יום ראשון, 19.05.2024 שעה 18:52

איגוד השחייה יקיים היום ישיבת חירום בהנהלה

בעקבות ההצבעה באספה הכללית, באיגוד ידונו לגבי העתיד. המאמנים מוחים על ההתנהלות, המנכ"ל הפתיע וכתב לספורטאים: "התעלמו מה'שיט', המשיכו להתאמן"

|
בריכת וינגייט  (מקסים דופלי, איגוד השחייה)
בריכת וינגייט (מקסים דופלי, איגוד השחייה)

איגוד השחייה צפוי לקיים מחר (שלישי) ישיבת חירום בהנהלה שתעסוק בהשלכות של אי אישור הדו"חות הכספיים באסיפה הכללית. במהלך הישיבה ככל הנראה ייקבעו הצעדים הבאים של ההנהלה לקראת המשך הפעילות, כל זאת כאשר על העמותה מרחפת עננה של פסילת האישור לניהול תקין ועצירת התקציבים.

כזכור, בסוף שנת 2022 איגוד השחייה סיים בעודף תקציבי של כ-1.1 מיליון שקל בזכות ניהול אחראי של הכספים, ברבעון האחרון של 2023 ההנהלה אישרה את הדו"חות הכספיים וכל שנותר היה לאיגוד זה רק לאשר אותם באסיפה הכללית, כאשר המדינה הזהירה את האיגוד כי אם לא יאושרו הדו"חות הוא עלול למצוא עצמו בלי אישור ניהול תקין ובלי אפשרות לקבל תקציבים.

אלא שמחלוקת על חלוקת המנדטים בין האגודות שאמורות להצביע באסיפה גורמת לכך שחברת הוועדה וחברת ההנהלה, עדי סגל, פונה לבית המשפט ולבית הדין בניסיון למנוע את קיום האספה. הדיונים המשפטיים לא הביאו לה צו מניעה והאספה התקיימה. בסיום ההצבעה, נקבע כי האספה הצביעה נגד הדו"חות הכספיים, בהובלת אגודות מכבי. בעקבות זאת, איגוד השחייה עלול להידרש להחזיר כספים משנים עברו וייתכן שלא יוכל לקבל את התקציבים שמגיעים לו בשנת 2024.

מחר תתקיים ישיבת הנהלה, במסגרתה יוחלט כיצד האיגוד ממשיך לפעול מכאן. בין היתר, יוכרע האם אליפות ישראל שאמורה להיות בחודש הבא אכן תתקיים במועדה, האם עובדים ייאלצו לצאת לחל"ת, לאן הכספים הנותרים בקופה יופנו ומה יהיה עם ההכנות של השחיינים האולימפיים. ביממה האחרונה האיגוד פרסם תקנון לאליפות ישראל אך הבהיר כי ייתכן שהתחרות לא תתקיים. בעקבות המצב, המאמנים בשחייה הישראלית מחו נגד ההתנהלות באיגוד השחייה וטענו כי יש חשש מהעתיד לבוא.

אחד המאמנים אמר: "שחיינים ושחייניות בלי אופק לא ימשיכו לשחות. הכל נעשה בשליפה מהמותן, עם נימוקים דמגוגיים והמצאות מומצאות. אין ראייה רחבה לגבי קידום הענף הזה או מחשבה איך לגרום לשחיינים להישאר בשחייה תחרותית. קראתי שהאיגוד מעוניין להפנות את כל התקציב שנותר בקופה לשחיינים האולימפיים, אבל להם יש מי שידאג ואף שערה משערות ראשם לא תיפגע. לאן ההנהלה מוליכה אותנו? לא ברור".

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה הבהיר: "חרף האתגר הגדול שיש לנו, איגוד השחייה יעשה הכל על מנת שהספורטאים, המאמנים והאגודות לא ייפגעו, ואם כן אז כמה שפחות. כולם, ללא יוצא מן הכלל. זו חובתנו באיגוד".

במקביל, מנכ"ל האיגוד, מיקי גפן, שיגר בימים האחרונים הודעה לשחיינים, בה הבהיר להם את המצב: "עובדתית, יהיה לנו יותר קשה לקבל תמיכות (תקציביות, א.מ), אך הסירו דאגה מליבכם. התכוננו לכך ויש די כסף להמשיך ולהתנהל בחודשים הקרובים. דאגנו לשקף את המציאות לוועד האולימפי ולהכין אותם לתרחיש זה, ואף קיבלתי הבטחה שידאגו להמשיך את כל ההכנות כרגיל למשחקים האולימפיים בפאריס".

באופן די מפתיע, המנכ"ל כתב לשחיינים: "כנראה שמכבי והפועל יתחילו לדבר ביניהם על מנת להגיע להבנות בנושאים החלוקים, סביר להניח שבעקבות השיח יאושרו הדו"חות הכספיים ונקבל ניהול תקין. אף אחד ברמות הניהול הגבוה של הספורט לא ייתן לאיגוד השחייה להינזק בגלל ויכוחים בין המרכזים. המשיכו להתרכז במשימת חייכם, התעלמו מהשיט והתאמנו כרגיל".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */