יום ראשון, 19.05.2024 שעה 18:29

ג'וקוביץ': בהלם מהרמה שלי, אחד הגרועים בחיי

הסרבי שהודח בחצי הגמר באוסטרליה עם 3:1 לסינר: "השנה לא הרגשתי טוב על המגרש". האיטלקי: "למדתי מההפסד לנובאק בווימבלדון, אנחנו משחקים די דומה"

|
נובאק ג'וקוביץ' מתוסכל במסע
נובאק ג'וקוביץ' מתוסכל במסע"ת (רויטרס)

חצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה התחיל הבוקר (שישי) עם סנסציה גדולה. יאניק סינר בן ה-22, המדורג רביעי בעולם, הדהים את הטניסאי הגדול בכל הזמנים ומחזיק התואר, נובאק ג’וקוביץ’, בדרך לניצחון 1:6, 2:6, (6)7:6 ו-3:6 וההעפלה לגמר במלבורן. 

“זה היה מאוד קשה”, סיכם סינר אחרי הניצחון האדיר. “התחלתי טוב מאוד. שתי המערכות הראשונות היו טובות, הרגשתי טוב, וכך גם נובאק. בשובר שוויון במערכה השלישית עשיתי טעות. במערכה הרביעית התחלתי טוב והאווירה הייתה נהדרת. היה נפלא לשחק כאן”. 

“חיכיתי בקוצר רוח להתמודדות הזו. נובאק הוא שחקן שאפשר ללמוד ממנו. בווימבלדון הפסדתי לו בחצי הגמר ואני חושב שלמדתי ממנו הרבה. תודה, עברתי כאן איתך הכל. אני אסיר תודה על האהבה והתמיכה של כולם, לא רק בבית אלא גם באוסטרליה”, הוסיף. 

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

סינר, שניצח בשלושה מארבעת המפגשים מול ג’וקוביץ’, נשאל מה סוד ההצלחה שלו מול הסרבי: “אני לא יודע. תשאלו אותו. אני חושב שאנחנו משחקים די דומה. הוא מגיש בצורה פנטסטית. אתה צריך לנסות לנחש איפה הוא יהיה ולגרום לו לזוז. זהו גראנד סלאם עם מזל”.

“כשהייתי צעיר, בן 16 או 17, הייתה לי הזדמנות להתאמן איתו במונאקו. אז למדתי מהטובים בעולם. אחרי המשחק הוא אמר לי לא להיות צפוי. ניסיתי לעשות את זה. ההגשה שלי השתפרה מאוד, אבל יש לי הרגשה שאוכל להשתפר עוד יותר. יש לי צוות נהדר שדוחף אותי לכיוון הזה”.

“הגמר? אני לא ממש יודע מה להגיד. היו כמה משחקי ראווה, הביטחון שקיבלתי בסוף העונה נתן לי את האמונה שאני יכול לנצח את ההכי טובים. זה גמר ראשון עבורי, אבוא עם חיוך ואעשה כמיטב יכולתי. המפגש בין מדבדב וזברב? אני חובב טניס גדול וזו תהיה הזדמנות נחמדה לצפות במשחק” סיכם.

נובאק ג'וקוביץ' מברך את יאניק סינר (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' מברך את יאניק סינר (רויטרס)

ג’וקוביץ’ ביקר את עצמו במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד: “אני בהלם מהרמה שלי. זה אחד ממשחקי הגראנד סלאם הכי גרועים שלי אי פעם. זו לא הרגשה טובה, אבל אני נותן לו את כל הקרדיט כי הוא עשה את הכל טוב ממני, בכל היבט של המשחק.

“לא הייתי קרוב לרמה הכי טובה שלי בטורניר, לא שיחקתי כמו איך שאני משחק בדרך כלל באוסטרליה. זה קצת הפתיע אותי, אבל לא הרגשתי כמו עצמי בטורניר. השנה לא הרגשתי טוב על המגרש. חצי הגמר זו תוצאה טובה, אבל אני תמיד מצפה מעצמי ליותר.

“אני רוצה לברך את יאניק על משחק נהדר, הגיע לו להיות בגמר. הוא מהיר ומדויק, ההגשה שלו השתפרה וגם החלק המנטלי. הוא תמיד היה רגוע, אבל התקשה לנצח במשחקים גדולים. עכשיו זה השתנה. יש לו לו צוות נהדר והוא בדרך הנכונה לזכייה בתואר ראשון”. 

נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל במסע"ת (רויטרס)נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל במסע"ת (רויטרס)

“הרצף היה צריך להסתיים יום אחד, לפחות נתתי את הכל בתנאים האלה, כשלא שיחקתי טוב. הפסדתי לשחקן שיש לו סיכוי לזכות בגראנד סלאם הראשון. זו עיר מיוחדת וזה הגראנד סלאם הכי טוב בקריירה שלי, מקווה שתהיה לי הזדמנות לחזור ולשחק פה לפחות פעם נוספת”. 

“העתיד? לא יודע, עדיין יש לי ציפיות גבוהות לסלאמים אחרים ולאולימפיאדה. זו תחילת העונה, זו לא התחושה שאני רגיל אליה. היה לי את היכולת להתחיל את רוב העונות עם גראנד סלאם, עכשיו זה אחרת. הטורניר הזה לא היה בסטנדרט שלי, לא הייתי ברמה שלי, אבל זה לא אומר שזו תחילת הסוף”. 

“לא יודע אך הדברים יתפתחו. כשאדם עוזב את המגרש אחרי הפסד, הראש שלו סוער והוא מתקשה להיות רציונלי. אתן לרגשות להירגע קצת ואמשיך הלאה. התחייבתי לעצמי שאשחק העונה עד הסוף. אני לא יודע אם זה ישתנה, אולי - החלטות בלתי צפויות בשלב זה של הקריירה שלי הן סבירות יותר”, סיכם. 

שירת התקווה באליפות אוסטרליה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */