יום ראשון, 19.05.2024 שעה 12:14

נאמן אחי נצרת דורש 120 אלף ש"ח על ביתן

עו"ד מאיוסט, שמנהל את הקבוצה בהליך הקפאת הליכים, דורש כסף על המעבר של השחקן להפועל חיפה עקב הסכם שהיה למועדון עמו, למרות שאמר כי הוא חופשי

|
ניתאי ביתן בפעולה (שחר גרוס)
ניתאי ביתן בפעולה (שחר גרוס)

יום לאחר שהגיש תביעת בוררות כנגד מכבי אחי נצרת, נדרש ניתאי ביתן להגיב לבקשת הנאמן של הקבוצה למחיקת ההליך ולדרישה לחייבו בהוצאות המועדון, וזאת לאחר שהגיש את הליך הבוררות מבלי שציין כי הקבוצה נמצאת בהליך הקפאת הליכים ואף מבלי להצהיר כי קודם לכן הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי לאשר לו לנהל את ההליך כנגד המועדון. בקשה זו נשלחה על ידי בית המשפט לתגובת הנאמן בתוך שבוע.

הדברים עולים מבקשות שהגיש היום הנאמן, עו"ד נדב מאיוסט, לבורר, עו"ד תגר עמיאל. כידוע, כאשר קבוצה נמצאת בהליך הקפאת הליכים לא ניתן לפתוח בהליכים כנגדה ללא אישור בית המשפט המחוזי אשר מינה נאמן לקבוצה. בנוסף לא ניתן להגיש נגדה תביעות כספיות אלא יש לפעול להגשת תביעת חוב במסגרת הליך הקפאת ההליכים.

בהתאם, ביקש נאמן אחי נצרת עו"ד נדב מאיוסט, מהבורר, עו"ד עמיאל, למחוק את הליך הבוררות ולאפשר קיומו רק לאחר שיתקבל אישור בית המשפט המחוזי. לאחר שהשחקן לא הגיב לבקשת הנאמן למרות החלטת הבורר, שלח הבורר הערב בשעה 18:00 החלטה לצדדים ובה קבע כי הדיון שנקבע למחר מבוטל והשחקן יגיב בתוך שבוע לבקשת הנאמן למחיקה ולחיוב בהוצאות. משמעות הדבר עבור השחקן הינה כי גם בשבוע הקרוב לא יעבור להפועל חיפה ונראה שצפוי הליך בוררות ארוך מהמתוכנן.

עו"ד נדב מאיוסט (גיל נחושתן)עו"ד נדב מאיוסט (גיל נחושתן)

בדו"ח שהגיש הנאמן עו"ד מאיוסט לבית המשפט המחוזי בנצרת הבוקר הוא התייחס לתביעת השחקן. לדבריו, שבוע לאחר ששיחק משחק אחד כנבחן בהפועל חיפה ולאחר מכן נעדר מהסגל בשני משחקים נוספים, הובהר לשחקן שללא תשלום התמורה המוסכמת, לא ישוחרר. ביתן חתם בהפועל חיפה והתחייב כי הוא שחקן חופשי ויגיע בהעברה ללא תשלום למרות שהוא חתום על מסמך הסותר התחייבות זו אל מול מכבי אחי נצרת.

מהדו"ח עולה כי הנאמן עומד על כך שאחי נצרת זכאית לתשלום בגובה 120,000 ש"ח בגין שחרורו של ביתן בהתאם להסכם עליו חתם, וכי השחקן סירב להצעות הפשרה השונות שהוצעו לו. כעת מחכים הצדדים להחלטת בית המשפט בקשר לבקשת השחקן לנהל הליך בוררות, ולאחר מכן אם יאושר ינוהל הליך לגבי שחרורו והסכום שתקבל הקבוצה.

ניתאי ביתן משמאל במדי הפועל חיפה (עמרי שטיין)ניתאי ביתן משמאל במדי הפועל חיפה (עמרי שטיין)

בדו”ח נכתב: “לגבי ביתן, השחקן הגיש בקשה להתיר לו לנהל הליך בוררות כנגד המועדון ובהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד, תוגש תגובה נפרדת. אך על קצה המזלג, יצוין כי השחקן חתום על מסמך מלפני שנה אל מול המועדון לפיו אם תתקבל הצעה מליגת העל, יהיה זכאי המועדון לתשלום בסך 120,000 ש”ח אשר מתוך סכום זה רבע יועבר לסוכנו אדם קידן ורבע לקבוצתו הקודמות בית”ר ת”א.

בהתאם, התנהל מו”מ ארוך עם השחקן, אימו, סוכנו, עורכי דינו השונים לאחר שהחליף אותם במהלך ההתנהלות, המועדון הקולט ומקורבים נוספים, כאשר במסגרת המו”מ הסכים הנאמן להסתפק לצרכי פשרה בלבד בסכום נטו אשר מגיע למועדון ובמכתבי ויתור משני הגורמים הנוספים.

אולם, לאחר שכבר חתם בפני עורך דין על הסכמה כאמור ואף הודיע כי הוא מבצע העברה בנקאית על מלוא הסכום שמהווה חלקו של המועד (60,000 ש”ח), חזר בו השחקן, ככל הנראה בהמלצת סוכנו, ומאז נותק הקשר בין הצדדים.

חשוב להדגיש כי לאורך ההתנהלות הובהר לשחקן כי במידה ולא יגיעו הצדדים להסכמות, אלא יפנו לבית המשפט או לבוררות המועדון יעמוד על תשלום מלא של 120,000 ש”ח”.

בבקשת הנאמן למחיקה נכתב: “מצורפת בקשה שהוגשה על ידי השחקן לבית המשפט המחוזי בנצרת, בהליך שהוא אגב הדרך הנכונה לדעתי. משום מה, בחר השחקן להגיש בקשה מקבילה להתאחדות לכדורגל, ובאופן תמוה גם השמיט את המידע בדבר בקשתו לבית המשפט מהבקשה להתאחדות.

בהתאם, כאשר הקבוצה נמצאת בהליך הקפאת הליכים, הרי שמבלי להביע דעה על טענות השחקן בבקשת הבוררות, אני סבור שלא ניתן לפעול בשני הליכים מקבילים שכאלה, כאשר אנחנו עלולים לסתור בהליך שבנדון החלטה עתידית של בית המשפט המחוזי. אשר על כן, אבקש למחוק את הליך הבוררות עד לאחר קבלת החלטת בית המשפט בבקשה זו, או לחילופין להורות על עיכוב ההליך עד לקבלת אישור בית המשפט המחוזי לניהולו”.

בהחלטת הבורר נכתב: “בהחלטתי מאתמול קבעתי שעל השחקן להגיב לפניית עו"ד מאיוסט, עד לשעה 13:00 היום. המתנתי זמן (רב) נוסף, והשחקן לא הגיב ולא הגיש בקשה למתן אורכה לתגובה. בינתיים פנה שוב עו"ד מאיוסט, ואף פניה זו לא גרמה לשחקן להגיב.

בנסיבות העניין, בשים לב לאמור בפניות עו"ד מאיוסט ובהעדר תגובה מטעם השחקן, הרי שהדיון הקבוע למחר מבוטל והקבוצה פטורה מלהגיש את תגובתה לבקשת השחקן לשחררו. עד ליום 13.8.23 יגיב השחקן לאמור בפניות עו"ד מאיוסט, לרבות לעניין מחיקת ההליך וחיוב בהוצאות”.

תגובת הנאמן עו"ד מאיוסט: "תמוה כיצד השחקן מגיש בקשה לבית המשפט לקבלת היתר לנהל הליך כנגד החברה, אך במקביל ממהר להגיש בקשה לבוררות. כפי שהסברתי לשחקן ולמקורביו, אין לי רצון למנוע ממנו להתקדם אלא רק לקיים את שהוטל עליי ולמקסם את הכנסות הקבוצה כולל דמי השחרור המגיעים מביתן. חבל לי שהוא נגרר להליך הזה מחוסר הבנה, כמובן שנקיים כל החלטה שתתקבל ואני מקווה בשבילו שזה ייגמר מהר והוא יוכל לפתוח את העונה בקרוב".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */