יום שישי, 03.05.2024 שעה 18:44
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7339-6833ברצלונה2
7140-6933ג'ירונה3
6439-6233אתלטיקו מדריד4
5833-5333אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4345-4133חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3741-3033לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3239-2733מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2646-2333קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • חטאפה
  • שישי, 03/05, 22:00
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 04/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ריאל מדריד
  • שבת, 04/05, 17:15
  • קאדיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 04/05, 19:30
  • ברצלונה
  • מיורקה
  • שבת, 04/05, 22:00
  • אתלטיקו מדריד
  • אוססונה
  • ראשון, 05/05, 15:00
  • בטיס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 05/05, 17:15
  • ויאריאל
  • ולנסיה
  • ראשון, 05/05, 19:30
  • אלאבס
  • ראיו וייקאנו
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • אלמריה
  • סביליה
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • גרנאדה

למפארד הספרדי? הנשק המפתיע של ברצלונה

עם אהדה מטורפת לבארסה ואחרי משבר מנטלי והשאלה לליגה ה-3, פרמין שכבר זהר מול ריאל ביולי מגיע בכושר שיא לקלאסיקו (שבת, 17:15, שידור בערוץ ONE)

|
פרמין לופס חוגג (רויטרס)
פרמין לופס חוגג (רויטרס)

אלה ימים חלומיים עבור פרמין לופס. שלשום חתם הקשר בן ה-20 על חוזה חדש בברצלונה וקיבל חיבוק חם מהנשיא ז'ואן לאפורטה. הפרטים סוכמו עוד באוגוסט, אבל הכל נסגר רשמית רק השבוע – וכעת ימשיך פרמין בקבוצת חלומותיו עד שנת 2027 עם סעיף שחרור של 400 מיליון יורו. הסכומים המוגזמים האלה אמנם נראים מגוחכים, אך אין ספק שהם תורמים לבטחונם העצמי של שחקנים צעירים ומעבירים להם מסר של הערכה מהמועדון.

הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד ישודר בערוץ ONE ביום שבת ב-17:15.

ההערכה הזו האמירה מאוד אתמול (רביעי) אחרי משחק הבכורה של הכוכב החדש בהרכב בליגת האלופות. זה קרה כי כל הקשרים הפותחים הקבועים לא עמדו לרשותו של המאמן צ'אבי. פרנקי דה יונג ופדרי פצועים וגאבי ריצה עונש השעיה בגלל הכרטיס האדום המיותר שספג בפורטו במחזור הקודם. הבמה במפגש מול שחטאר דונייצק הייתה, אם כך, של פרמין – והוא ניצל אותה עד תום.

יכולתו לייצר לעצמו מצבי הבקעה, להתגנב לרחבה בעיתוי הנכון וגם לאיים ממרחק הופכת אותו לשחקן מסוכן ביותר. אמנם מדובר בבוגר לה מאסיה, אבל יש שיגידו כי יש בו משהו שמזכיר את פרנק למפארד בחושים הנהדרים האלה. עם קצת יותר מזל, זה היה מסתיים אמש בשלושער שלו, ואולי אפילו יותר. תשפטו בעצמכם. כבר בדקה השמינית השתחרר פרמין ברחבה עם הטעיה מושלמת, אבל הסיומת לא הייתה מספיק טובה, והשוער האוקראיני דמיטרו ריזניק הצליח להסיט את הכדור החוצה.

פרנק למפארד. לופס מזכיר את החושים שלו (רויטרס)פרנק למפארד. לופס מזכיר את החושים שלו (רויטרס)

בדקה ה-28 זה כבר הלך טוב יותר, כאשר הקשר תיזמן את הכניסה לרחבה בדיוק בשבריר השנייה הנכון, קיבל מסירה אמנותית מאילקאי גונדואן ובעט לקורה השמאלית. פראן טורס המשיך את הריבאונד פנימה, ובארסה עלתה ל-0:1. בחלוף שמונה דקות בלבד, היתרון הוכפל בזכות שער מושלם של לופס עצמו. גם הפעם הוא פגע בעמוד משפת הרחבה, בבעיטה חדה ברגלו הימנית החזקה, אבל הפעם לשם שינוי הכדור ניתז פנימה – והספרדי הצעיר חגג את שערו הראשון בקריירה בליגת האלופות בסטייל.

זה לא נגמר גם אחרי ההפסקה. בארסה אמנם הייתה הרבה פחות מרוכזת בעורף ואפשרה ליריבה להגיע למצבים בקלות יחסית – אחד מהם נוצל כדי לכבוש שער מצמק, אבל פרמין המשיך בשלו בצד השני של המגרש. בדקה ה-69, הוא הדביק כדור לעמוד בפעם השלישית במשחק, כאשר שוב מצא את עצמו ליד הרחבה ללא שמירה. התנועה החכמה ללא כדור מאפשרת לו להשתחרר משמירה, לקבל מסירות בעמדות הנכונות כשיש לו זמן לבחון את המצב, והקשר הצעיר לא צריך יותר מזה – הוא תמיד מוכן לירות למסגרת.

פרמין לופס בטירוף (רויטרס)פרמין לופס בטירוף (רויטרס)

שניות ספורות אחרי שסנטימטרים מנעו ממנו צמד, הוא פרץ לרחבה כדי לפגוש את ההגבהה של מרקוס אלונסו ולנגוח פנימה כדור בלתי ניתן לעצירה. הפעם, בניגוד למחצית הראשונה, נקבע כי היה בנבדל קטנטן, אך זה לא גורע דבר מהמיקום והביצוע – מי היה מאמין שיש לו גם משחק ראש כה משובח עם 174 הסנטימטרים שלו? וזה עוד לא הכל. פרמין גם ניהל, לצד גונדואן, ביד רמה את המשחק במרכז המגרש, דייק ברוב המסירות שהיו לעתים קרובות התקפיות, חילץ 8 כדורים, ובאופן כללי היה הרוח החיה מאחורי כל מה שבארסה עשתה על הדשא.

הוא נבחר לשחקן המצטיין ללא עוררין, והכריז שהוא חי בחלום –  וכל זה רק ההתחלה של השבוע המיוחד הזה. הפרק המרכזי יהיה בשבת מול ריאל מדריד, ולופס הבטיח ללא היסוס: "אתן את המקסימום בקלאסיקו". לאורחת בלבן לא יהיה שום ספק שכך יהיה. היא כבר מכירה אותו מצוין. הרי הקשר הצעיר פרץ לתודעה בדיוק בקלאסיקו הקודם – רק שהיה זה משחק ידידות ביולי.

פרמין לופס מרוצה (רויטרס)פרמין לופס מרוצה (רויטרס)

הוא בדיוק חזר אז מהשאלה בלינארס מהליגה השלישית, ולא רבים מאוהדי הבלאוגרנה הכירו את שמו כאשר צ’אבי החליט לצרף אותו למסע לארצות הברית. שם, על אדמת טקסס, פרמין עשה כותרות גדולות. הוא נכנס באמצע המחצית השנייה במקומו של פדרי כאשר בארסה הובילה 0:1, והספיק גם להבקיע שער מרהיב בבעיטה שכמעט קרעה את הרשת, וגם לבשל לפראן טורס במסירה מושלמת ששמורה רק לשחקנים מיוחדים באמת. 

סקאוטים של ריאל הכירו אותו גם קודם. כאשר כיכב פרמין באקדמיה של בטיס בגיל 12, הוצע לו לעבור לקסטייה, הקבוצה הצעירה של הבלאנקוס, אבל הוא המתין להצעה מלה מאסיה, האקדמיה הצעירה המפורסמת של ברצלונה. כאשר היא הגיעה, ידעו הוריו שלא ניתן יהיה למנוע ממנו לעבור לאנדלוסיה לקצה השני של המדינה – כי הילד היה מטורף על בארסה.

פרמין לופס כובש שער אדיר בקלאסיקו ביולי (רויטרס)פרמין לופס כובש שער אדיר בקלאסיקו ביולי (רויטרס)

האהבה הייתה כה גדולה ומופגנת, עד שבקבוצתו הראשונה בעיירה הקטנה אל קאמפיו הלבישו אותו בכוח בחולצה לבנה כאשר רצו להקניט אותו ולצחוק עליו. המעבר לאקדמיה של הקטלונים היה חלום שהתגשם מבחינתו, אבל לא הכל הלך חלק שם. רחוק מכך. גאבי, חברו הקרוב ביותר, הוגדר תמיד כיהלום הנוצץ ביותר בלה מאסיה בשכבת גילו, והפריצה המסחררת שלו הישר לסגל הבכיר של בארסה כבר לפני שנתיים לא הפתיעה את אלה שהכירו אותו מקרוב.

פרמין, שמבוגר מעמיתו בשנה, אך הצטרף לברצלונה שנה אחריו, דווקא לא נחשב לעילוי. כאשר היה בן 16, הוא הודח לספסל, ומצבו הנפשי לא היה פשוט כלל. בראיון שהעניק לא מכבר ל’מונדו דפורטיבו’, סיפר הקשר כיצד בכה כמעט כל יום ונזקק לסיוע פסיכולוגי על מנת להתגבר על המצוקה. 

גאבי (La Liga)גאבי (La Liga)

"סבלתי מהתקפי כעס, הייתי מתוסכל מאוד, אכלתי לעצמי את הראש. חשבתי על אותם הדברים כל הזמן, וזה היה רע מאוד מבחינה מנטלית. גאבי תמיד דאג לעזור לי והיה לצידי ברגעים הקשים. גם אנשי האקדמיה תמכו בי, ומעל כולם המשפחה שלי. בזכותם הצלחתי להתמודד עם המצב ולשנות אותו. בסופו של דבר, זה חישל אותי והפך אותי לאדם חזק יותר", אמר פרמין.

ועדיין, לא רבים ראו בו פוטנציאל להתברג בקבוצה הראשונה. למעשה, אפילו בקבוצת המילואים בליגה השלישית הוא לא שיחק, עד שהועבר ללינארס בגיל 19. דרושה אמונה לא מבוטלת על מנת לשאוף לחזור מהר ככל ניתן – ולופס עשה את זה. אחרי שכבש 12 שערים מעמדת הקשר בעונה שעברה, הוא התעקש לא לצאת להשאלה נוספת ושב לזרועותיו של צ'אבי ששילב אותו – ולא הצטער כלל.

צ'אבי. לא הצטער על שילובו של הקשר הצעיר (רויטרס)צ'אבי. לא הצטער על שילובו של הקשר הצעיר (רויטרס)

מובן שהוא לא הפך להיות שחקן הרכב אחרי הצגה של כמה דקות בקלאסיקו הידידות בקיץ, אבל המאמן לקח אותו בחשבון – ומכת הפציעות הנוכחית מאפשרת לו כעת לזהור במלוא הדרו. בשלהי ספטמבר, כבש הקשר הצעיר את שער הבכורה שלו בליגה כאשר השווה ל-2:2 במיורקה והביא לקבוצתו נקודה יקרה. ועכשיו, אחרי שסיפק את המשחק הטוב ביותר בחייו מול שחטאר, הוא מוכן לאתגר גדול פי כמה.

אולי האוקראינים לא היו צריכים לעלות אתמול בחולצות הלבנות? עבור פרמין, הייתה זו בסך הכל חזרה גנרלית לקראת מה שעשוי להיות משחק שיגדיר את כל העונה הזו. אם יצליח להתעלות בשבת מול ג'וד בלינגהאם, יסחוף את בארסה לניצחון ויחזיר אותה לפסגת הטבלה, לא יהיה קל לספסל אותו גם כאשר כל הפצועים יחזרו לכשירות. 

פרמין לופס כובש. יעשה זאת גם בקלאסיקו? (רויטרס)פרמין לופס כובש. יעשה זאת גם בקלאסיקו? (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */