יום ראשון, 19.05.2024 שעה 09:06
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל אילת
  • 87 - 77
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • 70 - 85
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל עפולה
  • 65 - 68
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 19/05, 18:30
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 22/05, 18:45
  • הפועל חולון
  • עירוני רמת גן
  • שישי, 24/05, 14:00
  • מכבי ת"א

"לא זוכרים דבר כזה": מאחורי מרד שחקני מכבי

בצל ההפסד להפועל חיפה, במועדון תוהים מה הסיבות האמיתיות מאחורי המרד של השחקנים הזרים. על ההסכם עם ארגון השחקנים, האזעקות במרכז וחג המולד

|
שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)
שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)

אכזבה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אתמול (שבת) 104:96 להפועל חיפה, רק שהאכזבה החלה עוד לפני שהמשחק בכלל החל לו בהיכל מנורה מבטחים. השחקנים שחזרו ארצה, היו פשוט מותשים והעובדה שהקבוצה שיחקה פחות מ-48 שעות קודם לכן במסגרת היורוליג, כמו גם הרוטציה הקצרה שנכפתה על המאמן בעקבות מרד הזרים, לא סיפקו תשובה חד משמעית לגבי מה הוביל לכך ששבעת זרי הקבוצה החליטו להישאר בבלגרד ולא לשוב ארצה. למעשה, ההפסד תפס אולי מקום משני לאור סימני השאלה הבוערים הרבים שנותרו ללא תשובה. 

הכל החל למעשה לפני כשבועיים. הרי אין זה סוד שאלופת המדינה מוציאה הרבה יותר כסף מתחילת המלחמה, השחקנים עם משפחותיהם קיבלו דירות בבלגרד, כמובן שיש להם שם גם רכבים והפגיעה הכלכלית עוד לפני שנמצאו הדירות הייתה עצומה.

אך רגע לפני שנגיע לשקרה לפני שבועיים, חשוב להבהיר כבר בפתיחה, כי בהתאם להסכמים עם ארגון שחקני היורוליג (ELPA), מותר למועדון בסיטואציה הנוכחית (היינו משחקים ללא קהל ובל נשכח שמדובר במלחמה) לקזז לשחקנים 20% משכרם, וכל זאת כאמור בהתאם להסכם שקיים עם הארגון.

שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני מכבי תל אביב (ראובן שוורץ)

במועדון פנו לשחקנים והסבירו להם כי לאור המצב והפגיעה הכלכלית שנגרמה על אף ההסכם שעל פיו הם יכולים כבר עכשיו למעשה לקזז 20% משכרם, הם מבקשים לעשות דבר אחר כפי שמספרים גורמים בכירים בכדורסל האירופי. במועדון ביקשו לקזז 10%, שגם כן לא יהיו קיזוז שכן הסכום כולו יינתן בעצם בעונה הבאה. כמובן שאם המלחמה תימשך עד סוף השנה וההפסדים ימשיכו לגדול, הרי שנושא השנה הבאה יכול להשתנות.

העובדה שבעצם לא תהיה פגיעה כלכלית בשחקנים, מעלה אם כך את השאלה של מה באמת הוביל למרד, כי אכן מדובר במרד של השחקנים הזרים, שהחליטו על אף השיחות שנעשו איתם לאחר המשחק, כי באופן סופי הם לא חוזרים ארצה, ומהנקודה הזו אפשר לומר שכל שנותר הוא הערכות. 

ההערכות המדוברות הן שמדובר בשילוב של מספר גורמים, או במילים אחרות נראה שנוצרה לה "הסערה המושלמת". תחילה חוסר הוודאות בנוגע ללחימה, בשילוב עם חג המולד שחל השבוע ועצם העובדה שלא מדובר במשחק על תואר, אלא בשני משחקי ליגה. בנוסף, היה גם את מטח הטילים לכיוון תל אביב לפני המשחק מול בני הרצליה, ביום המשחק עצמו כמו גם בימים שקדמו למשחק.

לאחר המשחק מול בני הרצליה לא היו אזעקות עד ל-19.12, כאשר בשבוע שעבר כאמור היו שני מטחים, האחרון שבהם כלל עשרות טילים. באירופה כאמור אישרו שמכבי תל אביב אכן הבטיחה להחזיר את הסכום וציינו גם את נושא בטיחות השחקנים. כך או כך, אצל אלופת המדינה מקווים לפתור את הבעיה, רק שבינתיים ישנה אחת נוספת שהתווספה והיא סוגיית העומס. 

הישראלים של מכבי בהחלט עשו את שלהם, כאשר רפי מנקו ורומן סורקין חיברו 64 נקודות ובסביבת הקבוצה היו מרוצים מהישראלים. בצל הניסיון והמאמץ הכה כביר של השחקנים על הפרקט אמש, תחושת האכזבה עוד הייתה לפני שהמשחק בכלל התחיל, והתשובה לשאלה בנוגע למה באמת גרם למרד עדיין לא חד משמעית.

השילוב של מטח הטילים, כמו גם העובדה שלא באמת יודעים מתי תיגמר המלחמה, הביאה לכך שהשחקנים לא באמת ידעו האם ומתי יקבלו את הכסף, שאת תשלומו ביקשו במועדון בסופו של דבר לדחות, כאשר גם חג המולד היה כאמור בין הגורמים למה שנחשב ללא פחות ממרד חסר תקדים. בתוך כך, הערכות במכבי תל אביב בנוגע לחומרת פציעתו של ווייד בולדווין גורסות שלא מדובר בקרע, אך יחד עם זאת, התשובות לבדיקת ה-MRI שערך אמורות להתקבל בטווח של היומיים הקרובים כפי שאמר מאמן הקבוצה עודד קטש לאחר המשחק.  

ווייד בולדווין (ראובן שוורץ)ווייד בולדווין (ראובן שוורץ)

מכבי תל אביב פתחה את העונה ללא ווייד בולדווין ולאחר מכן נאלצה להסתדר ללא ג'ון דיברתולומאו, שחזר לשחק אתמול, רק שהמרד, עליו אומרים במועדון כי "לא זוכרים דבר כזה", הביא לכך שלמעט ג'ון-די ששיחק 29 דקות, שאר הישראלים הבכירים ראו כמות דקות גבוהה במיוחד - תמיר בלאט 30, ג'ייק כהן 33, רפי מנקו 36 ורומן סורקין 38 דקות, וכל זאת כאשר מחר הקבוצה תצא להיכל הקונכייה למשחק מול הפועל באר שבע/דימונה וכשביום חמישי מכבי תל אביב תפגוש בקובנה את ז'לגיריס במסגרת המחזור שיסגור את הסיבוב הראשון ביורוליג כאשר שוב לצהובים כחולים לא תהיה הכנה אידאלית וכשמדד העייפות רק צפוי לעלות. 

רפי מנקו אמר לאחר המשחק: "בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה במדינה, דברים מתגמדים וצריך לקבל דברים בפרופורציה, יש לנו חטופים בשבי, חיילים מקריבים את החיים בכל יום. גם שכל הקבוצה בבלגרד, כולנו מתפללים שיהיה פה טוב ושנהיה ביחד כעם. זה הכי חשוב. אנחנו השחקנים עלינו ונעלה ביום שני לעשות את המקסימום שאנחנו יכולים. לגבי חלוקת דקות ורוטציה, זה לא התפקיד שלנו. לעלות ולתת את הכי טוב שאפשר”.

מנקו המשיך: “זו לא סיטואציה פשוטה לאף אחד, לא לנו לשחקנים בחדר ההלבשה ולא למועדון. כולנו כמדינה נמצאים בסיטואציה לא פשוטה, אני בטוח ויודע שהמועדון עושה את מירב המאמצים בשביל לפתור את הסיטואציה שנוצרה על מנת שנוכל ולהמשיך לתת את הכל ביחד כקבוצה עם חדר הלבשה חזק בכל הזירות, פה ובאירופה”. 

על המשחק: “לא חושב שהרגשנו אנדרדוג במשחק הזה, מגיע קרדיט להפועל חיפה ולמאמן שלה. כמכבי אנחנו לא מרגישים אנדרדוג, מאמינים שנוכל לנצח כל קבוצה בכל סגל ונעשה את הכי טוב כדי לנצח. זה לא הייתה הרגשה טובה. אבל זה המצב, אנחנו בתור שחקנים בחדר ההלבשה כולנו מאוחדים וכולנו רוצים שהמצב יהיה טוב ושנמשיך להיאבק בכל הזירות ביחד כקבוצה כי בנינו פה משהו בשנה וחצי האחרונות. הקבוצה פועלת כדי לפתור את המצב שנוצר". 

רפי מנקו ורומן סורקין (רועי כפיר)רפי מנקו ורומן סורקין (רועי כפיר)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */