יום רביעי, 15.05.2024 שעה 16:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

הנבחר: אליאסי הפך לאחד השוערים המבטיחים

הפוטנציאל שגילה ברדה, הפרגון ממרציאנו, התמיכה מגלזר והתחרות עם כיוף, ממכבי חיפה, שתגיע ב-20:30 לנקודת שיא: התגלית של ב"ש רוצה להותיר עוד חותם

|
ניב אליאסי (עמרי שטיין)
ניב אליאסי (עמרי שטיין)

המשחק הערב (רביעי) ב-20:30 בין מכבי חיפה להפועל באר שבע יהיה בין היתר בסימן שוערי העתיד של ישראל. מצד אחד נמצא שריף כיוף, שהדיח מההרכב שוער ותיק כמו איתמר ניצן, מצד שני יעמוד בין הקורות ניב אליאסי, שהדיח מההרכב את אופיר מרציאנו. אליאסי הוא ללא ספק הוכחה לשחקן שהגיע ממקום די אלמוני לקדמת הבמה של האדומים מהנגב, בזכות הרבה עבודה קשה וגם אמונה מצד מאמן הקבוצה אליניב ברדה. להבדיל מכיוף, שטופח בכפפות משי במכבי חיפה, אליאסי הגיע לבאר שבע דרך עלייה כפר סבא, ללא מסורת בנבחרות, אבל עם עבודה וחריצות.

זה לא סוד שהפועל ב”ש פתחה את העונה בצורה מקרטעת ומכל מיני סיבות שהובילו למשבר משמעותי, שהסתיים לו לפני שמונה מחזורים. בזמן המשבר הגדול בקבוצה סבלו מרצף של חמישה הפסדים מתוך שישה משחקים. אבל בקבוצה של אלונה ברקת נתנו שקט וניסו להסתכל על הדברים בצורה סבלנית. זה השתלם במקרה הזה ועם אליאסי בין הקורות, הפועל ב”ש של התקופה האחרונה נכנסה לזון בתקופה הטובה ביותר שלה העונה עם שמונה ניצחונות בכל המסגרות.

אם נחזור לתחילת העונה, הרי שמקיץ רגוע שהושלם (לפחות כך חשבו) לפני היציאה למחנה האימונים, הפועל ב”ש עשתה מהפכה גדולה ולאו דווקא מתוכננת. מתוך רכבת השחקנים שהגיעו בקיץ, העוקץ יצא עם העזיבות המשמעותיות ביותר של שלושה שחקני נבחרת ישראל – עומרי גלזר, שעזב ממש בתחילת הקיץ לכוכב האדום, רמזי ספורי המוציא לפועל העיקרי ושגיב יחזקאל, שהעברתו לאנטליהספור הפתיעה את כולם. לשני שחקנים מתוך השלושה לא הגיע מחליף בקנה מידה משמעותי, בטח לא כמו שהפועל ב”ש הרגילה את האוהדים שלה ומפה הזעזוע המקצועי גדול בינתיים.

עומרי גלזר. עזב לסרביה (ראובן שוורץ)עומרי גלזר. עזב לסרביה (ראובן שוורץ)

עד החזרה של אור דדיה מהשאלה כושלת באברדין, באר שבע וברדה לא הצליחו למצוא מגן ימני בכיר שימלא את החלל שהותיר יחזקאל. אימראן עומאר חתם ברגע האחרון בתור המחליף של ספורי ולצד מרציאנו כשוער ראשון ודאי, אליאסי חזר מחצי עונת השאלה בהפועל רמת השרון. לאור הפציעה של מרציאנו במשחק נגד הפועל פתח תקווה, אליאסי הצעיר הפך להיות הסיפור הגדול לקראת המשחק הערב נגד מכבי חיפה. לא בכח, אלא מתוך מחשבה והיצע שוערים לא נוצץ, ברדה קיבל החלטה בקיץ ללכת עם אליאסי בתור השוער השני ולא כמו שהרבה אחרים חושבים. 

“ראינו את אליאסי חוזר מהשאלה כאילו הגיע בן אדם אחר", אמרו בבאר שבע. “אליאסי התפתח בצורה משמעותית בעונה האחרונה, גדל מאוד מבחינת מסת שריר ונראה שחצי העונה ברמת השרון ביגרה אותו מאוד. הבאנו אותו מעלייה כפר סבא לפני כשנתיים אחרי שקיבלנו המלצה, אחרי כמה אימונים בודדים ברדה החליט להחתים אותו. הוא יכול להיות גלזר הבא, הכוונה לשוער צעיר שמגיע בלי הרבה ציפיות ובזכות יכולת משכנעת עשה התקדמות מטאורית. ניב כבר סיבוב שלם עומד בין הקורות וכולם רואים כמה כשרון יש לו, אבל זה עוד מוקדם. בינתיים הוא בדרך הנכונה".

הפציעה של מרציאנו כבר במחזור הרביעי בעקבות התיקול הקשה של עידן ורד, גרמה לשינוי כפוי בעמדת השוער הראשון בשלב מוקדם העונה, רק במחזור החמישי, אבל הכניסה של אליאסי נדחתה בעקבות ה-7 באוקטובר. יצא לאליאסי טוב שמרציאנו לא הצליח לחזור מהפציעה בקרסול ולמרות שהשוער הוותיק קיבל הרבה זמן כדי לחזור, אליאסי עדיין קיבל את הקרדיט והוכיח שהוא שווה הרבה. “אף אחד לא חשב שכבר אחרי ארבעה משחקים נצטרך להשתמש באליאסי, אבל זה הכדורגל. לקחנו בחירה עם אליאסי ואנחנו עומדים מאחוריה ומאמינים בו", אמר גורם במועדון.

אופיר מרציאנו. ניב אליאסי תפס לו את המקום (שחר גרוס)אופיר מרציאנו. ניב אליאסי תפס לו את המקום (שחר גרוס)

רצה הגורל ותמיד קורה משהו בעמדת השוער במשחקים של הפועל ב”ש בסמי עופר. כולם זוכרים את הפציעה של גיא חיימוב מול מכבי חיפה, כמו כן גם הפציעה הקשה של אריאל הרוש לפני כשנתיים בכתף, שבעצם הביאה את הצ’אנס הגדול לגלזר, שלקח אותו בשתי ידיו והשאר היסטוריה. גם הפעם הסיפור לקראת המשחק מבחינת באר שבע הוא בעמדת השוער והשאלה הגדולה היא האם אליאסי ימשיך את היכולת הנהדרת בשער ויוכל לעמוד באחד המשחקים הקשים ביותר, מול 15,000 צופים נגד אלופת המדינה מכבי חיפה, שבשלוש השנים האחרונות חוגגת בכל פעם בטרנר.

"ניב נמצא בבית שלנו לא פחות משבבית שלו ואנחנו נהנים ממנו", סיפר עליו שלמה שרף, מאמן נבחרת ישראל לשעבר. "הוא ילד מקסים ואישיות כובשת. קשה מאוד לשבור אותו וזה מאוד חשוב. איך יהיה לו נגד מכבי חיפה? אני בטוח שהוא יעבור את זה בשלום. יש לו משחק רגל מצוין ואינסטינקטים טובים. התגובה שלו נהדרת ואני בטוח שיהיה טוב. תהיה התרגשות ואחרי דקות הפתיחה יהיה בסדר, הוא יוכל להצליח. טיפים? שיפגוש את הכדורים בהתחלה פשוט ואז זה יעזור לו להיכנס למשחק". 

בבאר שבע מספרים על אליאסי דברים דומים: "ניב מקצוען, עובד קשה ואדם צנוע. אנחנו מאמינים בו ומקווים שהופעה טובה הערב נגד מכבי חיפה מול טרנר מלא, תהיה עוד דרך בהתקדמות שלו כשוער מוביל בכדורגל הישראלי". עוד אומרים בבאר שבע כי מרציאנו מרבה לתת במהלך האימונים טיפים לניב ומערכת היחסים בין השניים נפלאה. בנוסף, מי שמלווה את אליאסי הוא שוער הכוכב האדום בלגרד, גלזר, שעוקב מקרוב אחריו ונותן לו לא מעט טיפים כדי לעשות את ההתקדמות שעשה בעצמו ואף יותר.

ניב אליאסי הודף. התגלית של אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)ניב אליאסי הודף. התגלית של אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)

ערב אותו שמחת תורה הארור, אליאסי קיבל זימון נוסף מגיא לוזון לסגל השוערים של הנבחרת הצעירה והצליח להרשים עם כמה תצוגות טובות. בזימון הקודם אליאסי טס למשחק בבולגריה, אבל תומר צרפתי ממכבי נתניה פתח בהרכב בעוד מאור ארליך המושאל לכפר קאסם ממכבי פתח תקווה היה בספסל. כך יצא שאליאסי, לו זה היה זימון בכורה, אפילו לא התלבש למשחק בו הפסידה הנבחרת 1:0 לבולגרים.

כך שלמשחק הערב נגד הירוקים יש משמעות נוספת גם בקרב מול כיוף על אפודת השוער בנבחרת הצעירה של ישראל. כשברקע צרפתי איבד את מקומו כשוער הראשון של מכבי נתניה, אם אליאסי יספק הופעה טובה, זה ייתן הרבה נקודות למחשבה לקראת המשחקים האולימפיים בפאריס 2024 וגם להפועל ב”ש עוד נקודות זכות, בדרך להפוך לאחד השוערים המבטיחים של ישראל.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */