יום שלישי, 07.05.2024 שעה 10:04
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • 89 - 93
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

כהן סבן: נתבקשתי לחזור למען הפועל ירושלים

מנהל הקבוצה שחזר מפרישה למשחקי הליגה שיתף ל-ONE אחרי ה-105:65 לעפולה: "גאה בישראלים שנותנים את התחת, נקבל החלטות". בבירה המומים: "ערב לשכוח"

|
עדי כהן סבן מאוכזב (עמרי שטיין)
עדי כהן סבן מאוכזב (עמרי שטיין)

“הופעה שנרצה לשכוח”, אמרו בהפועל ירושלים אמש (חמישי) לאחר התבוסה שחטפה הקבוצה בדמות 105:65 להפועל עפולה במסגרת ליגת העל. במועדון התקשו לעכל את התוצאה ששמה את האדומים בסיטואציה בעייתית גם לאור פציעתו של אור קורנליוס במשחק.

מוקדם יותר השבוע מחזיקת הגביע הודיעה על הצטרפותם של ארבעה שחקנים לסגל הקבוצה. הארבעה הצטרפו בתחילת השבוע, שניים מהם לא שיחקו בליגת העל שנה, שניים מהם לא שיחקו בליגת העל שנתיים, תוך 48 שעות הם כבר שיחקו את משחקם הראשון בליגת העל, שוב נזכיר הצטרפו לאימונים רק, וכעבור 48 שעות נוספות הם כבר שיחקו את משחקם השני רק שהמשחק הראשון יצר מצג שווא שהביא את הקבוצה מהבירה למשחק מול עפולה במחשבה שהעניינים יראו אחרת מכפי שנראו בפועל.

למרות כל הנסיבות המקלות ואפשר למנות לא מעט כאלו, החל ממצב השוק, דרך הבחירה להביא שחקנים שלא בכושר משחק והכנסתם לרוטציה, כך יצא שהפועל ירושלים עם צוות אימון שכולל רק את שי אולארצ’יק וכשאלכסנדר דז’יקיץ’ ושאר חברי הצוות נשארו בבלגרד, כל אלו מקלים ככל שיהיו לא הצדיקו את המהלומה שספגה אתמול הפועל ירושלים.

אפק אמסלם ועוז בלייזר (עמרי שטיין)אפק אמסלם ועוז בלייזר (עמרי שטיין)

התחושות במועדון היו של הלם וזעזוע, המחשבות כאמור מול יריבה שלה יש רק שלושה זרים וכשהישראלים הבכירים יותר נמצאים בצד האדום היו שהדברים ילכו אחרת. במועדון הבהירו לאחר המשחק כי הם גאים בשחקנים הישראלים, אך בכל הנוגע לתוצאה לא נראה שאפשר היה לצפות למשהו אחר. טוב שהכדורסל חזר, על כך אין עוררין וכל הכבוד למנהלת, יחד עם זאת ספק אם חשבו או תיארו שכך יראו הדברים במשחקים הראשונים.

המצב בבירה בעייתי מאין כמותו. תחילה במועדון מקווים שהזרים יחזרו אך לא באמת יודעים לומר האם או מתי, קאדין קרינגטון אמנם היה בארץ אך לא רצו לבזבזו על משבצת של זר היות וייתכן שיירשם כישראלי בהמשך. בינתיים השלושה – ג’ו אלכסנדר, סטורם וורן וארד הררי חתמו במקור על חוזים לחודש, כך שהאופציה שהם ימשיכו לשחק בליגה בהחלט ברת קיימא, רק שהבעיה בגזרה הזו ומאיך שהקבוצה נראתה לא בהכרח תיפטר בטווח המידי.

במועדון הסבירו שעשו את הכול כדי לשמור על האפשרות שהקבוצה תישאר כפי שהיא ושעד כה לא מדובר בירושלים האמיתית, אך נראה שבסביבת הקבוצה מבינים שישנם גם תסריטים שבהם יצטרכו לוותר על חלק מהשחקנים תלוי התפתחויות, בין שיבואו להם דורשים או מסיבות אחרות. גל מקל, מבעלי הקבוצה, אמר לפני המשחק מול מכבי רמת גן כי הם לוקחים אחריות על ההחלטה שקיבלו אך הפנים של כולם אתמול אומרות הכול וגם אם לקחו אחריות ספק אם ציפו לדרך שבה הקבוצה נראתה אתמול.

גל מקל בהלם (עמרי שטיין)גל מקל בהלם (עמרי שטיין)

ההחלטות הקשות עליהן דיברו במועדון ביום שלישי נגעו גם לכך שייתכן ויצטרכו להיפרד משחקנים, אך כמובן שינסו להימנע מכך. המציאות הכתה קשה מאוד בהפועל ירושלים. התבוסה הזו הייתה סטירה מצלצלת, קריאת השכמה ולא משנה איך תסתכלו על זה גם במועדון יודעים ומודים כי הם לא היו צריכים לחטוף תבוסה כזו מהדהדת.

בין לבין קורנליוס כאמור נפגע בקרסול והגאווה של המועדון גם כן, אבל בהסתכלות לאחור ובבחינת כל המשתנים שיש במשוואה הזו הרי שלא נראה שהדברים יכלו לקרות אחרת. הרבע הראשון הסתיים “רק” ב-15 הפרש, במחצית עפולה כבר קלעה 64 ואם בעונה שעברה הפועל ירושלים פתחה את הליגה עם שני הפסדים ונכון לעכשיו לאור חוסר הוודאות וכל עוד לא יחזרו הזרים והצוות הדברים פשוט נראים רע.

מנהל הקבוצה עדי כהן סבן שחזר מפרישה אמר ל-ONE: “זה לא העניין כרגע, אני למען הפועל ירושלים. זה מה שנתבקשתי לעשות. רק רציתי לעזור. מה שמעניין זו הסיטואציה המורכבת שאנחנו נמצאים בה, כולנו מבינים שזו לא הפועל ירושלים האמיתית. אני דווקא רוצה לדבר על הישראלים שבאים ונותנים מעצמם, מבינים שיש לזה השלכות ומתייצבים ונותנים את הגוף והתחת ואני באמת גאה בהם. אנחנו יודעים שזה לא נראה טוב, זו הסיטואציה ואנחנו עם הפנים קדימה”.

עדי כהן סבן (עמרי שטיין)עדי כהן סבן (עמרי שטיין)

היה אפשר לצפות שהמשחק הקודם יסתיים גרוע יותר והייתם שם, מה היה ההבדל הפעם?
”כמו שאמרתי זו לא הפועל ירושלים האמיתית. שני משחקים בשלושה ימים עם סגל לא סגל ושוב, לא מאשים אף אחד, שי אולארצ’יק עושה עבודה מדהימה, הישראלים שלנו הבכירים באים ונותנים מעצמם באמת את כל מה שיש להם. אין רגליים, אין אוויר, מובן ולא רוצים שזה יקרה אבל זה מה שיש לנו כרגע”.

מה יהיה איתך ועם השלושה האחרים במידה שהשחקנים לא ירצו לחזור אחרי המשחק הקרוב בליגת האלופות של פיב”א?
”כל המצב כרגע שאי אפשר לתכנן חצי שעה קדימה, אז אנחנו נגיע לבלגרד ונתרכז במשחק שיש לנו נגד פאוק, שזה משחק סופר חשוב על המיקום בבית שלנו בליגת האלופות. נעשה את החושבים שלנו ונקבל החלטות בתוך הקבוצה”.

אתה יכול לשתף אותנו איזה אופציות יש על הפרק?
“פחות עבודה שלי. יש את האנשים שצריכים לקבל החלטות ואני מאמין שאתם תדעו ברגע שיקבלו אותן”.

שי אולארציק (עמרי שטיין)שי אולארציק (עמרי שטיין)

שי אולארצ’יק שהדריך את הקבוצה הוסיף: “כלום לא הלך, זאת אומרת אני לא חשוב שאני יכול להעיד אפילו על נקודה אחת שהייתה חיובית בנוסף הפציעה של אור לא הוסיפה. זה קשה לשחק שני משחקים בזמן כזה קצר, זו המציאות זה מה שיש לנו. הגענו היום פחות בהכול”.

השחקנים שהיו עד כה סיימו ולמשחק הבא תנסו כבר להחזיר את כולם.
”אני לא יודע מה התוכניות, אני עובד פה כרגע עם החברה שפה בארץ, זו הקבוצה פה עכשיו ואנחנו נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים. אני לא יודע מה יהיה ההמשך, אם פתאום כולם יחליטו לחזור, אני לא יודע, אנחנו עובדים מיום ליום. מחר יכול להיות שינוי ובעוד יומיים יכול להיות עוד שינוי אז אנחנו מתקדמים מיום ליום”.

כשכולם יתאחדו בבלגרד מה בעצם הציפייה מבחינת החיבור המחודש?
“גם השחקנים הזרים וגם הישראלים מכבדים כל אחד את ההחלטות של השני ואני חושב שהחיבור הוא כבר חיבור שטמוע בהם וזה לא משהו שצריך לבנות מחדש. היינו בסיטואציה דומה בתחילת הדרך, לפני שהתחלנו את המשחקים של ה-BCL, רוב החברה פה הם שנה שנייה אז לא חושב שתהיה בעיה של חיבור. להפך אני חושב שהמצב שכל אחד מתחשב בשני רק מחזק אותנו כקבוצה”.

אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */