יום שישי, 03.05.2024 שעה 16:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

בית"ר פנתה לביה"ד: למנוע את מעברו של קינדה

חשיפת ONE: הקבוצה מהבירה פנתה לביה"ד ומבקשת שהשחקן יעמוד בהסכם עליו חתם לפיו יחזור לשחק רק בבית"ר, וגם: ההתכתבות בין דודו דהאן לברק אברמוב

|
גדי קינדה (ראובן שוורץ)
גדי קינדה (ראובן שוורץ)

בית"ר ירושלים פנתה היום (שלישי) לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בבקשה שיוציא צו אשר ימנע את המעבר של גדי קינדה למכבי חיפה. הקשר סגר בשבוע האחרון בשורות הירוקים לשלוש שנים וחצי ואמור לנחות מחר בישראל, לעבור בדיקות רפואיות ואז לחתום רשמית באלופה.

אולם, כפי שחשפנו לראשונה ב-ONE, לפני שעזב את בית"ר ירושלים לקנזס סיטי התחייב קינדה כי כאשר הוא יחזור לישראל זה יהיה אך ורק לקבוצה מהבירה, זאת כחל מההסכם שנחתם בין הצדדים ב-17.1.2020 תחת הכותרת: "סיום הסכם העסקתך במועדון-ינואר 2020 התחייבות במקרה של חזרתך לישראל".

בנימוקי הבקשה של בית”ר בפני בית הדין נכתב: “בקשה זו מוגשת נוכח הפרת הסכם גסה מצד השחקן של הסכם שבינו ובין מועדון הכדורגל בית”ר ירושלים ולצידה גרם הפרת הסכם כאמור על ידי מכבי חיפה”.  

”זאת, בנסיבות בהן למרות התחייבותו המפורשת של השחקן לפיה אילו ישוב לישראל מקבוצתו הנוכחית, ויועסק ככדורגלן מקצועני בישראל, יהיה זה אך ורק במסגרת בית”ר ירושלים ולא בכל מועדון כדורגל מקצועני אחר – בוחר השחקן להתקשר הסכם מקצועני עם מכבי חיפה”. 

”התחייבותו של השחקן לא עומדת בחלל ריק, בשל העובדה כי המועדון נקט בהחלטה שאינה של מה בכך, בוודאי לא החלטה מובנת מאליה, לשחרורו של השחקן לטובת מעברו לקבוצת ספורטינג קנזס סיטי, בניגוד לטובתו המקצועית של המועדון אותה עת ובוודאי בניגוד לעמדת קהל אוהדיו”. 

גדי קינדה (רויטרס)גדי קינדה (רויטרס)

“זאת ועוד, אין גם חולק כי התחייבותו כאמור של השחקן כפופה להתקשרות בחוזה ראוי לשחקן במעמדו, לאחר ניהול מו”מ בתום לב, וכיו”ב תנאים לאכיפת תניה כאמור, אשר כולם מבלי יוצא מן הכלל מולאו בפרשה דנן”. 

“למרות זאת, השחקן החליט על דעת עצמו פשוט להתעלם ממחויבותו כלפי בית”ר, פנה ישירות למועדונים מובילים בכדורגל הישראלי, מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ניהל עמם מו”מ (במקביל למו”מ שניהל עם המועדון, רק בשל דרישת המועדון), וכיום הינו כפסע לקראת התקשרות בעסקה עם מכבי חיפה ליתר עונת המשחקים 2023/24 ואילך”.

“הנסיבות מסתבכות עוד יותר, כאשר השחקן, באמצעות סוכנו (דודו דהאן), מודה בכל האמור: ‘אני חושב שההצעה שנתת היא הצעה פנטסטית, אבל אני לא מחליט’, ‘הלוואי ותנצח בבוררות ובסוף הוא יהיה שחקן שלך. גדי קיבל את ההצעה שלך ואי אפשר להתכחש לזה. יש את ההצעה כתובה בוואטסאפ לגדי. זה טוב גם לך. שיהיה לך את זה. זה ישמור גם עליך. אם יהיה בוררות, אני לא יודע מה יהיה”. 

במסמך עליו חתם בזמנו קינדה נכתב כי: “הסכמתנו למעבר כאמור אינה באה בנקל, לאור החשיבות הרבה אשר אנו מייחסים  לנוכחותך  במועדון, ברמה המקצועית וברמה החברתית. למרות האמור, בחרנו להיעתר  לבקשתך ולאפשר לך להגשים את חלומך ולהבטיח את עתידך  הכלכלי".

ברק אברמוב. לא מתכוון לוותר בסיפור של קינדה (אורן בן חקון)ברק אברמוב. לא מתכוון לוותר בסיפור של קינדה (אורן בן חקון)

בסעיף 4 להסכם נכתב "הסכמתנו זו מותנית בכך כי כאשר תשוב לארץ תשחק ככדורגלן מקצועני אך ורק במועדון הכדורגל בית"ר ירושלים בתנאים כפי שיסוכמו בין הצדדים". בתחתית המסמך מופיעה שורה ובה כתוב: "אני, הח"מ, גדי קינדה, מסכים לתנאים המפורטים לעיל ומקבל על עצמי את האמור לעיל", וקינדה עצמו  חתם על מסמך זה.

החוזה עליו חתם קינדה (אחר)החוזה עליו חתם קינדה (אחר)

בחזרה לימים האחרונים, הבעלים של בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, אף ישב עם סוכנו של קינדה, דודו דהאן, והציע לו הצעה גבוהה מאוד במונחים של בית"ר ירושלים (חוזה של כ-325 אלף דולר לעונה ומענק חתימה של כ-200 אלף דולר, בנוסף למענקי הישגיות). לאחר שנתנו בקבוצה את ההצעה לדהאן, מספרים שהוא חזר עם הצעה נגדית יותר גבוהה ממה שיש לו ממכבי חיפה בה הוא אמור לקבל מענק חתימה של כ-200 אלף דולר ושכר של כ-400 אלף דולר לעונה.

המקרה של קינדה שונה ממקרה אופיר דוידזאדה, שהפועל ב"ש הגישה בזמנו תביעה נגדו על סך של כ-2 מיליון שקל על כך שחתם במכבי ת"א ולא חזר לב"ש כפי שהתחייב כאשר עזב לגנט. בזמנו, בורר ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גבריאל הורביץ, דחה את תביעת ב"ש. לפי ההסכם דוידזאדה התחייב לשלם לב"ש כחצי מיליון שקל במקרה שלא יחזור לשחק בה. זהו לא המקרה של קינדה.

בזמנו ב"ש לא הגיעה להסכמות עם גנט לגבי החזרתו של דוידזאדה וביקשה ממנו להתגמש בשכר כדי שהיא תוכל להגיע להסכמות עם הבלגים, והמגן סירב לספוג את הפרש הכסף. הבורר כתב בזמנו כי "התוצאה הסופית של מגעים אלה הייתה שהקבוצה אינה מוכנה לעמוד בדרישות של גנט בתנאי לשחרור השחקן ממנה אליה.

“הפתרון שמצאה לכך הקבוצה היה פשוט, אך בעייתי, היא פנתה אל השחקן כדי שיתגמש בתנאי שכרו, בכדי לאפשר לה את קיום העסקה לגביו עם גנט. פתרון מעין זה אינו פסול, אלא שדורש הוא את הסכמת השחקן המועבר ל"ממן" באמצעות הפחתת תנאי שכרו את העסקה לגביו עם גנט, וזכותו גם לסרב לכך".

לכן, המקרים שונים מאוד בתכלית. בית"ר ירושלים הגישה הצעה גבוהה לקינדה והראתה שהכוונות שלה לגביו רציניות. מעניין לראות מה תהיה עמדת בית הדין לבקשת בית"ר ירושלים, כאשר הקבוצה מתכננת בכל מקרה, כפי שפורסם ב-ONE, להגיש גם תביעה אישית נגד קינדה על הפרת ההסכם ואף ככל הנראה לתבוע גם את מכבי חיפה.

השליישיה בבית"ר שמתחילה להזכיר נשכחות
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */