יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:13

מהפכת תקנון הענישה החדש בהתאחדות לכדורגל

באים לקראת הקהל: יהיו עונשים קבועים לגבי עבירות רבות, אך משחקי הרדיוס ומשחקים ללא קהל יופסקו. וגם: התרחיש במקרה של פריצה למגרש בזכייה בגביע

|
בדרך למהפכה בתחום הענישה בכדורגל (אורן בן חקון)
בדרך למהפכה בתחום הענישה בכדורגל (אורן בן חקון)

אנשי ההתאחדות לכדורגל בראשות היו"ר שינו זוארץ הציגו אתמול (שני) בפני אנשי דירקטוריון מנהלת הליגות בכדורגל את מהפכת תקנון הענישה החדש שהנהלת ההתאחדות לכדורגל צפויה לאשר עד סוף העונה, כאשר בהתאם למה שיקרה עם התנהגות אוהדי הקבוצות יבצעו שינויים בתום העונה, לקראת הפיכת המהפכה באופן קבוע. אנחנו מציגים לכם את כל תקנון הענישה החדש.

יהיו בתקנון החדש עונשים קבועים לגבי עבירות רבות, יפשטו את הענישה. מלבד עבירות חמורות מאוד שיצטרכו את התערבות בית הדין, לרבות עבירות גזענות שאף הורחבו עם שירי שואה וכו'. עיקר המהפכה, הפסקת משחקי הרדיוס וקיום משחקים ללא קהל.

המהפכה באה מאוד לקראת האוהדים וזה יהיה תלוי בהם לאן זה ילך. לפי ההחלטה, ימחקו מהתקנון סגירת מגרש ביתי, משחקי רדיוס, משחקים ללא קהל, סגירת יציעים של אוהדים אדוקים, כאשר יוכנס סעיף חדש במקום זה.

אוהדי כדורגל בישראל (איציק בלניצקי, עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)אוהדי כדורגל בישראל (איציק בלניצקי, עמרי שטיין ורדאד ג'בארה)

איסור כניסת קהל חוץ נגד קבוצה שמכרה מעל 5,000 מנויים

הוענשה קבוצה באיסור כניסה של קהל למשחקי חוץ יחול איסור על אוהדיה להגיע למשחקי החוץ הבאים של הקבוצה ובלבד שהאיסור לא יושם על קבוצה שמכרה פחות מ-5,000 מנויים. במקרה כאמור לא יימכרו כרטיסים על ידי הקבוצה המארחת את המשחק, לגביו יחול העונש. כאשר משחק החוץ למשל הוא נגד קבוצה עם פחות מול 5,000 אוהדים אז הוא יעבור למשחק לאחר מכן נגד קבוצה שיש לה יותר מ-5,000 מנויים. בליגת העל יש כיום את מכבי חיפה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל ב"ש, הפועל ת"א עם מעל 5,000 מנויים.

הרשעה בעבירות של התנהגות אוהדים חמורה

הרשיע בית הדין קבוצה בעבירה של התנהגות אוהדים בנסיבות מחמירות אשר בגינן המשחק לא הגיע לסיומו ו/או נגרם נזק גוף ו/או הושלכו אמצעים פירוטכניים בין יציעים, יטיל עליה את העונשים הבאים:

# בהרשעה ראשונה – הפחתת נקודה אחת בפועל.

# בהרשעה שנייה – הפחתת שתי נקודות בפועל.

# בהרשעה שלישית – הפחתת שלוש נקודות בפועל.

בגין כל הרשעה נוספת (רביעית ואילך), באותה עבירה מהעבירות המנויות לעיל, באותה עונה, בהתאם לשיקול דעת בית הדין (לא פחות משלוש נקודות נוספות לרבות הפחתת נקודות לעונת המשחקים הבאה).

ערן זהבי בועט (רדאד ג'בארה)ערן זהבי בועט (רדאד ג'בארה)

שימוש באמצעים פירוטכניים

הרשיע בית הדין קבוצה בעבירה שלא גרמו לנזק גוף או להפסקת משחק שימוש באמצעים  פירוטכניים ביציע ו/או זריקת חפצים שלא גרמה לעצירת המשחק - קנס בגובה 1,500 שקלים בגין שימוש בכל אמצעי ו/או חפץ לקבוצה מקצוענית  קנס 750 ש”ח לקבוצה לא מקצוענית.

# זריקת אמצעים פירוטכניים למגרש ו/או זריקת חפצים: קנס בגובה 3,000 שקלים בגין כל חפץ לקבוצה מקצוענית. 1,500 שקל לקבוצה לא מקצוענית.

# התפרצות אוהד או אוהדים שלא גרמה לעצירת משחק: קנס בגובה 1,500 שקלים בגין כל אוהד שפרץ לקבוצה מקצוענית. 750 שקלים לקבוצה לא מקצוענית.

# התפרצות אוהד או אוהדים שגרמו לעצירת  משחק, קנס בגובה 3,000 שקלים בגין כל אוהד שפרץ לקבוצה מקצוענית, 1,500 שקלים לקבוצה לא מקצוענית.

אבוקות ביציע אוהדי הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)אבוקות ביציע אוהדי הפועל באר שבע (מרטין גוטדאמק)

# במקרה של שימוש בפירוטכניקה 3 פעמים במהלך אותה עונה, יוטל עונש של איסור כניסה למשחקי חוץ. זה לא יחול במקרים הבאים בהם יחולו סעיפי הענישה בתקנון: הפסקה של יותר מפעם אחת במשחק על ידי קהל של אותה קבוצה, עבירה שלישית (לא באותו  משחק) של קבוצה בגין אחת מהעבירות המנויות להלן רשאי בית הדין להעניש את הקבוצה בנוסף גם באי מכירת כרטיסים למשחק חוץ.

יש לציין שבסעיף זה ההתאחדות והמנהלת תלויה באכיפת המשטרה עם הקנסות המנהליים כאשר כיום למשטרה אין כוח אדם בגלל המלחמה לטפל כמו שצריך בדברים.

הרחבת עבירת הגזענות ותוספת התבטאויות לא נאותות הנוגעות לשואה

במסגרת התיקונים, עבירת הגזענות מורחבת. התבטאות בעל פה ו/או בכתב ו/או תנועת גוף ו/או מעשה כלפי פרט ו/או כלפי ציבור. הפוגעים בכבוד האדם או קבוצת אנשים מכל סיבה שהיא, לרבות צבע עור, גזע, דת, שפה, דעה פוליטי, מוצא אתני, מוגבלות, מגדר או העדפה מינית לרבות התבטאויות לא נאותות העושות שימוש בהשוואה בכל מקום ובכל מועד.

דור פרץ עולה לכדור גובה (רדאד ג'בארה)דור פרץ עולה לכדור גובה (רדאד ג'בארה)

ביטויים (בעל פה ובכתב) ו/או מעשים, הפוגעים בכבוד האדם או קבוצת אנשים מכל סיבה שהיא, ובכלל זה צבע עור, גזע, דת, שפה, דעה פוליטית, מוצא אתני, מוגבלות, מגדר או העדפה מינית. כאשר "מעשים" כוללים: לרבות נהמות של קהל אוהדים על רקע גזעני ו/או התבטאויות לא נאותות העושות שימוש  בשואה ואשר קיבלו ביטוי בדו"ח שופט  המשחק ו/או בדו"ח משקיף המשחק.

לא יילקח יותר הגביע גם אם וכאשר האוהדים יפרצו

אחרי מקרה בית"ר ירושלים וסיפור גביע המדינה כאשר בית הדין המשמעתי קבע בתחילה כי לבית"ר יילקח  גביע המדינה בו זכתה לאור ההתפרצות של קהל האוהדים במהלך טקס הנפת הגביע עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. במקרה בעבירת התפרצות קהל רב לשדה המשחק במסגרת גביע המדינה.

בכל שלב הקבוצה תודח מהתחרות והניצחון יוענק לקבוצה היריבה, אבל אם הקבוצה זכתה בגביע, יופחתו הפועל ממאזנה 4 נקודות בעונת המשחקים שלאחר מכן והגביע לא יישלל ממנה.

הנשיא יצחק הרצוג מפונה (רדאד ג'בארה)הנשיא יצחק הרצוג מפונה (רדאד ג'בארה)

הפעלת עונש על תנאי

הרשיע בית הדין, פרט או קבוצה, בגין עבירה שביצועה מהווה הפרת התנאי שנקבע על ידו, יהיה על בית הדין להפעיל את העונש על תנאי ולקבוע את הפעלתו. האמור לעיל לא יחול על עונשים על תנאי שנפסקו טרם כניסת סעיף זה לתוקפו.

האחריות של הקבוצות

קבוצה תהא אחראית למעשי אוהדיה אלא אם תוכיח כי היא נקטה בכל האמצעים האפשריים למניעת עבירות ולטיפול בהן, באופן קפדני, וביצעה את הפעולות הבאות:

# קיום רגולציה עצמאית ונאותה מול המתפרעים.

# מינוי על ידי הקבוצה של איש קשר פעיל בין האוהדים להנהלה המקיים באופן קבוע שיח מול האוהדים.

# הצבת מצלמות במגרש בהתאם לדין.

# פרסום אזהרות בולטות בכרטיסים, בשלטי הכניסה למגרשים בדבר איסור התפרעויות והצעדים שהקבוצה תנקוט כנגד מתפרעים.

# נקיטת אמצעים משפטיים כנגד המתפרעים.

נטל ההוכחה בדבר קיום האמצעים הנ"ל יוטל על הקבוצה נאשמת. בית הדין רשאי לשלול את תחולת הסייג לאחריות השילוחית של קבוצה לעבירות שבוצעו על ידי אוהדיה, אם הקבוצה הנאשמת הורשעה באותה עומת משחקים רק פעם אחת, ואלא אם עבר פרק זמן משמעותי למן העבירה הראשונה שבגינה הורשעה הקבוצה ועד להעמדתה לדין בגין עבירה נוספת כאמור.

חדש: מ.ס אשדוד המציאו משחק מקורי באימון
אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */