יום ראשון, 19.05.2024 שעה 17:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

גולדהאר: קין לא האויב, הוא עומד לצד מכבי ת"א

צפו בבעלי מכבי תל אביב: "הקהל צריך להבין את זה שהוא לא מדבר למען ביטחון משפחתו. הוא לא ביקש לעזוב, להפך, הוא זה שמוביל את הדרך חזרה לישראל"

|
מיץ' גולדהאר (רדאד ג'בארה)
מיץ' גולדהאר (רדאד ג'בארה)

על רקע המלחמה שנמשכת כבר 49 ימים, ובזמן שהמועדון שלו, מכבי תל אביב, נמצא בסרביה לקראת המשחק מול זוריה מחר (שבת, 17:30), העניק הערב מיץ’ גולדהאר ראיון נרחב לראשונה מאז פרוץ המלחמה ולמעשה לראשונה מאז המינוי של רובי קין כמאמן הקבוצה. 

גולדהאר אמר: “ברור שאנחנו נמצאים ברגעים שבהם שוחררו חטופים, וזה ישים את כל מה שנדבר עליו בפרספקטיבה אחרת. אלו רגעים מצמררים, זאת נקודת התחלה ולא נקודת הסוף, אבל כמו כל עם ישראל אנחנו עדיין מעכלים את כל מה שקורה. אנחנו מוצפים ברגשות אבל ננסה לדבר על כדורגל ומה שקשור אליו”.

על המצב בישראל ועל כך ש-74 אוהדים של מכבי ת”א נהרגו ונרצחו במהלך המלחמה, אמר גולדהאר: “אני יכול להגיד שאנחנו שבורי לב, אנחנו מחויבים להשקיע כמה שיותר זמן ונעשה כל מה שצריך כדי לתמוך במשפחות השכולות, כדי לשמור על הזיכרון שלהם, לכבד אותם, לא נשכח אותם לעולם, ננסה לחלוק איתם את העול, ננסה לעזור להם לקום ולהרים אותם כי הם חלק מהמשפחה שלנו. אנחנו איתם בדבר הזה, האוהדים האלה הם חלק מאיתנו. אנחנו הרוסים מהאובדן הקשה הזה”. 

גולדהאר: קין לא האויב שלנו

“אני זוכר ששמעתי לראשונה על הטבח של ה-7.10, זה בלתי נתפס, המוח שלי לא הצליח להכיל את זה, אני לא יכול לדמיין איך זה שינה את החיים של כולם, זה נצרב לנצח בראש שלי, זה ישנה הרבה את איך שאני רואה ומסתכל על העולם וכמובן שאזכור תמיד איפה הייתי ביום בו שמעתי על זה”, הוסיף. על שחרור החטופים אמר: “יש קשת של רגשות. אני שמח עבור המשפחות שקיבלו את היקרים להם בחזרה, אבל יש עדיין מעל 200 חטופים בשבי. אז אי אפשר שלא לחשוב גם עליהם, ושצריך להחזיר גם אותם, וצריך באופן מסיבי להתרכז בהחזרה של כל אחד מהם. יש לנו דמעות של שמחה על ה-13 שחזרו הביתה, אבל בשנייה החולפת צריך לעבור להתרכז בהחזרה הבטוחה של כל שאר החטופים”. 

ג'ק אנגלידיס, מיץ' גולדהאר ובן מנספורד ביציע (איציק בלניצקי)ג'ק אנגלידיס, מיץ' גולדהאר ובן מנספורד ביציע (איציק בלניצקי)

אתה בן למשפחה שחלק ממנה שרד את השואה, מאז ה-7.10 המילה שואה או נאציזם הופנתה על ידי העולם דווקא כלפי יהודים. מה דעתך על השימוש במילה הזאת ועל היחס העולמי כלפי יהודים?
“אני בן של יתומה מהשואה, ההשקפה שלי על העולם תמיד כללה את השואה, אבל אני לא מתכוון לזה כמילה, אני מתייחס לזה כתנאי מחייה, לכולם יש את הדעה שלהם, אבל עבורי המרכיבים שיצרו את השואה היו תמיד בתוך הראש שלי בצורה מאוד חיה, ההשקפה שלי על העולם תמיד הייתה כזאת שאני ממש לא מופתע ממה שקורה עכשיו בעולם, אני לא בהלם, הפרספקטיבה שלי היא שלא פתרנו עדיין את מה שצריך, את הדברים שנמצאים מתחת לפני השטח ועכשיו נמצאים מעל פני השטח, ואני לא אומר שלא עשינו הרבה – כי עשינו, אבל מה שקורה כעת לא בריא, המרכיבים שהובילו לשואה עדיין חיים וקיימים.

זה נוראי, אבל עד שלא נפתור את הפאזל הזה, וזה פאזל שלא נוכל לפתור לבדנו, נצטרך להתמודד עם זה שהעולם קם נגדנו. ה-7 באוקטובר מטריד מאוד, מחליא, אכזרי, קיצוני, מה שקורה לאחר מכן הוא תזכורת שהעולם לא אוהב את היהודים. אולי חלמנו קצת שהם אוהבים אותנו, אבל העולם לא אוהב את היהודים באופן כללי, אנחנו עושים הרבה דברים כדי לשנות את זה, אבל זה קשה, זאת בעיה מורכבת מאין כמוה ואם אשתמש במילה שואה או לא, זה לא משנה, כי מה שהוביל אליה שוב עלה מעל פני השטח. אני מרגיש הכי גאה שיש להיות יהודי. אבל יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות בכל הנוגע למה שקורה עם היחסים שלנו מחוץ לישראל מול שאר העולם”. 

רובי קין (רויטרס)רובי קין (רויטרס)

על רובי קין שעדיין לא דיבר על המלחמה וגם לא צפוי לדבר עליה, אמר בעלי מכבי ת”א: “רובי קין החליט לפני הרבה זמן שזה לא נכון עבורו ועבור המשפחה שלו לדבר על אירועים שלא קשורים לכדורגל. זו דעתי ואתם לא חייבים לקבל אותה, אבל זו דעתי – הוא מגיע מאזור שבו יש קונפליקט, יש לו משפחה שחיה שם, הוא החליט לפני הרבה מאוד שנים שהוא איש של כדורגל והוא לא מתכוון לדבר בשום שלב על דברים שלא קשורים לכדורגל. הוא היה חלק מכמה קונפליקטים בעבר והוא אף פעם לא הגיב עליהם. זה כולל טבח של ילדים בארה”ב כשהוא שיחק שם, או אירועים שהתרחשו באירלנד, או אסונות אחרים שהתרחשו בעולם”.

“הוא החליט שעבור משפחתו הוא לא יגיב על כלום. אחרי שאמרתי את זה, מדובר באדם שמגיע מאירלנד, שהסכים לקחת עבודה בישראל, הוא לא היה צריך את זה, הוא לא צריך את הכסף, והיו לו עוד אפשרויות. על פי שיקול הדעת שלי, ואתם לא חייבים להקשיב לי, מההתנהלות שלי איתו מהרגע הראשון ועד שהצענו לו את העבודה – התפיסה שלי היא שהוא אדם מאוד הגון. רובי קין בזמן שאנחנו מדברים לובש את מדי מכבי תל אביב, רובי קין מעולם לא אמר לי שהוא רוצה לעזוב את המועדון, אפילו לא קמצוץ של מחשבה כזאת. הוא והצוות שלו מתנהלים באותה הצורה מהרגע הראשון ושום דבר לא השתנה.

“הוא אפילו לא ביקש לעזוב את ישראל ב-7.10. אנחנו אלה שהתקשרנו אליו ואמרנו לו שעדיף לו לצאת. לדעתי הוא היה נשאר אם לא היינו מבקשים ממנו לעזוב. הוא מוכן מאוד לחזור לישראל עם הצוות שלו. היו לי שיחות רבות איתו וזוהי דעתי. אתם יכולים להגיד או לחשוב מה שאתם רוצים על מה שקרה, אבל מעשים מדברים יותר ממילים. האיש הזה עומד לצד המועדון שלו, המועדון הישראלי שלו, ומהחוויה שלי ושיקול הדעת שלי מדובר באדם הוגן מאוד שהחליט לפני הרבה שנים לאמץ עקרון שבו הוא לא מגיב לשום דבר שאינו קשור לכדורגל, מסיבות שקשורות למשפחתו ואם אנחנו מחפשים לפתוח ריבים, או לחפש אויבים  – אז רובי קין לא האויב שלנו לדעתי”.

מיץ' גולדהאר עם רובי קין במחנה האימונים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מיץ' גולדהאר עם רובי קין במחנה האימונים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

“ראיתי שאנשים כתבו שהוא האויב שלנו, אז הלוואי ואלוהים יציף את העולם בעוד רובי קין. הוא עמד לצד המועדון שלנו והוא לא צריך לעשות את זה. הוא היה יכול להתקשר אליי ולהגיד לי שהוא לא רוצה להישאר, שזה לא בשבילו. אפילו לא קרוב. הפוך לגמרי. זו האבחנה שלי. זו דעתי. לא חושב שצריך לחפש הסברים נוספים ללמה אדם הגון שתומך בקבוצה ישראלית, לא יהודי, לא ישראלי, בצורה כזאת, צריך להסביר עוד למה הוא החליט שלא לדבר על דברים שלא קשורים על כדורגל”. 

יכול להיות שמי שמדבר איתך עכשיו מסכים עם הדברים שלך, אבל בבית יש הרבה אוהדי מכבי ת”א שמצפים למילה מצידו ואולי חושבים אחרת. אתה מצפה שהדברים שאמרת ישכנעו את הקהל לקבל אותו כמו שהוא התקבל ביום הראשון בישראל?
“מה שאמרתי זו דעתי האישית. זה אדם שעמד לצד מכבי ת”א. הוא לובש את המדים של מכבי ת”א. תסתכלו על המדים של מכבי ת”א. אני אומר לכם שהוא מעולם לא דיבר איתי בשום צורה או רמיזה על עזיבת המועדון תחת נסיבות מאוד קשות. אתם יודעים כמה אנשים היו מחפשים לעזוב במצב הזה ולא להתמודד? הוא אדם מכובד, שנמצא תחת הרבה לחץ מצדדים אחרים, צריך לחשוב גם על הפרספקטיבה שלו. הוא עומד לצד מכבי ת”א, לובש את המדים שלה וחוזר לישראל. הוא מוביל את הדרך חזרה לישראל. יש לכם את האנרגיות לתקוף מישהו שעומד לצד מועדון מישראל בתקופה כזאת? אני מקווה שהקהל שלנו ישים את הכל בקונטקסט הנכון ויעריכו אותו אפילו יותר על זה שהוא חוזר ואחרי מה שאמרתי לכם, וזו דעתי, וכמובן שלא חייבים להקשיב לה”. 

לצד מה שאמרת על רובי קין, למכבי ת”א יש שבעה שחקנים זרים, האם אתה מצפה שכולם יהיו בישראל אחרי המשחק באיסלנד, כמו רובי והצוות שלו?
“אני מצפה מכולם לחזור לישראל בשבוע הבא. גם אם יהיה הר געש שיתפרץ פה, אני מצפה שהם יחזרו לישראל בעוד שבוע. מכולם, רובי, הצוות והשחקנים הזרים”. 

רובי קין עם מילסון. גולדהאר: "מצפה מכולם לחזור לישראל" (האתר הרשמי של מכבי ת"א)רובי קין עם מילסון. גולדהאר: "מצפה מכולם לחזור לישראל" (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

על חזרתה לפעילות של ליגת העל: “אנחנו מתמודדים עם מצב שבו אין אפשרויות אידאליות. עם כל מה שקורה וכאשר שוקלים את הכל, אני כן חושב שצריכים לחזור לשחק. אנחנו צריכים את זה, הקהל שלנו צריך את זה, לאוהדים שלנו מגיע קצת כדורגל וקצת הפסקה, קצת נורמליות, לכל תושבי ישראל, גם אם לא יהיו אוהדים ביציע. אנחנו חיים בשביל אוהדים ביציע, אבל עד שלא יהיה אישור לכך נצטרך להתמודד עם המצב הזה. אבל עדיין יהיו שעתיים של קצת בריחה מהמציאות. עבורנו זו זכות לעשות את זה עבור הקהל שלנו. השחקנים שלנו ישחקו עבור החיילים, עבור החיילים שאוהדים את מכבי ת”א, ועבור כל החיילים שנמצאים בעזה או באזורים אחרים שנפגעו מהמלחמה”. 

על העניין סביב דור תורג’מן בימים האחרונים: “לדור יש עוד זמן להתפתח, הוא מרוויח מאוד מרובי קין, אני נחוש לשמור על הסגל הכי חזק ומוכשר שיש לנו, זה כולל את דור תורג’מן בתוכו. אחזור ואגיד שלא רציתי למכור את אוסקר גלוך, אבל היו נסיבות שהחוזה חייב אותנו לכך. צריך שיהיו נסיבות באמת חריגות כדי שנוביל לכך שנמכור את דור תורג’מן. יש לו עתיד נפלא לפניו במכבי ת”א ואני מקווה מאוד שלא נצטרך להתמודד עם נסיבות שבהן נשקול למכור אותו”. 

דור תורג'מן (עמרי שטיין)דור תורג'מן (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */