יום ראשון, 12.05.2024 שעה 00:46

הצעד התמוה של איגוד הכדורסל בלאומית לנשים

האיגוד מפעיל קבוצה בליגת המשנה לנשים תחת השם אקדמיית וינגייט, אך היא לא מופיעה, סופגת הפסדים טכניים ופוגעת בספורטיביות בליגה. היריבות זועמות

|
תמונת אילוסטרציה: כדורסל (רויטרס)
תמונת אילוסטרציה: כדורסל (רויטרס)

איגוד הכדורסל מפעיל קבוצה בליגה הלאומית לנשים תחת השם אקדמיית וינגייט, אך בגלל מקרים של פציעות בסגל היא לא הופיעה למשחקים בחודש האחרון וגרמה ליריבותיה לקבל ניצחונות טכניים. כל זאת, בליגה מקצוענית ותחרותית בה קבוצות אחרות נאבקות על העלייה לליגת העל.

בסגל הקבוצה של אקדמיית וינגייט יש שחקניות צעירות שמשחקת גם בליגה הלאומית לנשים וגם בליגת העל לנערות א’, והיא פועלת מתקציבים ציבוריים. אלא שבאופן תמוה, השחקניות לא מופיעות למשחקים בליגה הלאומית לנשים וסופגות הפסדים טכניים פעם אחר פעם, מה שפוגע בספורטיביות.

בחודש האחרון הקבוצה רשמה חמישה הפסדים טכניים רצופים, כולל הפסדים לקבוצות שנלחמות על ארבעה כרטיסים לפלייאוף ועל הכרטיס הבודד לליגת העל. קבוצות שהשקיעו הון כדי לעלות לליגת העל נאלצות לראות איך דווקא הקבוצה של האיגוד מחלקת "מתנות" ליריבות שלהן עם הפסדים טכניים של 20:0, אחרי שבתחילת העונה היא שיחקה ורשמה ארבעה ניצחונות בשמונה משחקים. 

בגלל שזוהי ליגה מקצוענית וזוהי קבוצה של האיגוד, הקבוצות היריבות זועמות על ההתנהלות: “זו קבוצה לא רעה בכלל, אבל יש להן גל פציעות שלא מאפשר להן להרכיב חמישייה. איך זה ייתכן? זו ליגה מקצוענית שהקבוצות השקיעו בה הון כדי להעפיל לליגת העל. פרויקט האקדמיה מושקע בכספים ציבוריים רבים. אי אפשר לעשות שכונה מהליגה”.

בעקבות זאת, איגוד הכדורסל נדרש להתייחס לשאלות הבאות: מדוע הקבוצה לא עולה לשחק? האם מקובל על איגוד הכדורסל המצב הזה בליגה הלאומית לנשים? כמו כן, עלתה השאלה מה יהיה עתידה של הקבוצה בהמשך והאם הקבוצה תפורק בעתיד?

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: “מסגרת האקדמיה משחקת בשתי הליגות, ליגת העל לנערות א’ וליגה לאומית לנשים, עם אותן השחקניות מכיתה ח’ ועד י”א. עקב ריבוי המשחקים וגייסת המשחקים בלוח זמן קצר בגלל העונה הספציפית הזאת, נוצר עומס עצום על אותן השחקניות וחלקן סבלו מפציעות. בהחלטה מושכלת ועל פי התכתיבים של הרפואה המלווה, החלטנו לא לסכן בריאותית את השחקניות ובהתאם לליווי הרפואי נחזור לפעילות. מטרת האקדמיה באיגוד הכדורסל היא לבנות ולהכין את השחקניות בפן האישי מקצועי לשם אנו מכוונים ובצורת העבודה הזו אנו ממשיכים גם עכשיו”.

באיגוד הוסיפו: “לא הזמנו את הסיטואציה ובכל מקרה אנו משתדלים לעשות את הטוב ביותר בלי לסכן את השחקניות בריאותית, וכל מה שנעשה הינו בכפוף לתקנון איגוד הכדורסל. אנחנו בכל שנה ושנה, עם סיום העונה, עושים הערכת מצב ומסקנות לשנה הבאה. בהתאם לבנות שיצטרפו בשנה הבאה לאקדמיה נקבל את ההחלטות”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */