יום שבת, 27.07.2024 שעה 09:01

"המשחק במונאקו גרם לתהיות בנושא השיפוט"

שמעון מזרחי דיבר באירוע פתיחת העונה של מכבי ת"א: "ניתן לחוש את הרעב באימונים". קטש: "סורקין מיתג את עצמו כאחד הגבוהים הדומיננטיים ביורוליג"

|
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)
שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב פותחת עונה. לאחר שבעונה החולפת זכו באליפות ליגת ווינר סל ונעצרו בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג מול מונאקו, הצהובים מתכוננים לעונת 2023/24 עם גיא פניני בצוות האימון וערכה מסיבת עיתונאים לפתיחת העונה שהועברה בשידור חי כאן באתר.

שמעון מזרחי פתח את דבריו: “כמו בכל תחילת עונה מקיימים אנו את מסיבת העיתונאים המסורתית. נכון לומר שמה שמייחד את העונה הקרובה הוא שהצלחנו לשמר שמונה משחקני הקבוצה שהיו בעונה שחלפה, שחקנים שהיו מהבולטים בקבוצה. מאז הקבוצה בראשותו של אנתוני פארקר לא הייתה לנו המשכיות כזו. גם עודד קטש נשאר עם כל הצוות למעט חילוף אחד שבו גיא פניני יחליף את דורון פרקינס ונציין גם את אבי אבן שיחליף את ניקולה וויצ’יץ’. לגבי גיא פניני אני בטוח שאם יתמיד בנושא האימון עוד יגיע לגדולות.

“עקבתי אחרי אימוני הקבוצה מהיום הראשון שהתחילו וניתן לחוש את הרעב והרצון בעבודה הקשה. נקווה לעונה מוצלחת לא פחות מקודמתה, אני בטוח שגם בטורנירים הקרובים ברודוס ובקפריסין יוסיפו רבות לגיבוש הקבוצה. אני מאחל לכם ולכל בית ישראל שנה טובה ומבורכת”.

אבי אבן הוסיף: ”אני רוצה להודות לבעלים על האמון, מאוד גאה לעמוד במקום הזה ולהחליף את ניקולה אחרי עשור, זו זכות. כמו כל שנה אנחנו מנסים לבנות את הסגל הטוב ביותר והמתאים ביותר ל-DNA של המועדון, אני מאוד שמח שהצלחנו להשאיר כאן חלק ניכר מהסגל ואני מאוד שמח שהצלחנו להביא שחקנים נוספים שישאירו הכל על המגרש. אני שמח שצוות האימון שלנו נשאר, כמו ששמעון אמר אנחנו רואים בזה חלק מאוד חשוב בהמשכיות ובבניית שושלת שתרוץ איתנו מספר שנים. אני מאחל לשחקנים ולאוהדים שבבית שתהיה לנו שנה טובה ומוצלחת”.

אבי אבן (איציק בלניצקי)אבי אבן (איציק בלניצקי)

עודד קטש: “אנחנו מתרגשים וגאים להיות כאן ולהתחיל עונה. אני שמח מאוד שהצלחנו לשמור על מרבית החלקים בסגל וכמעט כל הצוות, זה בהחלט נותן תקווה כי בשנה האחרונה הצלחנו לייצר כאן משהו מיוחד. אין לי ספק שהמצטרפים החדשים יהפכו אותנו לקבוצה אפילו יותר טובה. אפשר לראות את ההתחמשות של קבוצות היורוליג והחובה שלנו היא להגיע כל יום ולהיות יותר טובים.

“העונה האחרונה הייתה מלאת זכרונות מדהימים ואנחנו מתגעגעים לזה ומתרגשים לחוות את זה שוב. הדבר הראשון שכל מועדון צריך לעשות הוא לחשוב על הקהל ולרגש אותו שוב”.

שלב השאלות

דיברת בסיום העונה שעברה על סורקין, על כמה אתה בונה עליו בצורה שונה העונה?
עודד קטש: ”לגבי רומן אני חושב שעוד לפני שהגעתי למכבי הדרך שהוא עשה הייתה מרשימה והרגשתי טעימה מזה גם בנבחרת. אני חושב שהוא אחד מאותם שחקנים שנותנים לנו תקווה לשדרוג והרבה אחריות עליו ועלינו כצוות. רומן מיתג את עצמו כאחד הסנטרים הדומיננטיים ביורוליג”.

עודד קטש (איציק בלניצקי)עודד קטש (איציק בלניצקי)

אנחנו רואים את הסגל החדש ויש זר יותר משאנחנו רגילים, זה פתח לחיזוק של זר נוסף?
אבי אבן: ”נושא המקומיים קיבל שינוי באירופה וצריך להסתכל על כולם כשחקני יורוליג. יש בקבוצה הזו קבוצה של שחקנים ראויים, בעיניי הצוות פחות חשוב זרים או לא זרים אלא שחקנים טובים בסגל. יש שחקן צעיר בשם עומר מאייר שאנחנו מאוד שמחים שגדלים לנו במחלקת הנוער חבר’ה כאלה וגם הוא חלק מהסגל. אנחנו מאוד מאמינים במי שיש כאן”.

האם לא להגיע לפיינל פור ייחשב כישלון?
לורנזו בראון: ”אני לא חושב שזה יהיה כישלון, אבל זו המטרה שלנו. לכולנו יש מטרות כפרטים וכקבוצה, אבל לכולנו ביחד יש כרגע מטרה להגיע לפיינל פור ולזכות באליפות”.

וויד בולדווין: “כמו בכל עונה וכל קבוצה בספורט אתה רוצה להתחרות כדי לזכות בכל התארים. אם אתה לא מגיע כדי להתחרות על תארים אין סיבה בכלל להתחיל. המטרה שלנו היא להישאר בשמינייה הראשונה לאורך העונה כדי להשאיר לעצמנו סיכוי לזכות ביורוליג ולזכות באליפות. ננסה לעשות את זה, יש לנו צוות אימון שלא ישן בלילות”.

האם טורניר הפליי-אין משנה את הגישה שלכם לגבי העונה?
ג’ייק כהן: ”יהיה מעניין לראות איך זה יעבוד השנה, אבל זה לא משנה את הגישה שלנו. הליגה תמיד הייתה תחרותית וברמה גבוהה ואתה צריך לדעת להבדיל את עצמך. לכל קבוצה יש שחקנים איכותיים, גם לנו, אבל מה שיבדיל אותנו זה האופי הקבוצתי וחדר ההלבשה, אם נמשיך עם החיבור הזה השנה נוכל להגיע לצמרת הטבלה”.

קולסון, דיברתולומאו וכהן (איציק בלניצקי)קולסון, דיברתולומאו וכהן (איציק בלניצקי)

הרבה אנשים ציפו לשמות יותר גדולים שיגיעו הקיץ, איך תפסתם את הנושא?
עודד קטש: ”היה קיץ מאתגר כמו היורוליג. כמועדון הצלחנו להחתים את השמות הגדולים שלנו בצורה של המשכיות מהעונה שעברה ואם זה לא היה קורה היו מגיעים שמות יותר גדולים. השוני הוא שאחוז גדול מהקבוצה נשאר ואני מאמן שהקהל שמח מאותה המשכיות”.

יש ארבעה שחקנים שאפשר לומר שהם חדשים בסגל, איך מכניסים אותם לחדר ההלבשה הבריא שהיה בעונה שעברה?
קטש: ”היה לנו חיבור מדהים וחברי בעונה שעברה. הדגש הראשון שהיה לנו לגבי השחקנים החדשים היה על האופי שלהם ואני חושב שהם נכנסים לתוך מערכת שהקודים הערכיים שלה מאוד ברורים והם יוכלו להשתלב. אני לא מודאג”.

בעונה שעברה היה משבר באמצע העונה שנבע מהסתגלות, כמה ההמשכיות מייצרת העונה ציפיות יותר גדולות?
אבי אבן: ”אין עונה שמתחילים בשיוט וממשיכים עד הסוף ככה. יש המון קבוצות טובות ביורוליג ויש דרך. אני חושב שיש אצלנו איזון בריא וטוב של צוות מקצועי וקבוצה שממשיכים שנה נוספת. אנחנו מבינים שיהיה יותר קשה מבשנה שעברה, אבל אנחנו גם יודעים שאנחנו מאוד מאמינים בצוות שקיים כאן. מבחינתנו מי שנמצאים כאן הם שמות גדולים והם נמצאים עם סיבה. ברור לנו שלא הכל בא חלק ואנחנו מבינים את הדרך של זה”.

שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

איך אתה רואה את ההתחמשות של הפועל תל אביב והפועל ירושלים?
קטש: ”אני חושב שהשינוי בהנהלות משמעותי לשתי הקבוצות האלה מהיכרות עם המועדונים. אני חושב שזה יעשה רק טוב לליגה שתהפוך ליותר תחרותית וברמה גבוהה ואני מברך על זה. מבחינתנו זה לא משנה את המטרות שלנו, אבל זה מאתגר במובן הטוב של המילה”.

האם יש לך רעיון לשובר שוויון שיכול להביא את הניצחון במהלך המשחק?
קטש: ”יש לנו בסיס מאוד טוב של דברים שהצלחנו להגיע אליהם ואנחנו נרצה 70-80% מאותם דברים לשמור. כל הזמן אני תוהה מה הדבר הבא, זה הדבר המאתגר בלהיות מאמן. זו האחריות שלנו למצוא את זה, הצוות והשחקנים”.

ראינו את הקבוצה במרחק נגיעה מהפיינל-פור, איך זה מביא אתכם לשנה הקרובה?
שמעון מזרחי: ”אני חושב שמה שמנע מאיתנו להגיע לפיינל-פור הוא המשחק השני במונאקו שגרם לתהיות רבות שלגביהן מתנהלות חקירות בנושא השיפוט. האכזבה הייתה גדולה, אך גם הגאווה הייתה גדולה כי ניצחנו את ארבע הקבוצות הגדולות בבית שלנו. אני מקווה שהעונה הקרובה תהיה מוצלחת לפחות כמו העונה שעברה”.

אסור לפספס
נגןהילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
הילד מחקה מושלם את הרגעים המוזרים של מסי
נגןשחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
שחקנה של פיינורד המציא את החגיגה המושלמת
נגןפפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
פפ שם סוף לסאגה: "דה בריינה לא הולך"
נגןהם ממש לא ציפו לקבל את סטף קרי בחנות
סטף קרי לוחץ מעריצה לרכוש את הגופיה שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */