יום שישי, 03.05.2024 שעה 07:18

ענבל שמש זכתה במדליית הארד בפורטוגל

הג’ודאית ניצחה בווזארי את אטר אסקילשווילי הגיאורגית ותעמוד על הפודיום בתחרות היוקרתית. טוהר בוטבול היה רחוק ניצחון בודד מקרב על מדליה

|
ענבל שמש (שחר גרוס)
ענבל שמש (שחר גרוס)

האם המאבק על הכרטיס למשחקים האולימפיים במשקל של עד 63 ק”ג בג׳ודו ייפתח מחדש? ענבל שמש זכתה הערב (שבת) במדליית הארד במשקל זה לאחר שגברה בווזארי על אטר אסקילשווילי הגיאורגית בגראנד פרי פורטוגל בג׳ודו, בניסיון לצמק את הפער מגילי שריר שנמצאת במקום הרביעי בדירוג האולימפי.

שמש פתחה את יום הקרבות שלה בסיבוב השני מול מגדלנה קרסאקובה האוסטרית באיפון. בסיבוב השלישי היא גברה גם על סביטה רוסו האיטלקיה בזכות שני ווזארי, אך ברגע הגמר נעצרה לאחר שהפסידה בעונשין את הקרב נגד ברברה טימו הפורטוגלית. בעקבות זאת, ירדה לבית הניחומים לקרב מול דנה פול הגרמניה, אותה היא ניצחה בריתוק ועלתה לקרב על מדליית הארד.

בעקבות הזכייה במדליה בגראנד פרי, המאבק הפנימי בנבחרת ישראל על הכרטיס לאולימפיאדת פאריס במשקל עד 63 ק”ג עשוי להיפתח מחדש הרי שענבל שמש רודפת אחרי גילי שריר. כרגע, שריר מדורגת במקום הרביעי בדירוג האולימפי העולמי עם 3,878 נקודות, בעוד שענבל שמש במקום ה-18 עם 2,190 נקודות. שתיהן מסוגלות לקבל את הכרטיס גם עכשיו, אבל רק אחת מהישראליות תוכל לטוס וזו מי שתדורג גבוה יותר עד מאי.

ענבל שמש (חגי מיכאלי)ענבל שמש (חגי מיכאלי)

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר: ״שמח מאוד לפתוח את השנה האולימפית בזכייה במדליה בגראנד פרי בליסבון. ענבל חוזרת אחרי פציעה שמנעה ממנה להתחרות בתחרויות האחרונות בשנת 2023, בעבודה קשה ובנחישות חוזרת למקום שלה על הפודיום. אני גאה בה ובנבחרת הנשים".

ענבל שמש סיפרה: “לפני מספר חודשים עברתי פציעה שמנעה ממני להתחרות, בעבודה קשה ובתמיכה של כל הצוות שמקיף אותי התגברתי על הפציעה, הזכייה במדליה נותנת לי המון ביטחון ומוטיבציה להמשך”.

במסגרת המאבק על הכרטיס הבודד בקטגוריית המשקל הזו, כל ניצחון חשוב עבור שמש השנה, משום שהיא עדיין צריכה לסגור את הפער משריר - ולכן היא יצאה להתחרות בגראנד פרי בפורטוגל, בניגוד אליה. זוהי רק התחרות הראשונה של העונה בסבב העולמי, אך לא נותרו עוד הרבה תחרויות עד לקיץ 2024 כדי שתוכל לסגור את הפער. שמש עדיין לא העפילה למשחקים האולימפיים והיא רוצה לעשות זאת לראשונה בקריירה. 

ענבל שמש (איגוד הג'ודו)ענבל שמש (איגוד הג'ודו)

גם טוהר בוטבול התחרה בפורטוגל, במשקל של עד 73 ק”ג, והיה קרוב להעפיל לקרב על מדליה. הוא ניצח בסיבוב הראשון את ויניסיוס ארדינה הברזילאי, ולאחר מכן גם את אוטרי קבאנדידזה בעונשים. ברבע הגמר התמודד מול סלבדור קאסס רוקה הספרדי והפסיד לו באיפון. מאוחר יותר, גם בבית הניחומים בוטבול הפסיד ובכך למעשה סיים את התחרות בלי להגיע לקרב על מדליה.

בקרבות נוספים: במשקל של עד 73 ק”ג, אורון גינר הודח בסיבוב השני. במשקל של עד 81 ק”ג, שגיא מוקי הפסיד בקרב הראשון לקני בדל האיטלקי וגם יפתח בדש הודח בסיבוב הראשון בתוך 49 שניות, כך ששניהם הודחו די מהר. במשקל עד 70 ק”ג, מאיה גושן הודחה בסיבוב השלישי אחרי שניצחה קרב ואז הפסידה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */