יום חמישי, 02.05.2024 שעה 16:50

עם קאמבק ענק: סינר זכה באליפות אוסטרליה

אחרי שכבר היה בפיגור 2:0, האיטלקי גבר 2:3 על דניל מדבדב וזכה בגראנד סלאם ראשון בקריירה. הרוסי מנגד רשם עוד אכזבה עם הפסד שלישי בגמר במלבורן

|
יאניק סינר (רויטרס)
יאניק סינר (רויטרס)

אומנם נובאק ג’וקוביץ’, רפאל נדאל או קרלוס אלקרס לא היו על המגרש, אך הבוקר (ראשון) קיבלנו את אחד המשחקים הגדולים ביותר בטניס העולמי בשנים האחרונות כשבסיומו יאניק סינר גבר 2:3 (6:3, 6:3, 4:6, 4:6, 3:6) על דניל מדבדב וזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה.

עבור האיטלקי בן ה-22 מדובר בתואר גראנד סלאם ראשון שהוא מניף בקריירה. המדורג השלישי בעולם הציג לאורך כל הטורניר את הטניס הטוב ביותר וגבר בקלות על נובאק ג’וקוביץ’ בחצי הגמר, אך הבוקר זה לא הלך לו בקלות.

נראה היה שהמדורג הרביעי בעולם התרגש מהמעמד, וכבר נקלע לפיגור 2:0 אחרי שתי מערכות חד צדדיות בהן מדבדב הראה עליונות מוחלטת וניצח בכל אחת מהן 3:6. למרות גילו הצעיר, סינר גילה אופי ומנטליות חזקה והצליח לחזור ובגדול בדרך אל התואר הנכסף במלבורן.

סינר מאושר (רויטרס)סינר מאושר (רויטרס)
סינר חוגג את הניצחון ביציע (רויטרס)סינר חוגג את הניצחון ביציע (רויטרס)

מנגד, הרוסי שרשם קאמבק גדול בחצי הגמר וגבר 2:3 על אלכסנדר זברב אחרי שכבר היה בפיגור 2:0, חווה את זה הבוקר מצד השני. המדורג השלישי בעולם פשוט קרס אחרי שהיה קרוב מאוד לזכות, וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לו. 

ב-2022, מדבדב הוביל בגמר 0:2 על רפאל נדאל, אך הפסיד לאחר שהשור הספרדי הפך ל-2:3. גם ב-2021 הרוסי הפסיד בגמר של הטורניר, כשנכנע 3:0 לנובאק ג’וקוביץ’. כעת זה ההפסד השלישי שלו מתוך שלוש הופעות בגמר, ופספוס גדול של אפשרות לזכייה במייג’ור שני בקריירה אחרי הזכייה באליפות ארה”ב הפתוחה ב-2021.

מדבדב שבור (רויטרס)מדבדב שבור (רויטרס)
מדבדב וסינר (רויטרס)מדבדב וסינר (רויטרס)
סינר ומדבדב (רויטרס)סינר ומדבדב (רויטרס)

מערכה ראשונה: 3:6 לדניל מדבדב

מדבדב הוביל 0:15, אך מאז לא לקח נקודה וסינר עלה ל-0:1. האיטלקי הצליח לגרור את מדבדב ל-40:40, אך הרוסי השווה ל-1:1, הצליח לשבור במשחקון הבא ובמשחקון שלאחריו הותיר את סינר על האפס ועלה ל-1:3. האיטלקי צימק ל-3:2, אך מדבדב לא התקשה בדרך ל-2:4. סינר צימק ל-4:3, אך הרוסי שוב לא התקשה במשחקון ההגשה שלו, עלה ל-3:5 ורשם שבירה נוספת בדרך ל-3:6.

יאניק סינר, דניל מדבדב והגביע (רויטרס)יאניק סינר, דניל מדבדב והגביע (רויטרס)
דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)
יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

מערכה שנייה: 3:6 לדניל מדבדב

המגמה מהמערכה הראשונה נמשכה ומדבדב עלה ל-0:1 תוך כדי שהוא משאיר את סינר על האפס. האיטלקי המשיך להתקשות והרוסי הגיע ארבע פעמים לנקודת שבירה, אך לבסוף סינר איזן ל-1:1 בתום משחקון ארוך מאוד. מדבדב שוב הראה עליונות מוחלטת במשחקון הגשה שלו ועלה ל-1:2 כשהוא משאיר את סינר על האפס, ושבר במשחקון הבא בדרך ל-1:3. מדבדב המשיך להציג עליונות במשחקון ההגשה והותיר את האיטלקי על האפס ושבר בדרך ל-1:5, אך סינר שבר בחזרה בדרך ל-5:2 והצליח לצמק ל-5:3. האיטלקי הוביל 0:30 וגם הגיע לנקודת שבירה, אך הפסיד את המערכה 6:3.

דניל מדבדב. טניס גדול שלו (רויטרס)דניל מדבדב. טניס גדול שלו (רויטרס)
יאניק סינר מאוכזב (רויטרס)יאניק סינר מאוכזב (רויטרס)
יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

מערכה שלישית: 4:6 ליאניק סינר

סינר עלה ל-0:1 והצליח להגיע ל-30:30 במשחקון הבא, אך מדבדב השווה ל-1:1. האיטלקי עלה ל-1:2, אך הרוסי איזן ללא קושי מיוחד ל-2:2. סינר עלה ל-2:3, אבל מדבדב שוב לא התקשה במשחקון ההגשה והשווה ל-3:3. האיטלקי עלה ל-3:4 תוך כדי שהוא משאיר את הרוסי על האפס. מדבדב השווה ל-4:4 וגרר את האיטלקי ל-40:40 במשחקון הבא, אך סינר הצליח לעלות ל-4:5 ולשבור בדרך לניצחון 4:6 במערכה.

יאניק סינר חוגג (רויטרס)יאניק סינר חוגג (רויטרס)
דניל מדבדב מאוכזב (רויטרס)דניל מדבדב מאוכזב (רויטרס)

מערכה רביעית: 4:6 ליאניק סינר

סינר המשיך במומנטום ועלה ל-0:1 כשהוא משאיר את מדבדב על האפס. במשחקון הבא, האיטלקי כבר השיג נקודת שבירה, אך הרוסי הצליח לאזן ל-1:1 וגרר את סינר במשחקון הבא ל-40:40, אך האיטלקי הצליח לעלות ל-1:2 והשיג נקודת שבירה במשחקון הבא, אך מדבדב השווה ל-2:2. סינר הצליח לעלות ל-2:3, כשמיד לאחר מכן מדבדב שמר על ההגשות שלו, לא איבד אף נקודה במשחקון ואיזן ל-3:3 בקלילות. כשהגיע תורו של סינר להגיש, הרוסי הוביל 0:30, האיטלקי איזן, ובמצב של 40:40, הצליח סינר לקחת את המשחקון בדרך ל-3:4. במשחקון הבא הוא הצליח להקשות על מדבדב ולהגיע למצב של 40:40, אך הרוסי הצליח להשוות ל-4:4. עם משחקון הגשה טוב, סינר עלה ל-4:5 והצליח לשבור בדרך לניצחון 4:6 במערכה.

יאניק סינר מאושר (רויטרס)יאניק סינר מאושר (רויטרס)
דניל מדבדב (רויטרס)דניל מדבדב (רויטרס)

מערכה חמישית: 3:6 ליאניק סינר

מדבדב הוביל 15:30, אך סינר הצליח לשמור על משחקון ההגשה שלו ולעלות ל-0:1. גם סינר הוביל 15:30, אך מדבדב הצליח לשמור גם הוא על משחקון ההגשה שלו ולהשוות ל-1:1. האיטלקי השאיר את הרוסי על האפס ועלה ל-1:2, אך מדבדב איזן ללא קושי ל-2:2. סינר עלה ל-2:3, הצליח לשבור בתום משחקון אדיר בדרך ל-2:4 ולא התקשה גם במשחקון ההגשה הבא בדרך ל-2:5. מדבדב לא נשבר והצליח לצמק ל-3:5 ואף הגיע למצב של 30:30 במשחקון ההגשה של סינר, אך האיטלקי הצליח לשמור על משחקון ההגשה ולנצח 3:6 את המערכה בדרך לזכייה בגראנד סלאם ראשון בקריירה.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)
יאניק סינר חוגג. קאמבק אדיר (רויטרס)יאניק סינר חוגג. קאמבק אדיר (רויטרס)
דניל מדבדב מתוסכל (רויטרס)דניל מדבדב מתוסכל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */