יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:21

איגוד השחייה מתכונן לצמצום משמעותי בפעילות

עובדים יוצאו לחל״ת, אליפות ישראל תבוטל והוועד האולימפי עשוי לנהל את ההכנות לפאריס. כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית בענף. חליקה לא מתפטר

|
מיקי חליקה (איציק בלניצקי)
מיקי חליקה (איציק בלניצקי)

איגוד השחייה צפוי לאבד את האישור לניהול תקין, לאחר שאמש (חמישי) האסיפה הכללית הצביעה נגד אישור את הדו”חות הכספיים לשנת 2022 של העמותה - ותם הדד-ליין שהציב החשב הכללי לצורך כך. בעקבות זאת, האיגוד בדרך לשורת צעדים שיגבילו את התנהלותו והוא מתכונן לצמצום משמעותי בפעילות.

כזכור, זו כבר תקופה ארוכה שהרוחות סוערות בחדר ישיבות ההנהלה של איגוד השחייה. לקראת שנת הבחירות להנהלה, אנשי ההנהלה ממכבי טענו כי ספירת קולות ההצבעה שנעשתה על ידי ועדת המנדטים לכאורה לא הייתה תקינה, ולכן הם דרשו ספירה מחודשת. בנוסף, הם התנגדו לקיום האסיפה הכללית כל עוד אין הסכמות לגבי חלוקת הקולות. בית הדין אישר בכל זאת את קיום האסיפה הכללית, על מנת לאשר את הדו”חות מתוך רצון להימנע משלילת אישור הניהול התקין על ידי רשם העמותות במשרד המשפטים והחשב הכללי במשרד האוצר.

מי שניהל את האסיפה הכללית היה המבקר, עו”ד דן רבין, שהזהיר את חברי האסיפה לפני ההצבעה: “אם תצביעו נגד אישור הדו”חות הכספיים, המשמעות תהיה גזר דין מוות לאיגוד השחייה”. גם יו״ר ועדת ביקורת, רו״ח לינה שלום, הודיעה: “לא דבק רבב בדו”חות מהבדיקה שלי, חשוב לאשר אותם”. אלא שאגודות מכבי הגיעו עם ייפויי כוח של כלל בעלי זכות ההצבעה והצביעו נגד, הוחלט שלא להעביר זאת - ברוב של שני קולות בלבד, בהשוואה למי שהצביעו בעד.

נבחרת השחיינים של ישראל (איגוד השחייה)נבחרת השחיינים של ישראל (איגוד השחייה)

למרות שאגודות מכבי מאחורי המהלך, במרכז מכבי לא אהבו את התוצאה הזו משום שהיא פוגעת בספורט הישראלי. לפני כינוס האסיפה הגורלית במרכז מכבי ניסו לגשר על הפערים מול חברי ההנהלה בהפועל והציעו להם למנות דמות ניטרלית לספירת הקולות. שעות לפני ההצבעה, יו״ר הוועד האולימפי יעל ארד לקחה את ההובלה בניסיון להביא להסכמת הצדדים למנות את עו”ד חגי אשלגי להיות זה שיספור את המנדטים בתנאי שכל החלטה שיקבל תהיה ללא עוררין. בהפועל סירבו להצעה.

גורם בכיר בהנהלה מטעם הפועל טען: “הם לא מבינים את המשמעות של ההצבעה נגד. לאגודות אין עם מי לעבוד עכשיו, אין תחרויות ואין פעילות. באסיפה ישבה מאמנת שחייה שיש לה אגודה ממכבי ובאגודה שלה יש שחיין שרודף אחרי הקריטריון האולימפי - ובכל זאת היא הצביעה נגד. ייתכן שהיא פגעה בסיכוייו להגיע למשחקים האולימפיים בגלל שאולי לא יהיה מי שילווה אותו בדרך למטרה. להערכתי, חלק מהאגודות בכלל לא יודעות על מה הן הצביעו”.

בשבוע הבא תתקיים ישיבת הנהלה מיוחדת ובמסגרתה יצטרכו חברי ההנהלה להחליט מה עושים עם התקציב שנותר בקופת האיגוד, מתוך הנחה שהאישור לניהול תקין יילקח מהעמותה והיא לא תוכל לקבל תקציבים מעתה והלאה. בעקבות זאת, האיגוד צפוי להכריז על שורת צעדים כדי לצמצם את פעילותו.

נבחרת השחייה האמנותית (סימונה קסטרווילארי איגוד השחייה)נבחרת השחייה האמנותית (סימונה קסטרווילארי איגוד השחייה)

בקופת העמותה נותרו עודפים, אבל לאיגוד יש חוב גדול למכון וינגייט על השימוש במתקנים אותו הוא גורר מתקופת מגפת הקורונה. בעקבות המצב, באיגוד צפויים להוציא עובדים לחל”ת, תחרויות כמו אליפויות ישראל או הטריילז יבוטלו, וייתכן שאף ייעצרו תשלומים לספקים.

מן הסתם, בראש סדר העדיפויות יהיו השחיינים שהשיגו את הקריטריון האולימפי לאולימפיאדת פאריס 2024, כך שכל התקציב הנותר בקופה ככל הנראה ינותב אליהם ולהכנות שלהם. בינתיים השחיינים המובילים לא קיבלו שום מסר או הבהרה לגבי המצב. מי שבעיקר ייפגעו יהיו השחיינים הצעירים, חברי נבחרות ישראל הצעירות שהם הדור הבא בבריכה.

עצירת התקציבים הציבוריים שאמורים להגיע לאיגוד פירושה גם הפסקת הזרמת תקציבים להכנות האולימפיות של השחייניים המובילים, דווקא בשנה האולימפית. במקרה זה, הוועד האולימפי צפוי להתערב ולבקש לקבל את התקציבים של השחייה ישירות אליו על מנת שהיחידה לספורט הישגי תנהל את ההכנות האולימפיות של הענף בפועל, במקום האיגוד. זה בהחלט אפשרי והמנגנון כבר קיים, כפי שנעשה בעבר בטניס שולחן וכפי שקורה עם גולשי הסקי הישראלים שיוצאים לתחרויות במדי נבחרת ישראל על אף שהעמותה כבר פורקה. “נעשה הכל כדי שההכנה של הספורטאים האולימפיים לא תיפגע”, אמר גורם בוועד האולימפי.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

למרות החשש מהעתיד, גורם בכיר בניהול הענף טען: “האיגוד יכול להמשיך להתנהל מספר חודשים עם מה שיש. יש מספיק כסף לשלם על הנסיעה לאליפות העולם בדוחא, יש תקציבים שאמורים להספיק לפעילות שוטפת אפילו עד חודש מרץ. לאחרונה הגענו עם מכון וינגייט להסכמות והכסף עבור החוב שלו משוריין. יחד עם זאת, אין ספק שנפל דבר באסיפה הכללית וצריך לחשוב איך מתנהלים מעכשיו”.

מלבד זאת, יש עוד כמה אופציות על השולחן. במקרה שההנהלה תתפטר ניתן יהיה ללכת לסבב בחירות עד חודש יוני באיגוד השחייה, או לקבוע יו”ר איגוד חדש מוסכם על אנשי מכבי והפועל שיפעל לטובת הענף, או לחילופין להגיע בכל זאת להסכמה על חלוקת הקולות אחרי ספירה מחודשת של ועדת המנדטים - ואז לכנס שוב את האסיפה הכללית לכל צורך בעוד כחודשיים ואילך. בנוסף, אם ימונה חשב מלווה כפי שהיה ב-2015 ייתכן ויהיה ניתן לקבל תקציבים ולחדש פעילות תחת מגבלות מסוימות.

חבר הנהלה ממכבי אמר: “איך אפשר לקבל ניהול תקין כשאין ניהול תקין באיגוד? אנחנו זועקים את זה כבר כמה חודשים, ניסינו לעשות כל מה שאפשר כדי להימנע מזה. מאשימים את אנשי אוגדות מכבי שלא ידעו על מה הם מצביעים? ובכן, אנשי הפועל הגיעו עם 20 ייפויי כוח של אגודות הפועל בדיוק כמו נציגי מכבי, עם אישורי הצבעה מראש מבלי לשמוע או לראות את הדו”חות. בשורה התחתונה, ההתנהלות של ראשי האיגוד הובילה למצב הזה ויו”ר האיגוד מיקי חליקה צריך להתפטר”.

מיקי חליקה (גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה)מיקי חליקה (גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה)

יו”ר איגוד השחייה הבהיר כי החליט להישאר בתפקידו. לאחר הדרמה באסיפה הכללית, מיקי חליקה אמר: “אני לא עוזב את האיגוד, אנהל את האירוע בהתאם למגבלות עד לאולימפיאדת פאריס. חשוב לי לדאוג לשחיינים שלנו. בשבוע הבא אקיים ישיבת הנהלה והיא תחליט איך להתנהל עם יתרת הכסף שיש בקופה. יש יתרת תקציב ומבחינתי היא תיועד אך ורק לטובת ההכנות אולימפיות. לצערי, ישבו אנשים באסיפה הכללית שבאו כדי לפגוע בזדון באיגוד. הם ידעו את ההשלכות של מעשיהם ובכל זאת הם קיבלו החלטה לסכל את פעילות איגוד השחייה”.

באיגוד השחייה יצאו בהודעה רשמית חריגה במהלך הלילה, בה פירטו על מה שקרה באסיפה והודיעו בין היתר: “המשמעות של אי אישור הדו”חות הוא אובדן מיידי של 1.5 מיליון שקלים ועצירה של פעילות איגוד השחייה”. באיגוד האשימו בהודעה זו כי יו”ר ועדת הכספים, שי שכנר מאגודת מכבי קרית ביאליק, אישר בעצמו את הדו”חות הכספיים הן בוועדת הכספים והן בהנהלת איגוד השחייה ואמר שהם תקינים, אולם בחר שלא להגיע לאסיפה. שכנר הגיב: “אני בצו 8. מנכ״לית מכבי קרית ביאליק אלונה זלצר הגיעה באופן אישי לישיבה כדי להצביע בשם האגודה”.

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */