יום שני, 20.05.2024 שעה 19:27
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 76 - 82
  • מכבי ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • 35 - 48
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • 17 - 15
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • שני, 20/05, 20:30
  • הפועל חיפה
  • עירוני קריית אתא
  • שלישי, 21/05, 19:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 25/05, 21:20
  • הפועל ת"א

"זה לא נכון למערכת שאאמן, אין ריב עם דז'יקיץ'"

יונתן אלון התייחס לעזיבה הצפויה של מאמן הפועל ירושלים: "אנו בסיטואציה רעה, גם הקבוצה וגם דז'יקיץ' קורבן ונדפקים מהמצב. מאמן ישראלי? למה לא?"

|
יונתן אלון (שחר גרוס)
יונתן אלון (שחר גרוס)

הפועל ירושלים גברה אמש (שני) 71:77 על הפועל באר שבע/דימונה במה שהיה משחקה החמישי של הקבוצה במסגרת ליגת העל. על הפרקט הקבוצה נראתה שונה מבדרך כלל והיו בסביבת הקבוצה את מי שהתייחסו לשפת הגוף של השחקנים שנראתה שונה מבדרך כלל.

למעשה בסביבת הקבוצה הוסיפו שהם "נראים כמי שרוצים לחזור הביתה", כאשר הקבוצה תחת הדרכתם של שי אולארצ'יק ותאודורוס ינאקופולוס נעצרה על 77 נקודות לעומת 100 שקלעה במשחק הקודם, אך כאמור זה הספיק לצאת מהמקום האחרון בטבלה ולעלות למקום התשיעי עם 40% הצלחה במסגרת המקומית עד כה. לאחר המשחק אנשי הקבוצה החמיאו לברינטון למאר שסיים את המשחק עם 19 נקודות ולספידי סמית' שקלע 12 נקודות, להן הוסיף גם שמונה ריבאונדים ו-13 אסיסטים.

בתוך כך, ישנו עיכוב נוסף בתהליך החזרה של נועם דוברת למגרשים והגארד, שכזכור נפצע בעונה שעברה, צפוי להיעדרות נוספת של מספר חודשים נוספים. יונתן אלון שוחח עם התקשורת ותחילה נשאל על היכן עומדים הדברים עם המאמן אלכסנדר דז'יקיץ'.

אלכסנדר דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)אלכסנדר דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)

“זה עוד לא הוחלט סופית, אבל זה ברור לכולנו, גם לו וגם לנו כמה דברים. אחד שקבוצה צריכה מאמן 24/7. זה ברור גם שהמצב קשה ולנו זה גם מאוד ברור”, אמר אלון שהוסיף: “המאמן יצר פה משהו מאוד מאוד מיוחד ואנחנו כקבוצה אמרנו כמה פעמים, ואני אומר גם עכשיו מוכנים לשלם מחיר מסוים. אם מה שצריך זה קצת זמן”.

עוד הוסיף אלון על הסיטואציה: “ברגע שנבין שזה לא הסיפור אז נצטרך להתקדם הלאה בלית ברירה ולנסות לחשוב איך אנחנו מוצאים מישהו שיצליח לשמר את הדבר המקצועי, את הדרך המקצועית שיש פה בגלל שבמקרים רגילים של החלפת מאמן יש סיבה להחליף את 'הסיסטם' המקצועי. פה זה לא מקרה כזה ולכן אנחנו צריכים גם לחשוב מחוץ לקופסה וגם לחפש אנשים שהדרך שלהם היא דומה לדרך שכבר קיימת פה. זה שינוי שהוא כפוי עלינו, אנחנו לא רוצים את השינוי הזה, אנחנו רוצים למזער את הנזקים של השינוי הזה".

יונתן אלון (עמרי שטיין)יונתן אלון (עמרי שטיין)

יש לזה דד ליין?
"אנחנו כל הזמן מדברים גם איתו, גם בינינו. מנסים לקבל את ההחלטה הכי חכמה, אין דד ליין מסוים".

עד כמה זה קשה לחפש מישהו שיהיה כמו?
"מאוד קשה. החוקים של המאמנים שיכולים לאמן פה לא עוזרים, אבל אנחנו פה בשביל להצליח במה שאנחנו עושים, לא בשביל לספר סיפורים".

אתם תביאו מישהו עד לסיום העונה?
"זה גם אחד השיקולים, אנחנו שוקלים אם אנחנו רוצים להביא מישהו שיגמור את העונה הזו בצורה הטובה ביותר, או מישהו שאנחנו כבר הולכים לרוץ איתו מרתון. יש הבדל כשמחפשים שחקנים וגם מאמנים בקיץ ובחורף. אם אתה מחפש בקיץ אז יש לך המון אופציות. אתה עושה מו"מ ובוחר לפי הדרך שאתה רוצה לקנות. בחורף אתה בודק מה יש, אתה מתנהל לפי השוק. עכשיו אנחנו בחורף".

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

אלו שחקנים של דז'יקיץ', אתם מפחדים מהיום שאחרי עם מאמן אחר?
"אני לא מפחד בגלל שכולם מבינים את הסיטואציה והשחקנים יש להם גם מוטיבציה פנימית להצליח. יש פה חבורה מדהימה של שחקנים ואנשים גם מסביב לקבוצה, פרט לשחקנים שרוצים להצליח דוחפים את זה קדימה. אתם צריכים לזכור הקונטקסט הכללי שהפועל ירושלים הולכת להיות בצמיחה מטורפת. הכניסה של מתן אדלסון למועדון נותנת פה בוסט מדהים. שזה 'נסענו בדרך ועלינו על אבן' אבל זה הולך רק לכיוון אחד, זה הולך לכיוון של משהו שלא היה באירופה. שוב פעם את המטרה, אנחנו יודעים את הדרך אליה אנחנו עדיין מחפשים, אבל אנחנו נגיע לשם".

אתם מצויים בסוג של סערה במידה מסוימת, כי יש כאן הרבה מאוד חבר'ה שהם בתפקיד בשנה ראשונה שלהם עדיין לומדים את המערכת. בתוך כל הדבר הזה, בתוך כל המכלול של הקשיים שגם ככה, יש נופלת עליך מלחמה שכנראה זה מוביל לעזיבת מאמן ושחקן. איפה זה תופס אותך?
"קודם כל אני חייב להגיד שמדינת ישראל במלחמה. יש אנשים שהמשפחות שלהם עכשיו קרועות, יש אנשים שאיבדו את החיים של הקרובים שלהם. הם היו מתחלפים בבעיות שלי בכל רגע, אוקיי, אז בואו ניקח דברים בפרופורציה. מקצועית, כן? שבועות וימים מאוד עמוסים וסוערים. סך הכל בתוך המערכת שלנו יש הרבה אנשים חדשים. כמו שאמרת יותר בתחום של המשרד, פחות  בתחום המקצועי. סומך על האנשים פה".

מתן אדלסון ויונתן אלון (שחר גרוס)מתן אדלסון ויונתן אלון (שחר גרוס)

על הסיטואציה עם מוריס אנדור: "אנחנו גם מבררים לחלוטין אם זה עניין של כמה ימים או שצריך לסיים את הסיפור."

יש אופציה שאתה תאמן?
"אני חושב שזה לא נכון למערכת".

יש שיחות עם המאמן מה הוא אומר, למה הוא מצפה מכם?
"שום דבר. יש איזה שיח שאני רואה אותו שכאילו מישהו לא בסדר בסיפור, כאילו אנחנו והמאמן באיזשהו ריב, הוא עשה לנו משהו אנחנו עשינו לו משהו. זה לא זה, זו בכלל לא המציאות. אנחנו פה בסיטואציה רעה. אנחנו קורבן של הסיטואציה, המאמן קורבן של הסיטואציה. אין פה כעס, זה יותר גדול מזה. כשאתה בונה יחסים עם בני אדם, אתה דואג להם והם חשובים לך. הפועל ירושלים נדפקת מהסיפור הזה, אלכסנדר דז'יקיץ' גם נדפק מהסיפור הזה. זה לא טוב לו, הוא לא עושה לנו משהו".

אלכסנד דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)אלכסנד דז'יקיץ' (איציק בלניצקי)

מאמן ישראלי?
"למה  לא? אמרתי שהחוקים האלה קצת דרקונים, אבל בטח מאמנים ישראלים. אני מאמן ישראלי, אני אוהב את המאמנים הישראלים. זאת בטח אופציה".  

ספידי סמית’ אמר לאחר המשחק: "תחילה אני רוצה לומר תודה גדולה לתאו ינאקופולוס ושי אולארצ'יק שעשו עבודה נהדרת בהכנת שלנו למשחקים והם ראויים לכבוד על כך.  הם הכינו אותנו ממש טוב. אני יודע שהם יודעים כמה המצב קשה אבל מורידים בפניהם את הכובע, הם מכניסים בנו הרבה אמון בתקופה הזו. הם צריכים לקבל הרבה כבוד מכם ומהאנשים סביבנו, זה לא קל להיכנס לתפקיד. עם הביטחון שלי לקחת את התפקיד המוביל הזה שאתה מכיר בתור השחקן שלהם, אני פשוט אסיר תודה על החבר'ה האלה".

ספידי סמית' מול רון ציפר (אורן בן חקון)ספידי סמית' מול רון ציפר (אורן בן חקון)

על כך שפלירטט עם טריפל דאבל אמר סמית’: "אני לא מקבל את 13 האסיסטים האלה אם החבר'ה האלה לא קולעים זריקות, הרבה שחקנים קלעו זריקות גדולות. זאק הצליח לרוץ על הפרקט ברבע הרביעי, כריס הצליח להשיג חטיפה ואני הצלחתי למצוא אותו או לקלוע כמה זריקות ולמאר שיחק טוב במיוחד במחצית הראשונה כדי אפילו להביא אותנו ליתרון. אז כן, טריפל דאבל, אולי על שמי, אבל זה גם עניין של צוות, הערכה רבה לחבר'ה האלה שרק עולים על התקופה הזו".

כמה זה קשה להיות כאן בלי המאמן כאשר התרגלתם כולכם להיות יחידה אחת?
“אני אענה על השאלה כך, זו התשובה הטובה ביותר. אני כל כך אסיר תודה על המאמן ועל מה שהוא עשה בשבילי, לא רק כאדם אלא גם לקריירה שלי. אני אוהב אותו, אני מבין שזו תקופה קשה, לא רק עבורו אלא עבור כולנו, אבל אני כל כך מעריך את מה שהוא בנה אותי להיות. רק איך לחשוב על עצמי, הרייטינג שלי על המגרש, ותמיד מנסה לצאת ולשחק את הכדורסל הכי טוב שלי. איך הוא החדיר את הלך הרוח ההגנתי לא רק לי אלא גם לעצמי. איך אפילו בימי הגדולים ביותר הוא מוצא פגם במקומות שאנחנו לא כל כך מוצאים”.

ספידי סמית' מול רון ציפר (אורן בן חקון)ספידי סמית' מול רון ציפר (אורן בן חקון)

“אנחנו תמיד נשארים צנועים עם מהלך המשחק ופשוט הכל. הוא לימד אותנו איך להישען על האחר, הוא לימד אותנו לא להתקבל רק לא להיות מספיק טובים. הוא אומר לנו אל תפחדו להיות גדולים, אל תפחד מהרגע. אז כל השאלות האלה טובות, אבל אני רק חושב שהראינו למאמן הרבה הערכה. הוא הוביל אותנו לזכייה בגביע בשנה שעברה, משחק  על תואר ה-BCL והוא עשה דברים נהדרים עבורנו. כן זה קשה, אני לא יכול להסתכל על שום דבר שלילי כשהוא עשה כל כך הרבה בשבילנו".

הערב שלה: הפועל ירושלים גוברת 71:77 על ב"ש
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */