יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:17
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

"הפועל ירושלים זה הפרויקט מספר 1 באירופה"

קאנצוריס בהצגתו בקבוצה מהבירה: "יש פה משהו גדול שממשיך לגדול וידעתי שאני רוצה להיות חלק מזה". אלון: "אדם מאוד איכותי שמתאים לסיטואציה הזו"

|
איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)
איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)

אחרי שהגיעה להסכם עם לימוז’ על שחרורו, הפועל ירושלים החתימה את איליאס קאנצוריס למאמן הקבוצה, כאשר הוא יחליף בתפקיד את אלכסנדר דז’יקיץ’ שעזב. היום (שישי), המאמן היווני הוצג במסיבת העיתונאים הרשמית של האדומים מהבירה, שהועברה בשידור חי באתר.

מתן אדלסון פתח: “אני רוצה לפתוח בכך שהלב שלנו הוא עם כל החיילים מהצפון לדרום. אנחנו שולחים תפילות שכל החטופים יחזרו בשלום והלב שלנו עם כל מי שנפגע במלחמה. זה יום מרגש בהפועל ירושלים. מצאנו את עצמנו בנקודה שלא רצינו, אבל היא באה מהנסיבות”.

“עשינו תהליך עמוק בחיפוש אחר מאמן והגענו למסקנה שקאנצוריס הוא האיש הנכון להשתלט על המועדון ולהוביל אותו בארץ ובחו”ל. אנחנו מאוד בטוחים בו, יש לו קריירה נהדרת וברמה גבוהה, הוא אימן שחקנים ברמה גבוהה. יש לנו הרבה מטרות לעונה, כשהמטרה העיקרית היא לזכות באליפות ואני מאמין שקאנצוריס הוא האיש הנכון לעשות את זה”. 

איליאס קאנצוריס ומתן אדלסון (רדאד ג'בארה)איליאס קאנצוריס ומתן אדלסון (רדאד ג'בארה)

קאנצוריס אמר: “זה כבוד גדול בשבילי להיות בעמדת המאמן של המועדון הנהדר הזה. אני רוצה להודות למקל, לאלון לאדלסון שנתנו לי את ההזדמנות, זה אתגר גדול בקריירה שלי. ב-95 אחוזים מהסיטואציות כשקבוצות משנות מאמן זה בגלל שדברים לא הולכים בצורה טובה. עכשיו זה שונה כי זה ברור שהדברים הלכו נכון, התהליך הופסק באמצעו. אני מרגיש שפה הדברים הולכים טוב”.

“אני פה ביחד עם השחקנים וההנהלה כדי להמשיך את העבודה המדהימה שנעשתה במועדון הזה. זה מובן מאליו, בעיניי וגם בכדורסל באירופה, שהפועל ירושלים זה הפרויקט מספר אחד באירופה. אנחנו רוצים להמשיך את התהליך ויש לנו מטרות גדולות, לדעתי היריב של הטוב זה יותר טוב. אני לא מאמין בלדבר הרבה אלא במעשים ואני מאמין שבסוף זה ייקח אותנו”.

איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)

“ההחלטה לעזוב את לימוז’? אני מאמין שזה תלוי בכמה דברים. הייתי פה הרבה פעמים כיריב והרגשתי משהו מיוחד, מהרגע הראשון הרגשתי שזה האתגר הגדול בחיי. אני לא הולך להסתתר ואתם יודעם שהיו לי קצת בעיות בלימוז’, אבל מה שגרם להחלטה להיות יותר נוחה זו התקשורת עם הקבוצה. הרגשתי שיש פה משהו גדול שממשיך לגדול וידעתי שאני רוצה להיות חלק מזה. לגבי המלחמה, בכנות, אני לא מפחד מהדברים האלה. אני מרגיש בטוח בסיטואציה והכל נורמלי, אני מאוד מתרגש להתחיל את העבודה עם הקבוצה והשחקנים”.

“הזיכרון הכי גדול בארנה? הייתי פה 3 או 4 פעמים. הזיכרון הראשון זה האוהדים, יש לי עדיין כמה רעשים בראש, לא יכולתי לישון נורמלי כמה ימים אחרי המשחק ובמיוחד באחרון. אני מאוד אשמח שזה יהיה בצד שלנו עכשיו ואני יודע שזה יהיה. שינויים בקבוצה? מה שיקרה זה יהיה רשמי מהקבוצה. לא רוצה להגיד משהו אחר עכשיו”.

איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)

“האתגר הגדול ב-BCL? זה אתגר גדול, אבל יש לנו עוד מחיוביות. אני מרגיש כאילו יש לי חוזה יום אחד ורוצה כל יום לתת את הכל ולקדם את התהליך. תמיד יהיו מטרות קצרות – קודם האימון של היום, אז האימון של מחר ואז המשחק באילת בראשון. אשקר אם לא אגיד שלקבוצה יש מטרות גדולות, אבל אני חושב שאנחנו לא צריכים להסתכל על הסוף, אפילו שזה מה שאוהדים זוכרים, אלא יום אחרי יום. אני מאמין שהקבוצה בנויה טובה מאוד ומאורגנת, לא צריך לגעת ברוב הדברים. הקבוצה היא טובה ואנחנו רוצים לשפר ולעשות עבודה טובה יותר”.

כשנשאל מה השחקנים חושבים על האישיות שלו ענה: “אני קשוח ויש לי דרישות, זה מה שאני מכיר. אנושיות וחברויות זה חשוב בקבוצה, ממה שראיתי מרחוק הקבוצה היא בריאה. מערכת היחסים כאן בין כולם היא טובה וגם התקשורת טובה”.

איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)איליאס קאנצוריס (רדאד ג'בארה)

יונתן אלון הוסיף: “התהליך שעשינו בבחירה היה מורכב ורציני. מצאנו אדם שמתאים לסיטואציה הזו, עם הסגל הזה ועם האיכויות המקצועית שיש לנו וגם להמשיך בדרך ולא לשנות. בסך הכל אהבנו מה שיש פה וראינו מישהו שמבין את הכדורסל ששוחק פה. רואים שמדובר באדם מאוד איכותי, אדם של אנשים, יש לי תחושה שהוא ירגיש פה מהר בבית וייקח אותנו עוד צעד קדימה”. 

“מצבו של נועם דוברת? הוא בתהליך שיקום, בשלב האחרון של התהליך. בשלב הזה אנחנו חיים לפי הרגע ודוחפים אותו עוד קצת קדימה. הוא מתאמן עם כדור על הפרקט ללא מגע וברגע שנדע שהוא יכול לחזור להתאמן עם הקבוצה אז נודיע על זה. האזרוח של קאדין קרינגטון? גם פה אנחנו בישורת האחרונה ומקווים שבקרוב יהיה לזה סוף טוב”.

מתן אדלסון ויונתן אלון (רדאד ג'בארה)מתן אדלסון ויונתן אלון (רדאד ג'בארה)

בסיום אדלסון נשאל על הפגישות עם הנהלת ברצלונה וריאל מדריד ואמר: “שום דבר בעסק הזה הוא לא מובטח. הפגישות היו פרודוקטיביות, זה תהליך שכבר התחיל וישבנו עם עוד קבוצות. היה חשוב לנו לשתף איתם את החזון שלנו, להיפגש פנים אל פנים ולבסס את מערכת היחסים. קיבלנו המון מחמאות על הפרויקט מברצלונה, ריאל ומהנהלת היורוליג. אנחנו בטוחים שבסיום התהליך נגיע לתוצאות הרצויות”. 

הדרך להחתמתו של קאנצוריס כללה לא מעט קשיים עבור מחזיקת הגביע, שבראש ובראשונה הייתה צריכה לבקש החרגה ממשרד הספורט ולאחר מכן לפתור את סוגיית ה’ביי אאוט’ מול הקבוצה הצרפתית, כאשר המאמן צריך היה בנוסף להעביר את תעודת האימון שלו שחתומה על ידי נוטריון.

קאנצוריס הספיק לאמן במולדתו יוון, בגרמניה, ליטא, רוסיה וכאמור גם בצרפת. השינוי הנ”ל על הקווים הוא כאמור לא השינוי היחיד שצפוי בשורות הירושלמים, שהציעו, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, לאדריאנו ורטמטי להצטרף כעוזר המאמן של הקבוצה בנוסף לצוות האימון הקיים. 

קאנצוריס: "יש פה משהו גדול שממשיך לגדול"
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */