יום שבת, 27.07.2024 שעה 04:56

קין: אסור לנו להשתעמם אחרי 0:3 ולהוריד הילוך

מאמן מכבי ת"א סיכם את ה-2:3 על בריידבליק: "אף פעם אסור להרגיש בנוח, עובדים על שיפור קבלת ההחלטות". וגם: כהן, עמדת השוער והאם יש בעיה בקישור?

|
שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אומנם מכבי ת”א רשמה ניצחון במשחק הראשון של שלב הבתים בקונפרנס ליג, אחרי שניצחה 2:3 את בריידבליק בבלומפילד אמש (חמישי), אך רובי קין לא יצא מרוצה מהמשחק הזה. המאמן לא אהב את זה שהקבוצה שלו עלתה ליתרון מהיר של שלושה שערים ולאחר מכן הורידה רגל מהגז, מה שהחזיר את היריבה לעניינים, וביקר את שחקניו על כך.

“בפתיחת המשחק הרגשנו נוח למדי, שיחקנו כדורגל טוב, אבל בחמש הדקות האחרונות של המחצית פשוט הכול כבה”, אמר רובי קין. “אסור לנו להרגיש אף פעם כאילו נוח לנו, כי בדיוק אז כל דבר יכול לקרות ואם אתה משחק נגד קבוצה שבאה לשחק ותוקפת אותך, כשאתה מפסיק לשחק, בכל רגע נתון אתה עלול להיענש – ואכן נענשנו בשער הראשון. אם היינו יורדים למחצית ב-0:3 זה היה סיפור אחר לגמרי, אבל נתנו להם את ההזדמנות לחזור למשחק. השער שספגנו נתן ליריבה הרגשה שיש לה משהו להילחם עליו”.

המאמן הוסיף: “הדבר הטוב הוא שאנחנו מנצחים את המשחקים הללו, אבל אני אף פעם לא שמח כשאנחנו סופגים, במיוחד לא במצבים נייחים, וזה לא היה צריך לקרות. היינו צריכים למנוע את השער הראשון שלהם לקראת סיום המחצית הראשונה, כי זה מה שהדליק את היריבה ונתן לה מומנטום למחצית השנייה. אני חושב שזה היה קודם כל עניין של קבלת החלטות ושאנחנו צריכים להשתפר בזה. היו לנו שלוש-ארבע הזדמנויות טובות למסור כדור לגול, אבל פספסנו את המסירות האחרונות והמכריעות הללו. בכל יום אנחנו עובדים על זה באימונים”.

קין: נתנו להם את ההזדמנות לחזור ונענשנו

לא פעם האיסלנדים הצליחו להגיע לרחבה של מכבי ת”א דרך מרכז הקישור, שם ניצב יוריס ואן אובריים די לבדו. אלא שקין טען לאחר המשחק: “דווקא היו לנו הרבה שחקנים מאחורי הכדור, כמו דור פרץ שירד אחורה כדי לסייע, כך שזו לא הייתה בעיה. לא ספגנו גול מאיזה חור בקישור, מה גם שבמשחקים שלנו אנחנו מבקיעים לא מעט שערים, כך שלא צריך לעבות את הקישור שלנו”. 

כמו כן, האירי הוסיף על משחק ההגנה: “כולם היו מאחורי הכדור, גם בכדור הקרן ממנו ספגנו, אז אין קשר למשחק פתוח מידי ולא ספגנו שער בגלל ששיחקנו התקפי. ספגנו בגלל שהפסקנו לשחק, בגלל שלא היינו מרוכזים ובגלל שוויתרנו. אני תמיד אומר לשחקנים שלי ‘אל תשתעממו אם אנחנו מובילים 0:3, חשוב לשמור על הריכוז כי מספיקה שנייה אחת של חוסר ריכוז כדי להבקיע שער וזה עלול לקרות בכל רגע במצב הזה’. אנחנו חייבים להשתפר בזה כקבוצה, אסור לנו להשתעמם ולהוריד הילוך”.

קין בחר להציב בהתקפה את אושר דוידה במקומו של יונתן כהן, שעלה מהספסל וניסה לתרום אך בכל פעם שאיבד כדור החלו הרחשים מהיציעים. “לא הרגשתי את זה”, הגיב מאמן הצהובים והמשיך: “פתחתי עם דוידה בגלל הקצב שלו ובגלל שהוא זריז, אבל בכושר שלו הוא לא יכול לשחק 90 דקות כי הוא לא שיחק הרבה עד עכשיו, כך שהיינו צריכים להיות זהירים איתו. יונתן מקבל הרבה דקות. האם הוא טוב או רע? אף פעם לא אבקר שחקן מתוך הקבוצה. כל שחקן מכיר את עצמו ואת מה שהוא עושה במהלך המשחק, כך שאני בטוח שהם בוחנים את עצמם בעת הצורך”.

יונתן כהן לא מרוצה (רדאד ג'בארה)יונתן כהן לא מרוצה (רדאד ג'בארה)

בתחילת החודש הצטרף אורלנדו מוסקרה למועדון, אך הוא לא היה בסגל למשחק בקונפרנס ליג, אלא רועי משפתי היה זה שעמד בין הקורות וספג פעמיים. בקבוצה אמרו: “זו תחרות, אורלנדו בסדר, אבל אנחנו לא צריכים להחליף שוער רק כדי להחליף אותו. הוא נחת רק לפני כמה שבועות, הוא מכיר את השחקנים ומנסה להבין מה אנחנו דורשים ולאן אנחנו מכוונים. כל אחד יצטרך להילחם על מקומו, גם בעמדת השוער”.

כעת, הקבוצה תתכונן לדרבי נגד הפועל ת”א. קין ציין: “אני מצפה לרגע הזה ויודע כמה זה משחק גדול, אנשים מסביב כל הזמן מדברים איתי על זה. זה מסוג הרגעים המרגשים בעבודה שלי ואני בטוח שגם השחקנים שנמצאים פה שנים רבות מתרגשים לפני משחק כזה. אני מצפה לאווירה טובה בבלומפילד, שיחקתי במשחקים כאלה בחיי, אם זה הדרבי בלונדון, בליברפול או בגלזגו, שיחקתי בכולם ואני מכיר את הציפיות ממשחקי הדרבי. בשביל משחקים כאלה אנחנו משחקים כדורגל, לא משנה אם אני מגיע למשחק כזה כשחקן או כמאמן, אין לי סבלנות לחכות שזה יתחיל כבר. האנרגיות יהיו ברמה גבוהה”.

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */