יום ראשון, 12.05.2024 שעה 13:16
ליגה אנגלית 23-24
8328-8836ארסנל1
8233-8735מנצ'סטר סיטי2
7536-7735ליברפול3
6752-7335אסטון וילה4
6054-6734טוטנהאם5
5656-7835ניוקאסל6
5451-5234מנצ'סטר יונייטד7
5159-6534צ'לסי8
4965-5635ווסטהאם9
4863-5236בורנמות'10
4660-4936וולבס11
4455-5136פולהאם12
4457-5234ברייטון13
4057-4535קריסטל פאלאס14
3749-3836אברטון15
3660-5236ברנטפורד16
2963-4536נוטינגהאם פורסט17
2678-4936לוטון18
2474-3936ברנלי19
16100-3536שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • פולהאם
  • 4 - 0
  • מנצ'סטר סיטי
  • בורנמות'
  • 2 - 1
  • ברנטפורד
  • אברטון
  • 0 - 1
  • שפילד יונייטד
  • ניוקאסל
  • 1 - 1
  • ברייטון
  • טוטנהאם
  • 1 - 2
  • ברנלי
  • ווסטהאם
  • 1 - 3
  • לוטון
  • וולבס
  • 3 - 1
  • קריסטל פאלאס
  • נוטינגהאם פורסט
  • 3 - 2
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ראשון, 12/05, 18:30
  • ארסנל
  • אסטון וילה
  • שני, 13/05, 22:00
  • ליברפול

נער הפלא של יונייטד שהשכיח גם את קאסמירו

הבכורה של קובי מיינו בן ה-18 מול אברטון הייתה כה חלומית שהאגדות איבדו את הפרופורציות בשבחים. אז האם הוא באמת התשובה לבעיות בקישור של טן האח?

|
קובי מיינו מול אברטון (רויטרס)
קובי מיינו מול אברטון (רויטרס)

אלחנדרו גרנאצ'ו כבש ביום ראשון בגודיסון פארק את אחד השערים היפים ביותר של מנצ'סטר יונייטד בשנים האחרונות והביצוע המרהיב גרר השוואות לוויין רוני ולכריסטיאנו רונאלדו, אבל הארגנטיני לא נבחר לשחקן המצטיין בניצחון על אברטון במשאל שנערך באתר הרשמי של השדים האדומים. הוא קיבל רק 35 אחוזים מהקולות, בעוד 48 אחוזים הלכו לבחור בן 18 שערך את הופעת הבכורה בהרכב בפרמייר-ליג. קובי מיינו הפך לשיחת היום וזה לא דבר של מה בכך, במיוחד כשיש מתחרה כה ראוי.

ההתלהבות סביב מיינו אחרי 72 דקות על הדשא עצומה. כל הפרשנים התחרו ביניהם מי יחמיא לו יותר. גארי נוויל הצהיר כי מדובר בשחקן יוצא מגדר הרגיל ורוי קין טען: "קשה להאמין למראה עיניי. הוא סיפק הופעת בכורה פנטסטית. תמיד היה לו זמן כשהוא היה עם הכדור. קבלת ההחלטות שלו הייתה נהדרת, הוא ידע מתי לשלוח מסירות ארוכות ומתי להעדיף מסירות קצרות. התנועה ללא כדור הייתה חכמה. אנחנו לא צריכים להיסחף אחרי משחק אחד, אבל בטוח ניסחף".

כן, כולם נסחפים, וזה מובן וטבעי. הבעיה המרכזית של מנצ'סטר יונייטד היתה ונותרה בקישור המרכזי, והנה מגיע קשר צעיר שעשוי אולי – לפחות לפי הרושם הראשוני – לפתור אותה. מיינו עשה הכל על המגרש מול הכחולים מליברפול. הוא ירד לאחור כדי לקבל את הכדורים מהבלמים ולהתחיל התקפות. הוא דייק ברוב המסירות וניווט את המשחק. הוא חשב תמיד קדימה וניסה למצוא את המהלך המהיר ביותר להעביר את הכדור קדימה, ולמעשה היה זה שהתחיל את ההתקפה שהובילה לשער המטריף של גרנאצ'ו. הוא תיקל וסגר שטחים. ואם זה לא מספיק, הוא גם חילץ כדור מהקו כאשר דווייט מקניל כבר רצה לחגוג שער לזכות אברטון.

קובי מיינו מציל את יונייטד (רויטרס)קובי מיינו מציל את יונייטד (רויטרס)

בקיצור, זה מרגיש כמו חלום שהתגשם, וקל לאבד פרופורציות ולזכור כי מדובר רק בנער שטרם הוכיח את עצמו. הפוטנציאל כה מזהיר שהאוהדים רוצים לראות אותו מעכשיו תמיד. זה אפילו עוד יותר הגיוני כעת, כאשר קאסמירו, מייסון מאונט וכריסטיאן אריקסן פצועים, אבל היהלום הצעיר הצליח להשכיח את כולם ביחד בכל מקרה. הוא היה כל כך החלטי ונבון, עד שנדמה כי במשך שנים ארוכות המתינו השדים האדומים למישהו כמוהו. ואחרי משחק אחד, כבר שואלים את עצמם האוהדים – מה היה קורה לו מיינו היה בהרכב מתחילת העונה?

יש יסוד סביר להניח כי זו הייתה התוכנית של אריק טן האח מלכתחילה. המאמן ההולנדי זימן לראשונה את מיינו לאימונים עם הסגל הבכיר לפני שנה, במהלך המונדיאל והתרשם ממנו לטובה. אז גם החלו לדבר עליו בתקשורת כשחקן שצפוי לפרוץ לתודעה בעתיד הקרוב והמאמנים שהדריכו אותו באקדמיה סיפרו על הערכתם הרבה כלפיו. "הוא יציב מאוד", אמר טרביס ביניון שעבד עם מיינו בקבוצה עד גיל 21, אליה קודם על אף שהיה רק בן 17, "רוב השחקנים הצעירים נוטים לאבד את הראש לפעמים, אבל קובי בוגר מאוד בגישתו. הוא שיחק כקשר אחורי, כקשר רחבה לרחבה וכעושה משחק, והצטיין בכל התפקידים. יש לו מוח מבריק לכדורגל והכושר האתלטי שלו נפלא. הוא לוחמני, ויודע לעשות את העבודה בשתי הרחבות אם צריך".

תיכנן את זה מהתחלה. אריק טן האח (רויטרס)תיכנן את זה מהתחלה. אריק טן האח (רויטרס)

אם כך, היה ברור שהבכורה בקבוצה הבוגרת צפויה להגיע במהירות. וזה אכן קרה. בינואר פתח מיינו בגביע הליגה מול צ'רלטון והרשים את האוהדים. לאחר מכן, הוא קיבל גם מספר דקות בגביע האנגלי נגד רדינג ובפברואר נכנס להופעת בכורה בפרמייר ליג לקראת סיום המפגש מול לסטר. טן האח אהב את מה שראה והיו לו תוכניות מגובשות לגבי הנער לקראת עונת 2023/24. קבוצות רבות מליגת המשנה הביעו עניין לקבל את הקשר בהשאלה, אך ההולנדי סירב לדון בסוגיה – הוא סיפר לנער כי תהיה לו הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו בסגל כאן ועכשיו.

והרי את הצ'אנס הזה לקח מיינו בשתי הידיים במסגרת משחקי ההכנה בקיץ. הוא שולב בכל משחקי הידידות בארצות הברית והצטיין במיוחד במחצית הראשונה מול ארסנל, אז אפילו נרשם לו בפרוטוקול בישול לברונו פרננדש, אם כי מדובר במסירה שגרתית במרכז המגרש אחריה הפציץ הפורטוגלי בבעיטה ממרחק. "קובי הוא שחקן נהדר. הוא שולט מצוין בכדור, חזק, יודע להגן ולתקוף. הוא עוד צעיר ואנחנו חוזים לו עתיד גדול", אמר פרננדש שנהנה לשתף איתו פעולה.

האוהדים שעקבו אחרי המסע קיוו שיתפתח מומנטום אמיתי, אבל הגורל רצה אחרת. מיד אחרי החגיגה מול ארסנל פתח מיינו במשחק המאתגר בחייו עד אז, מול לוקה מודריץ', ג'וד בלינגהאם, אורליאן טשואמני ואדוארדו קמאבינגה. כולם היו סקרנים לראות כיצד יתמודד הנער עם המשימה, אך דקות ספורות אחרי שריקת הפתיחה תיקל קאסמירו את רודריגו, וחלוץ ריאל נפל במקרה דווקא על מיינו. הקשר נפגע בקרסולו באופן משמעותי ונזקק לתהליך החלמה שהסתיים רק באוקטובר. כך נהרסו התוכניות של המנג'ר לשלב אותו מתחילת העונה, אבל לא הייתה לו שום כוונה לוותר.

"הכנו את קובי כמו שצריך מכל הבחינות והוא יכול לצאת לדרך", הצהיר טן האח לקראת המפגש מול אברטון. מיינו אכן היה בשל למשימה, אולם אפילו בחלומותיו הפרועים ביותר לא דימיין שיהפוך ללהיט כה גדול תוך זמן כה קצר. הייתה זו הופעה חלומית בכל פרמטר ועכשיו צפויה לו בעיה חדשה ולא מוכרת – התמודדות עם ציפיות מוגזמות. עד עכשיו הוא היה שחקן מוכשר מהאקדמיה, אבל בתום ההצגה בגודיסון פארק שודרג מעמדו לכוכב על בפוטנציה. וגם אם מדובר לפי כל העדויות בבחור שקול ומאוזן עם ראש על הכתפיים, עדיין נדרשת עבודה פסיכולוגית חכמה, במיוחד מצד המנטור ההולנדי, על מנת לדאוג שישמור את הרגליים על הקרקע. כי הרי אפשר לספר על דוגמאות רבות מאוד של שחקנים שהרשימו במספר משחקים בגיל 17 או 19, ואז הלכו לאיבוד.

באולד טראפורד מקווים מאוד כי סיפורו של מיינו יהיה חיובי לאוך זמן. באקדמיה התגאו בכך שהנער בחר בהם בגיל 9, למרות שיש לו כישורים של שחקן מנצ'סטר סיטי, וילדים בגילאים אלה מעדיפים את בית הספר של התכולים שנתפס כעדיף. קובי בא ממשפחת אוהדי יונייטד ושמח תמיד ללבוש את החולצה האדומה. גם ההורים הביעו נכונות להסיע אותו ללימודים מסטוקפורט שם נולד – והעיר מדרום למנצ'סטר מפורסמת כיום בגלל קשר אחר שגדל בה – פיל פודן. למעשה, ידוע כוכב מנצ'סטר סיטי בכינויו "אינייסטה מסטוקפורט". האם מיינו יהפוך לתשובה ההולמת של השדים האדומים? ימים יגידו, אבל התאבון לראות אותו בפעולה עצום כרגע.

לכן דורשים כולם מטן האח לתת למיינו את המושכות במרכז המגרש משריקת הפתיחה גם במשחק הקריטי בליגת האלופות מול גלאטסראיי ביום רביעי. לפי מה שראינו ביום ראשון, זה הדבר הנכון לעשות לקראת הקרב בו חייבת הקבוצה לנצח על מנת לשמור על סיכוי סביר לעלות לשמינית הגמר. תארו לעצמכם מה יקרה להמולה סביב הנער אם הוא יזהר גם באיסטנבול.

כל האטרקציות מהמוזיאון החדש של רונאלדו
אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */