יום ראשון, 19.05.2024 שעה 18:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"לא שמתי לב שהייתי עולה לחימום ויוצא מותש"

בעקבות סיפור חייו, חיימוב יוצא בסדרת הרצאות על התמודדות עם לחצים: "הכול התחיל בעונת הגלאקטיקוס, הקבוצה לא הייתה בשיאה והרגשתי שעליי להוכיח"

|
גיא חיימוב (עמית מצפה)
גיא חיימוב (עמית מצפה)

לפני ארבע שנים וחצי גיא חיימוב עלה למשחק העונה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב בבלומפילד ונפצע פעמיים בראשו. השוער ירד באלונקה מהדשא והובהל לבדיקות בבית החולים וב-MRI שעשה לצוואר במסגרת הבדיקות התגלה גידול קטן בעמוד השדרה. בעקבות זאת, הוא עבר ניתוח להסרתו והתחיל בהליך רפואי ארוך ומורכב, במהלכו נאלץ לפרוש.

לאורך כל הדרך, חיימוב שאל שאלות וניסה להבין איך הגיע למצב הבריאותי הזה. במסע האישי שלו, השוער הבין כי בקריירה של כדורגלן, כמו בכל קריירה אחרת, יש עליות וירידות. רגעי הצלחה וזכיות בתארים, לצד רגעי משבר כמו הפסדים או פציעות. ובתוך כל זה, הלחץ שיחק תפקיד משמעותי. כעת, בהרצאה חדשה, הוא מספר על הדרך שעבר.

חיימוב מספר: "הייתי בתהליך בריאותי קיצוני שנועד להעלים את הגידול בניתוח. בשנים האחרונות הייתי מרוכז בבריאות שלי ובהחלמה שלי, ושם חזרתי לקול הפנימי שלי. בלי רעשי הרקע, רק אני עם עצמי והסביבה הקרובה שלי. עברתי בכל תחנות חיי, מגיל 5, דרך גיל 15, ההופעה הראשונה בליגת העל, המשחקים בנבחרת ישראל ועד לרגע הפציעה. חזרתי לכל זה, ואז הבנתי מה הוביל אותי לרגע הזה - הלחצים.

גיא חיימוב (אינסטגרם)גיא חיימוב (אינסטגרם)

"הכל התחיל בעונת הגלאקטיקוס. בגיל 20 קיבלתי את הצ'אנס לשחק באמצע העונה, אחרי שלירן שטראובר נפצע. היה עליי לחץ מטורף. הקבוצה לא הייתה בשיאה גם ככה והרגשתי שאני חייב להוכיח כל הזמן שאני ראוי לזה. אחרי כמה משחקים נפצעתי מקרע בכתף. עברתי עשרה חודשי שיקום. רק בדיעבד הבנתי ממה זה קרה. לאורך התקופה הזו לא שמתי לב שאני מתמודד עם פחד מקהל, לא שמתי לב שהייתי עולה לחימום ויוצא ממנו מותש במקום לקבל ממנו אנרגיות לקראת המשחק. בהמשך עברתי עוד כמה פציעות, בכתף או בראש, ורובן ככולן הגיעו ברגעי לחץ.

"כשהלכתי אחורה, הבנתי שהגידול בצוואר התחיל בתקופה של שלושה חודשים בהפועל ב"ש. אחרי הזכייה באליפות, במחנה האימונים של הקבוצה לקראת העונה החדשה קיבלתי 'הודעת פיטורים'. קראתי עליה בתקשורת, כשפורסם שהקבוצה מחתימה את השוער ארנסט שטקוס. לא רציתי לעבור להפועל חיפה, אז החתימו את היווני יאניס אנסטיס. בגיל 32, אני שוער נבחרת שמוצא את עצמו מתאמן עם קבוצת הנוער, דווקא כשהכל היה נראה טוב.

"אחרי מה שקרה בבאר שבע, באותו הקיץ עברתי בקול תרועה למכבי חיפה. בהופעת הבכורה שלי, במשחק הדרבי נגד הפועל חיפה בחצי גמר גביע הטוטו, הדפתי שני פנדלים ועלינו לגמר. הייתי על גג העולם. אחרי כשבועיים, שיחקתי כשוער ראשון בנבחרת ישראל והייתי על גג העולם. זה היה אחד מהשיאים הגדולים בקריירה שלי. כשחזרתי לחיפה, שיחקנו נגד בני יהודה ובדקה השישית מסרתי כדור עם הרגל לירדן שועה שכבש מול שער ריק.

גיא חיימוב בהפועל באר שבע (נעם מורנו)גיא חיימוב בהפועל באר שבע (נעם מורנו)

"זו הייתה טעות לא אופיינית לשוער שהתכונה החזקה שלו הייתה עבודת הרגליים ולכן זה היה רגע שלא שכחתי אותו. הרגשתי שהגוף שלי תפקד, אבל הנשמה לא הייתה מחוברת ולא הייתה לי מחשבה צלולה. בדיעבד אני יודע, שהנפש לא הייתה מסוגלת להכיל את כל מה שעברתי, בתוך כל הציפיות הגבוהות והלחצים המטורפים".

"כל כדורגלן חולם להגיע רחוק. זה מגיל ילדות. כשאתה מגיע לתחנות הללו בחייך, אתה מתנסה בהן בפעם הראשונה. רק אחרי הפרישה הבנתי שהיו לי דברים שלא באמת התמודדתי איתם כי לא היו לי את הכלים לעשות את זה. לא טיפלתי, הדחקתי. גם כשהגעתי לשיחות עם פסיכולוג, הוא בעיקר עזר לי עם כלים להתמודדות כאן ועכשיו, עזר לי להעלים את הקהל, לעבור עוד משחק - אבל הוא לא פתר לי את ההתמודדות עם הלחץ. המשכתי לרוץ, המשכתי להרוויח כסף, המשכתי להגשים את החלום.

"כולם רוצים להתקדם ולהצליח עוד ועוד, אבל כמעט ולא עוצרים לרגע ושואלים את עצמם מה קורה עם הנפש שלנו? אם לא נעצור כדי לנשום, נהיה בלחץ מתמשך, ובסוף לצערנו תגיע ההתרסקות. בהליך ההחלמה הבריאותי שלי מהגידול שהוסר, הלכתי למטפלת ובמשך שנה שלמה ניסיתי להבין מה הוביל אותי למקום הזה. הבנו שלאורך כל התקופה הזאת, גם כשהייתי שמח או כשהתרגשתי יתר על המידה מדברים טובים, זה הזיז לי את הנפש והעמיס עליה.

גיא חיימוב (אינסטגרם)גיא חיימוב (אינסטגרם)

"איך קישרתי את הכל? במהלך הבדיקה הראשונה של ה-MRI מזעזוע המוח שחטפתי בבלומפילד, ראיתי שהגידול היה ממש קטן, בגודל של אפון. כשלקחתי את לוח הזמנים, הבנתי שזה התחיל כנראה בשלושת-ארבעת החודשים הקודמים, כלומר מהקיץ שלי בהפועל באר שבע. בדיוק אז הבנתי שיש לי תנודות משמעותיות בנפש ושאני עלול להגיע לקריסה".

בעקבות זאת, חיימוב לקח את הסיפור האישי שלו והחליט להעביר סדרת הרצאות שמעניקות ידע איך לא להגיע למצב הזה וכיצד לעצור את החיים בכל רגע נתון, בין אם בעבודה או בבית עם הילדים, ולהיעזר בכלים פרקטיים כדי לקבל הפוגה בין הלחצים של חיי היום-יום. "זה מאוד חשוב, לכל אדם באשר הוא. זו השליחות שלי לעזור לאחרים", סיפר חיימוב.

חיימוב המשיך וסיפר: “החודש אני משיק את ההרצאה שלי בנושא לחברות וארגונים. ההרצאה נוגעת בכל אחד ואחד מאיתנו, בהתמודדות עם סטרס ולחצים מהבית, מהעבודה ומהחיים האישיים. בהרצאה אעביר את הסיפור האישי שלי מנערות ועד לנבחרת ישראל, צמתים עיקריים ולחצים אדירים שחוויתי והעברת כלים וטכניקות להתמודדות וטיפול בלחצים לילדים ומבוגרים. במקביל אני מלווה שוערים צעירים מנטלית ועובד על דוקו ריאליטי על עולם הכדורגל והיום שאחרי”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */