יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-43 32מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 0 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 0
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"בונים מועדון לשנים, רוצה את כהן ויצחקי איתי"

ברק אברמוב הציג את המנהל המקצועי והמאמן: "יוצאים לדרך חדשה, אנחנו רוצים לשחק כדורגל שמח". יצחקי: "יש לי ניסיון כאיש כדורגל, לא פחדתי מהאתגר"

|
ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)
ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)

אחרי עזיבתו של יוסי אבוקסיס, בית”ר ירושלים תכננה להישאר עם עוזרו גל כהן על הקווים עד תום העונה, אז אמור היה להגיע המנהל המקצועי אלמוג כהן ולמנות מאמן חדש, כשברק יצחקי היה המועמד המוביל שלו. אחרי רצף של שלושה הפסדים, כולל שניים עם ספיגת שערים בדקות האחרונות, ברק אברמוב החליט להקדים את כל התוכנית, כהן מונה מיידית למנהל המקצועי ויצחקי למאמן. היום (שני) בצהריים, השניים הוצגו בקבוצה.

ברק יצחקי מוצג כמאמן בית"ר ירושלים

בעלי בית”ר, ברק אברמוב פתח את מסיבת העיתונאים: “אני רוצה להודות לגל כהן שהיה איש מערכת למופת בתקופות הכי קשות של המועדון. הוא תמיד דאג לאינטרס של המועדון, גם כשהיו בעיות כלכליות ולא ידע אם יקבל את השכר שלו. לצערי אחרי שקיבל את הבמה שהוא חיכה לה כל כך הרבה זמן, הוא לא הצליח במבחן התוצאה בגלל הרבה חוסר מזל. הוא עבד נכון ועשה את הדברים נכון. אני בטוח שהוא יהיה מאמן כדורגל טוב ואם היום אני בעלים של מועדון אחר אני לוקח אותו באהבה ושמחה. בית”ר זה מועדון עוצמתי שצריך להיות דברים אחרים והרבה מעבר כדי לעמוד במשרת המאמן”.

“קרה מה שקרה בשבועות האחרונים. באתי ואמרתי לעצמי – איך הופכים את הלימון ללימונדה? ידעתי שאני רוצה להביא מנהל מקצועי ולשנות את הסיסטם כמועדון וכבעלים והיה אדם אחד שרציתי – אלמוג כהן. אני עוקב אחריו כבר מספר עונות במכבי נתניה והתמוגגתי מהעבודה שלו כי ראיתי אדם שעושה את הדברים נכון. כולם טועים, אבל הטעויות שלו היו מינימליות. הוא ידע להוציא שחקנים בזמן הנכון והביא מחליפים טובים, הוא הביא הישגים מקצועיים טובים למועדון – פלייאוף עליון, אירופה, גמר גביע שהפסיד לנו”.

ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)

“היה בינינו קליק מהרגע הראשון, הבנה טובה מאוד וכשאני רוצה מישהו וכשאני יודע שהוא רוצה לבוא אליי אז הפן הכלכלי זו לא הבעיה. לאלמוג הייתה עוד הצעה ממקום מכובד אחר ואני שמח על זה שבחר בבית”ר. יש לנו דרך ארוכה, הוא חתם לשלוש וחצי שנים, מבחן התוצאה חשוב אבל הדרך לא פחות חשובה. אני בטוח ומשוכנע שנעשה את הדברים כמו שאנחנו רואים. אלמוג רצה כמאמן את ברק יצחקי, ושמחתי שהוא אמר את זה כי בלב שלי גם אני רציתי את יצחקי”.

“פנינו אל ברק, אומנם הדברים נעשו בכוונה לעונה הבאה אבל קרה מה שקרה בשבוע האחרון והבנו שאנחנו צריכים לעשות את זה מוקדם יותר ממה שציפינו. אני שמח ומודה לאלמוג וברק שהסכימו להגיע כבר עכשיו, כי אני יודע שלברק היו לבטים, הוא רצה לבנות את הקבוצה מאפס בעונה הבאה, אבל הוא נקרא לדגל עכשיו והגיע כי הוא מאמין בקבוצה. אני מאמין שנצא לדרך חדשה כי אנחנו בונים פה מועדון עם ראייה עתידית וחזון עתידי ואני מאמין ומקווה שבאמת נצליח”. 

ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)

“יצחקי הוא איש כדורגל מהשורה הראשונה, בדיוק בדי אן איי שאנחנו רוצים. העיתונאים קטלו בתקשורת גם את מסאי דגו, ותראו מה הוא עושה בליגה. ינואר? ברגע שראיתי את התמונה, שאנחנו יכולים להסתבך, אז החתמנו כמה שחקנים. נכון שאולי היינו צריכים להביא שחקנים קצת יותר איכותיים, אבל מי שרציתי שיבוא לא רצה להגיע. לא היה שחקן שרצה לבוא ולא הבאתי בגלל סיבה כלכלית. לא חלמתי שניאבק בתחתית, כמו שלא חלמתי שבעונה שעברה נעשה הישגים יפים, זה הכדורגל. אבל אני בטוח שבצוות הזה תהיה עבודת צוות יפה עם ראייה ארוכת טווח”.

“המעורבות המקצועית שלי? היא תמיד הייתה בשוליים. יש סטיגמה שאני בונה סגל והרכבים אבל מי שעבד איתי יודע שאני לא מתערב, אבל כן אומר את מה שאני חושב. יש פה מאמן ומנהל מקצועי שרציתי אותם אז לא אתערב, אבל אם יש לי מה להגיד אגיד. כשיוסי אבוקסיס הגיע למועדון היה לי קשה להביא מנהל מקצועי כי יוסי הוא אחד שיודע מה הוא רוצה, הוא רוצה את הדברים בדרך שלו אז ידעתי שברגע שהוא במועדון יהיה לי קשה להביא מנהל מקצועי. ברגע שיוסי עזב 48 שעות לאחר מכן סגרתי את אלמוג”.

ברק יצחקי, ברק אברמוב ואלמוג כהן (ראובן שוורץ)ברק יצחקי, ברק אברמוב ואלמוג כהן (ראובן שוורץ)

“ההשקעה שלי? יש עובדות – תקציב השחקנים של בית”ר הוא 21 מיליון ש”ח בבקרה התקציבית. מעולם לא אמרתי שארכוש שחקנים בכסף, אני יודע שלאנשים יש זיכרון קצר, אבל למועדון יש הרבה חובות. ידעתי למה אני נכנס ואם זה שלא אמרתי אז כן רכשתי את זוהר זסנו ועשיתי מספר דברים ונעשה עוד מספר דברים אבל המועדון צריך קודם הבראה כלכלית ואני עושה זאת בצורה ובדרך שלי, לכן אני לא מתחייב שארכוש עוד שחקנים”.

ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק יצחקי וברק אברמוב (ראובן שוורץ)

“הכסף זה מה שמשחק בכדורגל לרוב. אם אנחנו מספר 4 בתקציב שחקנים בליגה, אז ציפיתי שנהיה אם לא מקום רביעי, אז לפחות חמישי-שישי. אני לא אחד שמנמיך ציפיות, אבל הכדורגל לפעמים מביא אותנו למקומות שאנחנו לא מצפים אליהם. לא חשבתי שיוסי אבוקסיס לא יסיים את העונה בבית”ר, קרה מה שקרה, הגבתי מהר עם שני אנשים איכותיים מהכדורגל הישראלי ואני מקווה שזה יביא אותנו לדרך חדשה”.

“כל מה שהצוות ידרוש הוא יקבל. דיברנו אני ואלמוג כשישבנו והחלטנו שאנחנו רוצים לבנות מועדון כדורגל ולא קבוצה. אם צריך נביא עוד אנליסטים, מאמן כושר, עוד עוזר מאמן וכו’ כי בסוף אנחנו רוצים שבית”ר תהיה גם אם לא המועדון של מקום 1-2 כי זה קשה מאוד להתמודד עם שני המועדונים שבנו שם באמת ‘מפלצות’, אז אנחנו רוצים להיות לפחות במקום 3-4 ואם בעתיד נדע להביא יותר כסף אז גם ב-1-2. הדי אן איי שלי הוא כדורגל שמח, הקהל של בית”ר רוצה לראות כדורגל שמח. גם אני כאוהד בית”ר, לפני שאני בעלים, רוצה לבוא לטדי ולראות כדורגל שמח, וברגע שאלמוג כהן וברק יצחקי רואים את זה כמוני אני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה ואני רוצה אותם איתי לשנים הבאות”.

ברק אברמוב (ראובן שוורץ)ברק אברמוב (ראובן שוורץ)

ברק יצחקי אמר: “אני רוצה להודות לברק אברמוב ולאלמוג כהן על המילים החמות ועל האמון. כפי שברק אמר, התכנון היה להגיע לעונה הבאה ולבנות משהו אחר יחד עם אלמוג. עוד כשעבדתי במכבי ת”א ואלמוג כהן עבד בנתניה, היו לנו המון שיחות. בתקופה האחרונה זה הלך והתהדק, הבנתי שהוא רוצה שאעבוד כמאמן בבית”ר והבנתי שזה המקום הנכון. כולם יודעים את הזיקה שלי לבי”תר ירושלים עוד מימיי כשחקן, לא הסתרתי את זה אף פעם. אני שמח להיות המאמן של הקבוצה. מאמנים בסוף מודדים בתוצאות, אבל הדרך היא חשובה ואנחנו יודעים שלפנינו יש דרך לא פשוטה”.

“המצב של הקבוצה הוא כרגע לא טוב, אנחנו פסע אחד ממקום שמוביל לירידת ליגה, אבל אני מאוד מאמין בשחקנים, בצוות שנמצא איתי ואת כל הדברים נעשה כמובן בשיתוף פעולה. גם השחקנים צריכים להבין שהם משחקים במועדון בין הגדולים אם לא הגדול בישראל. זה מועדון עם הרבה מחויבות, ששחקנים שנמצאים בו צריכים להבין איפה הם נמצאים. אני בטוח שעם עבודה קשה ודרך נכונה התוצאות יגיעו ולאחר מכן נתעסק בטווח הרחוק. כרגע המטרה היא לשנות כמה דברים קטנים, אנחנו לא קוסמים, לא באנו לשנות את  הקבוצה ביום-יומיים, זה תהליך. מאמין מאוד בדרך ובאנשים ובגלל זה לקחתי את ההזדמנות הזו בשני ידיים. אני מקווה להוכיח לברק ואלמוג שההחלטה שהם לקחו היא נכונה”.

ברק יצחקי (ראובן שוורץ)ברק יצחקי (ראובן שוורץ)

“לאמן את ביתר זה לא קל. אנחנו מכירים את העוצמה של המועדון הזה. כל הזמן אני שומע את העניין שאין לי ניסיון כמאמן, אבל אני איש כדורגל, באתי מהמקצוע הזה גם על המגרש וגם מחוץ למגרש. לשמחתי התנסיתי קצת כמאמן במכבי תל אביב ומאוד התחברתי לזה. בשנים האחרונות היו לי שיחות עם הרבה מאמנים מהארץ ומחו”ל, תמיד אהבתי לשמוע תוכניות משחק ועבודה. בסוף אצטרך לבוא ולהביא מהניסיון שלי כאיש כדורגל, כמובן בעזרת אלמוג כהן שכמו שאתם יודעים הוא מנהל מקצועי קצת שונה מאחרים. הוא נמצא כמעט בכל האימונים גם על הדשא, ובסוף ביחד נצטרך לעשות את הדבר הכל כך חשוב הזה – להחזיר את בית”ר ירושלים למקום שהיא ראויה לו”.

“ראיתי כמעט את כל המשחקים של בית”ר העונה ועדיין מהמשחק האחרון יש סיטואציה שיושבת לי בראש שאני לא יכול להשתחרר ממנה. דקה 93, 1:1 במגרש קשה בסכנין, שמונה שחקנים של סכנין ברחבה של בית”ר ורק חמישה שחקנים של בית”ר עושים הגנה. אצלי כמאמן אלה דברים שלא יכולים לקרות מבחינתי. בכדורגל הדבר הכי חשוב זה מחויבות, והמחויבות של השחקנים צריכה להשתפר פלאים, הם צריכים להבין את הסיטואציה שהקבוצה נמצאת בה כרגע ולהבין שכולם תחת זכוכית מגדלת עד תום העונה. כל שחקן בסוף רוצה להוכיח את עצמו לצוות המקצועי ולבעלים, גם אלו שיש להם חוזה וגם אלו שאין להם חוזה לעונה הבאה”.

ברק יצחקי (ראובן שוורץ)ברק יצחקי (ראובן שוורץ)

“האם חששתי לקחת את האתגר? כדורגל זה משחק של אמיצים. אני שומע כל הזמן את המילה אומץ, אם אני מפחד, אם מרתיע אותי לקחת את האתגר, אני אקח אתכם למחוז קצת אחר – מדי פעם אני הולך לבקר חיילים פצועים בתל השומר, כאלו שאיבדו את הרגל, והם אומרים לי שהם רוצים לחזור עם רגל אחת להילחם בעזה עם החברים שלהם. מבחינתי זה אומץ. אנחנו נהנים פה הרבה בזכותם. אם הם לא מפחדים, אז אני ממש לא מפחד מהאתגר הזה, שהוא אתגר גדול ומשמעותי, כי בית”ר זו לא עוד סתם קבוצה”.

“עברתי הכל בבית”ר בתור שחקן – מאבקי ירידה, אליפויות, גביעים, משחקים באירופה. אני מכיר את הדי אן איי של המועדון, אני יודע מה צריך לעשות כדי להחזיר את ההרתעה לטדי. ראיתי את התצוגה של האוהדים מול מכבי חיפה וזה היה מטורף, המטרה שלנו היא להחזיר כמה שיותר אוהדים למגרשים וליצור כדורגל שמח. הכל טוב ויפה בדיבורים, אבל בסוף אנחנו צריכים לעשות את זה על המגרש, אני מאוד מאמין בעבודה קשה ונצטרך לעבוד במגרש. אני בטוח שאם הדברים ייעשו בצורה נכונה, בסוף כולם יהיו שמחים”.

ברק יצחקי (ראובן שוורץ)ברק יצחקי (ראובן שוורץ)

אלמוג כהן אמר: “אני רוצה להודות למכבי נתניה, מועדון שבשבילי היה בית וימשיך להיות כזה. לגבי בית”ר, הכל תוכנן רק לעונה הבאה, אבל קרה מה שקרה במשחק האחרון, ברק אברמוב דיבר איתי והבנו שזה הזמן שצריך לפעול בו. בכדורגל יש דברים לא צפויים. זו זכות גדולה להיות בבית”ר ירושלים, אני מודה לברק אברמוב על האמון ובעזרת השם מפה נדבר על המגרש. בית”ר צריכה לחזור להיות מועדון שמתברג בצמרת שנה אחרי שנה שזה הבסיס, מועדון שמה שמלווה אותו זו הדרך ולא פיק מסוים בצמרת ואז עונה אחת מקום 10 ועונה אחת מקום 12”.

“היו לי כמה מועמדים לעמדת המאמן כי לא ידעתי אם ברק יצחקי ירצה בזה. כשדיברתי איתו ישר היה קליק וידעתי שזה זה. ברק בא מהכדורגל, הוא עמד בלחץ במכבי תל אביב לפחות כמו שיש בבית”ר ואני חושב שהוא עשה שם עבודה מצוינת. בסוף כדורגל זה משמעת, דרך ומקצוענות. זה יפה ונחמד שהיו שחקנים טובים תחתיי במכבי נתניה, אבל מה שחשוב זו הדרך שהמועדון צריך לעבור. אני יודע בדיוק איזה כדורגל ברק אברמוב רוצה לראות ואני בטוח שברק יצחקי הוא האיש המתאים לכך”.

אלמוג כהן (ראובן שוורץ)אלמוג כהן (ראובן שוורץ)

“עד המשחק מול סכנין חשבתי כבר על בניית הסגל לקראת העונה הבאה, אבל אחרי המשחק הכל התחיל מאפס ואני פה בשביל ברק יצחקי כדי שנוכל להוציא את הקבוצה מהמצב שהיא נמצאת בו. אי אפשר לשנות הכל העונה, אבל על פי השיחות שלי ושל יצחקי, אנחנו יודעים טוב מה אנחנו כן יכולים לעשות עכשיו ואיפה יש מגבלות. נשנה הרבה דברים כדי שזה יהיה הכי קרוב למה שאנחנו רוצים לראות”.

“כשדיברתי עם יצחקי הבנתי שהוא רואה כדורגל כמו שאני רואה כדורגל והוא מאוד אמיץ, שזו בעיניי מעלה גדולה אצל מאמן. ברגע שדיברנו הבנתי שאני רוצה שהוא יהיה המאמן. משמעת ודרך אלה שני הדברים הכי חשובים בעיניי וכמו שיצחקי מקודם אמר על המקרה עם השחקנים בדקה ה-93 בסכנין. בכל מקרה, מה שהיה היה, אבל אצלנו זה לא יקרה. נרצה לראות כדורגל מאוד ברור וששחקנים יצטרכו להבין שמקצוענות זה הבסיס”.

אלמוג כהן (ראובן שוורץ)אלמוג כהן (ראובן שוורץ)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */