יום שבת, 27.07.2024 שעה 05:18
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

הרושם מישראל והעקיצה לחיפה: מנספורד דיבר

צפו. מנכ"ל מכבי ת"א פגש את האוהדים: "חלק מהקבוצות חושבות שגולדהאר צריך לשלם סכומים אחרים". וגם: הרכש, הנוער והאם היריבות זוכות ליחס מועדף?

|
בן מנספורד ויוריס ואן אובריים (שחר גרוס)
בן מנספורד ויוריס ואן אובריים (שחר גרוס)

אוהדי מכבי ת”א החברים במועדון האוהדים FOREVER נהנו הערב (רביעי) ממפגש אקסקלוסיבי של “מדברים מכבי” עם מנכ”ל המועדון, בן מנספורד, והקשר ההולנדי-יהודי, יוריס ואן אובריים. במהלך המפגש האוהדים שמעו מהשניים על הנעשה במכבי ת”א ואף הפנו אליהם שאלות שמעניינות אותם אחרי פתיחת העונה. המפגש התקיים באולם ה-VIP באצטדיון בלומפילד. 

מנספורד אמר: “חזרתי הביתה מבלקפול, הייתי באוטו שלי, היה גשום מאוד, ג’ק אנגלידיס התקשר אליי וביקש ממני לחזור. אני זוכר שלפני שעניתי קיוויתי שהסיבה שהוא מתקשר היא הסיבה שאני חושב, ואכן זה מה שהיה. אחרי 3.5 שנים ושתי בנות קטנות הרגשתי שזה הזמן לחזור. צפיתי בכל המשחקים, הייתה תקופה שהייתי צריך להיות ליד המשפחה שלי אבל עכשיו הכול בסדר.

“מבחינתי זה לא בסדר שעברו שלוש שנים שמכבי ת”א לא זכתה בתואר. התקופה הקודמת שלי הייתה טובה והחזון הזה של לנסות להחזיר את האליפות למכבי ת”א היה שווה את הסיכון של לחזור לפה לעוד קדנציה. אני יודע כמה זה חשוב למועדון, לצוות, לקהל. כמובן שהמצב שונה במועדון מהרגע שהלכתי. אבל עשינו כמה שינויים, הראינו שאנחנו יכולים להביא עדיין את הכישרונות הגדולים שיש בכדורגל העולמי ברגע שהחתמנו את רובי קין. היה קשה הקיץ, אבל המרכיבים הנכונים כדי שהמועדון יצליח, עדיין קיימים”.

צפו בבן מנספורד עוקץ את מכבי חיפה

על הקונפרנס ליג: “החזון של מיץ’ גולדהאר הוא שמכבי צריכה לשחק בכדורגל האירופי כמה שיותר, צריכה להגיע לנוקאאוט במפעלים שהיא נמצאת בהם. הקיץ הזה עמדנו במשימה של שלב הבתים, זה החזון. רוצים לשחק נגד הקבוצות הטובות ביותר של אירופה. המסר לקהל הוא שאנחנו רוצים שהם ימשיכו לתמוך בנו כמו שהם עשו במשחקים באירופה הקיץ, בב”ש, בסכנין, בחדרה, לעשות סולד אאוט למשחקים נגד לרנקה וגם נגד צליה זה מדהים. חשוב מאוד שהתחלנו טוב, אבל זאת רק התחלת העונה. צריך להמשיך ולהשתפר”. 

מנספורד נשאל על הווידאו של משרד הספורט שהציג את הקהל בישראל כאלים ומה הוא חושב על הנושא: “אני אוהב מאוד את החוויה שלי מישראל, מהקהל הישראלי, מהקהל של מכבי ת”א. ברור שצפיתי בכמה משחקים בעונה שעברה ואחת לפניה והסיפור של הפירוטכניקה והזריקה של זה לדשא או ליציעים ואין ספק שהדרבי נגד הפועל מציב אתגר כלשהו בנושא.

“אני רוצה שהעונה הזאת תוכרע על הדשא, לא בבית הדין. מכבי עובדת כמועדון בדרך אחרת מכל מועדון בישראל, אנחנו צריכים לדאוג לעשות את הדברים נכון, לדאוג שאם נזכה באליפות זה יקרה דרך המגרש ולא דרך בית הדין. אנחנו לא רוצים אלימות. ראינו במשחקים המלאים באירופה עכשיו שיש לנו קהל מדהים, שיש לנו ייצוג אדיר של ילדים ביציעים, אני יכול להבין למה הפיקו את הפרסומת שהפיקו. אלימות זה משהו שלא יכול לחזור על עצמו, מה שקרה בגמר הגביע לא מתקבל על הדעת.

אוהדי מכבי תל אביב (שחר גרוס)אוהדי מכבי תל אביב (שחר גרוס)

“הכדורגל הישראלי התקדם מאוד בקיץ, הטורנירים של הנבחרות הצעירות, אנחנו כמועדון מכרנו את דניאל פרץ לבאיירן מינכן ובזה אנחנו רוצים שיכירו את ישראל. לא בגלל דברים אחרים. דלתות נפתחות לכדורגל הישראלי באירופה ולכן חשוב מאוד שנעבוד ביחד, שנטפל בפירוטכניקה בצורה אחרת ונכונה, ובכל הנוגע למכבי - אנחנו צריכים לשמש דוגמה, לקחת אחריות, לנקוט בצעדים נגד מי שאלים ומתנהג בצורה לא נכונה, ובואו נעבוד על כך שמכבי ת”א תזכה באליפות בסיום העונה דרך כר הדשא ולא בצורה אחרת.

“בכל קבוצה יש מיעוט כלשהו בקהל שמנסה להתנהג איך שהוא רוצה, אנחנו לא יכולים לתת במה לדבר הזה. מתחילת העונה כבר ספגנו קנסות של עשרות אלפי אירו, ולכן המסר שלי למיעוט הזה - אתם לא רצויים במגרש שלנו. אם תגיעו ותתנהגו בצורה לא מתקבלת, נרחיק אתכם. נפעל נגדכם. יש לנו את הדרך ואת הכלים. אבל אנחנו מכבי ת”א, אנחנו רוצים להיות ידועים בזכות הכדורגל שלנו ולא בגלל משהו אחר”. 

על כך שהאוהדים מרגישים שקבוצות אחרות מקבלות יחס מועדף בכל מיני מקומות: “אני יודע שהרבה מרגישים ככה, קראתי שגם מכבי חיפה עכשיו מתלוננת על משהו עם המשטרה. מכיוון שהבנתי שהם אמורים לעשות איזה ערב כזה בעוד כמה ימים ואולי יעתיקו גם את מה שיוריס ואני אומרים כאן עכשיו… 100% מכבי חיפה, מאיפה הם הביאו את זה?”, צחק.

יוריס ואן אובריים (שחר גרוס)יוריס ואן אובריים (שחר גרוס)

“אין לי ספק שאנחנו כוח חזק מאוד בישראל, אני לא דואג מזה. אני מבין מה אתם אומרים על אנריק סבוריט, זה אכן מתסכל שעלי מוחמד ומיגל ויטור קיבלו את האזרחות שלהם או את תושבות הקבע שלהם ברגע שלא הייתה ועדה שדנה בנושא. אבל עכשיו יש ועדה, אנחנו צריכים לכבד אותה. בשלב הזה אני לא רוצה להגיד משהו שירגיז חבר ועדה או שר כלשהו. אני סומך עליהם שיקבלו את ההחלטה הנכונה ועל סמך תקדימי העבר, אני רוצה להאמין שהוא יקבל אזרחות וראינו במשחקי הנבחרת שהיא צריכה אותו. אם נרגיש שפוגעים בנו, אני מבטיח לכם שנפעל”, המשיך המנכ”ל. 

מנספורד דיבר על המטרות: “זה מעניין, כי ערכנו הרמת כוסית בקריית שלום עם כל הצוות ואנשי המשרד, ואני הייתי צריך להגיד כמה מילים, אמרתי שאנחנו רוצים לזכות בשלושה תארים, שאנחנו רוצים לחגוג במאי, ולגבי הקונפרנס ליג - אנחנו שם כדי לנצח. אין לנו בונוס מיוחד על זכייה בזה, אבל אם נגיע למצב הזה, אני בטוח שיהיה בסדר. האם אני מאמין שנעפיל מהבית הזה? אני חושב שצריך שהשחקנים יענו על זה”. 

על הקמת קבוצת נשים במכבי ת”א: “אנחנו מדברים על זה ואני בטוח שצריך שתהיה כזאת קבוצה במועדון. כדורגל הנשים עבר התקדמות עצומה, ראיתי את זה מקרוב באנגליה. זה נותן לבנות צעירות מסגרת טובה, זה ששחקניות באנגליה עוברות עכשיו לקבוצות בעולם בהרבה כסף זה ללא ספק אמירה. אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר בנושא הזה כמכבי ת”א”.

בן מסנפורד ויוריס ואן אובריים (שחר גרוס)בן מסנפורד ויוריס ואן אובריים (שחר גרוס)

על הרושם הראשוני שלו כשהגיע לישראל ב-2017: “עזבתי את לידס בצפון אנגליה, אנחנו אנשים פשוטים שם, הולכים לישון מוקדם, אני זוכר שנחתתי בישראל ב-2017 והיה קצת רועש. הייתי יום שלם במשרד, הייתי קצת לחוץ, לא אכלתי כלום, ואז שלומי אברמוב לקח אותי לקופי בר עם כל ההנהלה ואמרתי לשלומי - רק תיקח אותי לשדה התעופה, אני רוצה הביתה. אמרתי לו – אני לא חושב שאני יכול לעשות את זה. אני מתגעגע הביתה, אני מתגעגע לאמא שלי, קח אותי, אני רוצה ללכת.

“הוא אמר לי תנשום, תפסיק להזיע, תירגע, ניסע קצת בישראל, אכיר לך את המקום. ונסענו קצת, הפסקתי להזיע, הגעתי לארוחה והזמנתי דג ומים מוגזים והם הסתכלו עליי בצורה מוזרה - איך האנגלי הזה לא רוצה בירה, לא רוצה יין? יום אח”כ ישבתי עם ג’ק ואמרתי לו שאני רוצה לעזוב. ג’ק אמר לי תירגע, הכל יהיה בסדר. עד היום אנחנו צוחקים על זה. הרושם הראשוני שלי מישראל היה שאני רוצה הביתה. עכשיו כולכם יודעים שזה הבית השני שלי. לבת שלי יש שם עברי. עברנו דרך”.

על אורלנדו מוסקרה, השוער שהגיע מהליגה בוונצואלה, אמר: “ידעתי שתשאלו אותי על השוער. חשוב מאוד שיבינו שעשינו שינוי בצוות המקצועי, הבנו שאנחנו לא יכולים לעשות מה שכולם עושים ולקחת שחקנים מאותו החלק בעולם. אנחנו צריכים לחפש איכות, אנחנו צריכים לחפש שחקנים שרוצים להיות פה, אנחנו מסתכלים על דרום אמריקה מתחילת הקיץ, זה שוק חשוב עבורנו, נמשיך להסתכל שם על שחקנים.

אורלנדו מוסקרה (רויטרס)אורלנדו מוסקרה (רויטרס)

“אי אפשר לחזור כל הזמן לאותו המקום שבו הקבוצות הגדולות באירופה הולכות אליו בדרום אמריקה, אנחנו צריכים להיות חכמים באסטרטגיה שלו. מוסקרה עשה הכל כדי להגיע לפה. טיסה אחת התבטלה לפה, הוא בילה יום שלם בנמל תעופה כדי להגיע, כדי שהכל יסתדר וזה סוג השחקנים שאנחנו רוצים. אותו, את מילסון, את קיקו. כן נשתמש בדאטה, כן נשתמש בווידאו, כן נעבוד עם סקאוטים, דומיניק מקים רשת שמטרתה לעשות את כל הדברים האלה ולתת לנו ניתוח מדויק על שחקנים וכן, יש סיכוי שמוסקרה יהיה ההתחלה של מסע יפה שמכבי ת”א תקיים בשוק של דרום אמריקה”.

על מחלקת הנוער: “יש לנו חלק גדול בכך שהכדורגל הישראלי התקדם בקיץ האחרון. לדעתי זאת המחלקה הכי טובה בישראל. מה שקרה עם דניאל פרץ היה דרמטי מאוד, כל סוכן בעולם מדבר על מה שקרה במכבי ת”א בקיץ הזה בעקבות המכירה של דניאל לבאיירן מינכן. החוקים משתנים עכשיו בנוגע לעולם ייצוג השחקנים, זה אומר שאנחנו חייבים לשנות כמה דברים אצלנו, להשקיע עוד יותר בנוער ולהמשיך לפתח שחקנים גדולים כמו דניאל פרץ.

“אני מתרגש מרוי רביבו, מדור תורג’מן, מעידו שחר שאני מקווה שיקבל עוד הזדמנויות העונה, תומר אלון השוער שמתאמן איתנו, זאת צריכה להיות השאיפה שלנו - להתפתח עוד בסיפור הזה של פיתוח שחקני נוער. אנחנו חייבים לדחוף את עצמנו עוד יותר. המטרה שלנו היא להמשיך לפתח שחקנים כאלה גם אם זה אומר שיגיע הרגע שהם יעזבו אותנו. הייתי פה כאשר פארפה גייאגון הגיע למחלקת הנוער, הייתה לו מטרה בחלון הזה, הוא רצה להשיג אותה - המטרות שלו לא היו באותה העין כמו של מכבי ת”א, לכן התקדמנו הלאה ונתנו לו ללכת”.

פארפה גייאגון (הטוויטר הרשמי של שרלרואה)פארפה גייאגון (הטוויטר הרשמי של שרלרואה)

על מדיניות הרכש מתוך ליגת העל: “אני חושב שחלק מבעלי קבוצות בליגת העל חושבים שאם בעל הבית הוא גולדהאר אז הוא צריך לשלם סכומים אחרים. אנחנו מעדיפים להשקיע את הכסף בתוך המועדון שלנו, לבנות עוד שחקנים טובים כמו גבי קניקובסקי למשל. יש לנו יחסים טובים עם כמה מהמועדונים בישראל, אני חושב שהמצב בהתאחדות הרבה יותר טוב מהיום שהגעתי לפה בפעם הראשונה.

“יש רגע שבו אנחנו צריכים לשים רגל על הקרקע. יש לנו מנהיג אדיר למועדון, מיץ’ הוא מנטור נפלא, הוא ואנגלידיס עושים הכל ואת הטוב ביותר למען מכבי ת”א. הבנתי מהר מאוד שפה צריך להיות אגרסיבי. אני זוכר שאלכס פרגוסון אמר שהוא לא אוהב סוכני שחקנים, בישראל אני מרגיש שפה כשהם רוצים לקבל 10 ש”ח, הם יבקשו קודם 90. למדתי איך מנהלים מו”מ בת”א ובישראל, אני מאמין שלאט לאט נשנה את הציפייה הזאת של אנשים שמיץ’ גולדהאר צריך לשלם יותר כי הוא גולדהאר”.

על ‘בריחת’ המאמנים ממכבי ת”א: “תמיד נהיה יעד טוב עבור מאמנים צעירים או מאמנים עם שאיפות, שיודעים איך מכבי צריכה לשחק ואיך היא אמורה לשחק. היום יש דאטה מאוד מקיף ואפשר לבחור את המאמן הנכון, וגם המאמן שמגיע יכול להבין בדיוק לאן הוא בא. הדבר היחיד שאני יכול לקוות הוא שהמאמנים האלה יבחרו את הרגע הנכון לעזוב. אני מאמין מאוד בקין ובמה שהוא אמר. הוא חתם על החוזה שלו, הוא מתכוון לעמוד בו והוא מצפה מאוד לעונה שלפניו. הוא בחור טוב, יש לו צוות טוב ואנחנו מאמינים בהם. אבל האם אנחנו צריכים להכין את הקרקע ליום שאחרי? כן, וזה נכון לגבי שחקנים, לגבי צוות, לגבי כולם”.

בן מנספורד (שחר גרוס)בן מנספורד (שחר גרוס)

על השינוי הגדול בדאטה שעושה המועדון: “הסגנון שלנו הוא 4-3-3 או 4-2-3-1. זה הסגנון שבו מכבי ת”א צריכה לשחק. אנחנו צריכים להבין מה עלינו להביא מבחינת סוג השחקנים כדי שזה יעבוד בסגנון הזה, מבחינת השאיפות שלנו, הרצונות שלנו. רק 3% ממה שקורה במשחק מושפע ממה שהם עושים עם הכדור, 97% מהדברים האחרים מושפעים מפעולות בלי הכדור. מה שאנחנו עושים עכשיו זה שיש לנו צוות שיודע מי אנחנו, מה אנחנו, איך אנחנו צריכים לשחק, מה אנחנו צריכים לעשות ואיך. ככה נוכל להביא שחקנים נכונים וככה גם נוכל לשפר את השחקנים שנמצאים היום בקריית שלום. רק ככה נצליח להשתפר, רק ככה נצליח לגייס שחקני רכש טובים יותר”.

ואן אובריים אמר: “עבורי זאת התחלה חדשה, עונה חדשה, אנרגיה חדשה, סגנון וחזון שונים. אני לא יודע אם אני השחקן הכי חשוב בקבוצה, אני חושב שאם מילסון ימשיך לשחק כמו שהוא משחק, הוא יכול להיות הכוכב של הליגה. קיבלתי הזדמנות לשחק הרבה משחקים ברצף מתחילת הקיץ. החזון של המאמן והסגנון שלו עוזרים לי, אבל זאת עדיין רק ההתחלה. שיחקנו 10 משחקים עד כה, אז צריך עדיין לזכור שזאת ההתחלה”. 

על החיבור עם ישראל ות”א: “אני לומד קצת עברית, לנעמה כהן מגיע כל הקרדיט על העברית שלי. יש לי הסכם איתה שבסיום העונה אני אערוך ראיון בעברית. אין לי בעיה עם המילים שיש בהן ח’. מהיום הראשון שלי הרגשתי בבית בתל אביב, היה לי קל מאוד להתאקלם בעיר, בלתי אפשרי לא לאהוב את תל אביב. חוף הים, אוכל טוב, עיר מדהימה”.

יוריס ואן אובריים (רדאד ג'בארה)יוריס ואן אובריים (רדאד ג'בארה)

על הטקס שלו לפני כל משחק: “אני מאמין שאם אספר את זה, הם לא יעבדו יותר. יש לי יותר מדי טקסים ואני כבר עייף מכל הטקסים שיש לי. לפני משחקים אני יחסית רגוע ביחס לשחקנים אחרים, אני מתרכז במשחק כמה שיותר. הזיכרון הראשון שלי מתל אביב היה כאשר ביקרנו פה כשהייתי ילד. כשבאתי לפה בקיץ הקודם, הלכתי בשקיעה על החוף, ראיתי שכולם משחקים כדורגל, התאכזבתי שאני לא יכול לשחק איתם, אבל הבנתי לקראת איזה חיים אנחנו הולכים”. 

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */