יום שישי, 10.05.2024 שעה 08:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • 1 - 1
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"כשחזרנו לגור כאן, לבן הקטן שלי התחיל גמגום"

על סף דמעות, ביטון חשף את מה שעברה משפחתו בשנה שעברה: "אנשים לא יודעים על קשיים ששחקן עובר מחוץ למגרש. העונה כולנו התחלנו עם דף נקי". צפו

|
ניר ביטון (צילום מסך)
ניר ביטון (צילום מסך)

"בסופו של יום אנחנו ישראלים אבל חזרתי אחרי 9 שנים בחו"ל, אז מבחינתי הייתי זר לכל דבר פה", החל ניר ביטון את תשובתו האחרונה בראיון שנערך איתו לקראת המשחק הערב (רביעי, 20:00) מול א.א.ק לרנקה. "אני ישראלי, גדלתי פה, אבל בסופו של יום שיחקתי 9 שנים בחו"ל ולחזור לישראל אחרי כל כך הרבה זמן זה להתרגל לכדורגל אחר, לאקלים שונה, לסגנון אחר, יש דברים מחוץ למגרש שאנשים לא יודעים עליהם", הוסיף בלם מכבי תל אביב רגע לפני שפתח בגילוי לב חלקים ממה שעבר עליו בשנת הקאמבק לישראל. 

"יש פה משפחה מעורבת, ילדים מעורבים. אני יכול להגיד שלא אמרתי את זה עד היום ולא פתחתי את זה עד היום, אבל הילדים שלי חוו משבר ברגע שחזרנו לארץ", שיתף ביטון באופן מרגש ופתוח. "הילד הקטן התחיל לגמגם, היה לו קושי עם השפה, היה לו קושי עם ההסתגלות, ואלו דברים שמשפיעים על המשפחה כולה. אנשים קצת שוכחים... יורדות לי קצת דמעות. לא ציפיתי לפתוח את זה". 

עוד אמר ביטון בצורה שאמורה לגרום לכולם להבין שחייו של כדורגלן הם לא רק מה שקורה במשך 90 דקות על הדשא: "יש דברים שלא בשליטתנו. אנשים שופטים לפי היכולת במגרש ולפעמים יש דברים שקצת יותר חשובים מכדורגל. עכשיו הוא בסדר גמור, הוא השתפר, ברוך השם הוא אין שום בעיה, פשוט ההסתגלות לשפה אחרת וכולם סביבו דוברי עברית, והיה לו קצת קושי שהוא לא שומע אנגלית פתאום, זה השפיע. מבחינתנו כמשפחה כדורגל זה הכל טוב ויפה אבל יש דברים שמתעלים על כל ספורט כזה או אחר".

צפו: ניר ביטון דומע בגילוי לב מרגש

ניר ביטון שחזר אחרי 9 שנים לישראל הליגיונר הכי מעוטר, חשב שככה תראה עונת הקאמבק שלו?
"לא. לא ככה חשבתי ולא ככה תיארתי ולא ככה ציפיתי. כמו שאמרתי, במהלך החיים קורים דברים שלא בשליטה שלנו. כמובן שאני לא מוריד אחריות ממני ומעצמי. לפי דעתי פתחתי את העונה הקודמת טוב מאוד, חלה דעיכה ביכולת, חלה דעיכה באנרגיות שלי שאתה יודע הושפעו מכמה גורמים. יש לי חוזה במכבי ת"א ולא הייתה לי לרגע מחשבה לעזוב. לא הייתה לי מחשבה לוותר כי אני יודע מי אני ומה אני יכול לתת. הגעתי כדי לזכות בתארים וזאת המטרה העיקרית שלי". 

ומכאן, במעבר חד למשחק מול לרנקה במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. "משחק קשה, קבוצה טובה, אני מאמין שהצוות יכין אותנו בצורה הכי טובה שאפשר, הם הגיעו לשמינית הגמר של הקונפרנס ליג אז מדובר בקבוצה חזקה, טובה ומנוסה. אנחנו מבחינתנו נצטרך להיות בשיא שלנו כדי לעבור אותם. נקווה לעשות את זה".

ניר ביטון (רדאד ג'בארה)ניר ביטון (רדאד ג'בארה)

יש נטייה אצלנו לזלזל ביריבות, לזלזל במדינות קטנות, נוטים לעשות את זה גם על קפריסין משום מה. איך אתה רואה את זה?
"זה לא חדש, אנחנו אלופים בלזלזל באנשים אחרים, בקבוצות אחרות ממדינות אחרות, אין לנו את הפריבילגיה לזלזל באף אחד. אנחנו פוגשים קבוצה חזקה מאוד, קבוצה שהצליחה במקום שאנחנו נכשלנו בו בעונה שעברה אז אין לנו במה לזלזל ואנחנו לא יכולים לזלזל. נצטרך להיות בשיא בשני המשחקים ויש לנו מטרה להגיע לשלב הבתים השנה". 

בתחילת הקיץ הרבה לפני שרובי קין הגיע, קבוצות בכדורגל הישראלי חיכו לראות מה יקרה עם ניר ביטון, ואמרו שאם קראנקה יישאר אז ניר ביטון לא ימשיך איתו. אפשר להגיד שחזרת לחייך, או לחיים?
"אני לא יודע, אני חושב שגם בשנה שעברה פתחתי את העונה טוב מאוד. אני יודע מי אני, מאמין בעצמי, יודע מה אני יכול לתרום ולתת. קרו כל מיני דברים בעונה שעברה שהוציאו אותי קצת מהשטף. הייתה תחלופת מאמנים, ולכל מאמן יש את השיטה שלו ואת הדרך שלו ואיך שהוא רואה את הכדורגל שלו. אני מכבד כל החלטה של מאמן כזה או אחר.

ניר ביטון (רדאד ג'בארה)ניר ביטון (רדאד ג'בארה)

"אני מבחינתי צריך לעשות את ההכי טוב שאני יכול וככה עשיתי כל הקריירה. בא מאמן חדש, כולנו מנסים להתאים את עצמנו לפילוסופיה שלו. כרגע אני מקבל את הפידבק וזה לא מובן מאליו, אני לא לוקח את זה כמובן מאליו. אני מבחינתי מנסה לעשות את ההכי טוב שאני יכול לטובת הקבוצה כמו שעשיתי לאורך כל הקריירה ואני מכבד כל החלטה שלו".

במשחק בקישינב פתח לוקאסן, אתה פתחת במשחק הקודם וגם נגד באר שבע, אתה יודע אם אתה שחקן הרכב?
"לא, אין לי מושג, אבל עוד פעם אני חלק מקבוצה וזה לא ספורט אישי. כל מה שהמאמן יבחר לנכון לאותו משחק ספציפי כולנו בסגל מכבדים ומאמינים במי שמשחק, אז ככה שאנחנו פה לטובת הקבוצה ונעשה הכל כדי שהיא תצליח". 

ניר ביטון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ניר ביטון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

נגעת מקודם בנקודה שלרנקה הגיעה לאן שאתם לא הצלחתם. כשמסתכלים על ההגרלה הזאת אז לרנקה היא בערך ברמה שלכם, אולי אתם טיפה עדיפים. גם בפלייאוף ההגרלה היא הגיונית, אז הציפייה היא לראות את מכבי בשלב הבתים בלי קשר להגרלות ועכשיו אחרי שאנחנו יודעים, אז הרף רק עולה?
"ציפייה זה משהו אחר ומציאות זה משהו אחר. מבחינתנו זה לא משנה את מי היינו מגרילים. אין הגרלות קלות ואין משחקים קלים באירופה. נצטרך להיות בשיא שלנו כדי להגיע לשלב הבתים וכמו שאמרתי, זה הציפייה ממועדון כמו מכבי ת"א זאת המטרה שלנו להיות בשלב הבתים השנה. נצטרך לעבוד קשה". 

כמעט חודש וחצי עם צוות חדש, מה שונה?
"הדבר שהכי שונה זה הווייב שהם הביאו איתם. הווייב מאוד חיובי וטוב, שחקנים נהנים להגיע לאימונים, יש אווירה טובה, יש אמונה שלמה במה שעושים, מבחינתי זה יותר חשוב מכל פן טקטי כזה או אחר. בסופו של יום כדורגל זה הנאה, ספורט, בידור ואתה חייב ליהנות מזה. ברגע שזה קורה אז גם היכולת באה לידי ביטוי על המגרש וכרגע זה השינוי העיקרי מבחינתי". 

רובי קין והצוות המקצועי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)רובי קין והצוות המקצועי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

האם זה אומר שבעונה שעברה לא נהניתם להגיע לאימונים?
"אני לא יודע מה זה אומר או לא אומר, אני חושב שהיו כל מיני דברים שהשפיעו על כל הקבוצה, על כל השחקנים, הייתה תחלופת מאמנים, הייתה סיטואציה לא נעימה בדצמבר עם איביץ' שעזב, מבחינתנו התחלנו דף נקי כולנו. אנחנו קבוצה, לא בודדים, חייבים לעשות מה שאפשר כדי שהקבוצה תצליח וזאת המטרה העיקרית השנה". 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */