יום שישי, 03.05.2024 שעה 18:32

אגדות מכבי תל אביב התאמנו לקראת ברצלונה

צפו: זוהר, נמני, בן חיים ועוד רבים וטובים התייצבו בקריית שלום לקראת המפגש מול אגדות העבר של הקטלונים. מי יבעט את הבעיטות החופשיות במשחק?

|
אבי נמני (איציק בלניצקי)
אבי נמני (איציק בלניצקי)

הערב (שלישי) נפגשו במתחם האימונים שבקריית שלום שחקני קבוצת אגדות מכבי תל אביב כחלק מההכנות לקראת משחק הראווה מול אגדות ברצלונה שייערך בתחילת החודש הבא. בסגל הקבוצה שהגיע לאימון ניתן היה לראות אגדות עבר כמו איציק זוהר, אבי נמני, טל בן חיים, ברוך דגו, לירן שטראובר ועוד רבים וטובים. שחקני העבר נראו מחוכים ונרגשים לחזור לדשא בקריית שלום. שוחחנו עם חלקם על ההתרגשות, הציפייה לפגוש את אגדות העבר של הבלאוגרנה וגם על העבר והעתיד.

אימון ותיקי מכבי תל אביב

שוער העבר לירן שטראובר פתח: ״לשחק מול ברצלונה זה חוויה אבל יותר מזה זה לחזור לשחק עם חברים שלי על המגרש, זה משהו שלא נתפס, נכנסתי לחדר ההלבשה וראיתי אנשים שלא ראיתי שנים, זו ממש היסטוריה להיות פה וזה שווה את הכל. 12 שנה לא דרכתי על המגרש הזה וזה מאוד מרגש, אלו רגעים שקשה מאוד להעביר אותם במילים אבל לאט לאט אתה נכנס ומתחיל להבין את הסיטואציה ורק רוצה ליהנות מהחוויה הזו ולשתות אותה לתוך הגוף”.

אגדות מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אגדות מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

איציק זוהר המשיך: “עד שנכנסתי בשער הצהוב הייתי עוד עסוק בעבודה ובפלאפונים, ובשנייה שנכנסתי הרגשתי בן עשרים שמגיע לאימון בבוגרים בפעם הראשונה. אני עדיין מדבר תוך כדי התרגשות, לעלות על הדשא עם כולם זה מרגש”.

הקשר שהיה ידוע ביכולת הבעיטה המצוינת שלו נשאל מי ייגש לכדור במקרה שבו תהיה לטובת קבוצתו בעיטה חופשית בדקה ה-88 וענה בחיוך: ״זו שאלה רצינית, כל השמות שהוזכרו (דגו, נמני, רביבו) לא ייגשו בכלל לכדור (צוחק)”. שטראובר הוסיף: ״אם תהיה בעיטה חופשית בדקה ה-88, ליבי ליבי לגבי לסרי שצריך להחליט מי יבעט, תלוי מאיפה הבעיטה, אם מימין בטח אבי נמני, אם משמאל או מהאמצע גם אבי (צוחק)”.

איציק זוהר (איציק בלניצקי)איציק זוהר (איציק בלניצקי)

אבי נמני שנחשב בעיני רבים לאחד מהגדולים ששיחקו אי פעם במכבי תל אביב ואף אימן בקבוצה שיתף גם הוא: “זה כיף גדול, יש התרגשות ואי אפשר להסתיר את זה, חדר הלבשה זה תמיד כיף. אני נכנס פה לשער הרבה במהלך השנה בכובע אחר ועכשיו התחושה היא מאוד טובה, של ערבוב של העבר עם העתיד, תענוג”.

אבי נמני ורוני גפני (איציק בלניצקי)אבי נמני ורוני גפני (איציק בלניצקי)

בנוסף לאגדות שפרשו לפני שנים ממשחק פעיל נמצא גם אחד שפרש רק לפני כשנתיים, הבלם טל בן חיים שאמר: ״מרגש מאוד לשחק בוותיקי מכבי תל אביב, האמת שלא כולם מגיעים תמיד, אבל עכשיו כשיש משחק מול ברצלונה אז כולם התייצבו והגיעו, אנחנו שמחים מאוד ומתרגשים, נצטרך להתגבש קצת לפני המשחק וכמובן שנרצה להציג יכולת טובה לעיני הקהל שלנו. להיכנס פתאום לחדר ההלבשה שהייתי בו בנוער שמאז עברו 23-24 שנים, תקופה ארוכה מאוד, זה מרגש”.

טל בן חיים (איציק בלניצקי)טל בן חיים (איציק בלניצקי)

שחקני העבר נשאלו בין היתר גם על המעבר האפשרי של שוער הקבוצה דניאל פרץ לאחת מענקיות אירופה, באיירן מינכן. שטראובר אמר: “בפעם הראשונה שראיתי את ההודעה לגבי פרץ בדקתי את התאריך לראות שלא ה-1 באפריל כי הייתי בהלם טוטאלי, אבל זה לא הפתעה בשבילי כי אני חושב שאם יש מגיע בכדורגל אז זה לאחד כמו דניאל פרץ, יש לו אופי של מקצוען, הילד צנוע לחלוטין ואני מאוד מקווה שהעסקה הזו תושלם והוא יעבור לשם. זה לא משנה אם בתור שוער שני או שלישי, כן משחק או לא משחק, עצם זה שהוא יהיה במועדון בסדר גודל כזה עם כוח הרצון שלו ומה שיש לו לתת, אני חושב שזו תהיה ההעברה הכי גדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי”.

לירן שטראובר (איציק בלניצקי)לירן שטראובר (איציק בלניצקי)

נמני המשיך: “מעבר אפשרי של פרץ זה לא רק דבר גדול עבורו, זה דבר גדול בשביל הכדורגל הישראלי. אני חושב שזה יכול לפתוח שערים להרבה מאוד שחקנים אחרים ועם כל הכאב של הקהל, קשה לעצור שחקן מלהתקדם למקום כזה, אני לא יודע להגיד מבחינת סיכוי שהעסקה לא תצא לפועל, צריך לחשוב חיובי איך העסקה כן יוצאת לפועל ולא איך היא לא”.

אבי נמני ורובי קין (איציק בלניצקי)אבי נמני ורובי קין (איציק בלניצקי)

ובחזרה למשחק האגדות שייערך בבלומפילד בו צפויים להתארח שמות היסטוריים במדיה של ברצלונה כמו ריבאלדו, תיירי הנרי, רונאלדיניו ועוד. זוהר אמר: “זה משהו היסטורי, שמות כאלו גדולים שמגיעים לשחק מול קבוצה ישראלית. אני מניח שנתרגש אבל כמו תמיד ננצל את ההתרגשות כי אנחנו רגילים לשחק באצטדיונים מלאים ובטח בבלומפילד, זו זכות גדולה להיות חלק מהמשחק הזה”.

מושיקו מישאלוב (איציק בלניצקי)מושיקו מישאלוב (איציק בלניצקי)

בן חיים הוסיף: “אין מישהו ספציפי שאני מצפה לפגוש, זה שמות גדולים ושחקנים גדולים אבל ברגע שאתה משחק באנגליה תקופה כל כך ארוכה אתה פוגש את השחקנים האלו כל שבוע אז מתרגלים. מול הנרי שיחקתי לא מעט, גם בנבחרת וגם בליגה האנגלית”.

רובי קין וטל בן חיים (איציק בלניצקי)רובי קין וטל בן חיים (איציק בלניצקי)

שטראובר סיכם: “נגד ריבאלדו שיחקתי כבר כשהוא היה בנבחרת ברזיל והוא הכניס לי גול. זה כבוד גדול לארח אגדות כאלו בישראל, זה להעניק סוג של הוקרה לשחקני עבר ולחבר את הקהל החדש והצעיר שאולי חלקם לא מכירים את השחקנים האלו, אבל ההורים שלהם בטוח מכירים וזו יכולה להיות חוויה משפחתית לכולם”.

אלי ביטון ולירן כהן (איציק בלניצקי)אלי ביטון ולירן כהן (איציק בלניצקי)
מושיקו מישאלוב (איציק בלניצקי)מושיקו מישאלוב (איציק בלניצקי)
אגדות מכבי תל אביב באימון (איציק בלניצקי)אגדות מכבי תל אביב באימון (איציק בלניצקי)
טל בנין (איציק בלניצקי)טל בנין (איציק בלניצקי)
אלי ביטון (איציק בלניצקי)אלי ביטון (איציק בלניצקי)
ברוך דגו (איציק בלניצקי)ברוך דגו (איציק בלניצקי)
ארז מסיקה ויובל שפונגין (איציק בלניצקי)ארז מסיקה ויובל שפונגין (איציק בלניצקי)
יואב זיו (איציק בלניצקי)יואב זיו (איציק בלניצקי)
אבי נמני ורוני גפני (איציק בלניצקי)אבי נמני ורוני גפני (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */