יום שבת, 27.07.2024 שעה 05:14
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"התביעה לא הוכיחה שמדובר בנסיבות מחמירות"

עו"ד מכבי חיפה בדיון: "אוהדי מכבי ת"א הדליקו 40 אבוקות והשליכו למגרש, זה חמור בהרבה", רשף: "ביה"ד החליט שדו"ח השופט סתמי וטעה בקביעות שלו"

|
ליאור רפאלוב מול אופיר קריאף (עמרי שטיין)
ליאור רפאלוב מול אופיר קריאף (עמרי שטיין)

מכבי חיפה ספגה קנס כספי בגובה של 60 אלף שקלים לאחר שאוהדיה השליכו אבוקות במשחק אלוף האלופים מול בית”ר ירושלים, במקום עונש הורדה של שתי נקודות לאחר שהיה לקבוצה עונש על תנאי, בהחלטה שעוררה מחלוקת וכעת זוכה לערעור.

בשעות הצהריים נערך הדיון בנושא הערעור שהגיש תובע ההתאחדות לכדורגל, עו”ד ניר רשף, זאת לאחר שלמכבי חיפה עומד עונש על תנאי במקרה של השלכת אבוקות של הורדת שתי נקודות. השופטים בדיון היו פרופסור מיגל דויטש (אב בית הדין), עו״ד דוד יהב ועו״ד נזי חלבי.

מהלך הדיון

התובע ניר רשף פתח: ״יש לנו דו”ח שופט פשוט וברור, שבסעיף אחד מצוין אבוקות שנזרקו מהיציע וכתוצאה מכך נפסק המשחק. לפי החלטות קודמות של בית הדין נאמר כי כשהמשחק נעצר מזריקת אבוקות, אז העונש הוא בנסיבות מחמירות. בהחלטת בית הדין, הוחלט שדו”ח השופט הוא סתמי ואם בית הדין מסתכל על זה כך, אז העניין לא ברור לי בכלל. אם בית הדין סבור שדו”ח השופט אינו מהווה ראייה מכרעת, זה משנה את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על כל תיק. אני לא חושב שהחלטת בית הדין נכונה, כי אלו יותר פערי ענישה, ולפי כך אני חושב שהערעור מוצדק״.

עובד גבריאל, עו"ד עופר בן אסא ואיציק עובדיה (יובל בר)עובד גבריאל, עו"ד עופר בן אסא ואיציק עובדיה (יובל בר)

עו״ד עופר בן אסא המייצג את הירוקים אמר: ״נסיבות מחמירות הן כשמן, מחמירות, וצריך אירועים חריגים כדי להרשיע בנסיבות שכאלה. מתפקידה של התביעה להוכיח כי הנסיבות הן מחמירות, משהו שלא קרה. התקנון מציין כי בית הדין יחליט מה הן נסיבות מחמירות לפי מה שהוגש להם, והדו”ח שהוגש הוא סתמי ואינו גורר נסיבות מחמירות. בדו”ח השוו את האירוע לאירועים חמורים הרבה יותר כמו אירוע העונש של מכבי תל אביב שהדליקה 40 אבוקות והשליכה למגרש, שזה אירוע חמור בהרבה מהאירוע שקרה כאן איתנו״. 

פרופ’ מיגל דויטש הגיב לדברי עורך הדין של חיפה: ״העניין הגיע לנסיבות מחמירות כיוון שזה לא אירוע דומה ראשון של הקבוצה, וככל שזה ממשיך וקורה, זה לא הופך את התופעה לנסיבות מחמירות? באירוע הזה הייתה הפסקה של 3 דקות מהמשחק, ובנוסף לאירועים קודמים, לא גורר נסיבות מחמירות?”.

עו"ד ניר רשף בדיון (יובל בר)עו"ד ניר רשף בדיון (יובל בר)

עו״ד בן אסא אמר: ״אני חושב שזה שיקול של בית הדין להכריע האם יש מספיק ראיות כדי להפוך את ההאשמה לנסיבות מחמירות. דו”ח השופט למשחק הזה אינו ראייה מכרעת להעניש בנסיבות מחמירות״.

מנכ”ל המועדון איציק עובדיה אמר: ״בנושא הפסקת המשחק, מקובל בימים אלה שמבצעים הפסקת שתייה, והשופט החליט להפסיק את המשחק להפסקת שתייה בזמן האבוקות. בנוסף לכך, במשחקים אחרים, כמו בדרבי הירושלמי האחרון, נזרק רימון לתחומי המגרש ולא ניתן נסיבות מחמירות. כמו בעוד דוגמאות רבות שקרו לאחרונה, וחוסר השוויון פה בעונשים הוא משווע. אם יש פה מספיק כדי לתת נסיבות מחמירות, אז צריך לשנות עוד 40 תיקים שקרו לאחרונה לנסיבות מחמירות. אנחנו עושים מאמץ גדול מאוד כדי למגר את התופעה ולתת על כך עונש ספורטיבי של הפחתת נקודות זה תקדים שלא קרה״. 

איציק עובדיה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)איציק עובדיה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

איציק עובדיה הוסיף: ״אנחנו חששנו מלנהל את המשחק הזה, במיוחד לאחר מקרי גמר הגביע. בסופו של דבר קרה פה אירוע יחסית מזערי שאופ”א הייתה נותנת קנס על אירוע כזה. אנחנו לא מקבלים את האירועים בהכנעה ועושים מאמצים לשנות את זה״.

דויטש ענה: ״אתם חייבים להבין שהפחתת הנקודות היא לא רק בגלל המקרה, אלא כי זה מקרה שמתווסף למקרים נוספים שקרו וצירוף המקרים הזה הוא מה שגורר לטענה של הפחתת נקודות״. 

איציק עובדיה השיב: ״בפעם הקודמת נעשתה בקשה על ידנו שהעונש על תנאי של הפחתת נקודות יופעל רק במצב של זריקת אבוקות ליציע אוהדים אחר, מה שלא קרה כאן״.

עובד גבריאל הוסיף: ״אני חושב שהיה כאן לחץ על התובע להעניש בצורה סימטרית בעונשים בין קבוצות, ובגלל שלבית”ר הופחתו ארבע נקודות בעקבות עונש חמור יותר, הופעל כאן לחץ להעניש בצורה סימטרית גם אותנו. אוסיף ואומר שהאבוקות הושלכו לדשא בזמן הפסקת המים, והמשחק היה כבר בהפסקה וצריך לתת לזה חשיבות״.

ניר רשף: ״הפועל תל אביב הועמדה בבית הדין בשנה שעברה בעקבות השלכת אבוקות והואשמה בנסיבות מחמירות, מה שהוביל להורדת נקודה. בנסיבות האלה, בית הדין טעה לדעתי בקביעות שלו וצריך לתקן. אם הייתי מודע לבקשת המועדון בדיון הקודם שהעונש על תנאי יופעל רק בתנאי של השלכת אבוקות על יציע אחר של אוהדים, ולא למגרש, אולי הייתי פועל אחרת בערעור״.

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */