יום שבת, 27.04.2024 שעה 23:16

לפני החתונה עוצרים בווגאס: הכול על סופרבול 58

למה מהומס משווה את עצמו לקרי ומי ינסה לעצור אותו? וגם: אשר, פרסומות שוות והימורים מטורפים, מההמנון ועד החתונה של סוויפט? לקראת המפגש האדיר

|
פטריק מהומס, ברוק פרדי, כריס ג'ונס ופרד וורנר (רויטרס)
פטריק מהומס, ברוק פרדי, כריס ג'ונס ופרד וורנר (רויטרס)

קנזס סיטי של פטריק מהומס וטראוויס קלסי מול סן פרנסיסקו של כריסטיאן מקאפרי וברוק פּרדי. איזה קרב מחכה לנו הלילה (בין ראשון לשני). שני קוורטרבקים מצוינים (אחד מהם בדרך להפוך אולי לגדול אי פעם), מצ'אפ אדיר בעמדת הטייט-אנד והרבה טיילור סוויפט. לאס וגאס אמנם רותחת בדר"כ, אבל בימים האחרונים השמש מיאנה לצאת וגם אם הפעם נקבל מזג אוויר קריר ביחס לצפוי, זה בוודאי יהיה אידאלי לפוטבול. מה גם שהאווירה על המגרש הייתה ותישאר רותחת. בזה אפשר להיות בטוחים.

עוד בשבוע שעבר, כשמחירי כרטיסים החלו לטפס אל מעבר ל-10,000 דולר עבור המקומות הכי זולים, הבנו שהציפייה למשחק היא אדירה. מהומס עבור רבים, נמצא בדרכו לעבור את טום בריידי, עם סופרבול רביעי בחמש שנים - כל זאת עוד לפני גיל 30. משהו שאפילו טום בריידי לא השיג בגיל הזה. "מבחינתי, אם מהומס יזכה עוד פעמיים או שלוש בסופרבול. שזה משהו ריאלי כמו שזה נראה כרגע, אפשר יהיה להכתיר אותו כגדול אי פעם מבלי שהוא ישתווה לבריידי במספר הטבעות", הצהיר שחקן העבר מרסלוס וויילי, שתמיד מספק הצהרות מעוררות מחלוקת.

"גם מייקל ג'ורדן לא זכה ביותר אליפויות מביל ראסל, אבל עדיין אנחנו מחשיבים אותו ככדורסלן הטוב אי פעם, בגלל שהיינו שם. ראינו איך הוא שיחק, ראינו איך הוא משפיע על המשחק ועד כמה הוא יכול להיות דומיננטי במהלכו. ככה אני מרגיש גם לגבי מהומס", ניסה וויילי להסביר את ההיגיון שמאחורי דבריו. אביו של מהומס - פטריק סניור - אמר רק לאחרונה שבריידי וג'ו מונטנה עדיין נמצאים לפני הבן שלו בדירוג. אבל מרבית הפרשנים מסכימים כבר עכשיו שאת מונטנה, הג'וניור כבר עבר עם עצם הגעתו לסופרבול הנוכחי. אבל מי אנחנו שנתווכח.

מהומס בטוח: אני משחק כמו סטף

אביו אמנם שיחק בייסבול מקצועני (עם קריירה מכובדת כמגיש ב-MLB), אבל לא לחץ על בנו להתרכז רק בענף אחד. הסוד שלו מתחבא אולי בדרך שבה הוא התחנך כנער צעיר שמשחק לא רק פוטבול, אלא גם בייסבול ובעיקר כדורסל. העובדה שהוא שלט ברמה גבוהה בכמה ענפי ספורט, מסייעת לו גם כיום. "אני רואה איך הוא מצליח להסתדר ומגיב ברוגע, גם כשמסביבו חבורה של אנשים שרוצה להוציא ממנו את הכדור", אמר סטף קרי כשצפה בכמה מהלכים מקריירת כדורסל התיכונים של מהומס, שנראתה מבטיחה עד שהיה חייב להחליט על אחד אותו ישחק באוניברסיטה. "בהקשר הזה הוא אולי באמת מזכיר קצת אותי".

צפייה במהלכים שלו בתיכונים מסבירה מדוע השוואה בין מהומס לבין כוכב גולדן סטייט במקומה. השניים גם חברים טובים מחוץ למגרש ומשתפים פעולה בטורנירי גולף למטרות צדקה. מהרבה בחינות, הוא משמש כרכז של ממש עבור קנזס סיטי, עם ראיית משחק, דיוק בזריקה ויכולת להתנהל במצבי לחץ. "אם הייתי משחק כדורסל מקצועני, הייתי בדיוק כמו סטף. אני משחק כמוהו ויש לי את היכולת לזרוק, ככה שאולי הייתי צריך להתאמן קצת, והייתי קולע באותה יעילות", הוא התלוצץ במסיבת העיתונאים שלפני הסופרבול השבוע. אבל האמת היא שאולי הוא צודק. לעולם לא נדע.

ועכשיו חזרה לסופרבול. מהומס מעולם לא הפסיד באצטדיון החדש בלאס וגאס (מאזן 0:4) ואפילו לא חווה הפסד לסן פרנסיסקו בעונה הרגילה או בפלייאוף (0:3), כולל אותו משחק שהוכרע רק לקראת הסיום לפני ארבע שנים. "בפעם האחרונה שהופענו בסופרבול בק-טו-בק הגענו כאלופים ואחרי שלא הפסדנו כמעט לאורך העונה הרגילה, אבל ברגע החשוב קיבלנו בעיטה בתחת", הוא סיכם. "השנה המצב שונה. לקח לנו הרבה זמן להיכנס לכושר ולכל אורך הדרך אמרתי שאנחנו חייבים להשתפר. בשלושת השבועות האחרונים שיחקנו את הפוטבול הכי טוב שלנו". 

סטף קרי חוגג (רויטרס)סטף קרי חוגג (רויטרס)

קלסי: טיילור סוויפט זכתה בגראמי. עכשיו תורי

גם טראוויס קלסי מגיע רעב למפגש הנוכחי, אחרי שבפלייאוף הנוכחי קיבלנו ממנו עוד 23 תפיסות ו-3 טאצ'דאונים על 262 יארדים, שהפכו אותו כנראה לטייט-אנד הטוב בכל הזמנים. אחרי הכל מדובר בהול אוף פיימר שישבור במשחק הקרוב את שיאי היארדים, התפיסות והטאצ'דאונים בפלייאוף (עבר את ג'רי רייס האגדי). "אני רוצה את הסופרבול הזה יותר מהפעמים האחרות", הוא הצהיר, לפני שהתפנה לדבר בפעם המי-יודע-כמה על מערכת היחסים שלו עם טיילור סוויפט, והבהיר למי שלא הבין, שכנראה מדובר בשני אנשים הישגיים ברמה בלתי רגילה. כאלה שלא נחים לרגע.

"טיילור מדהימה. היא משכתבת את ספרי ההיסטוריה", הוא חייך עם ניצוץ בעיניים כשדיבר על חברתו. "אחרי שהיא זכתה בגראמי על אלבום השנה בפעם הרביעית, אמרתי לה שעכשיו תורי לקיים את חלקי בעסקה ולחזור עם פרס". סוויפט עצמה צפויה לקפוץ ולצפות במשחק באמצע מסע הופעות ביפן, אבל הגעתה למשחקי הקבוצה יצרה לא מעט רעש, הסחות דעת ואפילו ביקורת אצל חובבי פוטבול רבים. "היא הביאה הרבה צופים ומתעניינים חדשים למשחק. זה בטוח", הוא טוען, ובצדק. הרייטינג של משחקי הצ'יפס עלה פלאים והסופרבול הנוכחי צפוי לשבור שיאים.

סוויפט מרגישה חלק ממשפחת הצ'יפס והחברות שלה עם בריטני מהומס, הצליחה להפוך גם את אשתו של פטריק לסלבריטאית בפני עצמה. כשמגיעים גם דיווחים על יחסים מצוינים שיש לה עם האמא דיינה, אין טבעי יותר מההימור על האפשרות שקלסי יציע נישואין לכוכבת הפופ מיד אחרי המשחק. הטייט-אנד עצמו סבל מהרבה עליות וירידות מאז שהחלה מערכת היחסים המתוקשרת שלו עם סוויפט, ובעצם התעורר בדיוק בזמן - רגע לפני הפלייאוף. "הוא לא נותן לרעש מסביבו להשפיע", מעיד עליו מהומס. "הוא עדיין עובד הכי קשה. מגיע ראשון ועוזב אחרון את מתחם האימונים".

קלסי עצמו טוען שהתקופה הזו דווקא גרמה לו להרגיש יותר מאושר וכנראה שגם יותר מחויב. "אנחנו שני אנשים בוגרים שנהנים מהרגע בתחילתה של מערכת יחסים. אני אוהב כשהיא מגיעה למשחקים ויושבת עם המשפחה והחברים. זו הייתה שנה נהדרת". בינתיים, עם החיוך הכובש והרפרנסים האופייניים ל-WWE, הוא הפך למטרת פפראצי ואייקון תרבותי. לא פחות. אפילו הפודקאסט שלו עם אחיו ג'ייסון, כבר שובר שיאים.

"אני רגיל לזה שמזלזלים בי"

למרות שההיסטוריה מצביעה בבירור על KC כמועמדת הבכירה לזכייה, סוכנויות ההימורים נותנות יתרון קטן לניינרז. הסיבה: היא הצליחה יותר בעונה הרגילה ויש לה סגל יותר עמוק וכשרוני, עם הרץ הכי טוב בליגה, כריסטיאן מקאפרי (אליו נגיע עוד מעט) והתופס הכי ורסטילי, דיבו סמואל, שיודע גם לרוץ ואפילו למסור. דיבו אגב, היה פצוע בחלקים רבים של העונה, אבל איתו הניינרז תמיד נראים טוב יותר ונמצאים במאזן 1:13 מהדהד. אה, ויש לה גם קוורטרבק צעיר ומאוד יעיל, שמתקדם ממשחק למשחק ונראה כמו הדבר האמיתי. קבלו ברוק פּרדי.

פּרדי עדיין גר בדירה עם שותפים, אחרי שנבחר במקום ה-262 והאחרון בדראפט לפני שנתיים - נמוך אפילו נמוך יותר מבריידי. האמת שהוא גם מזכיר את ה-GOAT בסגנון משחק שמסתמך בדר"כ על מסירות קצרות ומהירות, וניהול שעון חכם. הוא רגוע ויודע לזוז מצוין בתוך הכיס. והכי חשוב, השכר שלו (700 אלף "בלבד" לעונה, לעומת חוזה המיליונים של מהומס), אפשר לסן פרנסיסקו להחתים את מקאפרי באמצע העונה שעברה, ולהחזיק סגל חזק מסביבו.

ברוק פרדי (רויטרס)ברוק פרדי (רויטרס)

לניינרז הרי הייתה קבוצה טובה כבר הרבה זמן. היא הרי כבר הגיעה למעמד הזה ב-2020. ההגנה הפיזית שלה תמיד הייתה מהחזקות בליגה, התופסים היו שם וגם משחק הריצה היה נהדר, אבל דווקא בתפקיד הכי חשוב - זה של הקוורטרבק - היא תמיד נתקעה. ג'ימי גרופלו אמנם הגיע לסופרבול, אבל סבל מהרבה פציעות וחוסר יציבות משווע. היא בזבזה בחירת דראפט גבוהה על טריי לאנס ואפילו ניסתה את סם דרנולד. אבל אז הפתרון הגיע מכיוון בלתי צפוי. "אמרתי לבעלים שאני חושב שיש לי תחושה שיש לנו מתחת לאף את מי שחיפשנו", גילה המאמן קייל שנאהן.

פּרדי היה אחד המועמדים ל-MVP של העונה הסדירה, אבל עדיין סוחב איתו נפילה כואבת בעונה שעברה ושתי מחציות ראשונות נוראיות בפלייאוף השנה. ההיסטוריה הקצרה שלו ממש לא פגעה לו בביטחון (הוא אפילו מוכן לשבור ל"סוויפטיז" את הלב אם תהיתם). "לא שמו לב אלי מההתחלה. אני לא הכי מהיר, לא הכי גדול או הכי חזק", הוא נזכר. "התעלמו ממני בדראפט וזה קורה גם היום, אבל זה בסדר". בפלייאוף ראינו אותו מנהל דרייב מנצח מול גרין ביי, כשמול דטרויט הוא הוביל קאמבק אדיר במחצית שנייה בה ראינו אותו במלוא הדרו עם מהלכי מסירות וריצה גדולים.

5 הסיפורים המעניינים

ההגנה של הצ'יפס: ההגנה של קנזס סיטי לא רק סדרה למהומס והחבר'ה עוד הופעה בסופרבול דרך פלייאוף מצוין, אלא גם חיפתה על התקפה מחרידה בחלקים גדולים של העונה. על העסק מנצח מתאם ההגנה סטיב ספאגנולו התחבולן, שבוודאי מכין כמה הפתעות לברוק פרדי, כפי שעשה ללמאר ג'קסון, ג'וש אלן וטואה טגובאילואה בשבועות שלפני כן. במשחק מול בולטימור הוא השאיר את הרצים של היריבה על 23 יארד בלבד ומעניין איך, אם בכלל, הוא יצליח לעצור את מקאפרי ועוד יותר את דיבו סמואל - אולי התופס הכי מוכשר על המגרש - וזה כולל את שתי הקבוצות.

הכלים האחרים של מהומס: לפני שלוש שנים הצ'יפס ויתרו על התופס הטוב בליגה, טייריק היל, שכיכב בסופרבול ההוא מ-2020. זה לא הפריע להם להמשיך להגיע הכי רחוק שאפשר, אלא שהשנה התופסים של מהומס לא הוכיחו את עצמם והובילו את הליגה בהפלות כדורים של תפיסות בטוחות (Drops). למזלם, השיפור הגיע בדיוק בזמן. קלסי התעורר בפלייאוף, ראשי רייס הפך למטרה מועדפת ומשחק הריצה התפתח פתאום, עם אייזיאה פאצ'קו, שבעונתו השנייה פרץ קדימה והפך לעמוד תווך, כשבדרך הוא שובר את שיא היארדים של המועדון עבור רץ בפלייאוף (254). מהומס נמנע מללכלך על חבריו, שהצליחו להרוס לא מעט מהלכים מבריקים שלו העונה. עכשיו הם משחקים בשבילו.

הרץ הכי טוב בליגה: בגיל 27 ואחרי שהחמיץ כמעט שנתיים שלמות בשל פציעה, כריסטיאן מקאפרי הוא הדבר האמיתי, עם כל מה שצריך - עוצמה, אתלטיות ויכולת לזהות את הנתיב הנכון בתוך ערימת שחקנים. העונה הוא היה מהמועמדים העיקריים ל-MVP, אחרי שהעמיד מספרים מטורפים עם 1459 יארדים ו-14 טאצ'דאונים. "זה נחמד כשמדברים עליך וכשאתה זוכה בתארים אישיים, אבל הכל מתגמד בסופרבול. אני מתמקד אך ורק בזה", הוא אמר השבוע. אז אחרי שהעמיד רצף מטורף של 17 משחקים עם ט"ד בעונה הסדירה. הוא שם נקודות על הלוח גם בשני המשחקים האחרונים ופצח ברצף יוקרתי של טאצ'דאונים בפלייאוף. רצף אותו ירצה להמשיך…

כריסטיאן מקאפרי (רויטרס)כריסטיאן מקאפרי (רויטרס)

שיא הרגש: ג'ורג' קיטל הוא אחד הטיפוסים הכי אהובים ב-NFL, אבל גם אחד המקצוענים שיש ואחרי קלסי, גם נחשב לטייט-אנד השני הכי מוכשר בליגה. לפני ארבע שנים, בסיום אותו ההפסד לאותה יריבה, ראינו אותו ממלמל לעצמו את צמד המילים - "אחזור לכאן". ניצחון שלו יסדר עבורו סוף הוליוודי סוחט דמעות, אבל עדיין לא קרוב לסיפור מעורר ההשראה של טרנט וויליאמס. שתבינו, קריירה ממוצעת של שחקן הגנה ב-NFL אורכת פחות מארבע שנים ושחקן הפינה של הניינרז, מסיים כרגע את עונתו ה-14 בליגה. הוא עדיין לא זכה באליפות, אבל ב-2019, כשעבר ניתוח להסרת גידול סרטני בקרקפת, הוא כלל לא היה בטוח שיחזור. לא מהניתוח ובטח שלא למגרש. מבחינתו, "ניצחון בסופרבול יהיה כמו סיפור מהאגדות".

המאבק על הקווים: כמי שהתחנך על פוטבול מגיל 0 על ברכי אביו מייק (שזכה בשתי אליפויות עם דנבר וג'ון אלוויי), קייל שנאהן הוא מהמאמנים המוערכים בליגה. הבעיה שהוא יצר לעצמו שם של אחד שלא מתפקד במשחקים מכריעים, ועדיין מחכה לאליפות ראשונה. הוא כיהן כמתאם ההתקפה של אטלנטה בהפסד הכואב לבריידי והפטריוטס מ-2017 ואחר כך הפסיד בגמרים אזוריים ובסופרבול, כשבמשחקים רבים הקבוצות שלו אפשרו ליריבה לחזור מפיגור. מצד שני מגיע אנדי ריד, שלאורך רוב הקריירה סומן גם הוא כאחד שנחנק ברגעי האמת. עד שהגיע מהומס ונתן לו הזדמנות להשתוות לגדולים ביותר - אלה שזכו בשלושה סופרבולים ויותר. ארבעה בלבד - ביל וולש, ג'ו גיבס, צ'אק נול וביל בליצ'ק.

ההימורים והפרסומות: ממסי ועד 'חברים'

סן פרנסיסקו פייבוריטית מינימלית ב-2.5 נקודות ובמרוץ ל-MVP של המשחק, מוביל מהומס (+140) על פּרדי (+200), מקאפרי (450+), קלסי (1700+) וסמואל (3300+). אבל ההימורים המעניינים הם אלה שבשולי המשחק. למשל ההמנון האמריקאי אותו תשיר זמרת הקאנטרי ריבה מקנטייר (אובר-אנדר 84.5 שניות), הטלת המטבע (פלי עם יתרון קל), צבע הגייטורייד שיישפך על המאמן המנצח (סגול משום מה מוביל) והימורי וגאס קלאסיים - החל מאיזה אתר מפורסם בסטריפ יעלה ראשון על המסך, ועד לזהות השחקן הראשון (אם יהיה כזה) שיבלה במעצר או ייתפס מהמר.

ויש כמובן גם ליין הימורים הקשורים איך לא, בטיילור סוויפט ובמשפחת קלסי. החל מצבע הבגדים שכוכבת הפופ תלבש, ועד לשאלת השאלות. וגם: האם נראה את ג'ייסון קלסי, אחיו של טראוויס וכוכב פוטבול בפני עצמו, חוגג בלי חולצה כפי שעשה במשחקים הקודמים? על הכל אפשר להמר באמריקה. כולל על הופעת המחצית של אשר, וזהות השיר הראשון אותו נשמע.

האמריקאים אוהבים לאכול ועל פי ההערכות, לא פחות ממיליארד וחצי כנפי עוף יחוסלו במהלכו. את המשחק תעביר רשת CBS, עם הצמד האהוב שכולל את השדר ג'ים נאנץ והפרשן המצוין, טוני רומו. הרייטינג - אולי שוב בגלל סוויפט - צפוי לשבור שיאים. אולי בגלל זה גם מחירי הספוטים לפרסומות קפצו לאזור ה-9 מיליון דולר עבור קצת יותר מ-30 שניות. הפרסומות עצמן יהיו מושקעות מאי פעם, עם שלל סלבריטאים ואפילו אחת שבוימה על ידי לא אחר ממרטין סקורסזה עבור Squarespace. אבל לא רק.

ליאו מסי כבר מזמן החל לקטוף פירות מהמעבר ל-MLS ועכשיו נראה אותו גם בפרסומת לבירה מיקלוב. השחקן כריסטופר ווקן ינסה למכור לנו BMW וג'נה אורטגה 'דוריטוס', כשגם את ארנולד שוורצנגר, טינה פיי, כריס פראט ואפילו סר אנתוני הופקינס שיפציע כדמות חניבעל האלמותית שלו נוכל לראות. את ההצגה צפויים לגנוב ג'ניפר אניסטון ודייויד שווימר, שאמורים ליצור מיני איחוד של 'חברים'. מבחינתנו כדאי יהיה לשים לב לפרסומת שהפיק הבעלים של ניו אינגלנד, רוברט קראפט, שנועדה להילחם באנטישמיות הגואה בקמפוסים האמריקאים.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */