יום חמישי, 02.05.2024 שעה 04:57
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • מכבי חיפה

כיאל: אני מתקשה לתת לילדים שלי לצאת לרחוב

קפטן סכנין במונולוג מצמרר על הירי בחאיק: "הקבוצה הזו היא המתוג הכי חשוב בחברה הערבית, מנסים להתאחד ולשנות", חסארמה: "רק מקווה שיוכל ללכת"

|
בירם כיאל (עמרי שטיין)
בירם כיאל (עמרי שטיין)

אחרי חזרת הקבוצות שמשחקות במסגרות האירופיות, הערב (שבת) החלו את דרכן בעונה החדשה גם הפועל חיפה ובני סכנין, שנפגשו באצטדיון סמי עופר למשחק במסגרת שלב הבתים של גביע הטוטו. הקבוצה של סלובודן דראפיץ’, שהתמודדה בימים האחרונים עם האירוע העצוב בו נורה נביל חאיק, ניצחה 0:1 ופתחה את 2023/24 ברגל ימין.

בירם כיאל, קפטן סכנין, דיבר קודם על האירוע המצער: “השחקנים, הצוות והאוהדים עברו יומיים שלא חשבנו בכלל על כדורגל, זה לא עניין אותנו. היינו עם נביל בבית החולים ובאימון לפני יומיים. שחקן נוער חשוב, פוטנציאל שהיה אמור לשחק היום. התחושות קשות, אבל הבשורה הכי טובה היא שהניתוח עבר בהצלחה. רק רוצים שהוא יתאושש, ירגיש טוב יותר ויחזור אלינו, למשפחה שלו.

“קשה לתאר מה שעובר על החברה הערבית. זה לא רק נביל, המספרים מדברים בעד עצמם. כל בוקר אתה שומע על אירועי ירי, המצב מאוד קשה, בתור אבא קשה לתת לילדים לצאת לרחוב. קשה לי כשאני מבקר את המשפחה שלי, אני רואה את הדברים. מתפללים לימים יותר טובים. אתה רוצה לגור פה וליהנות מהחיים, אבל אין הביטחון לזה. זה מגיע למקומות ששחקן כדורגל חולם להגיע הכי רחוק שאפשר ועובד מגיל 8-9 כדי להגיע לקבוצה הבוגרת וברגע אחד הכול נגמר. קשה, עצוב, אנשים צריכים לתת את הדעת.

חסארמה:"נביל היה קרוב להגשים את החלום"

“אנחנו מנסים, בני סכנין היא המותג הכי גדול בחברה הערבית. מדברים על אלימות בכדורגל אבל זה קטן לעומת מה שאנחנו רואים. הולכים לבתי הספר ומנסים למשוך ילדים כדי לשנות להם את החשיבה. זה יצא משליטה, זה קשה מאוד, נמשיך לנסות ולא נרים ידיים, אני מאמין שהקבוצה תלך למקום שבו היא תיכנס לקהילה ותנסה לעשות דברים יותר בכוח. מאמינים שדרך נביל נצליח להתאחד ולשנות. אם נשנה את המחשבה של ילד אחד עשינו את שלנו”.

סלאח חסארמה, עוזרו של דראפיץ’ שעמד על הקווים ואימן את חאיק בקבוצת הנוער, פתח בדמעות: “אני מכיר את נביל שנתיים, ילד מדהים, בחור משכמו ומעלה, עשה התקדמות אדירה בכדורגל. היה לו חלום, הוא התחיל להגשים אותו ולא היה רחוק, כואב, נורא שזה נגמר ככה, יש מעבר לכדורגל חיים, בריאות, כולנו קוראים לבריאותו ולשלומו ושיצא מזה כמה שיותר מהר.

“זה פגש אותנו כשהיינו בבית אחרי אימון בוקר, מיד כששמענו קפצנו לבית החולים, היה רגע קשה, רוצים להתאחד ולקרוא בשלומו ושלפחות ילך על הרגליים, כדורגל פחות חשוב. נהניתי ממנו מאוד, הוא עשה התקדמות אדירה בשנתיים האחרונות, ילד מקסים שרצה את ההצלחה וחלם להגיע לבוגרת, ילד שלא מצייץ, כל מה שתבקש יעשה, כולנו מקווים לשלומו ושיצא מזה”.

השלט של אוהדי בני סכנין לנביל חאיק (עמרי שטיין)השלט של אוהדי בני סכנין לנביל חאיק (עמרי שטיין)

חסארמה גם התייחס מקצועית על המשחק: “אי אפשר להתעלם מהמקרה הזה, דיברנו על זה לפני המשחק, כמה טוב ומתוק להקדיש לו ניצחון, שמחים על כך. יש לנו הרבה צעירים שהתקדמו בנוער ויהיו דרך קבע בבוגרים, מתאמנים איתנו בבוגרים מתחילת השנה, זו דרך מועדון, רוצים להקפיץ צעירים ממחלקת הנוער שייקחו חלק בבוגרת”.

המאמן המפסיד, רוני לוי, אמר על חאיק: “מקרה מאוד מצער, חבל שדברים כאלה קורים בחברה הישראלית, רק יכול לאחל שיהיה חזק ויעבור את זה בשלום ויחזור מהר לאיתנו. על המשחק? הכנה, תחילת הדרך, יש דרך ארוכה, היו חסרים לנו גם היום כמה שחקנים משמעותיים וגם כך חסרים חמישה שחקנים בכירים שאנחנו רוצים להביא. מודעים למה שצריך ונעבוד עם סבלנות.

“ראיתי הרבה צעירים שבאו לסמי עופר והתרגשו כשנכנסו לחדר ההלבשה, זו הזדמנות טובה לראות אותם ולנסות אותם, שיחוו את האווירה. זו עונת ה-100 של המועדון ויואב יודע את זה, אנחנו עובדים למצוא את השחקנים הנכונים, בלם לבד לא יספיק, צריכים ארבעה-חמישה שחקנים שיעשו את הקהל גאה בשנת ה-100, אנחנו לא שם ועובדים קשה מאוד כדי לעמוד בזה”.

רוני לוי (עמרי שטיין)רוני לוי (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */