יום שלישי, 21.05.2024 שעה 00:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

"האישיות היא סוד ההצלחה": הפריחה של יהושע

המודל של תומר חמד, העבודה במקביל כמאמן ילדים, ההתרשמות בספרד וההשתלבות בנבחרות. הקשר הצעיר פורח במכבי פ"ת ומוכן למפגש מול הקבוצה בה החל דרכו

|
ניב יהושע (עמרי שטיין)
ניב יהושע (עמרי שטיין)

אם האירועים בקריירה של ניב יהושע היו מתפתחים מעט אחרת, ייתכן שהיום (שבת, 19:30), עם שריקת הפתיחה באצטדיון בלומפילד, הוא היה לובש את המדים הצהובים של מכבי תל אביב ולא את הכחולים של מכבי פתח תקווה.

יהושע היה אחד השחקנים הראשונים שביצעו את המעבר בדרך לנהירה של מספר שחקנים ממחלקת הנוער הצהובה לזו של אופיר לוזון וליאור רדלר בשנים האחרונות. המשיכו אותו שביט אלגבי ועוד מספר שחקנים, אך נראה שיהושע הוא הבולט מביניהם.

עשר הופעות יש לשחקן הצעיר העונה במדי הקבוצה הבוגרת: בני לם היה הראשון שזיהה את הפוטנציאל כשתרגל אותו בהרכב לקראת המשחק מול הפועל ירושלים בליגה. לם סיים את תפקידו כמה שעות לאחר מכן, ההרכב שונה, אך יהושע נשאר ב-11.

ניב יהושע עם הכדור (שחר גרוס)ניב יהושע עם הכדור (שחר גרוס)

מאז, הוא הפך לבאנקר הגדול של המאמן רן קוז'וק ב-11 הפותחים, כשתרם גם בישול מכריע לעידן טוקלומטי בניצחון מול בני ריינה. גם בשבת, מול הפועל ת"א, הוא אמנם לא כבש או בישל, אבל כשמדברים על שחקן שעושה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה, מדברים על יהושע.

בחזרה לנוער: את המעבר בין הקבוצות הוא ביצע בשנתון ילדים ג'. לפני כן, מדובר היה בשחקן מוביל אצל הצהובים, כזה ששימש כקפטן וקודם שנה אחת קדימה בקבוצות הגיל. אלא שמשחק אחד בגמר הגביע בין הקבוצות בשנתון ילדים ג', הוביל את מאמן הקבוצה דאז, יונתן שמל, לשים אליו לב, להביאו באותו הקיץ למחנה אימונים פרטי שהוא עורך ובהמשך למחלקת הנוער המוצלחת של המלאבסים.

שמל, הוא אולי בין האנשים הקרובים ביותר ליהושע: הוא אימן אותו מספר שנים בקבוצות הילדים והנערים והוא גם זה שקיים את השיחה שאולי שינתה את התפיסה שלו בנוגע לכדורגל. באחת הפגישות שלהם, הזכיר ליהושע הצעיר את אחד הראיונות של חלוץ מכבי חיפה, תומר חמד, אחד שעבר דבר או שניים בכדורגל.

יונתן שמל, שינה לו תפיסה לגבי העדורגל (איציק בלניצקי)יונתן שמל, שינה לו תפיסה לגבי העדורגל (איציק בלניצקי)

חמד הסביר דאז שכשחקן כדורגל הוא מסתכל על עצמו כמוצר, כמעין מודל עסקי ומסביבו כל המעטפת להצלחת המוצר. יהושע שמע והפנים, ותוך זמן מה התחיל לבנות את הכוורת המקצועית שמלווה אותו עד היום, לא משהו רגיל לשחקן בן 14.

לתחום האירובי, הוא מינה את מאמן האתלטיקה אייל אורן, לאימוני הכוח והרגליים את שי גלזר, הוסיף אנליסט צמוד שילווה אותו וינתח ולקינוח הלך לטיפולים אצל פיזיותרפיסט והוסיף תזונאית אישית, שתעזור לו לתמרן בין הדברים.

אלא שעלות טיפוח המוצר לא הייתה זולה. אז מה עשה יהושע? החל לעבוד כאיש צוות מקצועי במחלקת הנוער של המועדון. הוא החל את דרכו כמאמן בבית הספר לכדורגל וכעוזר מאמן בקבוצת טרום ד’, כשבהמשך גם אימן בקבוצת טרום ג' כחלק מצוות הכולל שלושה מאמנים.

ניב יהושע, הפך למאמן בגיל מוקדם (חגי מיכאלי)ניב יהושע, הפך למאמן בגיל מוקדם (חגי מיכאלי)

באופן אירוני, 4,000 השקלים שקיבל, היו גבוהים יותר משכרו כשחקן הקבוצה הבוגרת, אלא שלאחרונה, בעקבות פריחתו בקבוצה, חוזהו שודרג, מה שאפשר לו לעזוב את תחום האימון ולהתרכז בתפקידו כשחקן. בקיץ המלאבסים האריכו את חוזהו לחמש שנים נוספות.

כשמסתכלים על יהושע מבחינה פיזית, לא נראה שמדובר בשחקן האגרסיבי ביותר, עם יתרון כלשהו, אך בעבר הוא אפילו היה צנום יותר. המפנה חל בגיל 15, אז, כך מספרים בפ"ת, העלה מסת שריר של יותר מעשרים ואחת קילוגרמים. אז גם יצא למבחנים בספרד.

ויאריאל ולבאנטה לטשו עיניים, כשבמדי "הצוללת הצהובה", הוא ערך התרשמות בת שבוע, במהלכה התקדם מרמת האיכות השלישית לראשונה תוך ימים. הקבוצה שהעפילה לפני כשנתיים לחצי גמר ליגת האלופות, רצתה מאוד להחתימו, אך העובדה שלא החזיק בדרכון מתאים עיכבה את המהלך. בימים אלו ממש יהושע מתקדם בתהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי ותוך מספר חודשים הוא אמור להחזיק באחד כזה.

שחקני ויאריאל. יהושע יעשה את קפיצת המדרגה לספרד? (רויטרס)שחקני ויאריאל. יהושע יעשה את קפיצת המדרגה לספרד? (רויטרס)

בחזרה למכבי פ"ת: גם כיום, כשהפך לשחקן בוגרים מן המניין ולאחד הבולטים, יהושע לא מזניח את הקבוצות בהן שיחק ואימן. למשחקי קבוצת הנוער הוא מגיע כשמתאפשר, כאשר גם עם ילדי קבוצות הילדים אותם אימן, הוא מקפיד לשוחח.

"הוא ילד של מכבי פ"ת", סיפרו השבוע במועדון, תוך כדי שציינו שכבר בגיל 14 הכירו אותו המנהל המקצועי עומר גולן, אחד מהחזקים במועדון דאז ויו"ר ההתאחדות כיום שינו זוארץ והמנכ"ל ומנהל מחלקת הנוער, אופיר לוזון, שאת בנו אימן יהושע בקבוצת הטרומים.

במעבר לנבחרות ישראל: כבר באליפות אירופה עד גיל 17, יהושע הפך לשחקן הרכב אצל המאמן גדי ברומר, כשבחודשים האחרונים השתדרג לנבחרת הנוער של אופיר חיים. תחילה הגיע יהושע כשחקן משלים, אבל בהמשך חיים הבין את הפוטנציאל ונתן לו את המפתחות.

אופיר חיים, הבין את הפוטנציאל של יהושע (ההתאחדות לכדורגל)אופיר חיים, הבין את הפוטנציאל של יהושע (ההתאחדות לכדורגל)

יהושע עונה על המאפיין המרכזי אשר מחפש חיים בשחקניו – חשיבה מהירה. "הוא לא הכי מהיר, אבל חושב הכי מהר וזה מחפה על המהירות הפיזית מבחינת השכל", אמרו בנבחרת על השחקן. ובכלל, מכל האנשים שדיברו על יהושע לכתבה הנוכחית, עולה תמונה של שחקן שהאישיות והחשיבה שלו, מהווים את המפתח להצלחה לא פחות מהיכולת המקצועית.

"הוא אישיות אדירה ובעיקר ילד שמעריך את המקום שלו", אמרו במכבי פ"ת. "הוא כל יום בא ורוצה ללמוד והוא בין השחקנים היותר חרוצים. האישיות שלו היא סוד ההצלחה", אמרו על השחקן, שמתגורר עם משפחתו בקריית אונו ובניגוד לשחקני הכדורגל שלעיתים מזניחים את לימודיהם, מחזיק בתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות באנגלית ובמתמטיקה.

בשל הפיכתו לשחקן בוגרים לגיטימי, למשחקי הידידות הנוכחיים של נבחרת הנוער בגיאורגיה יהושע לא הצטרף, בדומה לחבריו לקבוצה לירן חזן וגיא דזנט. אלא שייתכן ובקרוב הוא בכלל לא ישתייך יותר לנבחרת של חיים, אולי לכל המאוחר יסיים את דרכו בשלב העילית בנורבגיה בחודש הבא.

ניב יהושע, הפך לשחקן בוגרים לגיטימי (חגי מיכאלי)ניב יהושע, הפך לשחקן בוגרים לגיטימי (חגי מיכאלי)

מאמן הנבחרת האולימפית, גיא לוזון, הגיע במשחקים האחרונים למשחקי מכבי פ"ת כדי לצפות ביהושע בין השאר ושוקל לזמנו להתכנסות הקרובה או לזאת שאחריה. בינתיים, יהושע יתרכז במכבי פ"ת: בשל הפריחה מהירה שלו, המלאבסים רוצים להוריד מעט מהלחץ ולהוריד אותו לקרקע והעדיפו שלא יתראיין בשלב זה.

מקורבים מהקבוצות הגדולות כבר גיששו עם סוכנות טופ ספורט לגבי סעיף השחרור שלו והפרוצדורה בחוזהו, אך מקורבים לשחקן בטוחים שלא משנה איך תסתיים העונה הנוכחית מבחינה חיובית, יהיה עליו להשלים שנה נוספת בפ"ת, בדומה לתהליכים שעברו מנור סולומון וליאל עבדה, שהשלימו לפחות שנה בבוגרים.

בשיחה בין אבי לוזון לבן מנספורד באחד המשחקים, שהחלה בנושא עידן טוקלומטי וגיא דזנט, עלה שמו של יהושע כמי שמסומן כפוטנציאל ובכלל, בפ"ת לא יופתעו כלל אם למרות שמדובר בתפקיד פחות צבעוני, יהושע יהיה הראשון שיימכר בעתיד. במשחק הנוכחי, תהיה לו את האפשרות להראות למנספורד, פנים אל פנים, מה הפוטנציאל הטמון בו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */