יום שני, 06.05.2024 שעה 11:18
לוח משחקים
  • פ.צ. קופנהאגן
  • 0 - 0
  • ספרטה פראג
  • רקוב צ'נסטוחובה
  • 1 - 2
  • אריס לימסול
  • פ.ס.וו. איינדהובן
  • 1 - 4
  • שטורם גראץ
  • קלאסביק
  • 1 - 2
  • מולדה
  • בראגה
  • 0 - 3
  • באצקה טופולה
  • אולימפיה לובליאנה
  • 3 - 0
  • גלאטסראיי
  • פנאתינייקוס
  • 0 - 1
  • מארסיי
  • סלובן ברטיסלבה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • גלאזגו ריינג'רס
  • 1 - 2
  • סרבט ז'נבה
  • דינמו זאגרב
  • 2 - 1
  • א.א.ק. אתונה

איקארדי ומרטנס מחכים בסיבוב למכבי חיפה

גלאטסראי מציגה סגל שנבנה לשמינית הגמר, כולל זאניולו וזאהה, אלמיידה מוביל את א.א.ק ודינמו זאגרב עם אקס ליברפול. הכל לקראת הגרלת הפלייאוף היום

|
מאורו איקארדי ודריס מרטנס (רויטרס, הטוויטר של גלאטסראי)
מאורו איקארדי ודריס מרטנס (רויטרס, הטוויטר של גלאטסראי)

המשימה של מכבי חיפה מול סלובן ברטיסלבה תהיה קשה, אבל הגרלת הפלייאוף, השלב האחרון לפני שלב הבתים בליגת האלופות, תערך כבר מחר (שני, 13:00) ואפשר לנסות לפנטז על האופציה הנוחה ביותר של הירוקים בתנאי שיצליחו לגבור על הסלובקים.

גלאטסראיי – האתגר הקשה ביותר 

אלופת טורקיה תתמודד בסיבוב השלישי מול אולימפיה לובליאנה הסלובנית ויש יסוד סביר להניח כי תחלוף על פניה. מדובר בסגל איכותי מאוד שעבר שדרוג משמעותי נוסף בקיץ הנוכחי במטרה לא רק להעפיל לשלב הבתים, אלא גם להמשיך לשמינית הגמר לכל הפחות.

החוד המרשים של האריות מאיסטנבול כולל את מאורו איקארדי, שהוחתם זה עתה באופן מלא מפאריס סן ז'רמן אחרי עונת השאלה מוצלחת במהלכה הבקיע 22 שערי ליגה ב-24 משחקים. הארגנטיני הפך לאליל האוהדים באיצטדיון עלי סמי יין, וכמוהו גם הבלגי הוותיק דריס מרטנס שהצטרף מנאפולי לפני שנה. אליהם הצטרף בפברואר הכוכב האיטלקי ניקולו זאניולו שהועזב מרומא, והרכש הטרי הקיץ הוא ווילפריד זאהה, התחבולן שגדל במנצ'סטר יונייטד ובילה את רוב הקריירה במדי קריסטל פאלאס. 

הקישור בנוי סביב האורוגוואי המצטיין, לוקאס טוריירה, שהגיע לפני שנה מארסנל ולצידו סרג'יו אולייברה, הפורטוגלי המנוסה שכיכב בעיקר בפורטו. המגן השמאלי ההתקפי אנחליניו, ספרדי אקס מנצ'סטר סיטי, הוא תוספת כוח משמעותית מאוד אחרי שהוחתם בהשאלה מלייפציג. רכש מסקרן נוסף הוא קרם דמירבאי, שחקן נבחרת גרמניה לשעבר, ששיחק בעיקר בהופנהיים ובלברקוזן.

לכל החבורה הזו יש לצרף את השוער האורוגוואי הוותיק, פרננדו מוסלרה, וגם מגוון רחב של כוכבים טורקים בניצוחו של המאמן אוקאן בורוק, שכבר הצעיד לשלב הבתים את איסטנבול בשאקשהיר ב-2020. יש לקוות שלא נצטרך לעשות היכרות מעמיקה איתו החודש.

שומר על השער. פרננדו מוסלרה (רויטרס)שומר על השער. פרננדו מוסלרה (רויטרס)

א.א.ק. אתונה ודינמו זאגרב – פייבוריטיות מול הירוקים

לא קל לחזות מי תנצח בקרב האיתנים בין א.א.ק. אתונה לדינמו זאגרב, אך היא תהיה מועמדת בכירה להעפיל לשלב הבתים מול מכבי חיפה אם תפגוש אותה.

לקבוצות ישראליות יש אמנם היסטוריה נהדרת מול נציגות יוון בליגת האלופות, וזה תקף במיוחד למכבי חיפה שהביסה את אולימפיאקוס 0:4 בחוץ לפני שנה, אבל א.א.ק. היא סיפור אחר לגמרי והמאזן של הירוקים מולה דווקא בעייתי – הם הובסו פעמיים (4:0 ו-4:1) בגביע אופ"א ב-2003 אחרי שגברו על אולימפיאקוס בשלב הבתים בליגת האלופות.

א.א.ק. הנוכחית היא קבוצה יציבה ומאורגנת מאוד, בעיקר בזכות המאמן הארגנטיני מתיאס אלמיידה, כוכב העבר של לאציו ופארמה כשחקן. הוא הצעיד אותה לאליפות כנגד כל הסיכויים בעונתו הראשונה באתונה, עם הגנת ברזל שמתבססת על הבלם הקרואטי הוותיק דומאגוי וידה – המפגש שלו מול האקסית מזאגרב יהיה פיקנטי במיוחד בסיבוב הקרוב. 

מפגש פיקנטי. וידה (רויטרס)מפגש פיקנטי. וידה (רויטרס)

דינמו, עם המאמן החדש איגור בישצ'אן, קשר ליברפול לשעבר, הצליחה לשמור עד כה על שלושה שחקנים שכיכבו בנבחרת קרואטיה במונדיאל האחרון. בראשם ניצב, כמובן, השוער דומיניק ליבאקוביץ' שהפך לכוכב של ממש במהלך הטורניר והיה מבוקש בבאיירן מינכן ובמועדוני פאר נוספים – אך ממשיך בינתיים בין הקורות במולדתו. גם הקשר היצירתי לוקה איבאנושץ שכבש שלושער מול אסטנה הקזחית בסיבוב הקודם, והחלוץ ברונו פטקוביץ' שהכניע את ברזיל ברבע גמר גביע העולם, הם דמויות מרכזיות ביותר. זאגרב חוללה סנסציה כאשר גברה על צ'לסי בשלב הבתים בליגת האלופות לפני שנה והיא תשמח מאוד לחזור לשם העונה.

יאנג בויז – עוצמתית, אך עשויה להיות פגיעה

אלופת שווייץ תחל את דרכה במוקדמות כבר בשלב הפלייאוף והיא מתכוננת בינתיים בשקט תעשייתי בליגה המקומית, שם הספיקה לכבוש תשעה שערים בשלושת המחזורים הראשונים, אך גם ספגה חמש פעמים ואיבדה נקודות ב-2:2 מול איברדון הצנועה. זה מסכם לא רע את מצבם של הצהובים-שחורים – הם אוהבים ללכת על כל הקופה מבחינה התקפית, אך עלולים להיות פגיעים בעורף וזו נקודת תורפה שניתן לנצל. במידה מסוימת, המפגשים מולה יכולים להזכיר את הקרבות מול הכוכב האדום בלגרד בפלייאוף לפני שנה, אז הסתיים מופע השגיאות ההדדיות בהכרעה בגלל שער עצמי מגוחך מצד הסרבים בדקה ה-90 בגומלין.

זיכרונות מהכוכב האדום. שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)זיכרונות מהכוכב האדום. שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

אגב, ליאנג בויז זכורה טראומה משלה בגלל שער עצמי ביזארי במוקדמות ליגת האלופות, כאשר היא נכנעה לצסק"א מוסקבה ב-2017. בהמשך, היא עלתה לשלב הבתים פעמיים, ב-2018 וב-2021, ומרגישה שיש לה ניסיון מספק במפעל כדי להיות פייבוריטית מול כל יריבה. השם המסוכן ביותר בסגל הוא חלוץ הנבחרת סדריק איטן, והמנהיג הוא הקפטן פביאן לוסטנברגר, בעל עבר של יותר מעשור בבונדסליגה במדי הרטה ברלין – גם אם הוא לא תמיד מוצא את מקומו בהרכב בגיל 35.

לליאור רפאלוב יש זיכרונות נעימים מהמפגשים מול יאנג בויז בשלב הפלייאוף בקונפרנס ליג לפני שנה, אז הדיחה אנדרלכט את השווייצרים בדו קרב פנדלים ועלתה לשלב הבתים על חשבונה.

זיכרונות טובים. ליאור רפאלוב במדי אנדרלכט (האתר הרשמי של אנדרלכט)זיכרונות טובים. ליאור רפאלוב במדי אנדרלכט (האתר הרשמי של אנדרלכט)

קופנהגן או ספרטה פראג – האופציה הנוחה ביותר?

קשה להגדיר את שתי האופציות האלה כאופטימליות, גם אלופת דנמרק ואלופת צ'כיה יהיו מועמדות לנצח את מכבי חיפה בשלב הפלייאוף, אבל אולי זה הרע במיעוטו. הקרב ביניהן בסיבוב הקרוב יהיה פיקנטי בגלל מאבק בין שני מאמנים דנים, כאשר המנוסה יותר נמצא דווקא על ספסל ספרטה – בריאן פריסקה שהצעיד את ספינת הדגל הצ'כית לאליפות ראשונה מאז 2014. מולו מתייצב יאקוב נסטרופ, רק בן 35, שנכנס לתפקידו בספטמבר שעבר במקום ייס טורופ שפוטר למרות שהעפיל לשלב הבתים בליגתה אלופות.

קופנהגן שואפת, אם כך, להגיע לשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות, אחרי שכבשה פעם אחת בלבד בששת המשחקים אשתקד. כיאה לקבוצה עם מאמן צעיר מאוד, יש לה גם כוכבים עולים צעירים בסגל – וכולם ישמחו ללכת בדרכו של ראסמוס הויילון, שהשתדרג משחקן ספסל בקופנהגן לרכש יקר ונוצץ של מנצ'סטר יונייטד תוך שנה וחצי. אורי אוסקרסון, חלוץ איסלנדי בן 18, כבש בסיבוב הקודם שלושער מול בריידאבליק האיסלנדית. בן ארצו, הקשר בן ה-20 איסק ברגמן יוהאנסון, נחשב לכוכב בהתהוות, וחשוב להזכיר גם את רוני בארג'י בן ה-17 – קשר יליד שבדי יליד כוויית.

כולם ישמחו ללכת בדרכו. רסמוס הויילון מוצג ביונייטד (הטוויטר של מנצ'סטר יונייטד)כולם ישמחו ללכת בדרכו. רסמוס הויילון מוצג ביונייטד (הטוויטר של מנצ'סטר יונייטד)

רכש מנוסה הרבה יותר הוא החלוץ השבדי, ג'ורדן לארסון, בנו של הנריק לארסון, שנחשב בזמנו להבטחה מסקרנת, הלך לאיבוד לאחרונה ומנסה לחזור לכותרות החיוביות. זו קבוצה מאורגנת ויעילה התקפית, שצפויה להיות פייבוריטית מול ספרטה, אבל ניתן עקרונית להתמודד מולה בנסיבות מסוימות – גם אם יריבות דניות מהוות אתגר עצום מבחינת קבוצות ישראליות.

השם המוביל בספרטה הוא החלוץ יאן קוכטה, שכיכב עד לא מכבר במדי היריבה העירונית סלביה, וכבש את שער הניצחון מול מכבי חיפה בשלב הבתים בליגה האירופית לפני שנתיים. הוא נחשב כיום לבוגד בקרב אוהדי סלביה, אחרי שהיה מגיבורי הזכייה של ספרטה באליפות, לצידו של יקיר האוהדים המקומיים, הקפטן לדיסלאב קרייצ'י. הכישרון הצעיר הבולט של ספרטה הוא הקשר אדם קראבץ, שהפסיד זה עתה לישראל עם צ'כיה עד גיל 21 במסגרת אליפות אירופה. ענאן חלאילי יהיה מרוצה לראות אותו שוב, ובאופן כללי ספרטה מסתמנת כאופציה הטובה ביותר - אך היא צריכה לעבור את קופנהגן כדי להפוך לכזו, ובמקרה כזה תיראה אטרקטיבית הרבה פחות.

דגו: "אני גאה בקבוצה ומקווה שזה לא יגמר"
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */