יום חמישי, 02.05.2024 שעה 05:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

הודעה לילית וחתימה בנתב"ג: הצטרפות מוסקרה

חשיפת ONE: הנחיתה שהתעכבה, הבכירים שהתכנסו בנתב"ג כדי לסיים הכל בזמן, הפוש ב-1:15 וסימני השאלה סביב השוערים. ההימור של מכבי והסיפור הייחודי

|
אורלנדו מוסקרה (איציק בלניצקי)
אורלנדו מוסקרה (איציק בלניצקי)

חשיפת ONE: אירוע כזה לא קורה בכל יום. אורלנדו מוסקרה המריא ממדריד בשעה 17:00 שעון ספרד, זאת אחרי שהגיע לשם מוונצואלה במסע שריתק אותו כמעט יממה לאוויר, אך הטיסה שהייתה אמורה לנחות ב-22:45 בישראל קיבלה עיכוב קל. במכבי תל אביב הבינו שהם נמצאים במרוץ נגד השעון כדי להספיק לרשום אותו בהתאחדות לכדורגל ובכך גם להעביר את רישומו לאופ"א לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, והעבירו את אנשי המועדון לטרקלין של פתאל טרמינל.

כך הגיעו לנמל התעופה בן גוריון המנכ"ל בן מנספורד, עורכת הדין יעל מרגלית, המזכיר הכללי של המועדון, עידן אלתר, ואיש מחלקת המדיה הרשמית, יתיר רונן. כל אחד דאג לנושא מהזווית שלו, מוסקרה שנחת לבסוף בשעה 23:00 הובא במהירות לטרקלין האחמ"ים שבנתב"ג, שם התבצעה החתימה על החוזה יחד עם צילום הסרטון הרשמי שהמועדון שחרר אל האוויר, שלא כהרגלו, בשעה 1:15 בלילה. 

עוד קודם לכך גילו אוהדי מכבי תל אביב על הנושא כאשר נחשפו לתמונות הבלעדיות של צלם ONE, איציק בלניצקי, ואף לאחר מכן על ידי הרישום באתר ההתאחדות שהקדים בכ-40 דקות את ההודעה הרשמית. מוסקרה חתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, והמשא ומתן להבאתו שנחשף לראשונה ב-ONE, ללא ספק הצליח לייצר לא מעט רעש במשך שעות ארוכות ברשתות כאשר האוהדים לא ממש הצליחו להבין את פשר המהלך.

מוסקרה הלילה בנתב"ג (איציק בלניצקי)מוסקרה הלילה בנתב"ג (איציק בלניצקי)

אולם, מי שזכר את מסיבת העיתונאים של רובי קין לאחר המשחק מול צליה בבלומפילד, שמע אותו כבר אז משיב לשאלות בנוגע להחתמה של דניאל טננבאום כי "מי אמר שלא נביא שוער זר?", ואכן היה עוד גורם אחד בכדורגל הישראלי שהתעקש בשבוע האחרון שהצהובים יביאו שוער זר. יחד עם זאת, במכבי ת"א נתנו אינדיקציות אחרות, אם כי לא סותרות.

שלשום הצהובים פנו לסוכני שחקנים והודיעו להם כי הם מעוניינים שיציעו להם בלמים זרים בעלות של עד מיליון אירו בדמי העברה ועד כ-400 אלף אירו נטו משכורת. האם זה אומר שתהיה עוד הפתעה עד סיום החלון לליגת העל? הסיכוי לכך נראה לא גבוה ובעיקר כזה שתלוי בעיקר במה שיקרה עם הליך האזרוח של אנריק סבוריט. יחד עם זאת, אם לא יקבל אזרחות בתוך החלון, ייתכן מאוד כי מדובר בתחילת ההיערכות של הצהובים לינואר ולעונה הבאה - לשם יגיעו כאשר כל הבלמים שלהם מסיימים חוזה. 

מרוץ נגד השעון. מוסקרה (איציק בלניצקי)מרוץ נגד השעון. מוסקרה (איציק בלניצקי)

ובחזרה למוסקרה. ההגעה שלו תפסה את כולם לא מוכנים, והפרסום ב-ONE הפתיע את כולם. מדובר בשוער זר, כזה שנועל את 6 עמדות הזרים בשלב הזה, וגם משנה את הצורה בה רובי קין יכול לשחק אם הוא בונה על שוער נבחרת פנמה להרכב הראשון. הסיטואציה הזו מעמידה גם את רועי משפתי, שהיה טוב במשחקים מאז עזיבת דניאל פרץ, ואת דניאל טננבאום שהגיע כדי להתחרות על המקום הזה, בפני רגע שיכול להתברר כלא נעים עבור אחד מהם או שניהם.

כמובן שאף אחד לא הבטיח לא למשפתי ולא לטננבאום את חולצת השוער הראשון ביום בו דניאל פרץ עזב, אך האווירה הייתה כזאת לפיה המאבק יהיה בין שניהם ולא מול שוער נוסף, זר, ועוד שוער נבחרת. הימים הקרובים יהיו מאוד מעניינים בגזרה הזאת ויהיה שווה לעקוב האם טננבאום, שהוחתם לעונה אחת, יבקש למצוא את דרכו לקבוצה אחרת בישראל כדי שיוכל לשחק כדורגל העונה. כזכור, הוא ויתר על חוזה בהפועל פתח תקווה כדי להצטרף בחזרה למכבי ת"א.

ימים מעניינים במכבי ת"א. משפתי וסבוריט (רדאד ג'בארה)ימים מעניינים במכבי ת"א. משפתי וסבוריט (רדאד ג'בארה)

במועדון עדיין לא הסבירו את האירוע - את ההחלטה להביא שוער זר, בטח בפרופיל המעט לא ברור של מוסקרה, והיו עסוקים עד שעות הלילה בהחתמה שלו ועוד קודם לכן של אבישי כהן כמגן הימני המחליף. כעת, כאשר מפלס הלחץ של הדד ליין לקונפרנס ליג עבר, סביר להניח שהם כבר יבהירו מה קרה ומה הוביל להחלטה ללכת על מוסקרה. שוער נבחרת פנמה הוא פרופיל לא מוכר ואפשר להגיד גם קצת חריג בקנה מידה של מכבי תל אביב. 

הצהובים לא מרבים לבצע העברות מדרום אמריקה, ובטח שלא מהליגה בוונצואלה. אולם, ייתכן מאוד שהסיפור של מוסקרה הוא כמו הסיפור של דניאל פרץ. כאשר תומאס טוכל הסביר מדוע הוחתם השוער הישראלי ממכבי תל אביב, הוא ציין כי הם אהבו את ההופעות שלו באליפות אירופה עד גיל 21. ובכן, גם למוסקרה היה טורניר בינלאומי מוצלח לאחרונה. בטורניר הגולד קאפ בו פנמה הגיעה לגמר והפסידה למקסיקו, הוא היה השוער הטוב ביותר בטורניר אחרי אוצ'ואה של מקסיקו.

כיכב בגולד קאפ. מוסקרה (רויטרס)כיכב בגולד קאפ. מוסקרה (רויטרס)

אחרי שהיה במשך תקופה השוער השני של הנבחרת, דווקא בטורניר הגולד קאפ מוסקרה הוזנק לעמדת השוער הראשון ורשם טורניר מוצלח למדי. ייתכן כי הסקאוטים של מכבי ת"א שצפו בטורניר יספקו כעת הסבר דומה על הרגע שבו צד את עיניהם. גם סרטונים שלו מתאמן בשורות נבחרת פנמה כבר נפוצו ברשת והראו חלק מהיכולות שלו, אם כי קשה באמת לשפוט לפי הסרטונים האלה מהי רמתו האמיתית. אגב, מוסקרה מכיר היטב את אדוארדו גררו, השניים חברים מהנבחרת ובקרוב יפגשו על הדשא כאשר מכבי ת"א תשחק נגד זוריה בקונפרנס ליג.

כך או כך, הלילה האחרון הוא ללא ספק לילה שמרכיב סיפור חריג שלא נתקלים בו בכל יום, אך כזה שנולד בשל אילוצי הזמן ונחיתה מסובכת על ידי חיבור של כמה יעדים. במכבי ת"א מבחינתם שמחים כי עמדו במשימה שהם הציבו לעצמם, גם אם היא עדיין לא ברורה לכולם. עכשיו חובת ההוכחה תהיה על מוסקרה לגרום לכולם לזכור אותו כשוער טוב, ולאו דווקא את הסיפור המפתיע סביב החתמתו.

בינתיים, רובי קין העלה סטורי לאינסטגרם וכתב: “הודעה קצרה לאוהדי מכבי ת”א ולצוות המקצועי – אני מעריך את התמיכה שלכם, ננוח ואז נתחיל שוב”.

קין: לא יכולים להיות דומיננטים 90 דקות
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */